Σε ένα διαμέρισμα στα Μελίσσια με λιτές γραμμές και διαχρονικό design
Με απλές, αλλά διαχρονικές παρεμβάσεις, ένα καινούργιο διαμέρισμα κατάφερε να γίνει σπίτι και καμβάς για τη δημιουργία των αναμνήσεων μιας τριμελούς οικογένειας.
- 25 ΝΟΕ 2023
Με απλές, αλλά διαχρονικές παρεμβάσεις, ένα καινούργιο διαμέρισμα κατάφερε να γίνει σπίτι και καμβάς για τη δημιουργία των αναμνήσεων μιας τριμελούς οικογένειας.
Σε αντίθεση με τις τάσεις και τη μόδα που διαρκώς αλλάζουν και επιτάσσουν νέα πράγματα, τα σπίτια δεν μπορούν να μεταμορφώνονται συνεχώς. Οφείλουν να δημιουργούν μια αίσθηση ζεστασιάς, από εκείνες που σε κάνουν να θες να επιστρέψεις σε αυτά και όχι να ψάχνεις μονίμως τρόπους να βγεις έξω. Έτσι λοιπόν, είναι σημαντικό όταν σχεδιάζεται ένα σπίτι αυτό να γίνεται με γνώμονα τη διαχρονικότητα, αλλά και την αίσθηση ασφάλειας που οφείλει να μας παρέχει το σπίτι γύρω από το οποίο επιλέγουμε να χτίσουμε τη ζωή μας.
Αυτό ακριβώς κατάφερε να κάνει και το αρχιτεκτονικό γραφείο του Γιάννη Μαχαίρα στο διαμέρισμα μιας τριμελούς οικογένειας στα Μελίσσια.
Με σύμμαχό του την ίδια την κατασκευή του διαμερίσματος που έγινε από την Ιωνική Κατασκευαστική, ο αρχιτέκτονας εκμεταλλεύτηκε την ιδιαίτερα ψηλή δίρριχτη οροφή (ένας τύπος κεκλιμένης οροφής στην οποία τα δύο μισά της οροφής συναντώνται για να σχηματίσουν μια κορυφή που καλύπτει τριγωνικά τμήματα του τοίχου σε κάθε άκρο του σπιτιού).
Έτσι, μπορεί και μπαίνει άπλετο φως, το οποίο θα διαχέεται με σχετική ευκολία σε όλους τους χώρους, ενώ η επιλογή του περιμετρικού κρυφού φωτισμού, που έγινε κατόπι συνεννόηση με τους ενοίκους, την καθιστά ακόμα πιο αέρινη και χαλαρή.
Ένα από τα βασικά αιτήματα της τριμελούς οικογένειας που κατοικεί στο διαμέρισμα, ήταν να δημιουργηθεί και ένας χώρος για παιδικό-καθιστικό-playroom, το οποίο βρίσκεται πίσω από τη συρόμενη ξύλινη πόρτα με το γυαλί, διαχωρίζοντας το με τον αποθηκευτικό χώρο από ξύλο αμερικάνικης καρυδιάς.
Όσο για τα έπιπλα, σε αυτά κυριαρχούν οι πλούσιες υφές και τα γήινα χρώματα, με την πορτοκαλί πολυθρόνα Bonnie, σχεδιασμένη από τον Pier Paulin το 1975, να κλέβει επάξια την παράσταση. «Τόσο τα έπιπλα όσο και τα φωτιστικά όμως, είναι από επώνυμους Ιταλικούς οίκους και διαχρονικά, κάτι που αναζητούμε στα περισσότερα έργα μας, μιας και το design εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς αλλά οι καλλίγραμμες και επιτυχημένες φόρμες δεν ξεπερνιούνται ποτέ», εξηγεί ο Γιάννης Μαχαίρας.
Κάπως έτσι, ακόμα και με τους πιο απλούς τρόπους, ένα καινούργιο διαμέρισμα καταφέρνει να γίνεται σπίτι, καταφύγιο και καμβάς για τη δημιουργία νέων αναμνήσεων για μια οικογένεια.