©2019/Michel Euler/AP Photo
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα ιπτάμενα ταξί θα είναι το νέο μέσο μεταφοράς στο Παρίσι

Τα ιπτάμενα ταξί θα κατακτήσουν τον παριζιάνικο ουρανό, με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024.
Θυμάστε το φουτουριστικό «Πέμπτο Στοιχείο» του Luc Besson, με τον Bruce Willis, ο οποίος στην αρχή της ταινίας οδηγούσε ένα ιπτάμενο ταξί στη Νέα Υόρκη; Υποτίθεται πως η ταινία του 1997 διαδραματίζεται στο υπερμακρινό 2263. Φαίνεται πως τα ιπτάμενα ταξί θα γίνουν μέρος της καθημερινότητάς των υπερμελλοντικών γενεών. Η πραγματικότητα όμως διαφέρει, καθώς τον Ιούνιο θα ξεκινήσουν οι πιλοτικές δοκιμές των ιπτάμενων ταξί, με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι.

Ιδιωτικές εταιρείες αεροναυπηγικής στη Γαλλία, σε συνεργασία με τα αεροδρόμια του Παρισιού, τον Οργανισμό Συγκοινωνιών και την Περιφέρεια της Πόλης ανακοίνωσαν το μεγαλόπνοο σχέδιό τους για την κατασκευή ιπτάμενων μεταφορικών μέσων. Στόχος τους είναι να επιδείξουν τις νέες προοπτικές της δημόσιας συγκοινωνίας σε ορίζοντα τριών χρόνων.

Σύμφωνα με την Parisien, ο Οργανισμός Συγκοινωνιών έχει προτείνει τη δημιουργία ενός δρομολογίου μεταξύ του Saint Denis και της Disneyland, καθώς το διάσημο θεματικό πάρκο βρίσκεται έξω από τα όρια της πόλης. Η τεχνολογία υπάρχει ως έναν βαθμό.

Το 2019, η Airbus παρουσίασε στο κοινό την πρώτη δοκιμαστική πτήση του CityAirbus. Το CityAirbus μοιάζει με ένα drone τεραστίων διαστάσεων. Τέσσερις έλικες συντηρούν την άτρακτο με χωρητικότητα τεσσάρων ατόμων. Για την ώρα, τα Αεροδρόμια του Παρισιού έχουν παραχωρήσει στην Airbus το αεροδρόμιο του Pontoise, αλλά όλοι οι συνεργαζόμενοι φορείς σχεδιάζουν στο πώς να υπερνικήσουν τις δυσκολίες του εγχειρήματος.

Η κατασκευή των vertiport, δηλαδή των τερματικών σταθμών, όπου προβλέπεται η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρικής φόρτισης των οχημάτων, η ενσωμάτωση στον εναέριο χώρο, με τον επανασχεδιασμό της ασφάλειας και του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, η δημιουργία ειδικών app, η ανάπτυξη των logistics, οι κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις (ηχορύπανση) είναι οι βασικοί παράμετροι για να πετύχει το εγχείρημα των ιπτάμενων ταξί.

«Έχουμε πολλά αναξιοποίητα μέρη (σταθμοί, αμαξοστάσια λεωφορείων κ.λπ.) που θα μας επιτρέψουν να στεγάσουμε αυτές τις υποδομές. Σκεφτόμαστε (σ.σ. τα ιπτάμενα ταξί) ως ένα μέσο για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, για επιχειρηματικές χρήσεις, για τον τουρισμό, για τη σύνδεση απομονωμένων περιοχών» δηλώνει η Marie-Claude Dupuis, διευθύντρια καινοτομίας στον Οργανισμό Συγκοινωνιών της πόλης.

Ωστόσο, η Airbus έχει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό της γερμανικής εταιρείας Volocopter. Το υβρίδιο drone – ελικόπτερου της εταιρείας που ονομάζεται Volocity έχει ήδη πραγματοποιήσει δοκιμαστικές πτήσεις στο Ελσίνκι, τη Στουτγκάρδη και τη Σιγκαπούρη. Το μέλλον όμως είναι εδώ και θα περιμένουμε τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 για να δούμε το όραμα του Luc Besson να παίρνει σάρκα και οστά στον παριζιάνικο ουρανό.

Exit mobile version