ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα έξι κορυφαία μικρά SUV της αγοράς με μια ματιά

Δεν είναι τυχαίο ότι τα μισά περίπου αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εκεί έξω ανήκουν σ' αυτήν την κατηγορία. Τα B-SUVs είναι όλες οι κατηγορίες μόνα τους.

Εχουν μπόι, κύρος, χώρους και φινέτσα. Η κατηγορία των αυτοκινήτων SUV είναι άκρως ανερχόμενη και στην Ελλάδα αντιπροσωπεύει το 40% της αγοράς. Και βέβαια, σε αυτή τη κατηγορία υπάρχουν… υποκατηγορίες. Η Β, που παρουσιάζουμε σήμερα, περιλαμβάνει κάποιους από τους πιο σημαντικούς ‘παίκτες’ στη σκακιέρα της σύγχρονης αυτοβιομηχανίας.

Ford EcoSport

To Ford EcoSport αποτελεί τον εκπρόσωπο της φίρμας στην κατηγορία των B-SUV. Βασίζεται στο πάτωμα του Fiesta, στο οποίο προσθέτει μεταξύ άλλων και την κατά 190 χιλιοστά αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Σχεδιαστικά το EcoSpοrt σαφώς και θυμίζει Fiesta, με την μεγάλη πολυγωνική γρίλια της μάσκας. Το αμάξωμα περιμετρικά είναι ντυμένο με το πλαστικό προστατευτικό, ενώ δεν λείπουν και οι ποδιές στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα.

Στο εσωτερικό η εικόνα μοιάζει σε πολλά σημεία με αυτή του Fiesta, χωρίς κάτι το ριζοσπαστικό, ενώ οι χώροι είναι αρκετά καλοί για τέσσερις επιβάτες, με το πορτ-μπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 333 λίτρα.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει δύο μηχανικά σύνολα 1.0 EcoBoost με απόδοση 125 και 140 ίππων και τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 TDCi των 95 ίππων.

Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι δύο, Titanium και Titanium S, με τις τιμές να ξεκινούν από τις 19.527 ευρώ για την έκδοση με τους 125 ίππους, τις 20.130 ευρώ για την έκδοση των 140 ίππων και 21.092 ευρώ για την diesel των 95 ίππων.

Peugeot 2008

Το ανανεωμένο στα σημεία γαλλικό μοντέλο συνεχίζει να έχει ένα από τα χαρακτηριστικά αμαξώματα στην κατηγορία, ενώ ακολουθεί πιστά τη νέα σχεδιαστική τάση που εφαρμόζει η εταιρεία, με το αποτέλεσμα να προσελκύει τα βλέμματα του κοινού. Οι σχεδιαστικές καινοτομίες του Peugeot 2008 είναι χαρακτηριστικές, όπως τα τύπου μπούμερανγκ, πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν τρισδιάστατο εφέ και σκουρόχρωμες επιφάνειες, η εμπρός γρίλια της μάσκας, η οποία έχει ενσωματωμένο το σήμα της φίρμας και τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί το i-Cockpit της εταιρείας, που πρωτοείδαμε στο μικρότερο 208, με το οποίο το 2008 μοιράζεται επίσης και το πάτωμα. Χαρακτηριστικό είναι το μικρής διαμέτρου τιμόνι, ο όμορφος πίνακας οργάνων και η οθόνης αφής των 7 ιντσών που δεσπόζει στην κονσόλα με ενσωματωμένο το σύστημα MirrorLink, με το οποίο μπορούν να συγχρονιστούν όλα τα σύγχρονα smartphones με λειτουργικό Android και iOS.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς με τον χώρο αποσκευών να ικανοποιεί με την χωρητικότητα του που φτάνει τα 410 λίτρα.Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech σε τρεις εκδοχές, 82, 110 και 130 ίππων, και τον 1.6 BlueHDi με 75, 100 και 120 ίππους.

Οι τιμές για τη βασική έκδοση Access είναι 14.850 ευρώ (1.2) και 18.250 ευρώ (1.6 BueHDi).

Renault Captur

Tο πρώτο πανευρωπαϊκά σε πωλήσεις μοντέλο της κατηγορίας των B-SUV παρουσιάζεται ανανεωμένο εμφανισιακά. Πιο συγκεκριμένα, το Renault Captur διαθέτει εμφανείς ποδιές κάτω από τους προφυλακτήρες και ανασχεδιασμένα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα με φώτα LED ημέρας εμπρός.

