Οι συνήθειες που πρέπει να αλλάξουμε όταν βγαίνουμε έξω για φαγητό
- 10 ΙΑΝ 2025
Το ξεκίνημα ενός νέου έτους είναι μια ευκαιρία για μια καινούργια αρχή. Ακόμα κι αν είναι αλήθεια ότι πολλές υποσχέσεις μας θα έχουν ξεθωριάσει μέχρι τον Φεβρουάριο, είναι πάντα ωραίο να προσπαθούμε.
Με μία διάθεση για “new year, new me”, λοιπόν, υπάρχουν κάποιες συνήθειες που αξίζει να αλλάξουμε όταν βγαίνουμε έξω για φαγητό. Θα κάνουν τη ζωή των εργαζομένων στην εστίαση καλύτερη και εμάς πιο συνετούς πελάτες.
Τηρούμε το ωράριο
Αρκεί μία απλή έρευνα στο Google για να βρεθεί το ωράριο μιας επιχείρησης, ή στην ιστοσελίδα της και τα social media. Μπορείς πάντα να καλέσεις και στο εστιατόριο για να βεβαιωθείς για τις ώρες λειτουργίας.
Το τελευταίο που θέλεις είναι να βρεθείς πριν ανοίξει και να κοιτάς μέσα από τα κλειστά τζάμια ή να φτάσεις όταν κλείνει η κουζίνα. Πόσο μάλλον να περιμένεις να εξυπηρετηθείς ενώ θέλουν απλώς να προετοιμαστούν για το κλείσιμο (να είσαι σίγουρος ότι δεν κλειδώνουν απλώς και φεύγουν).
Διαβάζουμε το μενού
Οι ερωτήσεις είναι ευπρόσδεκτες, αλλά μόνο αφού μελετήσεις τον κατάλογο. Προσπάθησε να είσαι συγκεκριμένος σε όσα ρωτάς και να βασίζεις τις απορίες σου σε πληροφορίες που δεν μπορείς να βρεις στο μενού.
Αν χρειάζεσαι γυαλιά όταν διαβάζεις, καλό είναι να τα έχεις μαζί σου για τα μικρά γράμματα του καταλόγου ή του QR code.
Ακούμε τον σερβιτόρο
Οι άνθρωποι που σε εξυπηρετούν γνωρίζουν τα πιάτα και έχουν τις απαντήσεις στις ερωτήσεις σου. Δεν βρίσκονται εκεί από χόμπι, αλλά είναι εξειδικευμένοι επαγγελματίες.
Όσο λοιπόν ο σερβιτόρος που εξυπηρετεί το τραπέζι σας, απαριθμεί συστατικά ή πιάτα εκτός καταλόγου, καλό είναι να παρακολουθείς για να μην τα επαναλάβει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι άνθρωποι στο σέρβις πρέπει να είναι ενημερωμένοι για όλα τα συστατικά στα πιάτα, ώστε να αποφευχθούν τυχόν αλλεργίες. Αν έχεις κάποια διατροφική αλλεργία, φρόντισε να γνωστοποιηθεί στην κουζίνα για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.
Δίνουμε την παραγγελία όταν είμαστε όλοι έτοιμοι
Δεν χρειάζεται να αποφασίσεις μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, μπορείς να πάρεις τον χρόνο σου. Το να λες ότι είσαι έτοιμος να παραγγείλεις και στη συνέχεια να διαβάζεις το μενού για πρώτη φορά, είναι απλώς δείγμα περιφρόνησης προς τον σερβιτόρο.
Μη σπαταλάς τον χρόνο του, καθώς έχει να κάνει δεκάδες άλλα πράγματα εκείνη τη στιγμή.
Αφήνουμε στην άκρη το κινητό
Τα τηλέφωνα έχουν γίνει προέκταση της παλάμης μας, είναι γεγονός. Μπορείς όμως να το αφήσεις στην άκρη όταν ενημερώνεσαι για το μενού ή όταν απευθύνεις τον λόγο στον σερβιτόρο. Και γιατί όχι, όταν τρώτε όλοι μαζί και συζητάτε.
Προσφέρουμε φιλοδώρημα
Ο καθένας κρίνει το tip που θα δώσει στο τέλος (προτίμησε τα μετρητά) αλλά το σημαντικό είναι να αφήσεις. Δεν τιμωρούμε τον άνθρωπο που μας εξυπηρέτησε αν δεν μείναμε ικανοποιημένοι από το πιάτο μας.
Επιλέγουμε τα εστιατόρια που μας σέβονται
Αντί για μία ανώνυμη και κακόβουλη κριτική στο διαδίκτυο, προτίμησε αρχικά να ενημερώσεις τους άμεσα ενδιαφερόμενους.
Αν νιώσεις ότι τα λόγια σου δεν έπιασαν τόπο, φρόντισε να είσαι ακριβής στο τι θα γράψεις (αν για παράδειγμα η επιχείρηση δεν τηρεί τους κανόνες υγιεινής ή επιδεικνύει άσχημη συμπεριφορά) και διαχειρίσου το με ευγένεια και σεβασμό.
Το καλύτερο που έχεις να κάνεις όμως είναι να επιλέγεις εστιατόρια που σέβονται τους πελάτες τους (με την προϋπόθεση ότι δείχνουν και εκείνοι τον ίδιο σεβασμό).