Burak Akay/Anadolu Agency via Getty Images
ΚΟΣΜΟΣ

Στην Τουρκία πλέον λειτουργεί η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα του κόσμου

Η Çanakkale 1915 με συνολικό μήκος τα 4,6 χλμ είναι πια γεγονός, ενώνοντας την Ευρώπη με την Ασία.
Ανοιχτή προς το κοινό είναι πλέον και επίσημα η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα του κόσμου που πρόκειται να ενώνει την ευρωπαϊκή με την ασιατική πλευρά της Τουρκίας. Οι πρώτες εικόνες εντυπωσιάζουν καθώς το συνολικό της μήκος αγγίζει τα 4,6 χιλιόμετρα, ενώ οι δύο τεράστιοι πύργοι της φτάνουν τα 318 μέτρα ύψος. Η γέφυρα βρίσκεται στα Στενά των Δαρδανελίων και το συνολικό της κόστος ξεπέρασε τα 2,5 δισ. ευρώ.

Η γέφυρα βρίσκεται στα Στενά των Δαρδανελίων και το συνολικό της κόστος ξεπέρασε τα 2,5 δισ. ευρώ.

Ποια ήταν τα στάδια κατασκευής της πιο μεγάλης κρεμαστής γέφυρας στον κόσμο, ποιες χώρες συνεργάστηκαν για τη δημιουργία της και πώς πρόκειται να διευκολύνει τις μετακινήσεις στην Τουρκία;

Πώς κατασκευάστηκε η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο

Η 1915 Çanakkale, όπως είναι η επίσημη ονομασία της, η οποία πρόκειται να ενώνει την ευρωπαϊκή με την ασιατική πλευρά της Τουρκίας, χτίστηκε από τουρκικές και κορεατικές κατασκευαστικές εταιρίες με χρόνια εμπειρίας στον κλάδο. Το έργο αποτέλεσε ορόσημο και για τα δύο κράτη, καθώς στα εγκαίνια παραβρέθηκε τόσο ο πρόεδρος της Τουρκίας, Recep Tayyip Erdoğan, και ο πρωθυπουργός της Νότιας Κορέας, Kim Boo-kyum.

Οι πρώτες προτάσεις για τη δημιουργία της συγκεκριμένης γέφυρας στα Δαρδανέλια είχαν πέσει ήδη από την δεκαετία του 1990, ωστόσο, η επίσημη απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης για την ανέγερσή της λήφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2016. Η κατασκευή της ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2017 και αρχικά υπολογιζόταν να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2023.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της COWI, της εταιρίας που πραγματοποίησε τις βασικές εργασίες σχεδιασμού της γέφυρας, το έργο αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις ως προς την κατασκευή του. Η πιο σημαντική από αυτές είχε να κάνει με τους ισχυρούς ανέμους και τις συνεχείς σεισμικές δονήσεις που συμβαίνουν στην περιοχή. Το πρόβλημα, ωστόσο, λύθηκε με τη δημιουργία ελαστικών αλλά πολύ ισχυρών πυλώνων στον βυθό της θάλασσας.

Σημαντικό, επίσης, είναι να σημειωθεί πως δημιουργήθηκε ένα μεγάλο διάκενο μεταξύ της γέφυρας και της θαλάσσιας επιφάνειας προκειμένου να περνούν με ευκολία τα εμπορικά πλοία και τα κρουαζιερόπλοια. «Η γέφυρα 1915 Çanakkale ήταν ένα φανταστικό έργο για να δουλέψει κανείς» σημείωσε η υπεύθυνη της COWI για το έργο, Inger Birgitte Kroon. «Μόνο με συλλογική νοοτροπία θα μπορούσε να καταστεί δυνατό να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί μια κρεμαστή γέφυρα παγκόσμιου ρεκόρ σε λιγότερο από πέντε χρόνια».

Πώς πρόκειται να βοηθήσει την Τουρκία

Η γέφυρα πρόκειται να λύσει τα χέρια σε χιλιάδες κατοίκους της περιοχής που όλα αυτά τα χρόνια χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά τα φέρι μποτ για να περάσουν στην απέναντι πλευρά, με τη διαδρομή να διαρκεί πια συνολικά έξι λεπτά. Υπολογίζεται πως πρόκειται να περνούν από τις έξι λωρίδες της έως και 45.000 οχήματα τη μέρα, ενώ αναμένεται να τονωθεί η εμπορική δραστηριότητα όσο και η τουριστική κίνηση στην περιοχή.

Η τιμή των διοδίων για τη χρησιμοποίηση της γέφυρας φτάνει τα 13,5 δολάρια και, όπως υποστήριξε ο Recep Tayyip Erdoğan κατά την τελετή των εγκαινίων η οποία πραγματοποιήθηκε στην επέτειο της νίκης του ναυτικού στόλου της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας εναντίον των γαλλικών – βρετανικών δυνάμεων στα Δαρδανέλια, κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου το 1915, «το έργο αυτό θα φέρνει κέρδη στο κράτος για αρκετά χρόνια».

Τα εγκαίνια της νέας γέφυρας έρχονται σε μια εποχή που ο πρόεδρος της χώρας έχει ανακοινώσει μια σειρά από μεγαλεπήβολα έργα που πρόκειται να ενισχύσουν τις υποδομές της χώρας. Ένα από αυτά είναι και η δημιουργία ενός καναλιού στην Κωνσταντινούπολη που πρόκειται να κοστίσει 15 δισ. δολάρια και να αποσυμφορήσει έτσι τα στενά του Βοσπόρου.

Exit mobile version