Chris Hyde/Getty Images for boohoo/Ideal Image
SOCIAL MEDIA

Πόσα χρήματα βγάζουν οι Έλληνες influencers από κάθε post

Οι τιμές καθορίζονται ανάλογα με τη δημοτικότητα του λογαριασμού και τα ποσά κάθε άλλο παρά αμελητέα είναι.

Φαίνεται πως η γη της οικονομικής επαγγελίας παύει να ισχύει για τους influencers: με νέα, ακόμη πιο εξελιγμένα, ψηφιακά εργαλεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξοπλίζεται το Υπουργείο Ανάπτυξης, κάνοντας πιο αποτελεσματικό το κυνήγι της φοροδιαφυγής που τελείται στο πεδίο των social media και τα τελευταία χρόνια επιχειρεί συστηματικά να καταπολεμήσει. Ρεπορτάζ των τελευταίων χρόνων έχουν αποκαλύψει περιπτώσεις διάσημων ατόμων των οποίων η ζωή που εμφανίζουν στα διαδικτυακά κανάλια δεν συνάδει με τα εισοδήματα τα οποία δηλώνουν.

Πώς προκύπτει αυτή η αναντιστοιχία; Μέσα από τις οικονομικές συμφωνίες τις οποίες συνάπτουν με εταιρίες προϊόντων, στο πλαίσιο προώθησης των προϊόντων τους, χωρίς να φροντίζουν παράλληλα για τη δήλωση των εισφορών τους, γλιτώνοντας έτσι την απόδοση ΦΠΑ. Τα ποσά σε καμία περίπτωση δεν είναι αμελητέα, όπως αποκαλύπτει πρόσφατο ρεπορτάζ του MΕGA που επιχειρεί να απαντήσει στο φλέγον ερώτημα: πόσα χρήματα παίρνουν τελικά οι influencers για την ανάρτηση ενός και μόνο post με τοποθέτηση προϊόντος;

Το πλάνο είναι να δημιουργηθεί μια ψηφιακή πλατφόρμα από το κράτος, στην οποία κάθε δημιουργός περιεχομένου που λαμβάνει έσοδα από εμπορικές συμφωνίες προώθησης προϊόντων σε πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok και το Facebook θα υποχρεούται να προβεί στις ανάλογες δηλώσεις.

Δεν είναι μοναδικός στόχος το κυνήγι της φοροδιαφυγής, όπως διευκρινίζεται, αλλά και η θέσπιση ενός γενικότερου νομικού πλαισίου για την προστασία των καταναλωτών από προσπάθειες παραπλάνησης και χειραγώγησης.

Τραπεζικές συναλλαγές, αναρτήσεις που καταχωρούνται ως «επί πληρωμή» αλλά και κατά περίπτωση έρευνες προσωπικών email θα επιστρατεύονται για τον έλεγχο από την ΑΔΑΕ

Πόσο ακριβά κοστολογούνται οι αναρτήσεις

Όπως αναμενόταν, το budget καθορίζεται από τη δημοτικότητα του λογαριασμού: σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται το κανάλι, έχει διαμορφωθεί ο διαχωρισμός των λογαριασμών σε nano-influencers, micro-influencers και macro-influencers, ανάλογα με το μέγεθος επιρροής το οποίο ασκούν σταθερά στα κανάλια του διαδικτύου. Κάπως έτσι, προκύπτουν και τα εξής σκαλοπάτια κοστολόγησης:

  • Followers έως 100.000: 400 ευρώ ανά post
  • Followers από 100.000 έως 500.000: 1.000 έως 5.000 ευρώ ανά post
  • Followers από 500.000 έως 1.000.00: 5.000 έως 10.000 ανά post
  • Followers πάνω από 1.000.000: 10.000+ ευρώ ανά post

Στην τελευταία κατηγορία ανήκουν λογαριασμοί τεράστιας δημοτικότητας, όπως των Άκη Πετρετζίκη (1.800.000 ακόλουθου), Κώστα Τσιμίκα (1.800.000 ακόλουθοι), Ελένη Μενεγάκη (1.300.000 ακόλουθοι), Ελένη Φουρέιρα, 1.300.000 ακόλουθοι), χωρίς να έχει διαπιστωθεί βέβαια το ύψος των εμπορικών συμφωνιών που συνάπτουν οι συγκεκριμένοι για προώθηση προϊόντων μέσω των social media.