9 κωμωδίες για να δεις στα αθηναϊκά θέατρα μέσα στις γιορτές
Από κλασικές κωμωδίες της παγκόσμιας δραματουργίας, μέχρι νεοελληνικές ιστορίες, πρωτότυπα σύγχρονα έργα και καυστικές, γλυκόπικρες σάτιρες.
- 12 ΔΕΚ 2023
Οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είναι ιδανική ευκαιρία για θεατρική έξοδο, την οποία στο μεταξύ μπορείς να τη συνδυάσεις με ποτό ή/και φαγητό πριν ή μετά την παράσταση.
Είναι επίσης ιδανική συγκυρία για να δεις κωμωδία, να γελάσεις και να περάσεις ευχάριστα για δύο ώρες και κάτι.
Στην παρακάτω λίστα συγκεντρώσαμε κάποιες από τις καλύτερες ολοκαίνουργιες κωμωδίες που ανεβαίνουν αυτή τη στιγμή στα αθηναϊκά θέατρα: κλασικές αξίες του είδους από δημιουργούς-θρύλους ιδωμένες με σύγχρονη ματιά, νέα έργα με ελληνική υπογραφή, καυστικές σάτιρες, ακόμα και παραστάσεις στα όρια του stand up comedy.
Ο Άσχημος
Τέσσερις ηθοποιοί σε οχτώ ρόλους εναλλάσσοντας σκηνές και χαρακτήρες με καταιγιστικό ρυθμό, στη σαρδόνια, σκοτεινή κωμωδία του Μάριους φον Μάγιενμπουργκ, που ανεβάζει ο Γιώργος Κουτλής στο Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου.
Ένα έργο που μιλάει για τη βιαιότητα της σύγχρονης ναρκισσιστικής κοινωνίας, όπου η εικόνα και το κοινωνικό status καθορίζουν πλέον, περισσότερο από ποτέ, τον πυρήνα της ύπαρξής μας.
Παίζουν: Ορφέας Αυγουστίδης, Γιάννης Κλίνης, Μαίρη Μηνά, Ηλίας Μουλάς.
Προπώληση εδώ.
Μη σου τύχει…!
Ο Αιμίλιος Χειλάκης συνσκηνοθετεί με τον Μανώλη Δούνια και πρωταγωνιστεί στη γαλλική μαύρη κωμωδία του Φράνσις Βέμπερ στο Θέατρο Αθηνών.
Δύο ξένοι. Δύο διπλανά δωμάτια ξενοδοχείου. Ένας απατημένος σύζυγος. Ένας επαγγελματίας δολοφόνος. Ο ένας θέλει να αυτοκτονήσει. Ο άλλος θέλει απλά να εκτελέσει τη δουλειά του. Μια οποιαδήποτε μέρα θα τα είχαν καταφέρει και οι δύο. Όχι όμως σήμερα. Γιατί σήμερα, όλα θα τους πάνε στραβά.
Παίζουν: Αιμίλιος Χειλάκης, Χριστόδουλος Στυλιανού, Τάνια Τρύπη, Ελένη Καρακάση, Ευγενία Ξυγκόρου, Νίνα Φώσκολου.
Προπώληση εδώ.
Ο Ιμπρεσάριος από τη Σμύρνη
Ο Βασίλης Παπαβασιλείου έρχεται στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και ανεβάζει τη σπαρταριστή κωμωδία θεατρικών ηθών του Κάρλο Γκολντόνι για τον πλούσιο έμπορο Αλή, που σκοπεύει να συστήσει την τέχνη της όπερας στη Σμύρνη και απευθύνεται σε δύο ατζέντηδες, προκειμένου να τον βοηθήσουν να οργανώσει τον θίασό του. Ο ίδιος, εξάλλου, έλκεται από τρεις σοπράνο, αλλά οι διαρκείς αψιμαχίες τους για το ποια θα είναι η πριμαντόνα του θιάσου και οι αλλοπρόσαλλες απαιτήσεις όλων των εμπλεκομένων, τον κάνουν να ξανασκεφτεί την απόφασή του.
Παίζουν: Αντώνης Αντωνιάδης, Πάνος Αποστολόπουλος, Αλίκη Ζαχαροπούλου, Βάσια Ζαχαροπούλου, Σμαράγδα Κάκκινου, Αλέξης Κωτσόπουλος, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Λαέρτης Μαλκότσης, Ιωάννα Μαυρέα, Σπύρος Μπιμπίλας, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Αγορίτσα Οικονόμου, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Θέμης Πάνου, Κατερίνα Πλεξίδα, Περικλής Σιούντας, Εύα Φρακτοπούλου, Ταξιάρχης Χάνος, Στράτος Χρήστου.
