Στην Ξιάμεν της Κίνας κάνουν τεστ για κορονοϊό ακόμα και στα ψάρια
Οι εικόνες από τους ψαράδες να τοποθετούν τον στυλεό σ' αυτά έχουν κάνει τον γύρο του διαδικτύου.
- 18 ΑΥΓ 2022
Η Κίνα είναι η χώρα που επλήγη πρώτη από τον κορονοϊό τον χειμώνα του 2020. Μέχρι σήμερα η χώρα συνεχίζει να διατηρεί πολύ αυστηρούς περιορισμούς προκειμένου να αποτραπεί η εξάπλωση του ιού στην κοινότητα. Οι εικόνες, μάλιστα, από τις αστυνομικές δυνάμεις του κινεζικού κράτους ακόμη και να ξυλοκοπούν πολίτες που αποφάσισαν να σπάσουν την καραντίνα και να κατεβούν στον δρόμο ακόμη και για μερικά λεπτά, έχουν κάνει κατά καιρούς τον γύρο του διαδικτύου.
Σε μία πόλη στην Κίνα, όμως, τα πράγματα έχουν ξεφύγει. Σύμφωνα με φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στα διεθνή μέσα, οι υγειονομικές αρχές διενεργούν πια στην περιοχή Ξιαμέν self test ακόμη και στα ψάρια. Ποιος είναι, όμως, ο λόγος που το κάνουν και πόσο εύκολο είναι να «περάσει» ο ιός από τα ψάρια στον άνθρωπο;
Γιατί στην Κίνα κάνουν self test στα ψάρια
Στα πλαίσια της πολιτικής μηδενικών κρουσμάτων, οι αρχές της Κίνας αποφάσισε να κάνει ό,τι μπορεί για να αποκλείσει κάθε πιθανή δίοδος μετάδοσης του ιού, αναγκάζοντας τους ψαράδες να κάνουν οι ίδιοι καθημερινά διαγνωστικά τεστ στα ψάρια που πιάνουν στα δίχτυα τους.
Όπως σημειώνει ο Guardian, ο λόγος που πάρθηκε η συγκεκριμένη πρωτοφανής απόφαση είναι παρατηρήθηκε έξαρση του κορονοιού σε αρκετούς Κινέζους ψαράδες στην περιοχή. «Μέχρι τη στιγμή που μιλάμε, όλοι οι άνθρωποι στην πόλη Ξιαμέν θα πρέπει να υποβάλλονται καθημερινά σε αυτά τα τεστ, ενώ θα πρέπει να ελέγχονται παράλληλα και τα αλιεύματα» δήλωσε ένας υπάλληλος στο δημοτικό γραφείο ανάπτυξης ωκεανών της Ξιαμέν σε διάφορα τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Μπορεί να «περάσει» ο κορονοϊός από τα ψάρια στους ανθρώπους
Ορισμένα τηλεοπτικά συνέργεια έφτασαν στην περιοχή και βιντεοσκόπησαν τις στιγμές που οι αξιωματούχοι έκαναν διαγνωστικά τεστ σε ψάρια και καβούρια. Μέχρι στιγμής, όμως, δεν έχει εντοπιστεί κανένα ίχνος του ιού στα θαλάσσια όντα.
Η συγκεκριμένη απόφαση τέθηκε σε ισχύ στα τέλη του περασμένου Ιούλιου και, όπως αναμενόταν, προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις στα social media. Στο Weibo ένα σχετικό hashtag διαβάστηκε περισσότερες από 120 εκατομμύρια φορές, ενώ έχει συζητηθεί από περισσότερους από έξι χιλιάδες χρήστες.