Στην αρχαία Ελλάδα, το μέγεθος του πέους δεν μετρούσε όπως σήμερα
- 1 ΜΑΡ 2024
Οι μελέτες που έχουν γίνει για το μέγεθος του αντρικού μορίου είναι πολλές περισσότερες από όσες μπορείς να φανταστείς. Ο όγκος των σχετικών εργασιών είναι τέτοιος που από ειλικρινή απορία -όχι μόνο επαγγελματική διαστροφή-, έψαξα να βρω τον λόγο.
Το επιστημονικό πεδίο, λοιπόν, που ασχολείται με τη μελέτη της ανθρώπινης σεξουαλικής ανατομίας (όπου ανήκουν οι μετρήσεις του μεγέθους πέους) ονομάζεται σεξολογία. Περιλαμβάνει κλάδους, όπως η βιολογία, η ψυχολογία, η κοινωνιολογία, η ιατρική και η δημόσια υγεία.
Πέραν των σεξολόγων, μετρήσεις κάνουν και οι ουρολόγοι, ειδικότητα που ασχολείται ειδικά με το αντρικό αναπαραγωγικό σύστημα.
Υπάρχει και μια άλλη επιστήμη που ενδιαφέρεται για το μέγεθος: η ανθρωπομετρία, κλάδος της ανθρωπολογίας. Ασχολείται με τη μέτρηση και τη μελέτη των διαστάσεων του ανθρώπινου σώματος «για την παροχή πολύτιμων δεδομένων για ερευνητικούς σκοπούς και για την κατανόηση των ανθρώπινων ανατομικών παραλλαγών».
Επιπροσθέτως, υπάρχουν και ερευνητές άλλων κλάδων (ανατομία, φυσιολογία, ψυχολογία, κοινωνικές αντιλήψεις) που ασχολούνται με το θέμα μας.
Όλοι μαζί έχουν ως στόχο την καθιέρωση κανόνων και μέσων όρων (για τη δημιουργία βάσης δεδομένων που βοηθά τις συγκρίσεις και τον καθορισμό του τι θεωρείται «εντός του κανονικού εύρους», σε διαφορετικούς πολιτισμούς και εθνικότητες), την αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας (μικροφαλλία, μακροφαλλία, στυτική δυσλειτουργία, ουρολογικές διαταραχές), την ενημέρωση και την εξέλιξη των χειρουργικών διαδικασιών, την έρευνα ψυχολογικών και κοινωνικών επιπτώσεων και την ανάπτυξη προϊόντων και παρεμβάσεων.
Τώρα που τα είπα και ξεθύμανα, θα σε μεταφέρω σε μια εποχή που ό,τι ξέρεις σήμερα ως «κανονικό εύρος» ήταν λάθος.
Τα ελληνικά αγάλματα αποκαλύπτουν την τάση της εποχής
Δεν γίνεται να μην έχεις παρατηρήσει το επίμαχο σημείο στα αρχαία ελληνικά αγάλματα. Είναι κάτι στο οποίο εστιάζουν παγκοσμίως. Χαρακτηριστικός είναι ο χαμός που προκάλεσε στο TikTok πρόσφατα, η εξήγηση της Ruby Reign για το μικρό μέγεθος του μορίου.
«Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί τόσα πολλά αρχαία ελληνικά αγάλματα έχουν κολοσσιαία μυώδη διάπλαση και ένα μικροσκοπικό πακέτο;» ρώτησε σε ένα βίντεο που κοινοποίησε στον λογαριασμό της, πριν δώσει και μια απάντηση.
«Αυτό που ανακάλυψα ήταν ότι το μεγάλο D είναι κακό και το μικρό D το καλό στην αρχαία Ελλάδα. Αποδεικνύεται ότι στην αρχαία Ελλάδα, το να έχεις ένα μικρότερο πακέτο θεωρούταν σημάδι αρετής, ευγένειας ή αυτοκυριαρχίας ή πειθαρχίας.
Εν τω μεταξύ, το να έχεις ένα μεγαλύτερο πέος ήταν σημάδι λαγνείας, λαιμαργίας και βαρβαρότητας. Κάτι που είναι πολύ ενδιαφέρον γιατί είναι διαφορετικό από σήμερα».
Πόσο δίκιο έχει η Reign;
Στο έργο του, Τα σύννεφα (περίπου 419–423 π.Χ.), ο Αριστοφάνης συνόψισε τα ιδανικά χαρακτηριστικά των ανδρών συνομηλίκων του ως «ένα αστραφτερό στήθος, λαμπερό δέρμα, φαρδύς ώμους, μικροσκοπική γλώσσα, δυνατοί γλουτοί και λίγο πέος».
Ο John Clarke, μελετητής της αρχαίας ερωτικής τέχνης στο University of Texas έχει καταθέσει ότι «στην αρχαία ελληνική κουλτούρα το σωστό ή όμορφο πέος είναι κομψό. Ένας άνθρωπος με πολύ μεγάλα γεννητικά όργανα, ειδικά τα ανδρικά γεννητικά όργανα, θεωρείται γκροτέσκος, γελοίος».
Ιδιαίτερα οι λάγνοι, διεφθαρμένοι σάτυροι αποδίδονταν με τεράστια, όρθια γεννητικά όργανα, μερικές φορές σχεδόν τόσο ψηλά όσο ο κορμός τους.
«Οι σάτυροι ήταν τα poster boys των αγοριών που έχασαν τον αυτοέλεγχο» έχει πει ο καθηγητής του Ohio State University, Timothy McNiven. Ο ίδιος εξήγησε πως η συγκεκριμένη τάση (του class του μικρού μορίου) χρονολογείται τουλάχιστον από τον 8ο αιώνα π.Χ. Συνεχίστηκε στην πλειονότητα της κλασικής ελληνικής τέχνης και λογοτεχνίας, με τα πορνό να γκρεμίζουν ό,τι είχε απομείνει από εκείνες τις εποχές.
«Η Αρχαία Ελλάδα ήταν μια άκρως αρρενωπή κουλτούρα», είπε στο Hyperallergic η φωτογράφος Ingrid Berthon-Moine, δημιουργός σειράς με εικόνες όρχεων αρχαίων αγαλμάτων.
«Προτιμούσαν τα “μικρά και τεντωμένα” γεννητικά όργανα, σε αντίθεση με τα μεγάλα σεξουαλικά όργανα, για να δείξουν τον αντρικό αυτοέλεγχο σε θέματα σεξουαλικότητας.
Τη σήμερον ημέρα, για το εμπόριο, τον κινηματογράφο και τη διαφήμιση το πέος έχει μετατραπεί σε μαζικό εμπόρευμα. Για την κυριαρχία και την επιθυμία, το μέγεθος έχει σημασία».