Eurokinissi
VIRAL

Το χριστουγεννιάτικο μήνυμα του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης είναι το απόλυτο cringe

Το μήνυμα αισιοδοξίας επαναφέρει το χριστουγεννιάτικο cringe με τη διασκευή του “Last Christmas” των Wham.

Κάθε χώρα που σέβεται τον εαυτό της, δημιουργεί και καταναλώνει περισσότερο cringe απ’ όσο πραγματικά αντέχει. Από εκλογικές καμπάνιες και παρελάσεις μέχρι δοκιμασίες και επιτηδευμένες αντιδράσεις σε διαγωνισμούς reality, το cringe αυτή η αμετάφραστη αίσθηση της ανατριχίλας και αποτροπιασμού που προκαλείται από φράσεις, καταστάσεις και στερεοτυπικές συμπεριφορές, κάνει την εμφάνισή του και τα φετινά Χριστούγεννα.

Δεν ξέρουμε πώς και από που ξεκίνησε αυτός ο διαγωνισμός κριντζαρίσματος την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, αλλά ο ανταγωνισμός φαίνεται να είναι υψηλός χρόνο με τον χρόνο. Ωστόσο, τα «σφηνάκια» που μας σερβίρουν ηθοποιοί και τραγουδιστές εκτελώντας χριστουγεννιάτικα τραγούδια στα δέκα μέτρα δεν χτυπούν τόσο όσο αυτά των δημοτικών αρχών και φορέων με τους στολισμούς και τις καμπάνιες τους.

Και τι δεν έχουμε δει! Τον πύργο του Τάτλιν στα Ιωάννινα. Το χριστουγεννιάτικο ψαροκόκκαλο στην πόλη των Γρεβενών. Τη ρόδα στην Πλατεία Συντάγματος ως εικαστικό δρώμενο που ποτέ δεν λειτούργησε. Τον Σάκη Ρουβά να εμφανίζεται με ψαροκάϊκο στην Αργοναυτών του Βόλου και να δίνει το έναυσμα για την ετήσια φωτορύπανση του Μονακό της Θεσσαλίας. Χριστουγεννιάτικα τραγουδάκια για επαρχιακές πόλεις (βλ. Καλαμάτα).

Αν και με τις συνθήκες του lockdown υπήρχε μια πιθανότητα να γλιτώσουμε από τις δόσεις κριντζαρίσματος για φέτος, το βίντεο του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης φαίνεται πως το cringe είναι εδώ, ενωμένο, δυνατό.

Με τον (χρυσοποίκιλτο) τίτλο “Next Christmas”, «ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης στέλνει το μήνυμα αισιοδοξίας της πόλης (…), δίνοντας το στίγμα της πόλης (sic), προβάλλοντας το ισχυρότερο πλεονέκτημά της. Τους καθημερινούς ανθρώπους», αναφέρει στην ιστοσελίδα του ο Οργανισμός.

Με μια ματιά στο βίντεο, βλέπουμε πως, ανάμεσα στους καθημερινούς ανθρώπους της πόλης, βρίσκονται ένα νεανικό ερμηνευτικό ντουέτο με άκρως κοσμική εμφάνιση, μια τρισευτυχισμένη οικογένεια που είναι κλεισμένη από τις αρχές Νοεμβρίου στο σπίτι της και ένας πειρατής!

Το “Last Christmas” των Wham διασκευάστηκε για τις ανάγκες του χριστουγεννιάτικου spot, με στόχο να χωρέσει στους στίχους του μπουγάτσες, στερεοτυπικά «σε λέω», mask and distance (ένα κλείσιμο ματιού στους νέους, χεχεχε) και ρίμες στο τρίπτυχο «ανήκει – νίκη – Θεσσαλονίκη».

Δε γνωρίζουμε αν οι τουριστικές καμπάνιες στο δεύτερο κύμα της πανδημίας πετυχαίνουν τον στόχο τους με τα εκτός τόπου και χρόνου αισιόδοξα μηνύματά, αλλά με όσα διαβάζουμε στο διαδίκτυο και με όσα ακούμε από τους φίλους και γνωστούς για την κατάσταση στη Θεσσαλονίκη, μάλλον το συγκεκριμένο βίντεο θα ήταν το τελευταίο πράγμα που θα ζητούσαν για τα φετινά Χριστούγεννα οι κάτοικοι της πόλης.