AP Photo
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι μισθοί των πιλότων της F1 θα σε κάνουν να κλάψεις

Το πρωτάθλημα του 2018 είναι προ των πυλών και οι αμοιβές των οδηγών έχουν ήδη εκτοξευτεί στο διάστημα.

Η δουλειά λένε κάνει τους άντρες, το γιαπί, το πηλοφόρι, το μυστρί. Μόνο που μεροκάματο δεν βγάζεις μόνο στην οικοδομή, δεν είναι απαραίτητο να λερώνεις τα χέρια σου για να βγάλεις τα προς το ζην και υπάρχει ένα τεράστιο εύρος εργασιακών επιλογών, που φυσικά έχουν και διαφορετική αντιμετώπιση φτάνοντας στο λογιστήριο. Για παράδειγμα, η αφεντιά μου κατέληξε να πατάει κουμπιά σε ένα πληκτρολόγιο και να γράφει χιλιάδες λέξεις την ημέρα. Κάποιοι άλλοι πατούν κουμπιά σε ένα υπέρ-σύγχρονο τιμόνι και πεντάλ σε ένα θηριώδες αγωνιστικό μονοθέσιο, γράφοντας χιλιάδες χιλιόμετρα. Βίοι παράλληλοι μα ταξίδια και προορισμοί τόσο μα τόσο διαφορετικοί. Γιατί εκεί που έφτασα εγώ, καλούμαι να γράφω για τις στρωμένες με δολάρια, ρούβλια και ευρώ πίστες που τερματίζουν εκείνοι.

Κάπου εδώ θα κατηγορήσω ευθέως την έλλειψη σωστού επαγγελματικού προσανατολισμού στο σχολείο, καμουφλάροντας με αγανάκτηση την παντελή έλλειψη ταλέντου μέσα μου. Αλλά δεν βαριέσαι, στην Ελλάδα ζούμε. Ότι δηλώσεις είσαι και ότι ονειρευόσουν μπορείς να υποστηρίξεις πως θα ήσουν, αν δεν αυτό ή δεν εκείνο. Αφορμή για την μουρμούρα, αποτελεί η διαρροή των συμβολαίων των οδηγών της Formula 1 για τη σεζόν ξεκινά στις 25 Μαρτίου με το Grand Prix Αυστραλίας. Μία χρονιά που περιλαμβάνει πρώτα δύο τετραήμερα δοκιμών εξέλιξης, συνολικά 21 στάσεις στο αγωνιστικό καλεντάρι και μία σειρά από υποχρεώσεις για τα μάτια των χορηγών.

Δεν ακούγεται χάλια, τσάμπα θα το έκανα, το λέω με το χέρι στην καρδιά. Βέβαια φαίνεται πως κάποιοι άλλοι το κάνουν όντως σχεδόν τσάμπα, κρίνοντας με το χέρι στην τσέπη. Η F1 αποδεικνύεται μικρογραφία της κοινωνίας και οι αποκλίσεις στους μισθούς των θεωρητικά 20 καλύτερων οδηγών του κόσμου είναι τεράστιες! Ενδεικτικά θα σας πω ότι ο καλύτερα αμειβόμενος πιλότος θα παίρνει 400 φορές τα χρήματα εκείνου που βρίσκεται στο άλλο άκρο της λίστας!

Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικά πόσα παίρνει ο κάθε οδηγός στην ‘τάξη’ του 2018!

#20 Charles Leclerc (Alfa Romeo Sauber) 150.000€


Πρωτοεμφανιζόμενος μα προικισμένος, άγουρος μα ταλαντούχος, ο 20χρονος Μονεγάσκος κάνει ντεμπούτο στον μαγικό κόσμο της Formula 1 με την Alfa Romeo Sauber. Καιρό τώρα το καράβι του είχε βάλει πλώρη για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και η εμπορική συμφωνία του FCA Group με τη Sauber, έφερε το λογότυπο της Alfa Romeo πάνω στο μονοθέσιο της ελβετικής ομάδας και εκείνον πίσω από το τιμόνι. Αποτελεί προστατευόμενο της Ferrari και ελπίδα για το αύριο. Τι μπορεί να πάρει με αυτά τα λεφτά ο LeClerc; Αν του κάνουν και μία μικρή έκπτωση ως εργαζόμενος στην εταιρεία, μία Ferrari 458 Italia θα ήταν ότι πρέπει για τις βόλτες του στην Κυανή Ακτή!

