ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Terry Grant, ο stuntman των 23 ρεκόρ Γκίνες

Δουλειά του είναι να κάνει κάθε λογής παλαβομάρα με αυτοκίνητο. Όχι απαραίτητα στους τέσσερις τροχούς. Ο απόλυτος stuntman αποκαλύπτεται στον Πάνο Σεϊτανίδη.

Μία από τις αγαπημένες μου ελληνικές ταινίες όταν ήμουν πιτσιρικάς, ήταν το ‘Ο άνθρωπος που έσπαγε πλάκα’ με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα. Ο ήρωας της ιστορίας μας είναι πολύ πιο μικροκαμωμένος από τον αγαπημένο ηθοποιό αλλά αρέσκεται και αυτός στο να σπάει πλάκα, σπάζοντας παράλληλα κάθε λογής ρεκόρ. Συγκεκριμένα, κατέχει ήδη 23 Ρεκόρ Γκίνες!

Ο Terry Grant είναι ίσως ένας διάσημος stuntman που μπορεί λίγο-πολύ να κάνει τα πάντα με ένα αυτοκίνητο: να τρέχει με δύο τροχούς, με την οροφή να κοιτάει τη Γη, να το αφήσει να σβουρίζει με αυτόν στην οροφή, διάολε μπορεί ακόμα και να αλλάξει λάστιχο ενώ το αμάξι του κάνει ‘ντόνατ’. Τον συναντήσαμε στο περιθώριο του Gymkhana GRiD: The European Gauntlet που έγινε στον Μαραθώνα και προσπαθήσαμε να χωθούμε στο διεστραμμένο του μυαλό. Τι τον ωθεί λοιπόν να κάνει όσα τρελά κάνει;

«Ήμουν επαγγελματίας οδηγός αγώνων αλλά εδώ και 16 χρόνια έχω γίνει οδηγός ακροβατικών. Αυτή είναι πια η δουλειά μου, όλη μου η ζωή. Ταξιδεύω σε όλο τον κόσμο όμως ακόμα και σήμερα, το σημαντικότερο για μένα, είναι να κάνω ότι κάνω μπροστά σε κοινό. Κάνω τηλεόραση, δουλεύω σε ταινίες αλλά το βρίσκομαι μπροστά στο κοινό είναι κάτι ξεχωριστό. Η επαφή μαζί τους. Αυτό είναι το παν για μένα: να δένομαι με τον κόσμο, να είμαστε όλοι μία παρέα και να το διασκεδάζουμε!

Είμαι διασκεδαστής! Ναι, μπορώ να οδηγήσω αυτοκίνητα και να κάνω μερικά cool κόλπα αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό στο οποίο είμαι πολύ καλός, είναι να διασκεδάζω τον κόσμο.

Να συνδέομαι μαζί τους. Οι αντιδράσεις του κοινού, το να κερδίζεις τον κόσμο, φέρνει το καλύτερο δυνατό συναίσθημα».

Ξεχωρίζει τους Έλληνες θεατές. Στο διήμερο ωδή στο καμένο λάστιχο που έγινε στον Μαραθώνα, τα αυτοκίνητα με τα οποία συμμετείχε είχαν διπλό μήνυμα προς τους εδώ θαυμαστές του: ‘Το ελληνικό κοινό είναι το καλύτερο’ και ‘Terry Grant, δέκα χρόνια στην Ελλάδα’. Έχει έρθει αρκετές φορές στα μέρη μας, έχει αγαπηθεί αλλά έχει αγαπήσει και τους Έλληνες. Και με κάθε ευκαιρία επιστρέφει.

Η δική μου πρώτη επαφή μαζί του πάει λίγο πιο πίσω, στην πρώτη του εμφάνιση στον περίφημο ‘Αγώνα των Πρωταθλητών’, στο Σταντ ντε Φρανς στο Παρίσι. Δεν είχα ξαναδεί κάτι ανάλογο, ένα άνθρωπο να ‘χορεύει’ με το αυτοκίνητό του, να γίνεται ένα με αυτό, προέκτασή του και να το οδηγεί… ενίοτε χωρίς καν να είναι στο τιμόνι! Τον έβλεπα και τρόμαζα, εκείνος δεν γνωρίζει τι θα πει φόβος.

