© EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ποιες παραβιάσεις του ΚΟΚ θα τιμωρούνται πλέον μέχρι και με ισόβια

Ο νέος Ποινικός Κώδικας φέρνει τους παραβάτες μπροστά σε εξοντωτικές ποινές, ενώ μια μέχρι πρότινος μικρή παράβαση, μπορεί να φέρει μέχρι και ισόβια κάθειρξη.

Ο νέος Ποινικός Κώδικας που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα είναι ο πιο σκληρός που έχουμε δει στη χώρα εδώ και δεκαετίες και κύριος στόχος του φαίνεται να είναι η πάταξη των μικροεγκλημάτων. Στο ίδιο πνεύμα η αλλαγή του ποινικού κώδικα θα επηρεάσει και τις παραβιάσεις στον δρόμο, με τις ποινές να είναι κλιμακωτές φυσικά, ανάλογα με την επικινδυνότητα της κάθε περίπτωσης.

Ποιες ποινές αυστηροποιούνται


© ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Οι επικίνδυνοι ελιγμοί, «δίκην επίδειξης» όπως χαρακτηρίζονταν μέχρι τώρα οι «κόντρες», δεν θα είναι πλέον μια «απλή» παράβαση που θα αντιμετωπίζεται με χρηματικό πρόστιμο και μερικούς βαθμούς ποινής. Ο νέος ποινικός κώδικας λοιπόν εισέρχεται και στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εφαρμόζοντας μια σειρά από αυστηρότερες ποινές σε διάφορες παραβάσεις.

Στην περίπτωση που από παραβίαση κόκκινου, τεθεί σε κίνδυνο ανθρώπινη ζωή, προβλέπεται φυλάκιση ενός έτους, την ώρα που οι ποινές γίνονται σημαντικά αυστηρότερες σε άλλες περιπτώσεις. Αν υπάρχει βαριά σωματική βλάβη ή αν απλά μετά την απώλεια ελέγχου του οχήματος, προκύψει σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, ο νέος Ποινικός Κώδικας προβλέπει ακόμα και κάθειρξη διάρκειας έως και 10 ετών.

Ιδιαίτερα αυστηρές θα είναι και οι περιπτώσεις παραβίασης του κόκκινου, για όποιον οδηγό το κάνει θέτοντας σε κίνδυνο ξένη περιουσία. Σε αυτήν την περίπτωση θα προκύπτει ποινή φυλάκισης έως 3 χρόνια. Σε περίπτωση δε που επέλθει θάνατος, η κάθειρξη είναι από 10 χρόνια και πάνω, ενώ μπορεί να φτάσει και τα ισόβια σε περιπτώσεις που οι θάνατοι είναι περισσότεροι.

Οι ποινές αυτές δεν «αγγίζουν» μόνο την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, αλλά φτάνουν και στα υπόλοιπα οδηγικά λάθη που γίνονται αιτίες για θανάτους. Όπως διαβάζουμε σε μια σειρά από θέματα, οι αλλαγές του Ποινικού Κώδικα, δεν εξαντλούνται μόνο σε αυτές που αφορούν στις τροχαίες παραβάσεις και η διάθεση της κρατικής παρέμβασης είναι να αλλάξει η αίσθηση της ατιμωρησίας που υπάρχει στην κοινωνία.

Φυσικά, για την πάταξη της μικροεγκληματικότητας, τόσο στους δρόμους, όσο και στους υπόλοιπους τομείς, η αυστηροποίηση των ποινών δεν αρκεί από μόνη της.

 

Exit mobile version