#19 Brendon Hartley (Scuderia Toro Rosso) 350.000€


O Νεοζηλανδός είναι οκτώ χρόνια μεγαλύτερος αλλά κι αυτός στην παρθενική σεζόν πλήρους εμπλοκής στην F1. Έφτασε κοντά πριν από σχεδόν μία δεκαετία αλλά αδυνατώντας να βρει θέση επίσημου οδηγού, στράφηκε σε αγώνες αντοχής. Έκανε όνομα εκεί, κέρδισε τον 24ωρο αγώνα του Μαν, αποτελεί ακόμα οδηγό της Porsche αλλά παραμένει και μέλος της οικογένειας της Red Bull. Δεν συμβαίνει συχνά να σε πληρώνουν για να έχεις μία δεύτερη ευκαιρία. Και με αυτά τα λεφτά μπορεί να αγοράσει ένα ωραίο σπιτάκι τριών υπνοδωματίων στην πατρίδα του για όταν αποφασίσει να πατήσει φρένο στους αγώνες.

#18 Pierre Gasly (Scuderia Toro Rosso) 400.000€


Teammate του Hartley, μαζί επιστρατεύτηκαν πέρυσι προς το φινάλε της σεζόν, μαζί κυνηγούν το όνειρο τους. Αμφότεροι προήλθαν από τη Junior Team της Red Bull μόνο που ο Gasly είναι ακόμα πιτσιρικάς (21). Και με το γαλλικό Grand Prix να επιστρέφει στο καλεντάρι φέτος με τον αγώνα στο Πολ Ρικάρ, θα αποδειχθεί και ιδιαίτερα δημοφιλής! Με το ετήσιο συμβόλαιό του θα μπορούσε να αγοράσει ένα ωραίο chateau στην πατρίδα του, με πισίνα και κήπο!

#17 Marcus Ericsson (Alfa Romeo Sauber) 500.000€


Ετών 27, με τέσσερις σεζόν ήδη στην πλάτη αλλά μόνο πέντε παρουσίες σε βαθμολογούμενες θέσεις σε 76 εκκινήσεις. Δέχομαι πως δεν είχε ποτέ και κανένα σοβαρό μονοθέσιο αλλά παρότι αποτελεί το καμάρι της Σουηδίας, δεν είναι από εκείνους που βάζουν φωτιές στις πίστες. Κι όμως με το συμβόλαιό του θα μπορούσε να αγοράσει ένα μικρό νησί με βίλα στην περιοχή Bocas del Toro στον Παναμά! Να δει και λίγο ήλιο το δέρμα του.

#16 Carlos Sainz Jr. (Renault) 750.000€


Γιος του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή ράλι και νικητή του φετινού Ράλι Ντακάρ, Carlos Sainz, ο Junior θέλει περισσότερο να βγει από τη σκιά του μπαμπά του παρά να βγάλει τον επιούσιο. Τουλάχιστον σε αυτή τη φάση. Βέβαια οι μεστές εμφανίσεις του με τη Scuderia Toro Rosso τον έκαναν περιζήτητο και παρότι ‘δανεικός’ στη Renault το 2018, θα προσθέσει στον τραπεζικό του λογαριασμό 750 χιλιάρικα. Και λογικά εκεί θα τα αφήσει, να αυγατίζουν, καθώς στην οικογένεια ‘λεφτά υπάρχουν’.

#15 Sergey Sirotkin (Williams) 1.000.000€


Εδώ το νούμερο το μεταφέρουμε με άκρα επιφύλαξη. Όχι επειδή δεν θα είναι αληθινό, επειδή η προέλευσή του μάλλον είναι άγνωστη! Βλέπετε δεν είναι απλά το γεγονός ότι προέρχεται από τη Ρωσία – αποτελεί καμάρι της SMP Racing που ουσιαστικά πρόκειται για πρόγραμμα ανάδειξης οδηγών από τη χώρα αυτή. Ανεξαρτήτως κόστους και μεθοδολογίας. Άρα η αμοιβή του λογικά θα κατατίθεται εντός ιδίας τραπέζης και χωρίς καν να αλλάζει νόμισμα. Με τους αποπροσανατολισμούς στη μαμά πατρίδα να είναι πολλοί, θα μπορούσε να ξοδέψει το ποσό αυτό για να αγοράσει στην αγαπημένη του ένα κολιέ με διαμάντια 36.5 καρατίων από τη Mikimoto. Και να του μείνουν και μερικά ψιλά για να συνοδέψει το δώρο με λουλούδια.

