©Patroklos Skafidas
ΘΕΑΤΡΟ

3 θρίλερ που πρέπει να δεις στα θέατρα της Αθήνας

Μυστήριο, σουρεαλισμός, ψυχολογικά παιχνίδια και τρόμος πλημμυρίζουν την αθηναϊκή σκηνή για μία διαφορετική βραδιά στο θέατρο.
Παρομοίως με το αστυνομικό και το δικαστικό, το θρίλερ είναι ένα αγαπημένο είδος της μεγάλης και της μικρής οθόνης. Είναι όμως ίσως και το μοναδικό, που μπορεί δύσκολα να μεταφερθεί στο θέατρο. Στη σκηνή δεν υπάρχουν εφέ, μοντάζ και τεχνάσματα για να υπηρετηθεί ο σκοπός του: να προκαλέσει τρόμο και ανατριχίλα, να κάνει τον θεατή να θέλει να κλείσει τα μάτια του.

Θα μου πεις ούτε στη λογοτεχνία υπάρχουν όλα τα παραπάνω. Ακριβώς, γι’ αυτό και όλο το βάρος πέφτει στη γραφή και την προσέγγιση του συγγραφέα. 

Εν προκειμένω, στο θέατρο, καθοριστικό ρόλο παίζουν η ερμηνευτική δεινότητα των ηθοποιών, η ατμόσφαιρα που δημιουργείται μέσω του σκηνικού, των φωτισμών, της μουσικής και φυσικά της σκηνοθεσίας. Οι παραστάσεις που ακολουθούν πετυχαίνουν έναν άκρως ανατριχιαστικό συνδυασμό αυτών. 

ΜΟΤΕΛ 


Κάπου μακριά, στη μαύρη ερημιά υπάρχει ένα φτηνό μοτέλ. Κάποιοι άνθρωποι ζουν σ’ αυτό, άλλοι πεθαίνουν και υπάρχουν και εκείνοι που είναι απλώς περαστικοί. Γύρω του ένα πυκνό δάσος, μια σκοτεινή λίμνη και μια μικρή πόλη, γεμάτη μυστικά. Οι κάτοικοι ζουν μια απλή ζωή και έχουν μεταξύ τους μια άρρητη συμφωνία: κανείς δεν μιλάει γι’ αυτό που όλοι ξέρουν. Όμως χρειάζεται μόνο ένα μικρό σπρώξιμο για να διαλυθεί μια ολόκληρη κοινωνία.

Μια νέα γυναίκα δολοφονείται στο δωμάτιο νούμερο πέντε και γίνεται η πέτρα που ταράζει τα νερά της λίμνης και φέρνει στην επιφάνεια αλήθειες θαμμένες πολύ βαθιά, από αυτές που κρύβουμε και από τους ίδιους μας τους εαυτούς.

Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου γράφει και σκηνοθετεί ένα νέο ελληνικό θεατρικό έργο μυστηρίου με έντονα στοιχεία θρίλερ, που κινείται από τους αντιήρωες. 

Παίζουν: Κλέλια Ανδριολάτου, Ευγενία Αποστόλου, Ιωάννα Μαυρέα, Άγγελος Μπούρας, Ελευθερία Παγκάλου, Χρήστος Σαπουντζής

MOTEΛ

Παιχνιδοποιός

Η αστυνομική νευροψυχολόγος Μωντ Κρίστοφερ ζει μόνη, απομονωμένη στους λόφους του Λος Άντζελες. Τον τελευταίο καιρό την απασχολεί, σε βαθμό εμμονής, μια πρωτοφανής, ανεξιχνίαστη υπόθεση που έχει αναλάβει. Ένας παρανοϊκός άντρας, αγνώστων στοιχείων, πραγματοποιεί κατά συρροή επιθέσεις στις ανυποψίαστες γυναίκες της πόλης, με έναν τρόπο τρομακτικά παράδοξο. Δεν τις δολοφονεί. Δεν τις βιάζει. Σαγηνεύει τα θύματά του, τα οδηγεί οικειοθελώς στο κρεβάτι και στο τέλος τα ακινητοποιεί με λοβοτομή. Μετατρέποντας τες σε άβουλα παντοτινά του παιχνίδια. 

Η Μωντ έρχεται αντιμέτωπη με την αγριότητα αυτών των εγκλημάτων σχεδόν καθημερινά. Είναι εκείνη που έχει αναλάβει τη φροντίδα των θυμάτων του. Ένα ήσυχο βράδυ, ένας συμπαθής νεαρός τής χτυπά την πόρτα, ζητώντας λίγη βοήθεια, καθώς ξέμεινε στα μέρη της επειδή χάλασε το ποδήλατό του.

Αυτή είναι η υπόθεση του διάσημου ψυχολογικού θρίλερ που έγραψε το 1984 ο χολιγουντιανός σταρ Gardner McKay και ο Αλέξανδρος Κοέν το μεταφέρει για πρώτη φορά στο ελληνικό θέατρο.

Παίζουν: Ραφίκα Σαουίς, Γιώργης Παρταλίδης

ΠΑΙΧΝΙΔΟΠΟΙΟΣ

Pomona


Μάντσεστερ. Βράδυ. Η Όλι βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο του Ζέππο. Κάνοντας κύκλους στην πόλη, του ζητάει να βρει την αδερφή της που έχει εξαφανιστεί. Στον Ζέππο ανήκει «ένα πολύ μεγάλο μέρος της πόλης». Στο πίσω κάθισμα, ο Κθούλου αμίλητος, λύνει ασταμάτητα έναν κύβο του Ρούμπικ. Η Φαίη τηλεφωνεί με αγωνία στο σπίτι της για να πει ότι δεν θα επιστρέψει σύντομα. Φαίνεται σαν κάποιος να την καταδιώκει. Η Γκέηλ, καταπίνοντας χάπια, ετοιμάζει την απόδρασή της από ένα μέρος απ’ όπου κανείς δε δραπετεύει. Ο Τσάρλι τραυματίζεται θανάσιμα πάνω σε έναν στημένο καυγά με τον Μόου.

Λίγο αργότερα, η Φαίη οδηγεί την Όλι σε ένα δωμάτιο, ενημερώνοντάς την για τις συνθήκες εργασίας της και αμέσως μετά, ο Τσάρλι υποδέχεται την Κήτον που θέλει να παίξει Dangeons and Dragons.

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος συνσκηνοθετεί με τον Ισλανδό σκηνοθέτη SigurdurF3 το σουρεαλιστικό θρίλερ του Alistair McDowal, που έκανε πρεμιέρα στη λονδρέζικη σκηνή το 2014. 

Παίζουν: Στεφανία Ζώρα, Σίμος Κακάλας, Ειρήνη Μακρή, Άννα Μάσχα, Άλκης Μπακογιάννης, Γιώργος Παπαπαύλου, Φώτης Στρατηγός

POMONA
Exit mobile version