Τα αυτοκίνητα του Gran Turismo είναι τρομακτικά εντυπωσιακά
Υπόσχονται επιδόσεις που ζαλίζουν αλλά είναι φτιαγμένα για να τα οδηγείς από τον καναπέ σου! Το ONEMAN παρουσιάζει το παράλληλο σύμπαν της αυτοκίνησης, στους δρόμους του Gran Turismo 6!
- 1 ΑΠΡ 2016
Άσχημα αυτοκίνητα υπάρχουν πολλά. Εκτρώματα πάνω σε τέσσερις τροχούς, οχήματα που χαλάνε τη μέρα των ιδιοκτητών τους και μόνο που τα αντικρίζουν το πρωί πριν τα πάρουν να πάνε στη δουλειά. Όσο κι αν η ομορφιά είναι υποκειμενικό πράγμα, η ασχήμια τυχαίνει καθολικής αναγνώρισης.
Αλλά μιλώντας για καλαίσθητη (ή όχι) αυτοκίνηση, για σκεφτείτε λίγο: στις ίδιες σχολές σχεδιασμού δεν φοίτησαν οι designers της Ferrari κι εκείνοι της Daihatsu; Τα ίδια οράματα δεν έχουν όσοι «ζωγραφίζουν» για λογαριασμό της Aston Martin κι όσοι αποτυπώνουν φθηνό ρεαλισμό για την Tata Motors;
Είναι απλά θέμα οπτικής, budget, αναγκών και προτεραιοτήτων. Κάθε μαγαζί, ανάλογα αν είναι «γωνία» ή χωμένο σε υπόγειο, καλείται να έχει διαφορετική βιτρίνα. Και για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, η «βιτρίνα» της είναι τα οχήματα που κατασκευάζει.
Όμως τι θα γινόταν αν μία μέρα άλλαζαν όλα; Αν οι σχεδιαστές δεν έπρεπε να συμβιβαστούν σε τίποτα; Αν μπορούσαν να ξεχάσουν την ανάγκη λειτουργικότητας, παθητικής ασφάλειας, το κόστος παραγωγής αλλά κυρίως απόκτησης, αν μπορούσαν να αποτυπώσουν σε χαρτί (λέμε τώρα) όσα ονειρεύονται πριν κλείσουν τα μάτια τους το βράδυ; Αν τα αφεντικά ξαφνικά τους έλεγαν ‘είσαι ελεύθερος να κάνεις ότι πιο όμορφο, ότι πιο ακραίο, ότι συναρπαστικότερο μπορεί να κατεβάσει το κεφάλι σου’;
Είναι σαν να σας λένε πως στη δική σας δουλειά θα μπορείτε κάθε 45 λεπτά να κάνετε διάλειμμα για να παίξετε μία παρτίδα τάβλι με τον διπλανό σας ή για mini gossip festival με την κολλητή σας. Το πιστεύω πραγματικά, αυτά τα 45 λεπτά εργασίας θα κάνατε όργια (μεταφορικά). Όπως ακριβώς και οι σχεδιαστές που δημιούργησαν τα παρακάτω dream cars!
Αφορμή αποτέλεσε το δημοφιλές video game Gran Turismo 6, το οποίο έχει παρασύρει πολλούς κατασκευαστές σε μία άτυπη και απολαυστική για όλους εμάς δημιουργική κόντρα, για το ποιος θα κατασκευάσει το απόλυτο virtual car! Χωρίς περιορισμούς, χωρίς φρένο, χωρίς τύψεις. Αμαρτίες πάνω σε τέσσερις ρόδες κι ας καούμε όλοι στην κόλαση οδηγώντας τες!
Προτού σημειώσω πως ούτε κατά διάνοια δεν έχω όρεξη να χωθώ στα χωράφια του videogames specialist του OneMan Μάκη Ραπτόπουλου, καθώς η σχέση μου με τα video games είναι ανάλογη με εκείνη που έχω με τις συνήθειες της πανίδας του Νότιου Ειρηνικού, ακολουθούν μερικά από τα πιο ξεχωριστά μοντέλα που δημιουργήθηκαν για να σας συγκλονίσουν. Απολαύστε τα, τα περισσότερα συνοδεία video όπου οι δημιουργοί τους εξηγούν τις φαντασιώσεις που τους οδήγησαν στα συγκεκριμένα αποτελέσματα!
