© EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
GOOGLE

Τι έψαξαν περισσότερο οι Έλληνες στην Google το 2022

Καταλάγιασε το άγχος για την πανδημία και φούντωσε εκείνο για την ενεργειακή κρίση και τα επιδόματα. Το τρίπτυχο για φέτος είναι: Πόλεμος, Επιδόματα και Ρούλα Πισπιρίγκου.
Η μαμά Google έχει πάντα τη λύση: παραμένοντας η νο1 μηχανή αναζήτησης στον ωκεανό του ίντερνετ, έχει αναλάβει κάπως τον ρόλο του ψηφιακού μας καθρέφτη. Βρίσκεται σταθερά στην άκρη των δαχτύλων μας και μπορεί ανά πάσα στιγμή να θυμηθεί το όνομα εκείνης της τρομερής ταινίας που είδες πριν χρόνια και τώρα σου διαφεύγει, να εμφανίσει τα καφέ και τα εστιατόρια με τις καλύτερες αξιολογήσεις στην περιοχή σου και –φυσικά– να σου δείξει ποιες είναι οι ειδήσεις που διαβάζονται περισσότερο στη χώρα σου. Ο λόγος για τα Google Trends.

Επάνω σε αυτό το χρήσιμο feature της δημοφιλούς μηχανής βασίζονται οι ετήσιες λίστες Year In Search, οι οποίες δημοσιεύονται κάθε τέλος του χρόνου και εξειδικεύονται ανά χώρα: τα δεδομένα προκύπτουν ουσιαστικά από τις καθημερινές αναζητήσεις σε βάθος των 365 τελευταίων ημερών – εκείνες οι λέξεις ή φράσεις που έγιναν trends σε μικρότερο χρονικό διάστημα, όπως και εκείνες που συγκέντρωσαν τον υψηλότερο αριθμό αναζητήσεων (σε ονομαστική τιμή) κατακτούν μια θέση σε αυτή τη λίστα που η Google χαρακτηρίζει «snapshot της χρονιάς».

Και πράγματι είναι: Πόλεμος, Επιδόματα και Πισπιρίγκου έδειξε σε μεγαλύτερη ποσόστωση η λίστα Year In Search 2022 για το ελληνικό κοινό και ίσως δεν θα μπορούσε να βρεθεί πιο εύστοχο τρίπτυχο για να συνοψίσει τα θέματα που απασχόλησαν περισσότερο το έτος που απέρχεται.

Τι παρατηρούμε από τα Google Trends 2022


© AP / Rodrigo Abd

Σε γενικές γραμμές, καταλάγιασε το άγχος σχετικά με τον κορoνοϊό, τον αριθμό των κρουσμάτων και την επόμενη δόση του εμβολίου (τα μόνα σχετικά με Covid αποτελέσματα στη λίστα είναι το «πότε λήγει το πιστοποιητικό εμβολιασμού» και το «πιστοποιητικό νόσησης»), παραχωρώντας τη θέση τους στις ανησυχίες για το ράλι των τιμών στα πρατήρια βενζίνης, στους λογαριασμούς του ρεύματος και τα ράφια του σούπερ μάρκετ, πυροδοτώντας αναζητήσεις σχετικές με τα επιδόματα της κυβέρνησης:

«Fuel Pass 2», «Edupass», «Power Pass», «Επιδότηση ρεύματος», «Τι είναι η ρήτρα αναπροσαρμογής», και «Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για το ρεύμα» είναι ανάμεσα στις φράσεις που επικράτησαν το έτος 2022.

Στη λίστα περιλαμβάνεται εξίσου μεγάλο ποσοστό διαφορετικών φράσεων και λέξεων σχετικά με την Ουκρανία (παρεμπιπτόντως, αρκετοί συμπολίτες μας διερωτήθηκαν «τι είναι το ΝΑΤΟ»), ενώ στην κορυφή των ταχύτερα αυξανόμενων αναζητήσεων ήταν το όνομα της Ρούλας Πισπιρίγκου, αποδεικνύοντας πόσο επιδραστική για την κοινή γνώμη ήταν η υπόθεση της παιδοκτόνου (άλλες σχετικές αναζητήσεις: «Γιατί σκότωσε τα παιδιά της η Μήδεια» και «τι είναι κεταμίνη»).

Κατά τα άλλα, τα ονόματα της λίστας της Google για το 2022 ακολούθησαν την επικαιρότητα – από τον Will Smith με το περίφημο χαστούκι στη βραδιά των Όσκαρ και την Amber Heard που πρωταγωνίστησε στη δίκη με τον Johnny Depp, μέχρι τον Μαυρίκιο Μαυρικίου, τον ΛΕΞ που γέμισε το γήπεδο στη Νέα Σμύρνη και τον Μάκη Κατμετζόγλου που κατηγορείται από την Ιωάννα Τούνη για τη διαρροή του ροζ βίντεο.

Από τις προσωπικότητες που πέθαναν, τα πρωτεία κρατάει –όπως αναμενόταν– η Βασίλισσα Ελισσάβετ, έπειτα οι Πάνος Νάτσης, Μάρθα Καραγιάννη και Τζώρτζης Μονογυιός.

Στην κατηγορία της ψυχαγωγίας, μεγάλοι νικητές του ενδιαφέροντος του ελληνικού κοινού αποτυπώνονται οι ταινίες Smile, Batman και Don’t look up, ενώ σε επίπεδο σειρών πρώτες βρέθηκαν οι Σασμός, Η γη της ελιάς και Μαύρο Ρόδο, αφήνοντας στην 8η θέση το Maestro.

Ανάμεσα στις πιο απρόσμενες ερωτήσεις που εμφανίζει η λίστα, δημιουργώντας μια κάποια απορία για το κοινωνικό σύνολο, είναι το «Γιατί ιδρώνω πολύ» και το «Γιατί νυστάζω συνέχεια». Τελικά, δεν ήταν μόνο δικές μας αυτές οι απορίες.

Exit mobile version