«Μερικές φορές νιώθω να ανεβαίνει η αδρεναλίνη, ανάλογα τι κάνω. Αυτό που νιώθω είναι η πίεση, γιατί πιέζω τον εαυτό μου να κάνω καλή δουλειά. Το να έχεις ένα ατύχημα κάνοντας κάτι τρελό, δεν είναι πρόβλημα. Προσπαθούμε όλα να γίνονται με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

Μπορεί κάποιες φορές να έχω ατυχήματα ή να σπάσω κάποιο κόκκαλο αλλά αυτό είναι κομμάτι της δουλειάς μου. Είμαι προετοιμασμένος για αυτό το ενδεχόμενο.

Δεν είμαι ριψοκίνδυνος, δεν θα έκανα κάτι παρανοϊκό όπου θα υπήρχε η πιθανότητα να τραυματιστώ σοβαρά, δεν έχει νόημα. Παίρνω μόνο υπολογισμένα ρίσκα. Βέβαια δεν θέλω ποτέ να απογοητεύσω κάποιον. Θέλω να προσφέρω ωραία show για όλους και όλοι να τα απολαμβάνουν».

Έχει κάνει πολλά και τρελά. Τον ρωτάω τι απ’ όλα ξεχωρίζει και απαντά αυτό που περίμενα: το περίφημο πια loop-the-loop που για να σας το εξηγήσω άνευ εικόνας, αφορά κάθετη περιστροφή 360 μοιρών, χρησιμοποιώντας ειδική ράμπα.

«Ξεχωρίζω εκείνο το εγχείρημα γιατί ήταν μοναδικό. Είμαι πια επίσημος οδηγός της Jaguar Land Rover και αυτό αφορούσε στα αποκαλυπτήρια της F-Pace. Ήταν το μεγαλύτερο loop-the-loop στον κόσμο, ένα σπουδαίο εγχείρημα, η παραγωγή του οποίου κόστισε πολλά χρήματα. Για να σας δώσω μία εικόνα του μεγέθους του εγχειρήματος, το loop έφτανε στο ύψος ενός επταώροφου κτιρίου! Την επόμενη φορά λοιπόν που θα δείτε μία μεγάλη πολυκατοικία, μετρήστε ορόφους, μέχρι τον έβδομο. Σε εκείνο το ύψος βρέθηκα, με το αυτοκίνητο αναποδογυρισμένο. Και με ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο, που δεν είχε δει ποτέ κανείς, καθώς ήταν στην επίσημη, παγκόσμια παρουσίασή του».

Οκ, ψάρωσα. Σκέφτομαι τα ‘υπολογισμένα ρίσκα’ που ανέφερε λίγο νωρίτερα. Χρειάζεται αρκετή δουλειά για να γίνει υπολογισμένο ρίσκο να το αναποδογυρίσεις ένα αυτοκίνητο τόσο ψηλά.

«Δεν είμαι ειδικός σε όλα. Πρέπει να δέχεσαι συμβουλές. Αν κάποιος γνωρίζει πως πρέπει να γίνει κάτι, πρέπει να τον ακούς, να μαθαίνεις από εκείνον. Θεωρώ πως αυτή είναι η καλύτερη τακτική. Χρησιμοποιούμε λοιπόν τους σωστούς ανθρώπους, απευθύνομαι στους σωστούς ανθρώπους ώστε να βρούμε όλες τις απαντήσεις και έτσι, σιγά-σιγά, να χτίσουμε όλες τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να ολοκληρώσουμε ένα εγχείρημα», σημειώνει ο Grant.

Ένα από τα κόλπα που έκανε στο Gymkhana GRiD, αφορούσε στην οδήγηση ενός Range Rover SVR με V8 Supercharged κινητήρα, που όμως έκανε γύρους στους δύο τροχούς! Μπορεί σε σχέση με το loop να φαντάζει εύκολο αλλά και πάλι, δεν το βλέπεις κάθε μέρα. Αν και ο Βρετανός το έχει κάνει και υπό πιο δύσκολες συνθήκες. Εξηγεί.