Προπώληση εδώ.
Η μαριχουάνα της μαμάς είναι η καλύτερη
Η Σμαράγδα Καρύδη σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στη φαρσοκωμωδία του Ντάριο Φο στο Θέατρο ΗΒΗ, για τον Λουίτζι, χρήστη χασίς, μαριχουάνας και LSD, που μετά από μακρά απουσία από το σπίτι του λόγω ενός καυγά με τη μητέρα του, επιστρέφει μια μέρα και διαπιστώνει προς έκπληξή του, ότι εκείνη και ο παππούς καπνίζουν χασίς και μαριχουάνα. Σαν να μην έφτανε αυτό, μαθαίνει επίσης ότι, όχι μόνο καλλιεργούν παράνομα φυτά στην αυλή τους, αλλά γίνονται και λαθρέμποροι.
Παίζουν: Σμαράγδα Καρύδη, Τάκης Παπαματθαίου, Γιώργος Νούσης, Χάρης Χιώτης, Τάσος Ροδοβίτης, Διαμαντής Αδαμαντίδης, Ιωάννα Λέκκα.
Προπώληση εδώ.
Η εκατομμυριούχος
Ο Γιάννης Κακλέας σκηνοθετεί και ο Βασίλης Τσιγκριστάρης διασκευάζει την κωμωδία του Τζορτζ Μπέρναρντ Σω, στο Θέατρο Παλλάς. Μαζί παρουσιάζουν μια μουσικοθεατρική παράσταση που κινείται αριστοτεχνικά μεταξύ αισθηματικής κομεντί και κοινωνικοπολιτικής σάτιρας, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη στον ομώνυμο ρόλο της εκκεντρικής εκατομμυριούχου και τον Νίκο Κουρή σε εκείνον του ιδεαλιστή γιατρού, που την ερωτεύεται.
Παίζουν: Βασίλης Κούκουρας, Ιβάν Σβιτάιλο, Μαριλού Κατσαφάδου, Βασίλης Τσιγκριστάρης, Ροζαμάλια Κυρίου, Στράτος Λύκος, Κατερίνα Σούσουλα.
Προπώληση εδώ.
Ο μπαμπάς ο πόλεμος
Η ομάδα Πτωχαλαζόνες ανεβάζουν σε σκηνοθεσία του Κώστα Παπακωνσταντίνου στο Θέατρο Olvio τη διαχρονική κωμωδία του Ιάκωβου Καμπανέλλη, για να σχολιάσουν τη φρίκη που ζούμε σήμερα.
Όπως μας έχει αναφέρει ο σκηνοθέτης: «Ο Καμπανέλλης γράφει το Ο μπαμπάς ο πόλεμος εμπνευσμένος από την ιστορία της Πολιορκίας της Ρόδου από τον Δημήτριο τον Πολιορκητή, το 305 π.Χ., και από τις ρήσεις του Ηράκλειτου, “Πατήρ πάντων ο Πόλεμος” και “Τα πάντα ρει”, στα χρόνια του Ψυχρού Πολέμου και μέσα σε ένα γενικότερο κλίμα απογοήτευσης της ανθρωπότητας, που ζούσε με την ψευδαίσθηση ότι το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου θα έφερνε και το τέλος των μεγάλων πολέμων».
Παίζουν: Ελισσαίος Βλάχος, Χαρά Δημητριάδη, Αγγελική Μαρίνου, Δήμητρα Μητροπούλου, Μαριάννα Ντίρου, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Γιώργος Σύρμας, Δημήτρης Τσιγκριμάνης.
Προπώληση εδώ.
Ulster American
Ο Μανώλης Δούνιας σκηνοθετεί τη μαύρη κωμωδία του David Ireland με θέμα τη φιλοδοξία, την πολιτική ορθότητα και την ταυτότητα.
Τρεις καλλιτέχνες, ένας ηθοποιός, μια συγγραφέας και ένας σκηνοθέτης συναντιούνται σε ένα άδειο θέατρο για να συζητήσουν το έργο που πρόκειται να ανεβάσουν και φιλοδοξούν ότι θα απογειώσει τις καριέρες τους. Ο Τζέι, ο βραβευμένος με Όσκαρ Αμερικανός ηθοποιός επιθυμεί διακαώς να συνδεθεί με τις ιρλανδικές ρίζες του. Ο Λη, ο άγγλος ανερχόμενος σκηνοθέτης είναι διατεθειμένος να κάνει τα πάντα για να ξεχωρίσει. Και η Ρουθ η μαχητική βορειο-ιρλανδή συγγραφέας πασχίζει να κάνει τη φωνή της να ακουστεί. Όλα δείχνουν να πηγαίνουν καλά, μέχρι τη στιγμή που αρχίζουν να συζητούν τις προκλήσεις του έργου.
