Πριν από τα βενζινάδικα, οι οδηγοί αγόραζαν βενζίνη στα φαρμακεία
- 20 ΟΚΤ 2024
Όταν το αυτοκίνητο άρχισε να κάνει τις πρώτες του βόλτες στους χωμάτινους δρόμους, οι αντλίες βενζίνης και φυσικά να βενζινάδικα όπως τα ξέρουμε σήμερα δεν υπήρχαν. Στην πραγματικότητα, τα πρώτα μηχανοκίνητα οχήματα δεν κινούνταν καν με βενζίνη, αλλά με ατμό, ηλεκτρισμό ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, με κηροζίνη. Ναι, κηροζίνη.
Στις πρώτες ημέρες της εξόρυξης πετρελαίου στα μέσα της δεκαετίας του 1800, όταν τα πρώτα αυτοκίνητα με καύσιμο όπως το φυσικό αέριο απείχαν ακόμη δεκαετίες, οι εταιρείες πετρελαίου αναζητούσαν κηροζίνη για καύσιμο λαμπτήρων.
Την ίδια στιγμή, η βενζίνη ήταν απλώς ένα υποπροϊόν της δημιουργίας κηροζίνης και συχνά καίγονταν ή απορρίπτονταν. Ο προκάτοχος της αντλίας βενζίνης δεν είχε σχεδιαστεί για αυτοκίνητα – η πρώτη αντλία εγκαταστάθηκε σε ένα παντοπωλείο το 1885 για τη μέτρηση και τη διανομή κηροζίνης για λάμπες. Το να έχει κάποιος φως ήταν σημαντικό, όπως αντιλαμβάνεστε.
Τη δεκαετία του 1890, όμως, οι εφευρέτες αυτοκινήτων συνειδητοποίησαν ότι η βενζίνη ήταν εξαιρετικό καύσιμο για αυτοκίνητα και αυτό που κάποτε ήταν αναλώσιμο, ξαφνικά έγινε πολύτιμο. Έτσι γίνεται γενικότερα στη ζωή θα μπορούσε να πει κάποιος.
Τις πρώτες μέρες των βενζινοκίνητων οχημάτων, δεν υπήρχαν βενζινάδικα για τη διανομή του καυσίμου, οπότε οι πελάτες αγόραζαν τη βενζίνη με τον ίδιο τρόπο που αγόραζαν την κηροζίνη: Σε δοχείο. Στο φαρμακείο. Είμαστε πολύ κοντά να βάλουμε άλλη μια τελεία ώστε να τονίσουμε την έκπληξή μας, αλλά δεν θα το κάνουμε.
Εκτός από το φαρμακείο, οι πολίτες έβρισκαν βενζίνη στο σιδηρουργείο ή σε κάποιο παντοπωλείο. Αν και ο εφευρέτης της, Sylvanus Freelove Bowser, δεν το περίμενε τότε, η αντλία που είχε αρχικά σχεδιαστεί για την κηροζίνη κατέληξε να είναι εξαιρετικά χρήσιμη για το γέμισμα των αυτοκινήτων με βενζίνη.
Το 1905, ο Bowser πρόσθεσε έναν μακρύ σωλήνα σε μια από τις αντλίες του, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να ανεφοδιάζονται πιο εύκολα. Αν και υπάρχει κάποια διαφωνία σχετικά με το ποιο ήταν το πρώτο βενζινάδικο, ως πρώτο πρατήριο καυσίμων για αυτοκίνητο αναφέρεται συνήθως αυτό της Gulf Refining Company, που άνοιξε στο κέντρο του Πίτσμπουργκ το 1913.