#14 Lance Stroll (Williams) 1.800.000€


Στη Williams φέτος αποφάσισαν το οδηγικό δίδυμο με ‘λεφτά αισθήματα’. Ενώ ο Sirotkin φέρεται να φέρνει σε χορηγίες περίπου 20.000.000 ευρώ, άλλα τόσα φέρνει και ο οδηγός τον οποίο συναντά στην ιστορική ομάδα – ο Stroll. Μόνο που ο βαθύπλουτος μπαμπάς του έχει ήδη καταβάλει άλλα 40 εκατομμύρια ώστε να προετοιμάσει το γιο του, πραγματοποιώντας  ιδιωτικά τεστ τα προηγούμενα χρόνια. Τα 1.8 εκατομμυριάκια, λογικά δεν αφορούν αυτό που παραδοσιακά εμείς θεωρούμε ‘μισθό’ αλλά μάλλον το ‘χαρτζιλίκι’ του 19χρονου!

#13 Kevin Magnussen (Haas) 2.500.000€


Άλλη μία περίπτωση οδηγού που εκπροσωπεί ολόκληρη χώρα καθώς είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος της Δανίας στην F1. Γιος πρώην οδηγού στο σπορ, μήλο που έπεσε από μηλιά, ξεκίνησε πολύ δυναμικά την καριέρα του ανεβαίνοντας στο βάθρο στην παρθενική του κιόλας σεζόν! Το 2014 στην Αυστραλία, στην τελευταία αξιοπρεπή σεζόν της McLaren προτού αρχίσει το μαρτύριο με τη Honda. Μετά από μία καλή σεζόν εκεί, μία δεύτερη σεζόν στη βρετανική ομάδα ως δοκιμαστής και μία μέτρια χρονιά στη Renault, από πέρυσι αγωνίζεται για λογαριασμό της Haas. Βάσει επιτευγμάτων δεν πληρώνεται κι άσχημα αφού με τον ετήσιο μισθό του θα μπορούσε να αγοράσει μία εντυπωσιακή Bugatti Chiron!

#12 Esteban Ocon (Haas) 3.000.000€


Θεωρείται ένα από τα μεγάλα αστέρια του αύριο και παρότι μετράει μόλις μιάμιση σεζόν στη Formula 1, είναι ήδη κοντά στο μέσο της λίστας αμοιβών! Σε 29 Grand Prix μετράει μόνο μία εγκατάλειψη, λάμποντας πέρυσι για λογαριασμό της Force India. Μάλιστα οι 27 σερί αγώνες που είδε την καρό σημαία του τερματισμού, από το ντεμπούτο του το 2016 στο Βέλγιο μέχρι και το Μεξικό πέρυσι, αποτελούν ρεκόρ στην ιστορία του σπορ! Είναι προστατευόμενος της Mercedes και αργά ή γρήγορα θα τον δούμε σε μονοθέσιο με σήμα το αστέρι και με μισθό που δεν αποκλείεται να έχει ένα επιπλέον ψηφίο.

#11 Romain Grosjean (Haas) 4.450.000€


Μάλλον ο πιο γκρινιάρης οδηγός στο grid αλλά Γάλλος είναι, τι περιμένεις; Το άλλοτε ‘crash kid’ έχει ωριμάσει και αποτελεί ατού για την αμερικανική Haas, βοηθώντας στα μέγιστα στο δυναμικό της ξεκίνημα στη Formula 1. Η συμμετοχή του στο σπορ του έχει φέρει παχυλούς μισθούς αλλά και μία πανέμορφη σύζυγο καθώς παντρεύτηκε την πρώην ρεπόρτερ της γαλλικής τηλεόρασης Marion Jolles. Έχουν αποκτήσει δύο παιδιά άρα τα λεφτά αυτά πάνε για τα δίδακτρα των πανεπιστημίων τους και τα ‘μικροέξοδα’ της υπόλοιπης ζωής τους!

#10 Sergio Perez (Force India) 5.000.000€


Στο Μεξικό αποτελεί εθνικό ήρωα, στη Formula 1 ένα ταλαντούχο οδηγό που στη Force India έχει βρει το ιδανικό περιβάλλον για να δείξει το ταλέντο του. Μετά το ‘μπαμ’ με τη Sauber είχε την ευκαιρία να λάμψει με τη McLaren, λύγισε υπό πίεση, όμως η ινδική ομάδα τον βοήθησε να ανακάμψει. Και δεν τον πληρώνει κι άσχημα αφού με τις ετήσιες απολαβές του μπορεί να αγοράσει μία έπαυλη στη Χονολουλού!