Οι διαστάσεις του παραμένουν ίδιες με τον προκάτοχό του, όπως και η απόσταση από το έδαφος (170 χιλιοστά).

Στο εσωτερικό η εικόνα έχει βελτιωθεί, τόσο στα υλικά κατασκευής, όσο και στον εξοπλισμό. Κύριο στοιχείο αποτελεί η κεντρική οθόνη αφής των 7 ιντσών, με σύστημα πολυμέσων R-LINK και μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας, ενώ δεν λείπουν και τα συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος, προειδοποίησης και αυτόματου φρεναρίσματος.

Οι κινητήρες με τους οποίους θα εφοδιάζεται το ανανενωμένο Captur είναι δύο βενζίνης και ένας πετρελαίου. Πιο συγκεκριμένα, διατίθενται ο βενζινοκινητήρας 0.9 TCe με απόδοση 90 ίππων, ο 1.2 Tce των 120 ίππων και ο 1.5 dci με 90 και 110 ίππους. Σε ό,τι αφορά τα κιβώτια, υπάρχουν τα χειροκίνητα των 5 ή 6 σχέσεων, αλλά και το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Οι τιμές αναμένονται στα ίδια επίπεδα με την τωρινή έκδοση.

Nissan Juke

Το Nissan Juke αποτελεί σίγουρα ένα ξεχωριστό και τολμηρό σχεδιαστικά μοντέλο. Χάρη στο εκκεντρικό του σχήμα, το ιαπωνικό μοντέλο έχει πολλούς εχθρούς αλλά και πολλούς οπαδούς. Το μυώδες εμπρός μέρος, τα διαφορετικής σχεδίασης ανεξάρτητα φώτα εμπρός, οι έντονοι ‘ώμοι’ πίσω και οι μικρές γυάλινες επιφάνειες, αποτελούν ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κυριαρχεί η ιδιαίτερη σχεδίαση. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, η ποιότητα των υλικών καλή, η αισθητική της κεντρικής κονσόλας αρκετα ενδιαφέρουσα, ενώ η εργονομία ακολουθεί κατά γράμμα την καθιερωμένη ιαπωνική λογική. Σε ότι αφορά στους χώρους, παρά την επιβλητική του όψη, το Nissan Juke κινείται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε το διπλό δάπεδο του χώρου αποσκευών αλλά και την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 60:40, στοιχεία που ευνοούν την πρακτικότητα.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, αυτός είναι πλούσιος με το πακέτο ηλεκτρονικών Nissan Safety Shield να προσφέρεται και σε αυτό το μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας. Το πακέτο περιλαμβάνει σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου και σύστημα ανίχνευσης κινούμενων αντικειμένων περιμετρικά του οχήματος.

Πλούσια είναι η γκάμα κινητήρων, εκδόσεων και επιπέδων εξοπλισμού, που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των αγοραστών.

Οι βενζινοκινητήρες ξεκινούν από τα 1.2 λίτρα με 112 ίππους, με κορυφαίο τον υπερτροφοδοτούμενο 1.6 DiG-T των 218 ίππων της έκδοσης Nismo RS. Αντίστοιχα η γκάμα των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων περιορίζεται σε έναν κινητήρα, τον 1.5 D των 110 ίππων.

Πολύ καλές είναι και οι τιμές, που ξεκινούν από τις 17.950 ευρώ.

Opel Mokka X

Το γερμανικό μοντέλο απέκτησε νέο λουκ, δίνοντάς του μία πιο δυναμική εικόνα. Οι αλλαγές έγιναν σε καίρια σημεία, όπως η μάσκα και τα επανασχεδιασμένα εμπρός φωτιστικά σώματα, τα οποία ενσωματώνουν την τεχνολογία AFL LED (Adaptive Forward Lighting), αντικαθιστώντας τα προηγούμενα BiXenon AFL+, ενώ προαιρετικά και τα πίσω φώτα μπορούν να είναι LED.