Bugatti Vision GT
Ξεκινάμε από το γαλλικό virtual car, απλά και μόνο επειδή όπως αποδείχθηκε ήδη στην πράξη, αποτέλεσε προάγγελο του νέου πραγματικού hypercar της Bugatti. Βλέπετε η εικονική Vision GT που μάλιστα κατασκευάστηκε και σε πραγματικές διαστάσεις για την 66η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, ένα μόνο ένα κλικ πιο πάνω σε εξτρεμιστικές διαθέσεις από τη Bugatti Chiron που έχει ήδη μπει στη γραμμή παραγωγής. Αφαιρέστε λίγες αεροτομές και νεύρα και θα δείτε τις ομοιότητες. Πάντως το εν λόγω μοντέλο, ήταν ξεκάθαρο με την πρώτη ματιά πως διέθετε βασικά μέρη του σχεδιαστικού DNA της μάρκας, αντλώντας παράλληλα έμπνευση από μοντέλα ορόσημα του παρελθόντος, όπως η αγωνιστική Bugatti Type 57 Atlantic του 1936. Σχεδόν 80 χρόνια μετά ήρθε αυτό το πραγματικό τέρας, που εφοδιάζεται με W16 κινητήρα που εξασφαλίζει ταχύτητα άνω των 400km/h. Ένας πύραυλος εδάφους, με προηγμένο αλλά σπαρτιάτικο εσωτερικό και τιμόνι αγωνιστικού τύπου σε σχήμα «πεταλούδα». Ίσως να αρχίσω να παίζω video games, απλά για να το οδηγήσω!
SRT Tomahawk VGT
Αυτή είναι η παρανοϊκή πρόταση του FCA Group (Fiat-Chrysler), που όπως ανέφερε η σχετική ανακοίνωση ‘…ενσωματώνει 20 χρόνια οράματος και προηγμένων τεχνολογιών’. Πρόκειται για ένα υβριδικό concept car που μάλιστα προσφέρεται και σε τρεις εκδόσεις! Στην «X», το υβριδικό σύστημα πρόωσης συνδυάζει έναν μεγάλης γωνίας V10 κινητήρα, που κινεί τους μπροστινούς τροχούς και ένα πνευματικό σύστημα για τους πίσω τροχούς. Η συνολική ισχύς φτάνει θεωρητικά τα… -wait for it-… 2590 άλογα! Στρατιά που θα έκανε και τον Ναπολέων να ζηλεύει! Αν θέλετε απλά κάτι για παιχνίδι στην πίστα, η αγωνιστική έκδοση GTS-R αφορά 1.450 άλογα και τελική ταχύτητα στα 480 km/h. Όσο για τη «βασική», με την πιο ήπια εκδοχή του υβριδικού συστήματος, προσφέρει τον ταπεινό αριθμό των 1.005 PS.
Nissan 2020 Vision GT
Η Nissan δεν αρκέστηκε στην ψηφιακή εκδοχή αλλά δημιούργησε το 2020 Vision GT και σε έκδοση διαστάσεων 1:1, την οποία και παρουσίασε στο 44ο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Πρόκειται για ένα φουτουριστικό supercar 2+2 θέσεων, που αποτελεί προϊόν της φαντασίας μίας ομάδας νεαρών σχεδιαστών του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σχεδιασμού της ιαπωνικής μάρκας που βρίσκεται στο Λονδίνο. Η Nissan δεν έδωσε στη δημοσιότητα θεωρητικούς αριθμούς αλλά για πολλούς, ίσως αυτό το εικονικό μοντέλο να αποτελέσει βάση για το σχεδιασμό του επόμενου GT-R.
Infiniti Concept Vision Gran Turismo
Στο παιχνίδι τω οργίων εντάχθηκε άλλη μία ιαπωνική μάρκα, που ετοίμασε τη δική της ερμηνεία για το videogame της Polyphony Digital. Το τελικό σχέδιο προέκυψε από το όραμα των μελών του τμήματος σχεδιασμού της Infiniti στο Πεκίνο. Όπως αναφέρθηκε κατά την αποκάλυψή του, συνδυάζει… επιστήμη με τέχνη! Διαθέτει τα απαραίτητα αεροδυναμικά βοηθήματα, όπως τη σχήματος μπούμερανγκ πίσω αεροτομή και τον σχεδόν τρομακτικό διαχύτη, ενώ φέρει υβριδικό σύστημα στα σωθικά του. Συγκεκριμένα, εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα 4.5 lt τοποθετημένο μπροστά και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η κίνηση είναι στους πίσω τροχούς.
Peugeot Vision Gran Turismo
Η γαλλική εταιρεία δεν θα μπορούσε να είναι απούσα από την άτυπη κόντρα για το παιχνίδι για κονσόλες PlayStation και το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον σαγηνευτικό. Ένα χαμηλό σπορ αμάξωμα που θα μπορούσε να αποτελεί ονείρωξη κάθε σχεδιαστή. Με θεωρητικό βάρος μόλις στα 875kg και αναλογία ίππων ανά κιλό στο 1:1! Mε τεράστιους τροχούς 23 ιντσών πίσω και 22 μπροστά, αεριζόμενα δισκόφρενα διαστάσεων 337 και 380mm αντίστοιχα και επιδόσεις που ζαλίζουν. Χάρη στον V6 κινητήρα χωρητικότητας 3.2lt και απόδοσης 875 PS, τα 0-100 έρχονται στον εξωπραγματικό χρόνο των μόλις 1.73sec! Αυτά φυσικά γίνονται μόνο στα video games!