Παίζουν: Ορέστης Τζιόβας, Κώστας Νικούλι, Γιούλη Τσαγκαράκη.
Προπώληση εδώ.
Τα 39 σκαλοπάτια
Εδώ δεν έχουμε μία καθαρόαιμη κωμωδία, αλλά ένα ελκυστικό θρίλερ κατασκοπείας με μία γενναία δόση κωμωδίας στο στυλ των Monty Python.
Ο Μάκης Παπαδημητρίου παρουσιάζει τη διασκευή του Πάτρικ Μπάρλοου, βασισμένη στο μυθιστόρημα του 1915 του Τζον Μπουκάν και την ταινία του 1935 του Άλφρεντ Χίτσκοκ, για έναν άντρα με μια μάλλον βαρετή ζωή, που βρίσκεται ξαφνικά μπλεγμένος σε ένα πολύπλοκο σχέδιο κατασκοπείας, ρομαντισμού και θανατηφόρων μυστικών.
Παίζουν: Μάκης Παπαδημητρίου, Γρηγορία Μεθενίτη, Γιάννης Λατουσάκης, Παναγιώτης Γουρζουλίδης.
Προπώληση εδώ.
Ο Τίποτας (μια πονεμένη ιστορία)
Κι εδώ, έχουμε μία παράσταση στα όρια του stand up comedy, έναν υπαρξιακό μονόλογο με μπεκετικά στοιχεία από τον Θάνο Τοκάκη, γεμάτο χιούμορ, αυτοσαρκασμό και ανατροπές, που μεταξύ άλλων ψάχνει να βρει τι είναι τελικά η ευτυχία.
Βασισμένος στον ήρωα του έργου του Will Eno, ο Τίποτας είναι (σχεδόν) ένας άνθρωπος. Όπως όλοι. Με ένα παρελθόν. Κι ένα μέλλον (;). Και μια ήσυχη ατάραχη ζωή. Ή τουλάχιστον αυτό θέλει να πιστεύει και να πιστέψουν κι οι άλλοι. Μιλάει για τον πόνο, τα ραγίσματα και τα τραύματα που κουβαλά. Θέματα για τα οποία δεν θέλει να μιλήσει κανείς, οριακά ούτε ο ίδιος ο ηθοποιός.
Κωμωδίες που επαναλαμβάνονται και αξίζουν προσοχής:
- Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα στο Γκλόρια. H σάτιρα του Ντάριο Φο με τον Πάνο Βλάχο που μετράει απανωτά sold out και καυτηριάζει την κατάχρηση της εξουσίας και την κρατική διαφθορά.
- Ο μισάνθρωπος σε σκηνοθεσία και πάλι του Γιάννη Κακλέα στο Εμπορικόν. Μία πικρή, μολιερική σάτιρα που δυναμιτίζει κάθε προσπάθεια σοβαροφάνειας των ηρώων.
- Τάο του Γιώργου Καφετζόπουλου σε σκηνοθεσία Δανάης Σπηλιώτη στο Επί Κολωνώ. Μία σπιντάτη κωμωδία σκληρού ρεαλισμού, που πραγματεύεται μια ιστορία βίαιης ενηλικίωσης, με φόντο τη φυλακή και τον ειρωνικά αλληγορικό κόσμο της νύχτας.
- Sexy Laundry σε σκηνοθεσία Σπύρου Παπαδόπουλου στο Κάππα. Μία τρυφερή κωμωδία για ένα ζευγάρι που προσπαθεί να σώσει τη σχέση του ύστερα από 25 χρόνια γάμου.
- Μπαμπάδες με ρούμι στο Αλίκη, η νεοελληνική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, μία αιχμηρή σάτιρα για την ελληνική κοινωνία.
- Το πάρτυ της ζωής μου σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά με την Ελένη Ράντου στο Διάνα. Ένα κωμικό ρεσιτάλ ερμηνείας, που ξετυλίγει με χιούμορ και ειλικρίνεια τα τραύματα μίας γυναίκας, με φόντο αυτά της σύγχρονης Ελλάδας.
- Μαθήματα Κωμωδίας του Θοδωρή Αθερίδη στο Μικρό Παλλάς. Ένα έργο που εμπνέεται από τις μεθόδους εκπαίδευσης πάνω στην κωμωδία και αποτελεί ένα μάθημα γελοιοποίησης όσων μας βασανίζουν.