Τα καλύτερα memes για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης
Tην ίδια στιγμή, ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης προέβη σε σοβαρή καταγγελία για την απευθείας ανάθεση του λογότυπου.
- 14 ΝΟΕ 2024
Γελάμε, ναι, αλλά παράλληλα προβληματιζόμαστε. Και προβληματιζόμαστε όχι για το τόσο για το «μ», αλλά για το πώς φτάσαμε σε αυτό. Άλλωστε, όπως θα συνειδητοποιήσουν σε λίγες μέρες από τώρα και οι Θεσσαλονικείς, το ταξίδι έχει σημασία και όχι ο προορισμός.
Το ταξίδι του λογότυπου ωστόσο δεν ήταν και το καλύτερο καθώς υπήρξαν διάφορες αναταραχές μέχρι να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα. Τελικά, μετά από διαγωνισμό για το ποιο logo θα χρησιμοποιηθεί, έγινε απευθείας ανάθεση, κάτι που μεταφράζει και το πώς λειτουργεί σε πολλές περιπτώσεις αυτή η χώρα.
Μετρό Θεσσαλονίκης λοιπόν, ένα έργο που άργησε να γίνει αλλά επιτέλους ολοκληρώθηκε. Και επειδή όσα έργα ολοκληρώνονται χρειάζονται και μια υπογραφή, έχουμε πλέον το «μ».
Από την πρώτη στιγμή, πριν καν φτάσει στο τέλος της παρουσίασης ο Χρήστος Σταϊκούρας (αναφορές σε Βυζάντιο, Νέα Υόρκη), γνωρίζαμε ότι θα επικρατήσει μια διαδικτυακή αναταραχή.
Δεν απογοητευτήκαμε, το υλικό που εμφανίστηκε μπροστά μας είναι εξαιρετικό και κάποιος θα μπορούσε να πει ότι είναι τόσο καλό που, σε έναν κόσμο με καλή αισθητική, άνετα θα κόστιζε 30.000 ευρώ.
Τα καλύτερα memes για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης
Οι αντιδράσεις από τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης
Σε μια σοβαρή καταγγελία προέβη το επίσημο όργανο των αρχιτεκτόνων της Θεσσαλονίκης για την υπόθεση του λογοτύπου του μετρό. Σε αυτή, μεταξύ άλλων, διαβάζουμε για την απευθείας ανάθεση μετά από ακύρωση του σχετικού διαγωνισμού.
Σύμφωνα με τον ΣΑΘ, η αμοιβή για το πρώτο βραβείο στον συγκεκριμένο διαγωνισμό ήταν το ποσό των 8.000€, χωρίς αυτό να έχει καμία σημασία καθώς η διαδικασία, όπως αποδείχθηκε, ήταν προσχηματική, «εις βάρος συναδέλφων αρχιτεκτόνων και άλλων συναφών επαγγελματιών (γραφιστών, καλλιτεχνών) και εν τέλει της τοπικής κοινωνίας – ώστε το έργο σχεδιασμού του λογότυπου του Μετρό Θεσσαλονίκης να αποτελεί ένα ακόμα έργο στη μακριά λίστα έργων απευθείας αναθέσεων».
Και περνάμε στο κρίσιμο ερώτημα: «Πώς μπορεί κάποιος φορέας να αξιολογεί ένα λογότυπο, που θα κέρδιζε μέσα από μια διαγωνιστική διαδικασία, δηλαδή ένα λογότυπο που θα κρίνονταν ως το καλύτερο ανάμεσα σε δεκάδες άλλες προτάσεις, με αμοιβή του ποσού των 8.000€, και ο ίδιος φορέας για το ίδιο λογότυπο να προβαίνει σε απευθείας ανάθεση με αμοιβή 30.000€, όχι σε κάποια διάσημη εταιρεία για το αναγνωρισμένο σχετικό έργο της, αλλά σε μια άσημη νεοσύστατη εταιρεία, η οποία την ημέρα της ανάθεσης δεν είχε ούτε καν ενεργό ιστότοπο.
Επίσης, ο ισχυρισμός περί μικρού χρονικού διαστήματος, σε ένα έργο που εξελίσσεται για 15 και πλέον χρόνια στην πόλη, μόνο θυμηδία μπορεί να προκαλέσει».