Mazda LM55
Συνέχεια με έναν σαμουράι που ακούει στο όνομα LM55, δανείζεται στοιχεία από το φημισμένο αγωνιστικό πρωτότυπο 787B (το μοναδικό με περιστροφικό κινητήρα που κέρδισε ποτέ τον θρυλικό 24ωρο αγώνα του Μαν) αλλά ως επί το πλείστον ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία KODO της Mazda. Αυτή η μίξη, είναι άκρως εντυπωσιακή και προσφέρει ένα επιθετικό αγωνιστικό μοντέλο που χαρίζει εξωπραγματική παραγωγή κάθετης δύναμης.
Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo
Ανάλογης φιλοσοφίας αλλά ακόμα και πιο φουτουριστικής εικόνας είναι η πρόταση της Chevrolet. Το 2X Vision Gran Turismo αποτελεί φόρο τιμής στη συνεργασία με την αγωνιστική ομάδα Chaparral που μετράει ήδη σχεδόν μισό αιώνα! Σε αυτή συναντάμε πολλές ιδιαιτερότητες, όπως τη θέση του οδηγού που βρίσκεται ξαπλωμένος μπρούμυτα! Αυτό βοηθά στο να μένει χαμηλά το ύψος, σε ένα σασί φτιαγμένο από συνθετικά υλικά και σύστημα κίνησης… α λα Star Trek!
‘Για video game είναι, ό,τι θέλουμε κάνουμε’ σκέφτηκαν οι σχεδιαστές της Chevy και έτσι φαντάζονται πως ένα τέτοιο μοντέλο θα παίρνει ώθηση από τις συνδυασμένες προσπάθειες ενός κανονιού λέιζερ (!) 671 kW και μίας γεννήτριας αέρα! Μαζί παράγουν θεωρητικά 900 PS, με την τελική ταχύτητα στα 386 km/h και τα 0-100 km/h να έρχονται μέσα σε μόλις 1,5 sec!
Aston Martin DP-100 Vision GT
Άλλο ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε για τον ψηφιακό κόσμο του Playstation 3 αλλά κατασκευάστηκε και σε πραγματικό μέγεθος, ώστε οι λάτρεις της αυτοκίνησης να το θαυμάσουν στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Γκούντγουντ. Το δημιούργημα λοιπόν της Aston Martin για τα 15 χρόνια του Gran Turismo είναι όσο γκράντε θα ήθελαν οι φίλοι της εμβληματικής μάρκας. Tron style εμπρός μέρος, πίσω μέρος που δεν διαφέρει πολύ από τον ‘πισινό’ της DB11 (με εξαίρεση τον γιγάντιο διαχύτη) και στην καρδιά της, ένας V12 με διπλό Turbo που χαρίζει περίπου 800 άλογα. Όχι κι άσχημα…
Toyota FT-1 Vision GT
Σιγά μην έλλειπε από το χορό μία εταιρεία με τόσο ένδοξη αγωνιστική κληρονομιά. Η Toyota λοιπόν πήρε ένα πρωτότυπο το οποίο είχε παρουσιάσει και το έντυσε με πιο εντυπωσιακό καμουφλαζ αλλά πάντα με προσανατολισμό πίστας. Με εντυπωσιακούς αεραγωγούς και μία τεράστια πίσω αεροτομή. Όπως μπορείτε να δείτε στο video, παρότι πρόκειται για μία «σέξι Γιαπωνέζα», πρόκειται για ένα πιο ‘αληθινό’ μοντέλο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Όπως πάντα, ρεαλιστές στην Toyota…
Subaru Viziv GT Vision Concept
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι τεχνικοί της Subaru που αποφάσισαν να διευρύνουν μεν τα όρια αλλά δουλεύοντας ένα μοντέλο που θα μπορούσε να κινηθεί πραγματικά στους δρόμους και τις πίστες. Με δραματική εμφάνιση χάρη στην τεράστια πίσω αεροτομή και τον γεμάτο γωνίες διαχύτη, φτιαγμένο από υλικά χαμηλού βάρους ώστε να περιορίσουν το ζύγισμα στα 1380 κιλά και τις συνδυασμένες προσπάθειες ενός 2λιτρου turbocharged boxer κινητήρα και τριών ηλεκτροκινητήρων (ενός στον εμπρός και δύο στον πίσω άξονα) να προσφέρουν απεριόριστες συγκινήσεις! Πως όχι με 591 άλογα και 81.6 kgm ροπής στη φαρέτρα!
Και κάπου εδώ ξυπνάμε. Τα όνειρα είναι καλά αλλά κρατάνε λίγο στον πραγματικό κόσμο και ήρθε η ώρα να βάλω τελεία, να πάρω το οικογενειακό πολυμορφικό και κακού αεροδυναμικού συντελεστή αυτοκίνητό μου, για να πάω την κόρη μου στο κολυμβητήριο.
Κι όσο εκείνη θα κολυμπάει στην πισίνα, εγώ θα προσπαθώ να πάρω ανάσα στη θάλασσα συγκλονιστικών εικόνων που με έχει πλημμυρίσει, από τα εικονικά στολίδια που σας παρουσιάσαμε!