Οι διαστάσεις του γερμανικού crossover εξακολουθούν να είναι συμπαγείς με το μήκος, το πλάτος και το ύψος να ανέρχονται στα 4.275 χλστ., 2.038 χλστ. και 1.658 χλστ. αντίστοιχα. Για επιθετικότερη αμφίεση προσφέρεται το νέο προαιρετικό OPC Line Sport Pack με εμπρός και πίσω αλουμινένιες ποδιές και πλευρικά μαρσπιέ, αεροτομή οροφής OPC Line και 18 ιντσών δίχρωμες ζάντες αλουμινίου.

Η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί σε γενικές γραμμές το μοτίβο του νέου Astra. Οι μεγαλύτερες διαφορές εντοπίζονται στην κεντρική κονσόλα από την κορυφή μέχρι τη βάση της, καθώς η υπερσυγκέντρωση κουμπιών αποτελεί πλέον παρελθόν χάρη στο νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων R4.0 IntelliLink και Navi 900 IntelliLink με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ή 8 ιντσών. Στη γκάμα των πετρελαιοκινητήρων τoυ ανανεωμένου Mokka X υπάρχει ο γνωστός από το Astra 1.6 CDTI σε δύο επίπεδα ισχύος, με τους 110 ίππους και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή 136 ίππους που μπορεί να συνδυαστεί με μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, καθώς και με σύστημα τετρακίνησης.

Στους βενζινοκινητήρες, νέα είσοδο κάνει ο 1.4 ECOTEC των  152 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται αποκλειστικά με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και με σύστημα τετρακίνησης. Συνεχίζουμε με τον 1.4 Turbo των 140 ίππων, με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, 6τάχυτο μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο, ενώ στην τετρακίνητη έκδοση του διατίθεται μόνο 6αρι μηχανικό κιβώτιο.

H αρχική τιμή του Opel Mokka X ξεκινά από τα 20.000 ευρώ για την βασική έκδοση Active των 140 ίππων, ενώ η κορυφαία Innovation με τους 152 ίππους κοστίζει 28.100 ευρώ. Ο 1.6 CDTI με τους 110 ίππους ξεκινάει από τα 21.900 ευρώ, ενώ η τετρακίνητη έκδοση των 136 ίππων από τις 26.000 ευρώ.

Suzuki SX4 S-Cross

Το Suzuki SX4 S-Cross έχει τον δικό του σχεδιαστικό χαρακτήρα, συνδυάζοντας την ευρωπαϊκή φινέτσα με την ιαπωνική σχολή. Μετά την πρόσφατη αισθητική ανανέωση διαθέτει ευμεγέθη φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, ενώ πίσω, νέας σχεδίασης είναι ο προφυλακτήρας και τα φωτιστικά σώματα. Χάρη στο σμιλεμένο πλαϊνό μέρος του αμαξώματος και τη μεγάλη κολώνα C, δημιουργείται μια αρκετά δυναμική εικόνα σε σχέση με τα δεδομένα των αυτοκινήτων της  κατηγορίας.

Περνώντας στο εσωτερικό, η συνολική εικόνα δείχνει την προσπάθεια των ανθρώπων της ιαπωνικής φίρμας να βελτιώσουν την ποιότητα κατασκευής. Παράλληλα έχει αναβαθμιστεί το επίπεδο εξοπλισμού, με επίκεντρο την οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Στις πλούσιες εκδόσεις, όπως αυτή των φωτογραφιών, η οθόνη των 7 ιντσών συνδυάζεται με ηχοσύστημα MP3/Bluetooth, σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης, στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται πλέον το ενεργό cruise control με περιοριστή ταχύτητας και το Radar Brake Support, που σε περίπτωση ενδεχόμενης σύγκρουσης ειδοποιεί τον οδηγό αυξάνοντας τη δύναμη πέδησης ή φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο.

Η γκάμα του ιαπωνικού μοντέλου περιλαμβάνει δύο νέους turbo κινητήρες βενζίνης που αντικαθιστούν τον προηγούμενο ατμοσφαιρικό 1,6. Πρόκειται για τον 1.0 Boosterjet με 112 ίππους και τον 1.4 Boosterjet με 140 ίππους, ενώ σε πετρέλαιο υπάρχει ο 1.6 DDiS των 120 ίππων. Το S-Cross διατίθεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις AllGrip, ενώ εναλλακτικά προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Οι τιμές ξεκινούν από τις 15.770 ευρώ.

Exit mobile version