Βρεθήκαμε σε γυρίσματα ελληνικής ταινίας πορνό
Είδαμε από κοντά τι πραγματικά συμβαίνει πίσω από τις κάμερες σε ένα γύρισμα ερωτικής ταινίας.
- 20 ΔΕΚ 2020
Η πρώτη φορά που γνώρισα από κοντά την Ίνα και τον Τεό, το πιο διάσημο ζευγάρι πορνοστάρ στην Ελλάδα και νυν παραγωγούς ερωτικών ταινιών, ήταν πριν λίγους μήνες, για χάρη της συνέντευξης που κάναμε στο Oneman. Εκεί, ανάμεσα στα όσα ενδιαφέροντα μου εξήγησαν σχετικά με το επάγγελμά τους, αλλά και τη ζωή τους μακριά από αυτό, έπεσε στο τραπέζι η εξής πρόταση. «Γιατί δεν έρχεσαι στο γύρισμα της επόμενης ταινίας που θα κάνουμε, προκειμένου να δεις με τα μάτια σου όλα όσα συμβαίνουν;».
Πραγματικά δεν ξέρω πόσα δέκατα του δευτερολέπτου χρειάστηκε να περάσουν μέχρι να απαντήσω θετικά. Πρέπει να ήταν από τα πιο γρήγορα «ναι», που έχω πει στη ζωή μου. Ένα μεγάλο τικ σε μια bucket list των περισσότερων ανδρών εκεί έξω (ας μη γελιόμαστε) ήταν έτοιμο να σχηματιστεί.
Fast forward περίπου ένα μήνα αργότερα. Ήταν μεσημέρι Τρίτης και βρισκόμουν μπροστά από τον υπολογιστή του γραφείου μου (πριν το lockdown), όταν χτύπησε το κινητό μου τηλέφωνο. Στην απέναντι γραμμή βρισκόταν ο Τεό, ο οποίος μου ανακοίνωνε πως είχε καταφέρει να «κλείσει» μια πολυτελή βίλα στα νότια προάστια για το γύρισμα της νέας ερωτικής ταινίας μικρού μήκους του “SugarBabes TV”, το οποίο είχε προγραμματιστεί για τις επόμενες ημέρες.
Για όσους δεν γνωρίζουν, η Ίνα και ο Τεό, βρίσκονται πίσω από την διάσημη πλέον ελληνική εταιρεία παραγωγής ερωτικών ταινιών “SugarBabes”, ωστόσο ο δεύτερος έχει αναλάβει το δύσκολο κομμάτι της επικοινωνίας και του κλεισίματος όλων όσων απαιτούνται για να πραγματοποιηθεί μια παραγωγή.
Υπάρχουν ένα σωρό λεπτομέρειες, τις οποίες πρέπει να διαχειριστείς όταν είσαι παραγωγός και σκηνοθέτης μιας ερωτικής ταινίας. Από το να επιλέξεις τους ηθοποιούς, μέχρι να βρεις τον κατάλληλο χώρο για το γύρισμα. Ειδικά το τελευταίο κομμάτι μπορεί να χρειαστεί αρκετό ψάξιμο, μιας και δεν είναι λίγοι αυτοί που για τους δικούς τους λόγους δεν θέλουν να διαθέσουν το σπίτι τους για μια τέτοια παραγωγή ή μπορεί να ζητήσουν αστρονομικά ποσά, προκειμένου να το παραχωρήσουν για λίγες ώρες.
Η ημέρα, όμως, του γυρίσματος είχε πλέον φτάσει. Μετά από περίπου μία ώρα οδήγησης φτάσαμε μαζί με τη Φραντζέσκα σε μια πολυτελή βίλα με μια τεράστια πισίνα, η οποία βρισκόταν σε εξαιρετική τοποθεσία της Αττικής. Το ρολόι μου έδειχνε τρία λεπτά μετά τις τρεις το μεσημέρι και το γύρισμα θα ξεκινούσε σε ακριβώς 27 λεπτά. Δεν κάνω πλάκα. Αν κατάλαβα ένα πράγμα την ημέρα εκείνη είναι (όσο περίεργο κι αν σου ακούγεται) πως στις ερωτικές ταινίες υπάρχει απόλυτη πειθαρχία στις εντολές του σκηνοθέτη. Στη δική μας περίπτωση αυτό το ρόλο είχαν αναλάβει ο Τεό με την Ίνα.