#9 Nico Hulkenberg (Renault) 5.500.000€


Πρόκειται για τον ικανότερο οδηγό στο grid που όμως δεν έχει καταφέρει να ανέβει καν στο βάθρο! Δεν είναι πια ‘ταλέντο’, πάτησε τα πρώτα ‘άντα’ αλλά η αξία του είναι δεδομένη και γι’ αυτό πληρώνεται αναλόγως από τη γαλλική ομάδα. Όσο για το που θα ξοδέψει τα λεφτά, έχω πρόταση και είναι απλή. Μιας και του αρέσει και η μπαλίτσα και ενίοτε παίζει με τη Nazionale Piloti, να δώσει στον ‘κύριο Πρόεδρο’ τα 5.5 εκατομμύρια της ρήτρας του Κέβιν Μιραλάς για να τον αγοράσουμε το καλοκαίρι και εγώ θα του δώσω το διαρκείας μου για 1-2 παιχνίδια να τον δει να κεντάει στο γήπεδο.

#8 Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) 6.000.000€


Το γελαστό παιδί της F1 δεν βρίσκεται όσο ψηλά αξίζει στη λίστα. Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που παίρνει το χρόνο του να σκεφτεί τα επόμενα βήματά του. Το συμβόλαιό του με τη Red Bull Racing ολοκληρώνεται στο τέλος της σεζόν και το που θα βάλει την υπογραφή του θα είναι καθοριστικής σημασίας. Θέλει και τα λεφτά που αξίζει ως νικητής 5 Grand Prix αλλά και μία ομάδα που θα μπορεί να του δώσει τη δυνατότητα να διεκδικήσει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο. Δεδομένου πως τον γλυκοκοιτάζουν Ferrari και Mercedes, τον στόχο σε $$$ σίγουρα θα τον πετύχει. Το θέμα είναι να πάρει και τη σωστή απόφαση από αγωνιστικής πλευράς.

#7 Stoffel Vandoorne (McLaren) 7.000.000€


Μέχρι τώρα είχαμε κακοπληρωμένους οδηγούς στη λίστα, εδώ βλέπουμε το νόμισμα από την άλλη του πλευρά. Τον θεωρώ εξαιρετικά ικανό οδηγό, δεν είναι τυχαίο ότι εκτόπισε τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή Jenson Button από τη McLaren, όμως επτά εκατομμύρια το χρόνο σε πιλότο που έχει μόνο μία πλήρη σεζόν εμπλοκής στο σπορ και δεν έχει τερματίσει ψηλότερα από την έβδομη θέση; Μάλλον στη βρετανική ομάδα πρέπει να κάνουν μαθήματα διαχείρισης πόρων. Όσο για τον Βέλγο, μιας και προέρχεται από τον κόσμο του sim racing, με αυτά τα λεφτά θα μπορούσε να αγοράσει 17.500 κομμάτια από το PlayStation 4 Pro και να τα μοιράσει σε όλα τα παιδιά του Κόρτραϊκ από το οποίο κατάγεται!

#6 Max Verstappen (Red Bull Racing) 10.000.000€


Το μεγαλύτερο ίσως ταλέντο στη Formula 1, ο οδηγός που χρίστηκε μελλοντικός παγκόσμιος πρωταθλητής πριν καν ξεκινήσει να κάνει πρωταθλητισμό. Βέβαια πρόλαβε να μας δώσει γερές δόσεις από το πλούσιο ταλέντο του, τις εντυπωσιακές ικανότητές του στη βροχή και το περίσσιο θράσος του παντός συνθηκών. Μιας και μνηστήρες υπήρχαν πολλοί, η Red Bull έσπευσε να τον ‘δέσει’ επεκτείνοντας το μεταξύ τους συμβόλαιο και βελτιώνοντας τους όρους του. Με τα χρήματα που του δίνει ετησίως η αυστριακή εταιρεία, θα μπορούσε να εξασφαλίσει τηλεοπτική διαφήμιση 100 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια του Super Bowl! Αλλά μάλλον ο ‘Mad Max’ αποτελεί καλύτερη διαφήμιση!

#5 Valtteri Bottas  (Mercedes) 12.000.000€


Περίπτωση αντίστοιχη του Vandoorne καθώς μπορεί το να καλύπτεις το κενό ενός παγκόσμιου πρωταθλητή (Nico Rosberg) να μην είναι εύκολο, όμως για να παίρνεις 12 εκατομμύρια το χρόνο, μάλλον πρέπει να έχεις πετύχει περισσότερα στην καριέρα σου απ’ ότι ο 28χρονος σήμερα Φινλανδός. Ρόλο κλειδί στην πλουσιοπάροχη συμφωνία του με τη γερμανική ομάδα, έπαιξε ο επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Toto Wolff. Όχι μόνο τον επέλεξε για τη θέση αλλά του έδωσε και ‘Γη & ύδωρ’. Λογικό αν σκεφτεί κανείς πως είναι μέλλος της ομάδας μάνατζμεντ που τον ανέδειξε!

