Τα «μοντέλα» της Γενεύης!
- 3 ΜΑΡ 2016
Δίπλα τους στέκουν δίμετρες, σαγηνευτικές, ξελογιάστες δεσποινίδες. Ξανθιές, μελαχρινές, κάθε λογής καρυδιές. Χαμογελούν θελκτικά, προκαλούν ακόμα και μόνο που υπάρχουν αλλά για κακή τους τύχη αυτό δεν είναι αρκετό. Αν έκαναν τα ίδια, ίσως σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του πλανήτη, θα μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον, θα μαγνήτιζαν τα βλέμματα, θα τραβούσαν τον αντρικό πληθυσμό όπως το μέλι τις μέλισσες. Όχι όμως στη Γενεύη. Κι αυτό δεν αποτελεί αμφισβήτηση του ανδρισμού των ντόπιων εραστών της σοκολάτας. Αυτοί θα συνεχίσουν στο καθημερινό τους μοτίβο όπου οι πιο συναρπαστικές στιγμές της ημέρας είναι όταν κάθε «ακριβώς της ώρας» επιβεβαιώνουν πόσο καλά λειτουργούν τα ρολόγια τους.
Απλά εκεί χτυπά αυτές τις μέρες η καρδιά της αυτοκίνησης, με τη διεξαγωγή της σημαντικότερης έκθεσης αυτοκινήτου στη Γηραιά Ήπειρο. Κι ακολουθούν 10 από τα νέα μοντέλα που κάνουν ντεμπούτο στην ελβετική πόλη που θα σας πείσουν για αυτό! Πάρτε τη σοκολάτα σας κι αρχίστε το scroll down!
Lamborghini Centenario
Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννηση του Feruccio Lamborghini. Ενός απίστευτου τύπου από τη μικρή πόλη Τσέντο, που επειδή ήταν δυσαρεστημένος από την αντιμετώπιση της Ferrari και του ίδιου του Enzo προς το πρόσωπό του όταν πήγαινε τα αυτοκίνητα που αγόραζε από το Μαρανέλο πίσω για φτιάξιμο (!), δημιούργησε τη δική του μάρκα! Τελικά αυτή εξελίχθηκε στο αντίπαλο δέος της Ferrari, με τον ιταλικό εμφύλιο να φαντάζει αιώνιος. Το νέο όπλο της Lamborghini ακούει στο όνομα Centenario, θα κατασκευαστεί σε μόλις 40 κομμάτια (20 κουπέ και 20 roadster) τα οποία κοστίζουν 1.7 εκατομμύρια ευρώ έκαστο αλλά έχουν ήδη γίνει sold out! Πως όχι με αυτή την επιβλητική εμφάνιση, με τους εντυπωσιακούς αεραγωγούς, τον τρομακτικό διαχύτη, την κινούμενη πίσω αεροτομή που αλλάζει διαστάσεις και κλίση για να παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη όποτε χρειάζεται αλλά και τη μόνιμη τετρακίνηση που πλέον συνοδεύεται και από τετραδιεύθυνση; Με κορμό από ανθρακονήματα και V12 ατμοσφαιρική καρδιά που χτυπά δυνατά, με 770 άλογα! Τα 0-100 έρχονται σε 2.5 δευτερόλεπτα, τα 0-300 (ναι, τόσα) σε 23.5, ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 350 χιλιόμετρα/ώρα. Κι όλα αυτά σε μία πολεμική μηχανή που στο πιλοτήριό της έχει κάπου ανάμεσα στο δέρμα, το αλκαντάρα και τα ανθρακονήματα, ακόμα και HD οθόνη αφής 10.1 ιντσών που προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα. Αν υπάρχει παράδεισος, είναι πίσω από το τιμόνι της…
Aston Martin DB11
Κύριε Daniel Craig, μάλλον πρέπει να σκεφτείτε ξανά την «ελαφρά τη καρδία» δήλωσή σας πως δεν θα παίξετε σε άλλη ταινία του James Bond. Γιατί αν σας άρεσε που οδηγήσατε μία από τις ελάχιστες DB10, τότε σίγουρα θα θέλετε να βάλετε χέρι και στην αναβάθμισή της από πλευράς Aston Martin: τη DB11. Το πρώτο τέκνο της νέας εποχής της βρετανικής εμβληματικής μάρκας, πατάει σε αλουμινένια πλατφόρμα και κάτω από το βελούδινου σχεδιασμού κορμί της, ανασαίνει ένας V12 κινητήρας 5.2lt με διπλό τούρμπο που προσφέρει στρατιά ισχύος 608 αλόγων! Από στάση στα 100, μία ανάσα δρόμος: 3.9 δευτερόλεπτα. Τελική ταχύτητα: στη στρατόσφαιρα των 320 χιλιομέτρων/ώρα. Με τρία προγράμματα οδήγησης (GT, Sport, Sport+), Torque Vectoring που αποτελεί φύλακα άγγελο όταν στρίβεις με το δεξί πόδι βυθισμένο στο γκάζι αλλά και φουλ τεχνολογία στο εσωτερικό που προέρχεται από συνεργασία με τη Daimler. Με λίγα λόγια, μισό λεπτό να βάλω το κουστούμι μου κι ετοιμάστε ένα Martini, έρχομαι!