Με το που φτάσαμε στη βίλα υπήρχε ήδη αρκετός κόσμος εκεί. Αν και είναι λογικό μια παραγωγή να χρειάζεται κόσμο για να ολοκληρωθεί, ποτέ δεν είχα σκεφτεί βλέποντας μία ερωτική ταινία, ότι υπάρχουν τόσα άτομα πίσω από τις κάμερες εκείνη τη στιγμή. Εκτός από το σκηνοθετικό δίδυμο, βρίσκονταν εκεί η κοπέλα για το μακιγιάζ, τουλάχιστον τέσσερις ηθοποιοί, δύο cameramen, καθώς και ο ιδιοκτήτης του σπιτιού, ο οποίος παρακολουθούσε, όπως και εμείς την όλη διαδικασία.
Λίγο πριν ακουστεί η κλακέτα και ξεκινήσει το γύρισμα, η Ίνα μας πλησίασε για να μας εξηγήσει σε γενικές γραμμές το σενάριο που θα παρακολουθήσουμε, το οποίο αποτελούσε συμπαραγωγή με το xHamster.
«Ουσιαστικά βρισκόμαστε σε ένα ξενοδοχείο, το xHamster Hotel. Η κοπέλα θα κάνει την πελάτισσα του ξενοδοχείου, η οποία κάθεται χαλαρή σε ένα φουσκωτό μέσα στην πισίνα. Καλεί, λοιπόν, τον σερβιτόρο να της φέρει ένα ποτό, αλλά εκείνος την βλέπει και κ@υλώνει. Κι εδώ μπαίνει το funny part, που λέμε στις ταινίες. Εκείνος πηγαίνει πίσω από ένα δέντρο και τον παίζει, ενώ την κοιτάζει να βγαίνει από την πισίνα με το μαγιό της. Αμέσως αυτή το αντιλαμβάνεται και τον καλεί να έρθει προς το μέρος της και αρχίζουν να κάνουν σεξ».
Αυτό που δεν γνώριζα ασφαλώς μέχρι να βρεθώ εκεί, είναι το γεγονός πως το σενάριο, μπορεί να διαφοροποιηθεί κατά τη διάρκεια του γυρίσματος, ανάλογα με τις συνθήκες. Αν δηλαδή ο πρωταγωνιστής αντιμετωπίσει κάποια δυσκολία με τη στύση του, υπάρχει πάντα ένας έξτρα ηθοποιός, ο οποίος βρίσκεται stand by και υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να κληθεί από τον σκηνοθέτη, για να μπει εσπευσμένα στη σκηνή. Κάτι σαν τις αλλαγές στο ποδόσφαιρο.
Το σκηνικό ήταν έτοιμο, το φουσκωτό βρισκόταν ήδη στην πισίνα, η Ίνα και ο Τεό κάθονταν στις σκηνοθετικές καρέκλες και οι ηθοποιοί έκαναν τις τελευταίες τους ετοιμασίες πριν βγουν στο σετ. Με ένα χαριτωμένο «γεια σας, γεια σας» σε σπαστά ελληνικά, η πανύψηλη Evelina μας χαιρέτησε, βγαίνοντας από το δωμάτιο του make up και βούτηξε στην πισίνα με το μικροσκοπικό της μαγιό.
Πριν ξεκινήσει το γύρισμα, έπρεπε να βγουν οι απαραίτητες φωτογραφίες. Η Evelina άρχισε να κοιτάει με νάζι τον φακό εναλλάσσοντας πόζες, ενώ την ίδια ώρα ο Άρης, ο πρωταγωνιστής και σερβιτόρος στο σενάριο, λάμβανε τις τελευταίες οδηγίες του Τεό για το πώς ακριβώς έχει φανταστεί τη σκηνή.