«Με αυτό το αυτοκίνητο σημείωσα πέρυσι παγκόσμιο ρεκόρ: κατάφερα να βάλω 16 συνεπιβάτες μέσα στο αυτοκίνητο και να οδηγήσω στους δύο τροχούς! Ήταν στον Αγώνα των Πρωταθλητών και γύριζα την πίστα με αυτό το αυτοκίνητο. Το γεγονός πως είχε 17 ανθρώπους μέσα και όμως πήγαινε στους 2 τροχούς, αποτέλεσε ρεκόρ Γκίνες».

Η ερώτηση εύλογη: πως στο καλό κάνεις προπόνηση για κάτι τέτοιο;

«Δεν είχα 16 εύκαιρους αλλά νομίζω βάζαμε στις δοκιμές 10-12 ανθρώπους. Αυτό που ήθελε ιδιαίτερη προσοχή ήταν το που θα τοποθετήσουμε κάθε έναν, ώστε να είναι ασφαλείς και φυσικά να χωράνε στο αυτοκίνητο. Επίσης δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιον με ύψος κάτω από το 1.70, έπρεπε να είναι φυσιολογικού μεγέθους άνθρωποι. Έπρεπε λοιπόν να τους στριμώξουμε όλους και με τέτοιο τρόπο ώστε να μη τραυματιζόταν κάποιος αν το εγχείρημα δεν πήγαινε καλά. Αυτό ήταν το δύσκολο, να χωρέσουν. Μετά ανέλαβα δράση εγώ. Δεν έκανα καν ιδιαίτερη προπόνηση, απλά οδήγησα, σε live μετάδοση στην τηλεόραση, με 70 χιλιάδες κόσμου στο στάδιο, εκεί ήταν η ράμπα, πήγα, το έκανα».

Ένα ακόμα ρεκόρ. Σχεδόν καθημερινότητα πια τον Terry Grant. Όμως πως προκύπτει η ιδέα για ένα ρεκόρ και ποια βήματα γίνονται μέχρι την ώρα του εγχειρήματος;

«Συνεργάζομαι πια στενά με τη Guinness, εδώ και μερικά χρόνια. Ταξιδεύουμε μαζί σε όλο τον κόσμο, συμμετέχω σε τηλεοπτικά σόου και κάνω ακροβατικά και τρικ για εκείνους. Συνεργαζόμαστε. Διαλέγουμε ένα παλιό ρεκόρ που κρατάει πολλά χρόνια, που κανένας δεν έχει προσπαθήσει να σπάσει ή σκεφτόμαστε νέα. Έχουν προκύψει κάποιες ιδέες αυτά τα χρόνια. Όμως τα κάνω όλα μαζί τους, επίσημα, γιατί αυτό προσδίδει αξιοπιστία. Αυτή είναι η δουλειά μου, το επάγγελμά μου είναι να κάνω ακροβατικά με το αυτοκίνητο. Πρέπει να το κάνω σωστά. Αν σκεφτούμε κάτι πολύ ιδιαίτερο, ανάμεσα στα ταξίδια και τις εκδηλώσεις, προπονούμαι ώστε να εξασφαλίσω πως θα μπορούμε να σπάσουμε αυτό το ρεκόρ. Δεν μπορείς απλά να μπαίνεις μέσα στο αυτοκίνητο και να σπας ένα ρεκόρ. Χρειάζεται προετοιμασία, σωστή προετοιμασία».

Ζητάω χρονοδιάγραμμα.