Bugatti Chiron
Πρόκειται για ένα μοντέλο που είχε εξ αρχής βαρύ φορτίο: να διαδεχθεί τη θρυλική Veyron. Όμως οι σχεδιαστές και οι τεχνικοί της Bugatti δεν μάσησαν. Πρώτα πειραματίστηκαν με το Vision Grand Turismo Concept που ετοίμασαν για το δημοφιλές video game (σημ: θα ασχοληθούμε προσεχώς με τα virtual cars) και χρησιμοποιώντας αυτό ως βάση, δημιούργησαν ένα πραγματικό supercar για τα πιο τρελά μας όνειρα. Εμφάνιση; Μία πιο επιθετική, πιο σπορ, πιο σύγχρονη Veyron. Απόδοση; Μόνο 1500 αλογάκια που καλπάζουν ορμώμενα από τον θηριώδη 8λιτρο W16 κινητήρα της. Ροπή; Από τις 2 έως τις 6 χιλιάδες στροφές, ο οδηγός έχει στη διάθεση του 163,2 kgm και δεν έχουμε κάνει τυπογραφικό λάθος. Καλά διαβάσατε. Επιταχύνει από στάση στα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα πριν πεις «σε δυόμιση δευτερόλεπτα» και σταματάει να παίρνει κι άλλη φόρα, μόνο αν φτάσει τα 420 χιλιόμετρα/ώρα! Κι όχι επειδή δεν μπορεί να πάει και πιο πέρα. Μπορεί αλλά η ταχύτητα περιορίζεται εκεί ηλεκτρονικά. Γιατί έτσι. Η γαλλική εταιρεία που πλέον λειτουργεί υπό την ομπρέλα του VW Group, θα κατασκευάσει 500 Chiron και έχει ήδη βρει αγοραστές για σχεδόν 200. Όχι πως δεν τη λιγουρεύονται κι άλλοι αλλά για να την αποκτήσεις, πρέπει να έχεις 2.4 εκατομμύρια ευρώ και κάτι ψιλά για ξόδεμα.
Porsche 911 R
Λένε πως καθώς πλησιάζει η midlife crisis, κάθε επιτυχημένος άνδρας επιβάλλεται να παρκάρει στο γκαράζ του μία Porsche. Όμως η συγκεκριμένη, φέρνει κρίσεις ασχέτως ηλικίας. Όπου «R», βάλτε «Racing» και οι συνειρμοί θα είναι εύλογοι. Αν και έχει άδεια κίνησης στους δημόσιους δρόμους, αυτή η 911 δημιουργήθηκε βάσει της φιλοσοφίας «toys for boys». Οι Γερμανοί χρησιμοποίησαν μαγνήσιο και ανθρακονήματα, έβγαλαν τα πίσω καθίσματα, πέταξαν στα σκουπίδια το ηχοσύστημα, ξήλωσαν το air-condition και έτσι γλίτωσαν βάρος και αποπροσανατολισμούς για τον οδηγό. Χωρίς γκρίνια από τους πίσω που ζαλίζονται, με μοναδική μουσική το τραγούδι του 4λιτρου ατμοσφαιρικού boxer των 500 ίππων και την πηγαία τάση μαζοχισμού όπου αντί για να νιώθεις δροσιά, θέλεις να ιδρώνεις. Από τη θερμοκρασία αλλά και την αδρεναλίνη όταν θα πλησιάζεις τη στροφή με 320+ χιλιόμετρα την ώρα. Και κάπου εκεί, οι κεραμικοί δίσκοι πατάνε φρένο στους τροχούς 20 ιντσών ώστε να μη κλαις τα 190.000 χιλιάρικα που θα δώσεις για να αποκτήσεις τη μία από τις 991 που θα κατασκευαστούν.