#4 Fernando Alonso  (McLaren) 30.000.000€


Και κάπου εδώ αρχίζουν να απογειώνονται τα νούμερα. Μπορεί ο τελευταίος του τίτλος να ήταν στο μακρινό πια 2006, όμως ο Alonso θεωρείται δικαίως ως ο πιο ολοκληρωμένος οδηγός της γενιάς του. Παρότι οι επιλογές του δεν ήταν πάντα οι καλύτερες από αγωνιστικής πλευράς, ήταν πάντα εξαιρετικές στον οικονομικό τομέα. Η επιστροφή του στη McLaren συνοδεύτηκε με συμβόλαιο ετήσιων απολαβών 30 εκατομμυρίων και το αστείο ήταν πως τα περισσότερα από αυτά του τα κατέβαλε μέχρι πέρυσι η Honda, την οποία έκραζε με κάθε ευκαιρία! Αυτό που λέμε ‘και κερατάς και δαρμένος΄. Οι Ιάπωνες αποτελούν παρελθόν πράγμα που έπεισε τον Alonso να μείνει. Υπέγραψε νέο συμβόλαιο, τους όρους του οποίου ίσως να έγραψε και μόνος του, καθώς του επιτρέπει να αγωνίζεται σε άλλους θεσμούς όπως το WEC και ο 24ωρος αγώνας του Μαν αλλά να διαφημίζει και τα brand που έχει ο ίδιος δημιουργήσει. 

#3 Kimi Raikkonen  (Ferrari) 40.000.000€


Ο άλλοτε αγέλαστος ‘Iceman’ έχει χαλαρώσει τα τελευταία χρόνια, δείχνοντας μια άλλη πτυχή του εαυτού του. Μεταξύ μας, με μισθό 40 εκατομμύρια ανά σεζόν κι εγώ θα χαμογελούσα! Ειδικά αν ήμουν ο γηραιότερος στο χώρο μου, όντας ήδη στα 38. Και ξέρετε ποιο είναι το καλύτερο; Ο Φινλανδός αποτελεί τον πιο ακριβοπληρωμένο ‘βοηθό’ στον κόσμο, μιας και την τελευταία τριετία αποτελεί Νο2 στο πλευρό του Sebastian Vettel.

#2 Lewis Hamilton  (Mercedes) 50.000.000€


Μπαίνουμε πλέον στη στρατόσφαιρα! Ο Βρετανός μπαίνει στο τελευταίο χρόνο του συμβολαίου του με τη Mercedes, το οποίο γεμίζει το πορτοφόλι του με περισσότερα χρήματα απ’ ότι θα μπορούσε να μετρήσει. Χρήματα που αξίζει δεδομένου πως έφτασε πλέον στους τέσσερις παγκόσμιους τίτλους και αποτελεί αδιαμφισβήτητο ηγέτη της πρωταθλήτριας Mercedes! Όντας στην καλύτερη φάση της καριέρας του, σύντομα θα υπογράψει ένα εξίσου αστρονομικό αν όχι ακόμα μεγαλύτερο συμβόλαιο. Πάντως με αυτά τα χρήματα, θα μπορούσε να αγοράσει περίπου 63.000 ζευγάρια παπούτσια Jimmy Choo για την φερόμενη ως αγαπημένη του, Winnie Harlow!

#1 Sebastian Vettel  (Ferrari) 60.000.000€


Και φτάνουμε επιτέλους στην κορυφή της λίστας. Το κορυφαίο συμβόλαιο στη Formula 1 έχει τα ίδια ψηφία αλλά και αρκετή διαφορά από εκείνο του Hamilton. Ανήκει στον Vettel, τον οδηγό που έχοντας 4 τίτλους στο βιογραφικό του, έγινε κάτοικος Μαρανέλο με στόχο να ‘αναστήσει’ τη Scuderia Ferrari. Σε ένα βαθμό το έχει καταφέρει αλλά μένει να κάνει αυτό το τελευταίο βήμα, προτού καθίσει ξανά στο θρόνο. Πάντως οι Ιταλοί του έδωσαν νέο συμβόλαιο, με όσα χρήματα ζητούσε αλλά και τον teammate της αρεσκείας του. Τι άλλο να του δώσουν; Είναι τόσα, μα τόσα πολλά τα λεφτά Άρη…

Φωτογραφίες: F1Pirellipressarea, RedBullContentpool.com, media.ferrari.com, Alex Vernardis/The Race Box, mclarenmediacentre.com, Force India, Sauber F1 Team, Haas F1 Team, Williams F1 Team, Renaultsport.com, AP Photo.

Exit mobile version