ΚΑΡΙΕΡΑ

Πόσα χρήματα βγάζουν τελικά αυτοί οι influencers;

Οι αυτοκρατορίες χτίζονται στο Instagram.

Υπάρχουν επαγγέλματα που πριν μερικά χρόνια δεν είχαμε φανταστεί καν. Σίγουρα, όμως, αυτό του influencer δεν έχει αντίπαλο. Όχι μόνο για το γεγονός ότι μπορεί να το κάνει ο καθένας, αλλά και για το ότι είναι με διαφορά το πιο επικερδές. Αν το κάνεις σωστά.

Το επάγγελμα αυτό, αν μπορεί να το αποκαλέσει κάποιος έτσι, έχει εξαπλωθεί σε τέτοιο βαθμό που αυτή τη στιγμή υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι που το κάνουν εκεί έξω. Και ναι, πληρώνονται μια χαρά. Βλέπεις, οι εταιρείες που επενδύουν στην διαφήμιση μέσω του Instagram είναι ουκ ολίγες. Σύμφωνα, μάλιστα, με τις εκτιμήσεις της Mediakix, αυτό το μπάτζετ για διαφημίσεις μέσω Instagram θα εκτοξευτεί μέσα στην επόμενη διετία. Επομένως, όλα τα λεφτά είναι εκεί.

Το διαφορετικό που προσφέρει το Instagram σε σχέση με άλλα μέσα, είναι πως ο καθένας μόνος του, μπορεί να βγάλει χρήματα, χωρίς να είναι διάσημος, χωρίς να χρειάζεται να πουλήσει κάτι. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να βγάλει μια εντυπωσιακή φωτογραφία και να μαζέψει followers, σχόλια και likes.

Έτσι, υπάρχουν οι celebrity influencers με αρκετές χιλιάδες ή εκατομμύρια followers, αλλά και οι ‘micro-influencers’, οι οποίοι έχουν στον λογαριασμό τους από 50.000 μέχρι 200.000 ακόλουθους, ωστόσο, τα χρήματα που μπορούν να χρεώσουν για μια ανάρτηση δεν είναι σε καμία περίπτωση λίγα.

Οι εταιρείες δε, έχουν αρχίσει και τους προτιμούν σε σχέση τους celebrities, καθώς έχουν μεγαλύτερο engagement με το κοινό τους και είναι και πιο οικονομικοί. Οι followers τους ξέρουν ποιοι είναι, γνωρίζουν τις συνήθειές τους, τους παρακολουθούν, δένονται μαζί τους και μια διαφήμιση σε έναν τέτοιο λογαρyahooιασμό έχει μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας.

Στο ερώτημα των ημερών, πόσο δύσκολο δηλαδή μπορεί να είναι το συγκεκριμένο ‘επάγγελμα’, η απάντηση είναι πως αν θες να βγάλεις αρκετά χρήματα, είναι και δύσκολο, αλλά και απαιτεί αρκετές ώρες προετοιμασίας και δουλειάς, προκειμένου να βγει η κατάλληλη φωτογραφία που θα αρέσει στον influencer, στον πελάτη του, αλλά και στο κοινό. Ναι, μπορεί να μην σκάβει, αλλά δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται.

Να μιλήσουμε, όμως, με νούμερα. Σύμφωνα με το Yahoo Tech, η μέση τιμή ενός sponsored ποσταρίσματος στο Instagram από έναν λογαριασμό με περισσότερους από 100.000 followers κυμαίνεται από 600 μέχρι 800 ευρώ. Για λογαριασμούς με τουλάχιστον 500.000 followers η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 1.500 με 2.500 ευρώ, ενώ σε λογαριασμούς άνω του 1.000.000 followers μπορεί να εκτοξευτεί σε τρελά νούμερα. Οι τιμές αυτές διαφοροποιούνται όταν ο influencer καλείται να ανεβάσει και stories ή να κάνει giveaway (όταν κάνει διαγωνισμό στο προφίλ του για ένα προϊόν διαφημίζοντάς το).

Μάλιστα, υπάρχουν ακόμη και online εργαλεία, με τα οποία μπορεί να υπολογίσει κάποιος wannabe influencer πόσο μπορεί να κοστίζει μια διαφήμιση στο προφίλ του, προκειμένου να ζητήσει τα αντίστοιχα χρήματα από κάποιο πελάτη. Μπορείς, επίσης, να δοκιμάσεις ακόμη και το δικό σου προφίλ για να δεις τι ψάρια πιάνεις στην αγορά.

Βάλαμε τυχαία τον λογαριασμό @wheresmyofficenow σε ένα ειδικό calculator που μπορεί να βρει ο καθένας με μια μικρή αναζήτηση στο διαδίκτυο. Ο συγκεκριμένος λογαριασμός έχει πάνω από 180.000 followers και μπορεί να αξιώσει για μια ανάρτηση στο Instagram από 400 μέχρι 680 δολάρια. Θα μπορούσε και περισσότερα, αν είχε λίγο μεγαλύτερο engagement rate.


Ας κάνουμε, όμως, και ένα τεστ με έναν ‘εγχώριο’ λογαριασμό. Τι γίνεται με την insta-celebrity Αθηνά Οικονομάκου για παράδειγμα;


Εδώ τα νούμερα είναι ασφαλώς μεγαλύτερα και γιατί έχει μεγαλύτερο κοινό, αλλά και (κυρίως) γιατί κρατάει υψηλά τα νούμερα του engagement rate στο λογαριασμό της.

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι influencers

 

Είπαμε, ο καθένας μπορεί να βγάλει χρήματα αν “παίξει” σωστά το παιχνίδι του Instagram, ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι celebrities που το έχουν παρακάνει. Η Κάιλι Τζένερ για παράδειγμα, διαθέτοντας 110 εκ. followers στον λογαριασμό της μπορεί να βγάλει ακόμη και 1.000.000 δολάρια απλά ποστάροντας μια φωτογραφία.

Ακολουθεί η Σελένα Γκομέζ η οποία θα ανεβάσει sponsored post με μια τιμή που φτάνει τα 800.000 δολάρια, τρίτος είναι ο Κριστιάνο Ρονάλντο με περίπου 50.000 δολάρια λιγότερα, ενώ την πεντάδα κλείνουν η Κιμ Καρντάσιαν και η Μπιγιονσέ με 700.000 δολάρια ανά φωτογραφία η κάθε μία.

Αναλυτικά οι πιο ακριβοπληρωμένοι του κόσμου ανά κατηγορία:

– Celebrity


 

– Beauty


 

– Fashion


 

– Fitness


 

– Food


– Lifestyle


 

– Sport


 

– Travel


(Πηγές: Mediakix, Businessinsider, hopperhq, influencermarketinghub)

Exit mobile version