Κοιτώντας όλα αυτά που διαδραματίζονταν μπροστά μου, η αλήθεια είναι πως ένιωθα κάπως αμήχανα. Και να σκεφτεί κανείς πως ακόμη δεν είχε ξεκινήσει καν το γύρισμα. Έχω την εντύπωση πως αυτοί που πέρναγαν καλύτερα απ’ όλους ήταν οι cameramen, οι οποίοι βέβαια, όπως μου είπαν δεν ήθελαν ούτε να φανούν σε κάποια φωτογραφία, ούτε να γραφτούν τα ονόματά τους για ευνόητους λόγους.
«Να ξέρεις, στις ερωτικές ταινίες το μέγεθος μετράει. Για εμάς είναι πολύ πιο βολικό να τραβήξουμε ένα σωστό πλάνο την ώρα του σεξ, όταν ο ηθοποιός έχει μεγάλο πέος», μου επισήμανε ένας από τους δύο λίγο πριν ξεκινήσουν. «Έχω τύχει και σε μέρα που χρειάστηκε να δώσω μεγάλη μάχη για να τραβήξω πλάνo».
Καθώς το γύρισμα προχωρούσε και έφτανε η ώρα του «κυρίου μέρους», ο Τεό σηκώθηκε από την καρέκλα του και ζήτησε απ’ όσα άτομα βρισκόμασταν ακριβώς πίσω από την κάμερα, να αποχωρήσουμε από το χώρο της πισίνας και να πάμε στο μπαλκόνι που βρισκόταν στον πάνω όροφο, προκειμένου να υπάρχει απόλυτη ησυχία και να μπορέσει να συγκεντρωθεί ο πρωταγωνιστής. Τα φώτα, οι κάμερες, τα άτομα, αλλά και τα «στοπ» του σκηνοθέτη, μόνο εύκολο δεν κάνουν το έργο του ηθοποιού, ο οποίος καλείται μέσα σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες να κάνει σεξ.
«Εδώ μπορεί να είσαι σπίτι με το ταίρι σου και να μην τα καταφέρεις, σκέψου να συμβαίνουν όλα αυτά γύρω σου», μου είπε ένας από τους άνδρες που παρακολουθούσε μαζί μας το σετ, όση ώρα εγώ επαναλάμβανα από μέσα μου «δε θα μπορούσα με τίποτα να το κάνω αυτό». Είναι εντελώς διαφορετικό να βλέπεις απλά ένα video από την άνεση του σπιτιού σου κι άλλο να είσαι μπροστά σε αυτό το σκηνικό και να ξέρεις πώς γυρίστηκε.
Σε κάποια φάση του γυρίσματος, οι σκηνοθέτες αποφάσισαν να αλλάξουν κάπως το σενάριο. Zήτησαν, λοιπόν, από τον δεύτερο άνδρα ηθοποιό, τον Nek Junior, ο οποίος βρισκόταν στην άκρη του σετ ξαπλωμένος σε μια ξαπλώστρα, παριστάνοντας έναν απλό πελάτη του ξενοδοχείου, να μπει κι αυτός στη σκηνή. Κάπως έτσι η πρωταγωνίστρια βρέθηκε να κάνει σεξ με δύο άνδρες και η σκηνή εξελίχθηκε πιο hardcore, από αυτό που είχα αρχικά φανταστεί.
«Είμαστε οκ με αυτή τη στάση. Σταματήστε και αλλάξτε». «Θέλω να κάθεσαι διαγώνια προς την κάμερα». «Μπράβο, μπράβο συνέχισε καλά το πας». Ήταν μερικές από τις οδηγίες των σκηνοθετών που συγκράτησα, όση ώρα εξελισσόταν η ερωτική σκηνή μπροστά στα μάτια μας. Δεν σου κρύβω πως τόσο οι παρατηρήσεις, όσο και το «σταμάτα – ξεκίνα» την ώρα του σεξ, με έκαναν σε κάποια φάση μέχρι και να λυπηθώ τους πρωταγωνιστές. Όπως καταλαβαίνεις, ακόμη και οι ίδιοι κουράζονται μετά από τόση ώρα στο σετ και δεν το απολαμβάνουν όσο νομίζεις. Επίσης, αν δεν έχεις καλή φυσική κατάσταση δεν γίνεται να επιβιώσεις σε αυτή τη δουλειά. Οι κοιλιακοί, λοιπόν, δεν υπάρχουν στα σώματά τους μόνο για να «γράφουν» καλά στην κάμερα.
