Κωνσταντίνος Σφυρίδας
ΘΕΑΤΡΟ

4 θεατρικά μιούζικαλ που παίζονται τώρα στις αθηναϊκές σκηνές

Επιλογές για κάθε προτίμηση: από διάσημα πολυβραβευμένα έργα του Μπρόντγουεϊ, μέχρι ελληνική μουσική κωμωδία και ένα λαϊκό μιούζικαλ τσέπης. 

Είναι το μιούζικαλ ίσως το μοναδικό θεατρικό είδος, που είτε το αγαπάς και το ακολουθείς, βλέποντάς το με ευχαρίστηση, είτε το μισείς και απλά το προσπερνάς; Είναι, ειδικά στη χώρα μας, που το ελληνικό κοινό δεν είναι το ίδιο εκπαιδευμένο και εξοικειωμένο όσο στις αγγλοσαξονικές χώρες και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια αξίζει τη δοκιμή μιας και υπάρχουν επιλογές για κάθε προτίμηση, ακόμα και λίγο πιο εναλλακτικές και πειραγμένες. Εκτός δηλαδή από τα διάσημα και πολυβραβευμένα έργα του Μπρόντγουεϊ, στην αθηναϊκή θεατρική σκηνή παρουσιάζονται αυτή τη στιγμή μουσικές κωμωδίες με ελληνική υπογραφή και σύγχρονη ματιά.

Το Μπρόντγουεϊ στο κέντρο της Αθήνας

«Το Sweeney Todd είναι ένα έργο σκοτεινό και φωτεινό μαζί. Ένα έργο στο οποίο η συνύπαρξη του τραγικού και του κωμικού γίνεται με τον πιο ευφυή τρόπο, ενώ οι έννοιες του μίσους και της εκδίκησης παίζουν κρυφτό με την πατρική αγάπη, τον έρωτα και το τυφλό πάθος. Για πολλούς, ένα έργο που μιλάει για την εμμονή. Για άλλους, μια πολιτική αλληγορία για την αιώνια πάλη των τάξεων. Πάνω από όλα όμως, ένα μουσικοδραματικό έργο με αριστοτεχνική σύλληψη, με χαρακτήρες ειλικρινείς και ολοκληρωμένους», γράφει ο Γιώργος Πέτρου, σκηνοθέτης και μουσικός διευθυντής του Sweeney Todd: Ο Δαιμόνιος Κουρέας της Fleet Street, που παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία και μουσική διεύθυνση δική του στο Ολύμπια – Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας». 


Κωνσταντίνος Σφυρίδας

Πρόκειται για το μουσικό θρίλερ, σε μουσική και στίχους του θρύλου του αμερικανικού μουσικού θεάτρου, Stephen Sondheim και κείμενο του Hugh Wheeler, που έκανε πρεμιέρα στο Μπρόντγουεϊ το 1979, σαρώνοντας τα θεατρικά βραβεία Tony. Η υπόθεσή του επαναφέρει τη βικτοριανή μελοδραματική ιστορία του Sweeney Todd, ενός Άγγλου κουρέα και μανιακού δολοφόνου που δολοφονεί τους πελάτες του με ένα κοφτερό ξυράφι και με τη βοήθεια της συνεργού του χρησιμοποιεί τα πτώματα ως γέμιση για τις διάσημες κρεατόπιτές της.

Στον ομώνυμο ρόλο ο βαρύτονος Χάρης Ανδριανός, ενώ σε εκείνον της συνεργού του, της κυρίας Lovett, η Σία Κοσκινά. Συμμετέχουν η Συμφωνική Ορχήστρα και η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων.

 

Στο Παλλάς, η Θέμις Μαρσέλλου παρουσιάζει -σε σκηνοθεσία και απόδοση κειμένου και στίχων- το Ωραία μου κυρία των Alan Jay Lerner και Frederick Loewe, σε μουσική διεύθυνση των Nικόλα Γουάστωρ και Βασίλη Αλεβίζου. Επί σκηνής στους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι Demy, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Τάκης Παπαματθαίου, Θοδωρής Κατσαφάδος, Ίαν Στρατής και Μίρκα Παπακωνσταντίνου.