«Εξαρτάται από το εγχείρημα. Για παράδειγμα για το loop-the-loop δούλευα περίπου ένα χρόνο! Ήθελα να συμμετέχω σε κάθε κομμάτι του εγχειρήματος, την κατασκευή του loop, την προετοιμασία του αυτοκινήτου, τη μελέτη σχετικά με το αν μπορεί να πραγματοποιηθεί η ιδέα, ξέρεις ασκήσεις φυσικής που θα μας εξασφαλίσουν πως μπορεί να γίνει. Ήταν λοιπόν project ενός έτους και ήδη δουλεύουμε πάνω στο νέο εγχείρημα, την επόμενη παρουσίαση με τη Jaguar. Δυστυχώς δεν μπορώ να σας πω τι αφορά αλλά θα είναι το ίδιο εντυπωσιακή. Στα μέσα του επόμενου έτους θα κάνουμε εκείνη την παρουσίαση. Ήδη έχουμε ξεκινήσει προετοιμασίες. Άλλοτε λοιπόν μας παίρνει ένα χρόνο, άλλοτε αρκεί η προπόνηση δύο εβδομάδων και μπορώ να το κάνω».

Πράος, ήσυχος, μαζεμένος, ο Terry Grant μεταμορφώνεται όταν του δώσεις τιμόνι!

Οι θαυμαστές του απλώνονται σε κάθε άκρη του πλανήτη. Στοίχημα πέντε ευρώ πως όποιος πιτσιρικάς δει σόου του, θα θέλει όταν μεγαλώσει να του μοιάζει. Τον ρωτάω αν νιώθει πως μπορεί να εμπνεύσει νέους stunt men, να χτίσει μία κληρονομιά στον τομέα αυτό. Μου απαντά υπεύθυνα.

«Το ελπίζω! Κι αν αυτό συμβαίνει, ελπίζω να μαθαίνουν πως πρέπει να κάνουν τα πάντα με ασφάλεια, με κανόνες. Όχι με περιττά ρίσκα, όχι στους δημόσιους δρόμους, χωρίς να ενοχλούν άλλους και φυσικά το απευκταίο, να μην τραυματίσουν κάποιους άλλους ή τους εαυτούς τους. Να το κάνουν σωστά. Να βρουν κάποιον που μπορεί να τους καθοδηγήσει κι αν όχι να εξασκούνται χωρίς να ενοχλούν άλλους και να μάθουν στην πορεία. Χωρίς τρέλες. Σιγά-σιγά».

Μιλώντας για τρέλες, στην αρχή της συζήτησής μας αναφερθήκαμε και στην αγωνιστική του καριέρα που δεν ήταν αμελητέα. Όμως δεν σημαδεύτηκε από κάποια επιτυχία αλλά από ένα συμβάν που θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει ταινία! Με δικά του λόγια λοιπόν…

«Ήταν στα μέσα της δεκαετίας του 90, έτρεχα στο “Legends” Racing Series στη Σάρλοτ, στη Βόρεια Καρολίνα. Τα πήγα πολύ καλά, κέρδισα όλους τους αγώνες και πανηγύρισα τη νίκη και στον τελικό κάνοντας μερικά ντόνατ με το αυτοκίνητο! Αυτό είναι κάτι που κάνω συνέχεια, έτσι είμαι! Είχα και τη σημαία της Μεγάλης Βρετανίας να κρέμεται από το αυτοκίνητό μου. Ήταν τρέλα αλλά δεν τους άρεσε. Ή καλύτερα, δεν το κατάλαβαν. Όχι οι θεατές στην κερκίδα, εκείνοι το λάτρεψαν. Όμως οι διοργανωτές σοκαρίστηκαν.

Όλα πήγαν στραβά και με έδιωξαν από την πόλη έχοντας στραμμένα όπλα προς εμένα! Με έβγαλαν βιαστικά εκτός αγωνιστικής διαδρομής και μετά εκτός εγκαταστάσεων της πίστας, με δύο όπλα στην πλάτη!

