ΤΑΞΙΔΙ

Ράφτινγκ στον Λούσιο: Η περιπέτεια που δικαιούσαι την άνοιξη

Μια πολύ δυνατή εμπειρία σε κοντινή απόσταση από την Αθήνα (κι ένα βίντεο που θα σε κάνει να τραβήξεις κουπί).

Από την Αθήνα, το πήγαινε – έλα στον Μαραθά είναι περίπου 400 χιλιόμετρα. Mε συνετή οδήγηση, κοντά στις τρεις ώρες δρόμος. Διόλου μακριά αν θέλεις να βιώσεις μια ξεχωριστή εμπειρία κάνοντας ράφτινγκ στον Λούσιο, αλλά και στον Αλφειό, το μεγαλύτερο ποτάμι της Πελοποννήσου, με το οποίο ενώνονται.

Δεν χρειάζεσαι τίποτα σε εξοπλισμό, παρά μόνον ένα μαγιό, αθλητικά παπούτσια από τα χειρότερα που έχεις στην αποθήκη, διότι θα μπουν στο νερό, και μια πετσέτα. Τα υπόλοιπα τα παρέχει η Trekking Hellas, στις εγκαταστάσεις που διαθέτει στην περιοχή. Σε ένα πέτρινο σπίτι υπάρχουν όλα τα απαραίτητα, για όλα τα μεγέθη. Στολή όπως αυτές που φορούν οι δύτες, κάλτσες και ανάλογο πανωφόρι από ίδιο υλικό, γιλέκο – σωσίβιο και κράνος. Η βάρκα και το κουπί, συμπληρώνουν τον εξοπλισμό για την αποστολή. Κι όλα βέβαια πρέπει να γίνουν σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας, που είναι το πρώτιστο σε τέτοιες αποστολές. Πώς καθόμαστε στη βάρκα, πώς εκτελούμε τα παραγγέλματα του επικεφαλής, πώς σκύβουμε στα κλαδιά των δέντρων, πως λειτουργούμε ως ομάδα. Την ίδια στιγμή, απολαμβάνουμε τη φύση, τα πουλιά, όπως έναν ερωδιό που είδα με τα υπέροχα χρώματά του, ενώ έχουμε την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουμε πώς διαμορφώνεται το περιβάλλον τριγύρω μετά τις καταρρακτώδεις βροχές και τις κατεβασιές του ποταμού.



Ξεκίνησα από την Αθήνα οδηγώντας το νέο Fiat Tipo, στην 5θυρη έκδοση. Ήμασταν δύο ταξιδιώτες: εγώ και η κόρη μου, μαθήτρια Λυκείου, με δύο μικρά σακ βουαγιάζ. Κατά συνέπεια οι χώροι ήταν απεριόριστοι, αλλά και πέντε να ήμασταν, πάλι θα είχαμε χώρους για τις αποσκευές. Το Fiat Tipo είναι οικογενειακό μεν, αλλά αυτοκίνητο για όλες τις ανάγκες. Με κινητήρα πετρελαίου 1.6 λίτρων, αποδίδει εξαιρετικά, έχει πλούσια ροπή (320 Nm) από τις χαμηλές στροφές και οι 120 ίπποι σε απόδοση κρίνονται υπερ-αρκετοί. Μου άρεσε και η κλιμάκωση των σχέσεων στο 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ με ικανοποίησε απόλυτα η χαμηλή κατανάλωση (γύρω στα 5,5 λίτρα/100 χλμ.), οδηγώντας πάντα φυσιολογικά. Διότι αν ζορίσεις το μοτέρ, όπως όλα άλλωστε, η κατανάλωση «τσιμπάει» κοντά στα 7 λίτρα στα 100 χλμ., κάτι που θα πρέπει να συνυπολογίσεις στα έξοδα, μαζί με τα διόδια. Το Fiat Tipo ήταν πραγματικά… τύπος και υπογραμμός, ιδανικός σύντροφος και στην εξόρμησή μας. Για όσους ενδιαφέρονται, αξίζει να σημειώσω ότι είναι ίσως το μόνο μικρομεσαίο μοντέλο που προσφέρεται στην ελληνική αγορά με τρία αμαξώματα, 4θυρο, 5θυρο και station wagon, ικανό να καλύψει όλες τις ανάγκες.



Η διαδρομή καθόλου δύσκολη για να φθάσεις στον Μαραθά ή Βλαχορράφτη. Που είναι θα μου πείτε, διότι μη με ρωτήσετε γιατί γράφεται με δύο ‘ρ’. Με κατεύθυνση προς Κόρινθο, οδηγώντας στην Ολυμπία Οδό, στρίβουμε προς Καλαμάτα, στο ‘Μορέα’ και βγαίνουμε στην έξοδο της Μεγαλόπολης. Διασχίζουμε την πόλη από μέσα και ακολουθούμε τις πινακίδες προς Καρύταινα (θαυμάσιο χωριό με πέτρινα σπίτια και ταβέρνα που έχει και μαγειρευτά φαγητά), για να φθάσουμε στον Μαραθά, μισή περίπου ώρα από την έξοδο της Μεγαλόπολης. Πλησιάζοντας, το πρώτο που σε εντυπωσιάζει είναι οι προτομές της οικογένειας Αγγελόπουλου (του Θόδωρου), των μεγάλων επιχειρηματιών που κατάγονται από το χωριό και με δωρεές τους έχουν γίνει πλακοστρώσεις, ηλεκτροφωτισμοί κ.α.



Όμως, επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, το βίντεο που θα δείτε είναι αποκαλυπτικό της εμπειρίας μας:

Σε περίπτωση που δεν βράχηκες αρκετά, έχει κι άλλο:

Exit mobile version