Melina Mara/Getty Images/Ideal Image
ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ

Οι καλοί τρόποι που οφείλεις να έχεις σε μπαρ και εστιατόρια

Όσο κι αν σε κάποια μαγαζιά αισθανόμαστε σαν στο σπίτι μας, δεν πρέπει να συμπεριφερόμαστε σαν να είμαστε σε αυτό.

Μέρη χαλάρωσης, διασκέδασης, φλερτ (πάντα με συναίνεση), εποικοδομητικών συζητήσεων ακόμη και επαγγελματικών προτάσεων. Τα εστιατόρια και τα μπαρ είναι κάτι πολύ περισσότερο από μέρη όπου πας για να πιεις ή να φας. Μας αρέσει να νιώθουμε οικειότητα, να μας χαιρετούν φωνάζοντάς μας με το μικρό μας όνομα, να μας προσέχουν λίγο παραπάνω.

Για να γίνουν όμως όλα αυτά, οφείλουμε να έχουμε καλούς τρόπους και όσο κι αν αισθανόμαστε σαν στο σπίτι μας, να μη συμπεριφερόμαστε σαν να είμαστε σε αυτό.

Ο Γιάννης Κοροβέσης, bartender με σημαντική προϋπηρεσία στον χώρο, μοιράστηκε ένα βίντεο στο TikTok, που οι περισσότεροι από εμάς θα νιώσουν guilty as charged. Και που στάθηκε η αφορμή για να τεθεί ένα πλαίσιο καλής συμπεριφοράς σε εστιατόρια και μπαρ.

«Οι μπάρες χρειάζονται μόνο εσάς και τα ποτά σας», φαίνεται να τονίζει στο βίντεο. Σε μία καθαρή μπάρα, που είναι έτοιμη να σε υποδεχτεί για να απολαύσεις το ποτό σου, δε θα έπρεπε να βρίσκεται κάτι πέρα από το ποτήρι σου.

Αυτό σημαίνει ότι δεν τοποθετείς την τσάντα σου, αφού μπορείς να την κρεμάσεις στο ειδικό πιαστράκι κάτω από το μπαρ. Το ίδιο ισχύει και για το παλτό σου – το τελευταίο που χρειάζεται είναι να γίνονται στοίβες τα πράγματα και να κλείνει το πέρασμα για τους εργαζόμενους και τους υπόλοιπους θαμώνες.

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα τραπέζια των εστιατορίων. Κινητό, κλειδιά, γυαλιά, και άλλα αντικείμενα έχουν θέση μέσα στην τσάντα σου και όχι διασκορπισμένα πάνω στο τραπέζι. Αφενός χρειάζεται χώρος για τα πιάτα και αφετέρου δεν είναι ωραίο θέαμα.

Είναι εξίσου ωραίο να μην αφήνεις σκουπίδια και γενικά να κρατάς το τραπέζι ή τη θέση στην μπάρα καθαρή. Αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να αρχίσεις να μαζεύεις πιάτα και ποτήρια αλλά να είσαι γενικότερα προσεκτικός.

Είναι σημαντικό να είσαι ευγενικός με τους εργαζόμενους. Αυτό σημαίνει να έχεις υπομονή – ειδικά σε ώρες αιχμής – και να απευθύνεσαι με ηρεμία στον άνθρωπο που είναι υπεύθυνος για το τραπέζι ή το ποτό σου. Ναι, είναι κάπως εκνευριστικό να βλέπεις ανθρώπους να περνούν από δίπλα σου και να ακούς «θα φωνάξω τον υπεύθυνο» αλλά αυτή είναι η σειρά του μαγαζιού. Ίσως, προσπαθούν να το βρουν ακόμα αλλά δε θα το λύσεις εσύ.

Μη χρησιμοποιείς τα χέρια σου για να φωνάξεις κάποιον από το σέρβις, πιάνοντάς τον. Θα πρέπει να σέβεσαι τον προσωπικό χώρο του καθενός και να μην ξεπερνάς τα όρια.

Κάθε εστιατόριο και μπαρ έχει τους δικούς του κανόνες λειτουργίας. Σε κάποια μπορεί να υπάρχει η τακτική της κράτησης και των slots και οφείλεις να το σεβαστείς αν προτιμήσεις το συγκεκριμένο μέρος.

«Ξέρω τον ιδιοκτήτη» είναι μία φράση που δεν αφορά στην πραγματικότητα κανέναν εργαζόμενο και δε θα έπρεπε κιόλας. Μην τη χρησιμοποιείς για να βρεις τραπέζι ή να έχεις ειδική μεταχείριση. Αν ο ιδιοκτήτης είναι φίλος σου, ξέρεις πού θα τον βρεις.

Ένα καλό εστιατόριο ή μπαρ οφείλει να σε κάνει να αισθάνεσαι άνετα και να παρέχει καλές υπηρεσίες. Η μεγαλύτερη δύναμη που έχεις σαν καταναλωτής είναι να επιλέγεις τα μέρη όπου θεωρείς ότι υπάρχει μία αμοιβαία σχέση εμπιστοσύνης και σεβασμού όσον αφορά στην ποιότητα, τις παροχές και το σέρβις. Μην ξεχνάς το φιλοδώρημα!

Exit mobile version