Opel GT Concept
Μπορεί το γήινο νέο Astra να κατέκτησε σε εκδήλωση που έγινε λίγο πριν τα εγκαίνια της έκθεσης τον τίτλο του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς», ωστόσο είναι ένα άλλο έκθεμα της Opel που μονοπωλεί τα βλέμματα στο περίπτερό της. Το όνομά του είναι GT Concept και ουσιαστικά προλογίζει το μελλοντικό κουπέ μοντέλο της μάρκας. Παρότι δεν θα το δούμε πότε να κυκλοφορεί γύρω μας σε αυτή τη μορφή, ενσωματώνει όσα οι τεχνικοί της γερμανικής εταιρείας θέλουν να τοποθετήσουν στα επόμενα αυτοκίνητά τους. Όπως για παράδειγμα τον μικρό 1000άρη τούρμπο κινητήρα που καταφέρνει να χαρίσει 145 άλογα, βάρος κάτω του τόνου, επιδόσεις και φουτουριστικό σχεδιασμό. Δεν είναι τυχαίο πως στο πισωκίνητο όχημα του μέλλοντος, λάμπουν διά της απουσίας τους καθρέφτες, παράθυρα και χειρολαβές θυρών. Οι πόρτες ανοίγουν ηλεκτρικά, κάμερες «δείχνουν» στον οδηγό όσα θα έβλεπε στους καθρέφτες και η γυάλινη οροφή προσφέρει θέα στον ουρανό. Στο εσωτερικό όσο κι αν ψάξεις, διακόπτη δεν θα βρεις. Μόνο οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών και όργανα που ανταποκρίνονται σε φωνητικές εντολές! Σαν ζωντανός οργανισμός, το Opel HMI προσαρμόζει το GT Concept στα θέλω του οδηγού, «μαθαίνοντας» καθημερινά τις συνήθειες του: τι μουσική ακούει, τι θερμοκρασία προτιμάει στην καμπίνα, πως οδηγεί, τι διαδρομές θέλει να ακολουθεί κ.α.Sci-fi ή απλά το αύριο της αυτοκίνησης;
Abarth 124 Spider
Είπε η Fiat να καλοπιάσει τους ρομαντικούς επαναφέροντας το όνομα 124 αλλά με την Abarth εκδοχή του θα τους τρελάνει! Το σπορ διθέσιο roadster που επί της ουσίας είναι ένα Mazda MX-5 με άλλο σήμα και ιταλική φινέτσα, παρουσιάζεται στη Γενεύη στην πιο ακραία εκδοχή του. Ο κινητήρας είναι πίσω από τον εμπρός άξονα, η δίαιτα έχει κρατήσει το βάρος στα 1060 κιλά, ο 4κύλινδρος MultiAir 1.4 lt χαρίζει 170 άλογα με 25.5 kgm ροπής και όλα αυτά μαζί με την κίνηση στους πίσω τροχούς αποτελούν εκρηκτικό μείγμα. Ένα αυτοκίνητο καθημερινών απολαύσεων, με ηλεκτρική υποβοήθηση διπλού πινιόν στο τιμόνι, ειδικά εξελιγμένα αμορτισέρ από τη Bilstein, φρένα από τη Brembo και εξάτμιση Record Monza που κάνει σαματά! Σε χρώματα που αποτελούν φόρο τιμής στο ένδοξο παρελθόν αλλά και αγωνιστική έκδοση έτοιμη να πατήσει γκάζι σε ράλι. Ο «Ιταλός» ξέρει να πουλάει συναίσθημα κι αυτό το μοντέλο είναι για πολλή αγάπη. Τέλος.
Toyota CH-R
Αν στο μυαλό σου έχεις ακόμα την Toyota ως μία εταιρεία που φτιάχνει μια χαρά αυτοκίνητα για ανθρώπους άνω των δεύτερων ή και τρίτων …άντα, μάλλον πρέπει να αναθεωρήσεις. Και το CH-R είναι ένας καλός τρόπος να πειστείς. Το νέο Baby-SUV της ιαπωνικής μάρκας γελάει στα μούτρα του συντηρητισμού κι έρχεται να παίξει μπάλα στον ανταγωνιστικό στίβο αυτής της διαρκώς εξελισσόμενης κατηγορίας. Περιέργως, δεν διαφέρει πολύ από την πρωτότυπη μορφή του, γεμάτο ακμές, με μεγάλους θόλους στους τροχούς, πίσω αεροτομή κι άλλα μικρά αλλά ουσιώδη στοιχεία σχεδιασμού που τραβούν το μάτι. Όπως άλλωστε και οι επιλογές κινητήριας δύναμης αφού από τη μία έχουμε τον μικρό 1200άρη τούρμπο που φοράει το Auris και χαρίζει 115 επαρκή άλογα κι από την άλλη, το γνωστό υβριδικό σύνολο που φοράει το Prius και εξασφαλίζει εκπομπές ρύπων που περιορίζονται στα 90 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Προς το παρόν δηλαδή, ξεφεύγει ακόμα και από την συνεχώς μεταλλασσόμενη δαγκάνα της καταβολής τελών κυκλοφορίας.
