Οι SOUTH architecture εκσυγχρόνισαν ρετιρέ στην Κυψέλη διατηρώντας τα αυθεντικά του στοιχεία
Το μάρμαρο, οι ανοιχτοί χώροι και το φυσικό φως ξεχωρίζουν σε αυτό το ανακαινισμένο διαμέρισμα στην οδό Επτανήσου.
- 19 ΟΚΤ 2024
Το μάρμαρο, οι ανοιχτοί χώροι και το φυσικό φως ξεχωρίζουν σε αυτό το ανακαινισμένο διαμέρισμα στην οδό Επτανήσου.
«Η ιδέα του σχεδιασμού ήταν να αναδείξει τα υπάρχοντα αυθεντικά στοιχεία της κατοικίας, και ταυτόχρονα να την εκσυγχρονίσει, βελτιστοποιώντας το χώρο, μεγιστοποιώντας το φυσικό φως και αναβαθμίζοντας το ρετιρέ σε έναν πλήρως εξοπλισμένο, σύγχρονο και βιώσιμο χώρο διαβίωσης», λένε οι Ελένη Λιβάνη και ο Χρυσόστομος Θεοδωρόπουλος για το 120 τ.μ. ρετιρέ που κλήθηκαν να ανακαινίσουν στην Κυψέλη.
Οι δύο αρχιτέκτονες του γραφείου SOUTH architecture το κατάφεραν αυτό, χωρίς να χρειαστεί να θυσιάσουν όλα εκείνα τα στοιχεία που έδιναν έναν μοναδικό χαρακτήρα στο διαμέρισμα.
Έτσι, στο διαμέρισμα του τελευταίου ορόφου μιας τυπικής αθηναϊκής πολυκατοικίας, ξεχωρίζει ακόμα το μωσαϊκό, αλλά και το δρύινο παρκέ δάπεδο στους εσωτερικούς χώρους.
Η αρχική διάταξη του ρετιρέ είναι εκείνη που συναντάμε στα περισσότερα διαμερίσματα εκείνης της εποχής, με το σαλόνι, την τραπεζαρία και την κουζίνα να αποτελούν ξεχωριστούν χώρους, που όμως είχαν κάποια μικρά ανοίγματα προς την βεράντα.
«Η νέα διάταξη ενοποίησε τους κοινούς χώρους καθιστικού, τραπεζαρίας και κουζίνας, καταργώντας τους εσωτερικούς διαχωριστικούς τοίχους. Η πρόσοψη επανασχεδιάστηκε με μεγαλύτερα ανοίγματα προς τα έξω», εξηγούν οι SOUTH architecture.
«Οι εξωτερικοί τοίχοι και η οροφή θερμομονώθηκαν. Επιπλέον, κατασκευάστηκε ένας νέος διαχωριστικός τοίχος για να περικλείσει όλους τους βοηθητικούς χώρους, όπως την αποθήκη, τον εσωτερικό φωταγωγό και το νέο WC ξένων. Ο νέος τοίχος καμπυλώνει στην άκρη του, επιτρέποντας στην κουζίνα και τη νέα νησίδα να ανοίγει προς το καθιστικό».
Στο ρετιρέ της Κυψέλης με μια πρώτη ματιά ξεχωρίζει η παρουσία του μαρμάρου.
«Τρεις τύποι μαρμάρου, Αλιβερίου, Τήνου και Αφιόν, χρησιμοποιήθηκαν για να αναδείξουν στοιχεία του εσωτερικού χώρου, όπως το νέο τζάκι, τις ελεύθερες κολώνες, τη νέα νησίδα της κουζίνας και τον μασίφ νιπτήρα του μπάνιου», λένε η Ελένη Λιβάνη και ο Χρυσόστομος Θεοδωρόπουλος.
Τέλος, το νιαγκόν, ένα χαρακτηριστικό φινίρισμα ξύλου των αθηναϊκών εσωτερικών χώρων της δεκαετίας του 50, ξαναχρησιμοποιήθηκε σε νέες ιδιοκατασκευές, όπως η μεγάλη βιβλιοθήκη στην είσοδο, τα βοηθητικά επίτοιχα έπιπλα του καθιστικού και στο υπνοδωμάτιο.