Οι πολύνεκρες τραγωδίες με τρένο που έχουν συμβεί στην Ευρώπη
- 2 ΜΑΡ 2023
Η εθνική τραγωδία που εκτυλίσσεται από τα ξημερώματα της Τρίτης (28/02) είναι ένα από τα φονικότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έχουν συμβεί τα τελευταία 25 χρόνια στην Ευρώπη.
Καρπούν, Αυστρία (2000) – 155 νεκροί
Τη χειρότερη τραγωδία στη σύγχρονη ιστορία της έζησε η Αυστρία στις 11 Νοεμβρίου του 2000, όταν 170 άνθρωποι επιβιβάστηκαν στο τρένο που συνέδεε το χιονοδρομικό του Καπρούν με την κορυφή του όρους Κίτσταϊνχορν – μία μικρή διαδρομή 3,2 χιλιομέτρων.
Περίπου 600 μέτρα μετά την είσοδο στο τούνελ, η αμαξοστοιχία του οδοντωτού σιδηρόδρομου τυλίχτηκε στις φλόγες, με αποτέλεσμα τον θάνατο 155 ανθρώπων. Πολλοί μάλιστα από αυτούς, ενώ βγήκαν σώοι από το τρένο, έκαναν το λάθος να διαφύγουν προς το κομμάτι του τούνελ που οδηγούσε στο βουνό και έχασαν τη ζωή τους από τα τοξικά αέρια και τον καπνό.
Εσέντε, Γερμανία (1998) – 101 νεκροί
Στις 3 Ιουνίου του 1998, το InterCity Express (ICE) εκτροχιάστηκε και ο απολογισμός τραγικός: 101 νεκροί και 88 τραυματίες στην πιο πολύνεκρη σιδηροδρομική καταστροφή στη Γερμανία μετά το δυστύχημα με 102 νεκρούς τον Ιούνιο 1945 στο Μόναχο.
Γαλικία, Ισπανία (2013) – 80 νεκροί
Στις 24 Ιουλίου του 2013, 80 άνθρωποι σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 140 τραυματίστηκαν όταν τρένο υψηλής ταχύτητας κινούμενο με 179 χλμ την ώρα εκτροχιάστηκε σε στροφή με όριο ταχύτητας 80 χλμ την ώρα, λίγο πριν από την άφιξή του στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα και προσέκρουσε σε τοίχο. Ήταν το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ισπανία από το 1944.
Έρευνες έδειξαν ότι ο οδηγός του τρένου μιλούσε στο κινητό του τηλέφωνο, δευτερόλεπτα πριν το συμβάν.
Ποντγκόριτσα, Μαυροβούνιο (2006) – 45 νεκροί
Βλάβη στο σύστημα πέδησης προκάλεσε τον εκτροχιασμό τρένου σε απόσταση 15 χιλιομέτρων από την Ποντγκόριτσα στις 2 Ιανουαρίου του 2006. Τουλάχιστον 45 επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους, ανάμεσά τους και 5 παιδιά και 184 τραυματίστηκαν.
Μάγκαντς, Ουκρανία (2010) – 45 νεκροί
Σαράντα πέντε άνθρωποι σκοτώθηκαν στις 12 Οκτωβρίου του 2010 όταν τρένο και λεωφορείο συγκρούστηκαν στο Μάγκαντς στην Κεντροανατολική Ουκρανία. Οι ουκρανικές αρχές κατηγόρησαν τον οδηγό του λεωφορείου ότι πέρασε από σιδηροδρομική διάβαση αγνοώντας το κόκκινο φανάρι, αλλά και τις κραυγές των επιβατών.
Παμούκοβα, Τουρκία (2004) – 41 νεκροί
Στις 22 Ιουλίου του 2004, συνέβη το σοβαρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Τουρκία την τελευταία 50ετία. Ο εκτροχιασμός τρένου κοντά στην Παμούκοβα στην επαρχία της Σακάρια της βορειοδυτικής Τουρκίας προκάλεσε τον θάνατο 41 ανθρώπων και τον τραυματισμό 80.
Λίμνη Μπάλατον, Ουγγαρία (2003) – 32 νεκροί
Τουλάχιστον 32 Γερμανοί τουρίστες σκοτώθηκαν στη δυτική Ουγγαρία, όταν λεωφορείο συγκρούστηκε με τρένο στο ύψος της τουριστικής πόλης Σοφιόκ στις όχθες της λίμνης Μπάλατον. Ο οδηγός του λεωφορείου και σε αυτή την περίπτωση παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη της αφύλακτης διάβασης.
Βιατζέριο, Ιταλία (2009) – 32 νεκροί
Στις 29 Ιουνίου του 2009, βυτιοφόρο βαγόνι με GPL εξερράγη την ώρα που η αμαξοστοιχία αναχωρούσε από τον σταθμό του Βιατζέριο στην κεντρική Ιταλία, με αποτέλεσμα τον εκτροχιασμό του και τον θάνατο 32 ανθρώπων.
Ήταν το φονικότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ιταλία μετά τη σύγκρουση του τρένου υψηλής ταχύτητα της διαδρομής Βενετία-Ρώμη με τρένο που συνέδεε το Λέτσε με το Μιλάνο νότια της Μπολόνιας το 1978, όπου είχαν σκοτωθεί 55 επιβαίνοντες.
Λονδίνο, Αγγλία (1999) – 31 νεκροί
Στις 5 Οκτωβρίου του 1999, προαστιακό τρένο παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη και συγκρούστηκε με τοπικό εξπρές στην έξοδο του σταθμού Πάντινγκτον του Λονδίνου, στο Λάντμπροουκ Γκρόουβ, με αποτέλεσμα 31 άνθρωποι να σκοτωθούν και 245 να τραυματιστούν.