DS E-TENSE
Αν δεν το γνωρίζετε, η DS έχει πλέον αποσπαστεί από τη Citroen και αποτελεί αυτόνομη μάρκα. Υπό το δικό της σήμα βρίσκουν στέγη όλες οι premium και σπορ αναζητήσεις των Γάλλων, που αποδεικνύεται πως τελικά έχουν αρκετά μακρινό ορίζοντα. Τουλάχιστον βάσει της όψης του εντυπωσιακού E-TENSE! Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό σπορ κουπέ μοντέλο που σαγηνεύει με την εμφάνισή του και καθηλώνει με τις επιδόσεις του. Εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα που παίρνει ενέργεια από μπαταρίες ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα και χαρίζει απλόχερα 402 άλογα και 52.6 kgm ροπής. Αυτά μεταφράζονται σε τελική ταχύτητα 250 χιλιομέτρων/ώρα, επιτάχυνση 0-100 σε 4μιση δευτερόλεπτα αλλά παράλληλα, αυτονομία που ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα.
Mercedes C-Class Cabriolet
Την κοιτάς και αναρωτιέσαι για ποιο λόγο τόσα χρόνια οι Γερμανοί δεν δημιουργούσαν ανοιχτό μοντέλο βασισμένο στη C-Class. Κάλλιο αργά παρά ποτέ και από το καλοκαίρι το τετραθέσιο μοντέλο θα κάνει βόλτες στη λιακάδα. Αν ξεχάσετε το αντηλιακό σας, η υφασμάτινη οροφή χρειάζεται λιγότερα από 20 δευτερόλεπτα για να κλείσει με το πάτημα ενός κουμπιού, αυξάνοντας το χώρο αποσκευών στα 360 λίτρα. Παρότι έχει τις ίδιες διαστάσεις με την κουπέ εκδοχή της, η πολυτελής C-Class Cabriolet έχει χαμηλωμένη ανάρτηση και πατάει σε 17άρες ζάντες αλουμινίου. Όσο για το μέτωπο των κινητήρων, οι επιλογές είναι πολλές, βενζίνης αλλά και πετρελαίου. Εύλογα, η κορυφαία φέρει το σήμα της AMG και η Mercedes έχει βάλει κάτω από τον καπό τον 3λιτρο V6 απόδοσης 367 αλόγων. Σαν να λέμε, ένα πολυτελές supercar για τσάρκες στην παραλιακή!
Ford Fiesta ST200
Ο πύραυλος τσέπης της μάρκας με το οβάλ σχήμα μπορεί να μην άλλαξε αμφίεση (είναι απλά ντυμένο σε σπέσιαλ γκρι χρώμα, με σκούρες ζάντες αλουμινίου 17’’), πήρε όμως βιάγκρα για να καλύψει τις «ορέξεις» κάθε «ορεξάτου» οδηγού (οκ, όλοι ξέρουμε πως εδώ ήθελα να χρησιμοποιήσω άλλες λέξεις). Η αλλαγή χαρτογράφησης του 1600άρη EcoBoost κινητήρα χάρισε στο Fiesta ST ένα επιπλέον 10% παντού. Η ισχύς ανέβηκε από τα 182 στα 200 PS ενώ η ροπή από τα 24.5 στα 29.6 kgm. Κι επειδή στην αυτοκίνηση ότι ανεβαίνει, κατεβάζει, τα 0-100 επιτυγχάνονται πλέον σε μόλις 6.9 δευτερόλεπτα. Πιο supermini, δύσκολα βρίσκεις!
Αντί επιλόγου, αρκούμαστε σε ένα απολογητικό φινάλε. Το να πρέπει να διαλέξεις 10 από τα δεκάδες σούπερ εκθέματα της 86η Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, είναι πιο δύσκολο κι από το να διαλέξεις γεύση παγωτού μπροστά από μία βιτρίνα με αμέτρητες αλλά εξίσου απολαυστικές επιλογές.
Πιάσαμε κάθε κατηγορία: λίγο hypercar, λίγο μικρούς διαβόλους, λίγο τεχνολογία του μέλλοντος και λίγο άνεση του σήμερα. Αν μας ζητούσαν να κάνουμε ξανά τη λίστα 24 ώρες μετά, είναι μαθηματικά βέβαιο πως θα είχαμε αλλαγές σε αυτή.
Από τη Ferrari GTC4 Lusso και την Arash AF10 Hybrid, μέχρι τη Koenigsegg Regera και την Pagani Huayra BC. Με επιλογές όπως η BMW M760Li xDrive και το Audi Q2, αλλά και τα VW T-Cross Breeze, Maserati Levante, McLaren 570GT και Honda Civic Hatch Prototype. Να και δεύτερη δεκάδα. Να πω και τρίτη ή πιάσατε το νόημα;