Από εκεί που στην αρχή σκεφτόμουν πόσο dream job μπορεί να ακούγεται να είσαι «πορνοστάρ», είχα φτάσει στο σημείο να σκέφτομαι ότι πρόκειται για ένα εφιαλτικά δύσκολο σενάριο. Η σκηνή του σεξ πρέπει να κράτησε πάνω από μιάμιση ώρα. «Από όλο αυτό θα κρατήσουμε μερικά λεπτά. Τα καλύτερα», μου εξήγησε η Ίνα και συμπλήρωσε «τώρα φτάνουμε στο κομμάτι που πρέπει να τελειώσουν. Πολλές φορές είναι δύσκολο ένας άνδρας πρωταγωνιστής να τελειώσει, αλλά και να φανεί ωραίο στην κάμερα, οπότε υπάρχει ένα τρικ που κάνουμε στις ερωτικές ταινίες. Υπάρχει ένα ειδικό υγρό που είναι σαν ψεύτικο σπέρμα και το ρίχνουμε στο πρόσωπο ή στο σώμα της κοπέλας, για να φαίνεται πιο εντυπωσιακό στον φακό».
Δεν είχα ιδέα τι είναι αυτό το «porn sperm» και ζήτησα από την Ίνα να μου δώσει για λίγο τη συσκευασία, προκειμένου να της ρίξω μια ματιά από κοντά. Δεν κατάλαβα από τι υλικό είναι ακριβώς φτιαγμένο αυτό το πράγμα, αλλά όντως έμοιαζε με αληθινό. Κάπου εκεί συνειδητοποίησα πως ένας μύθος γύρω από τις ερωτικές ταινίες είχε καταρριφθεί στο μυαλό μου.
Η ώρα είχε πάει λίγο πριν τις 7 και ο αττικός ουρανός είχε ήδη αρχίσει να σκοτεινιάζει όταν ακούστηκε ένα χαρούμενο «το έχουμε» από τον σκηνοθέτη. Το συναίσθημα της ανακούφισης ήταν αυτό που κυριαρχούσε στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών, με έναν από αυτούς να έρχεται προς το μέρος μου και να μου λέει «είδες πόσο δύσκολο είναι τελικά, ε;».
Αμέσως μετά το γύρισμα της σκηνή κι αφού πλύθηκαν και ντύθηκαν, ξεκίνησε η τυπική διαδικασία της πληρωμής τους, αλλά και της φωτογράφισής τους κρατώντας τις καθαρές εξετάσεις τους. Το τελευταίο είναι απαραίτητο, προκειμένου να μπορέσει κάποιος να συμμετάσχει σε μια παραγωγή ερωτικής ταινίας.
«Παιδιά, πώς σας φάνηκε;», ήταν η ερώτηση της Ίνα, καθώς μας συνόδευε προς την εξώπορτα του σπιτιού. Δεν θυμάμαι τι ακριβώς απάντησα, αλλά σίγουρα της είπα ότι δεν ήταν έτσι όπως το είχα στο μυαλό μου. Στη διαδρομή προς το σπίτι, σκεφτόμουν ξανά και ξανά, πόσο σουρεάλ ήταν η συγκεκριμένη ημέρα και πόσο είχε καταρρεύσει ο μύθος των ερωτικών ταινιών, έτσι όπως τον είχα στο μυαλό μου.
Το «όνειρο» τελικά κρύβει μέσα του έναν μικρό εφιάλτη και το πορνό δεν θα μας πει ποτέ την αλήθεια γύρω από το σεξ. Από την άλλη βέβαια για εκείνους όλο αυτό που ζήσαμε ήταν απλά άλλη μια μέρα στη δουλειά.