Βασισμένο στο θεατρικό έργο Πυγμαλίων του George Bernard Shau, το μιούζικαλ των μιούζικαλ όπως χαρακτηρίζεται το Ωραία μου κυρία, αφορά ένα φτωχό λαϊκό κορίτσι, που πουλάει λουλούδια στους κρύους δρόμους του Λονδίνου για να ζήσει, μέχρι που μεταμορφώνεται σε μια νεαρή αριστοκράτισσα με αφορμή ένα στοίχημα δυο φίλων. Και ο έρωτας δεν αργεί να έρθει.

Μιούζικαλ με ελληνική υπογραφή

«Ένας πατέρας που φταίει -όσο φταίει- και δεν φταίει, παιδιά και σύζυγος που τον κατηγορούν και που όμως, κανένας δεν αναλαμβάνει την ευθύνη του εαυτού του», αναφέρει η Φωτεινή Αθερίδου στο σημείωμα της παράστασης, Μπα-Μπαμπά στο Θέατρο Ήβη και συνεχίζει: «Με σατιρικό στίχο και με μια “σκηνική πλάκα”, το μιούζικαλ αυτό ήρθε για να μας πει αυτό που όλοι ξέρουμε, αλλά ελπίζουμε να μην ισχύει…: “αλλάζει ο άνθρωπος;”. Δεν αλλάζει θα πω εγώ κι ας το διασκεδάσουμε».

Η ηθοποιός έγραψε -μαζί με τον Θέμη Καραμουρατίδη που έχει επιμεληθεί τη μουσική- ένα μιούζικαλ κωμωδία, μια κωμικοτραγική μουσική ματιά στα προβλήματα της σύγχρονης ελληνικής οικογένειας που παρουσιάζεται μέσα από τη σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα.

Στον ρόλο του φταίχτη πατέρα συναντάμε τον Θοδωρή Αθερίδη, ενώ σε εκείνον της πρώην συζύγου, την Άννα Κουτσαφτίκη. Οι υπόλοιποι πληγωμένοι της οικογένειας είναι οι Πάρις Θωμόπουλος, Αθηνά Μουστάκα, Κώστας Μαγκλάρας, Χρήστος Τσάβος, Γιώργος Τριανταφύλλου και η Φωτεινή Αθερίδου.

Το δεύτερο μιούζικαλ-κωμωδία με ελληνική υπογραφή είναι «ένα ξέφρενο γλέντι επί σκηνής», όπως το χαρακτηρίζει ο σκηνοθέτης Κώστας Σιλβέστρος, «ένα λαϊκό μιούζικαλ τσέπης», σύμφωνα με τη συγγραφέα του, Ζέτη Φίτσιου. Το Μίξερ ανεβαίνει στο Μικρό Γκλόρια σε πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Θοδωρή Οικονόμου, με τους Αλέξανδρο Σιάτρα και Idra Kayne να ερμηνεύουν τους δύο βασικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους και τον Κωνσταντίνο Τσιμπούκη να τους συνοδεύει μουσικά επί σκηνής.  


Η υπόθεση έχει ως εξής: Ένας νέος φέρελπις καλλιτέχνης θέλει διακαώς να ανεβάσει τον Άμλετ. Όμως, λόγω εξαιρετικά χαμηλού μπάτζετ, τελικά αλλάζει το όραμά του και αντί για τον Άμλετ παίζει τον Βαγγέλη, που αντί για τη Δανία, ζει κάπου στην Κυψέλη. Θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να καταφέρει να ανεβάσει την παράστασή του. Μαζί με μια ακόμη ηθοποιό πρόκειται να παίξουν όλους τους ρόλους του έργου.

Η παράσταση ξεκινά και μπροστά μας ξετυλίγεται η ιστορία του Βαγγέλη που από άσημος πορτιέρης, καταλήγει μέσα από μια σειρά παράδοξων γεγονότων να γίνει αρχηγός του κράτους. Ενός κράτους εντελώς διαλυμένου και ανοργάνωτου στο οποίο κυριαρχεί η διαφθορά, η λαμογιά και η τσαπατσουλιά. Σ’ αυτή την ξέφρενη πορεία «ανέλιξής» του, ο ήρωας θα συναντήσει στον δρόμο του χαρακτήρες που είτε θα του βάλουν εμπόδια είτε θα του αλλάξουν εντελώς τον τρόπο που βλέπει τα πράγματα.

Exit mobile version