Απειλούσαν πως θα με ρίξουν στη φυλακή αλλά τελικά, με έριξαν στο πίσω κάθισμα ενός περιπολικού, με πήγαν στα σύνορα της πολιτείας, άνοιξαν την πόρτα και με πέταξαν έξω. Με άφησαν εκεί, να στέκομαι φορώντας την αγωνιστική μου φόρμα! Και ήταν όλα μία παρεξήγηση! Ακούγεται τρομακτική ιστορία αλλά στην πραγματικότητα δεν ήταν. Τώρα πια είμαστε φίλοι με τους Αμερικανούς και λατρεύω να πηγαίνω εκεί. Δεν με κατανοούσαν πίσω στα ‘90s, το κάνουν τώρα».

Για να μπορέσω να τον κατανοήσω καλύτερα, ο καλύτερος τρόπος ήταν να ζήσω από κοντά μέρος της τρέλας του. Πιο κοντά από το αριστερό μπάκετ δεν γίνεται. Στο πλαίσιο λοιπόν του Gymkhana GRiD, έκανα δύο γύρους μαζί του στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα, με ένα υπέρ-τροποποιημένο Suzuki Swift. Τετρακίνητο, με 350+ άλογα από κινητήρα EVO. Ζαλάδα. Δείτε το και μόνοι σας στο video που ακολουθεί…

Τα 23 Ρεκόρ Γκίνες του Terry Grant

Ιανουάριος 2006 – Περισσότερα ταυτόχρονα ντόνατ από έναν οδηγό (4)

Ιούνιος 2006 – Περισσότερα συνεχόμενα ντόνατ με αυτοκίνητο (13)

Ιούνιος 2006 – Περισσότερα ντόνατ με αυτοκίνητο ενώ ο οδηγός στέκεται στην οροφή (9)

Οκτώβριος 2006 – Μικρότερο κενό που πέρασε αυτοκίνητο με 2 τροχούς (+68εκ. από το ύψος του αυτοκινήτου του)

Οκτώβριος 2007 – Περισσότερα ντόνατ με αυτοκίνητο ενώ ο οδηγός στέκεται στην οροφή (10)

Ιανουάριος 2008 – Μικρότερος χώρος περιστροφή 180ο ενώ το αυτοκίνητο κινείται με όπισθεν (+18εκ από το μήκος του αυτοκινήτου)

Φεβρουάριος 2008 – Ρεκόρ παρκαρίσματος με όπισθεν (+15εκ από το μήκος του αυτοκινήτου)

Δεκέμβριος 2008 – Περισσότερα συνεχόμενα ντόνατ με αυτοκίνητο (86)

Φεβρουάριος 2009 – Μικρότερο κενό που πέρασε αυτοκίνητο με 2 τροχούς (+48εκ. από το ύψος του αυτοκινήτου του)

Μάρτιος 2010 – Ταχύτερη αλλαγή τροχού σε αυτοκίνητο εν κινήσει (3 λεπτά 10 δλ)

Απρίλιος 2010 – Περισσότεροι άνθρωποι σε αυτοκίνητο που κινείται στους 2 τροχούς (6)

Ιούλιος 2011 – Περισσότερα συνεχόμενα ντόνατ με αυτοκίνητο (161)

Ιούλιος 2011 – Ταχύτερη κάλυψη ενός μιλίου σε δύο τροχούς

Ιούνιος 2012 – Ταχύτερη κάλυψη ενός μιλίου με την όπισθεν (1 λεπτό 37.2 δλ)

Δεκέμβριος 2012 – Περισσότερα ντόνατ με αυτοκίνητο ενώ ο οδηγός στέκεται στην οροφή (25)

Ιούνιος 2013 – Περισσότερα ντόνατ με αυτοκίνητο μέσα σε 100 δλ (39)

Δεκέμβριος 2014 – Περισσότεροι άνθρωποι σε αυτοκίνητο που κινείται στους 2 τροχούς (15)

Ιούνιος 2015 – Ταχύτερη κάλυψη ενός μιλίου σε δύο τροχούς (2 λεπτά 55 δλ)

Σεπτέμβριος 2015 – Υψηλότερο loop-the-loop με αυτοκίνητο (19 μέτρα)

Νοέμβριος 2015 – Περισσότεροι άνθρωποι σε αυτοκίνητο που κινείται στους 2 τροχούς (16)

Exit mobile version