ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
SPONSORED

Πρώτη φορά έκανα ηλεκτρονική παραγγελία και δεν είχα άγχος για την παράδοση

Δεν είναι φυσιολογικό να φοβάσαι μη δεν ακούσεις το κουδούνι. Αλλά να έχεις ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, μέσω GPS, για το πού είναι το δέμα σου. Αυτό κάνει η νέα υπηρεσία του Πλαίσιο, που αφορά στις παραδόσεις παραγγελιών, χρησιμοποιώντας ένα live tracking link.
Πολλά τραύματα κληρονομήσαμε από την καραντίνα: τα δύο μέτρα απόσταση, οι χαμένες αγκαλιές, το άγχος για τους εξαφανισμένους κούριερ. Ειδικά το τελευταίο, καθόλου αμελητέο δεν είναι, εάν σκεφτείς ότι οι ηλεκτρονικές αγορές είναι η μοναδική σανίδα σωτηρίας μέσα στους απαιτητικούς ρυθμούς της καθημερινότητας, σήμερα: μετά την φρενήρη αύξηση του 2020, όπως δείχνουν τα στοιχεία του ΣΕΠΕ, το ηλεκτρονικό εμπόριο παγιώθηκε και τα ποσοστά λένε ότι 6 στους 10 χρήστες του διαδικτύου είναι και online αγοραστές.

Ωστόσο, πριν από κάθε αγορά, ισχύει η ίδια ανασφάλεια: θα συνεννοηθώ για την παράδοση με τη μεταφορική ή για ακόμη μια φορά θα ανακαλύψω απλά το χαρτάκι του κούριερ, βγαίνοντας από το σπίτι;

Το πρόβλημα με αυτή την κατάσταση, που φαίνεται δυστυχώς να έχει παγιωθεί στο τοπίο των μεταφορικών εταιρειών της χώρας, δεν είναι μόνο οι επιπλέον ώρες που πρέπει να αφιερώσεις για να πάρεις την παραγγελία στα χέρια σου, οδηγώντας μέχρι τα κεντρικά της μεταφορικής εταιρείας. Ούτε είναι μόνο η αναίτια καθυστέρηση.

Είναι το άγχος που σου δημιουργεί όλο αυτό, ειδικά την ημέρα της παράδοσης. Αποφεύγεις τη δυνατή μουσική, για να μη σου ξεφύγει το κουδούνι. Κοιτάς μία την ώρα, μία το κινητό σου, μήπως κάλεσε κανείς. Τώρα, σε περίπτωση που πρέπει να φύγεις, έχεις ήδη ειδοποιήσει δεύτερο άτομο για αλλαγή βάρδιας. Κι όλα αυτά απλά για να πάρεις ένα ζευγάρι ακουστικά ή ένα mousepad.
.

Ευτυχώς, το Πλαίσιο έδωσε τη λύση σε αυτή την απαρχαιωμένη κατάσταση, που κοντεύαμε να θεωρήσουμε ότι είναι φυσιολογική.

Όχι, φυσιολογικό είναι να έχεις ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για το σημείο που βρίσκεται το δέμα σου – η τεχνολογία είναι μπροστά, όπως γνωρίζει καλά η πλέον ανεπτυγμένη αλυσίδα της χώρας στον κλάδο. Υπερβολή; Μια δοκιμή στην νέα αυτή υπηρεσία θα σε πείσει.

Η νέα υπηρεσία live tracking από το Πλαίσιο είναι γεγονός


Το προϊόν που παρήγγειλα δεν έχει τόσο νόημα, όσο το γεγονός ότι έπρεπε να έρθει στην ώρα του – ήταν ένα συμβολικό δώρο, μια chic κασετίνα με πέτρινα παγάκια, που την προόριζα για τα γενέθλια ενός συναδέλφου στο γραφείο. Τα έβαλα στο ηλεκτρονικό καλάθι την Δευτέρα και το πάρτυ έκπληξης ήταν την Πέμπτη, οπότε τα πράγματα στο ενδιάμεσο έπρεπε να κυλήσουν ρολόι.

Δεν υπήρχε περίπτωση να μην κυλήσουν: με το αυτοματοποιημένο σύστημα της καινοτόμας υπηρεσίας που έθεσε σε λειτουργία το Πλαίσιο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο πελάτης όχι μόνο παραλαμβάνει άμεσα την παραγγελία του, αλλά λαμβάνει ενημερωτικά SMS στο κινητό του, ανά στάδιο της διαδικασίας. Πρώτα, ενημερώνεται μια ημέρα πριν για την παράδοση της παραγγελίας, μαθαίνοντας το δίωρο μέσα στο οποίο θα είναι ο κούριερ έξω από την πόρτα, ενώ την ημέρα της παράδοσης, ένα νέο SMS φτάνει στο κινητό του πελάτη, περιλαμβάνοντας ένα link για την παρακολούθηση του δέματος σε πραγματικό χρόνο. Σωτήριο.

Με άλλα λόγια, η υπηρεσία αυτή αξιοποιεί την τεχνολογία του γεωεντοπισμού.


Μόλις φορτώνεται το πρωί το δέμα στο φορτηγό του Πλαισίου, το στίγμα του χάρτη αρχίζει να κινείται. Βασικά, αυτό είναι εφικτό, επειδή το Πλαίσιο –σε αντίθεση με τις εταιρείες delivery– ακολουθά την εξής τακτική: αντί να κάνει μεμονωμένες παραδόσεις, φορτώνει εξ αρχής όλα τα δέματα που πρόκειται να παραδοθούν μέσα στη μέρα. Στις 6 π.μ. γεμίζει το φορτηγό από τις αποθήκες και ξεκινά τα δρομολόγια, έχοντας μπροστά του το πρόγραμμα και τις ώρες για όλες τις παραδόσεις.

Το πρόγραμμα αυτό είναι φυσικά αδύνατο να παραμείνει εντελώς αμετάβλητο: μέσα στα 100 περίπου φορτηγά που ξεκινούν καθημερινά από τα κεντρικά, υπάρχουν και μεγάλες οικιακές συσκευές, οι οποίες απαιτούν πολλαπλάσιο χρόνο στην εκφόρτωση. Έπειτα, υπάρχει η κίνηση, είτε τα απρόσμενα του καιρού. Γι’ αυτό και η υπηρεσία live tracking βασίζεται στην ενημέρωση του καταναλωτή σε πραγματικό χρόνο, ειδοποιώντας παράλληλα με το αυτόματο σύστημα μηνυμάτων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα παραλάβεις την παραγγελία σου μετά από ατελείωτες ώρες, καθώς ο μέσος χρόνος απόκλισης είναι 20’’.

Το τελευταίο από αυτά τα μηνύματα ειδοποιεί τον πελάτη μισή ώρα πριν την παράδοση: ο κούριερ είναι πλέον στο «τελευταίο μίλι» και σε λίγο θα χτυπήσει το κουδούνι της πόρτας. Στη δική μου περίπτωση, δε χρειάστηκε καν αυτό. Θα ακουστεί τρελό, αλλά άνοιξα την πόρτα και ο Βασίλης ήταν απ’ έξω.

Exit mobile version