© Δημήτρης Λαμπρόπουλος
EVENTS

Athens Music Week: Τι να δεις στο φεστιβάλ που γεφυρώνει τις μουσικές του κόσμου

Πώς γεννιούνται οι τάσεις της μουσικής στην εποχή του TikTok και των NFTs; Πόσο πειραματισμός και fusion ξεπηδά από τα Βαλκάνια; Για τρεις ημέρες, το αύριο της μουσικής μας ακούγεται στην Τεχνόπολη, πάνω και κάτω από τη σκηνή.

Άνω τελεία στον χείμαρρο της μουσικής παραγωγής βάζει κατακαλόκαιρα το Athens Music Week: σκοπός αυτού του φεστιβάλ, που επιστρέφει στην πόλη για τέταρτη χρονιά, δεν είναι μόνο να αποδείξει ότι έχει εκπαιδευμένους αισθητήρες για να μυρίσει τον ήχο του αύριο – κάνει focus στη μουσική εκείνη που μιλάει στην καρδιά μας, την παράδοση της Μεσογείου και των Βαλκανίων, όπως τη σερβίρουν με φρέσκο (πολύ ευρηματικό) τρόπο μπάντες και φωνές του σήμερα, τύπου Θραξ Πανκς και Zimbru από Ρουμανία, οι οποίοι θα βρίσκονται στην κεντρική σκηνή του φεστιβάλ για φέτος.

Αλλά o βασικότερος στόχος του Athens Music Week είναι να βάλει στο ίδιο τραπέζι όλους τους παράγοντες της μουσικής βιομηχανίας: από τους παραγωγούς και τους μουσικούς, τις δισκογραφικές εταιρίες, τους διοργανωτές φεστιβάλ, τα διεθνή δίκτυα και τους οργανισμούς του κλάδου, μέχρι τους μάνατζερ, τους δημοσιογράφους και, φυσικά, όλους τους ακροατές που ψάχνουν το πώς και το γιατί πίσω από τις νέες μουσικές τάσεις.

Αυτήν την αλυσίδα, με επίκεντρο τη «δική μας μουσική», απλώνει για τρία μερόνυχτα το φεστιβάλ στην Τεχνόπολη: από 22 έως 24 Ιουνίου, το άλλοτε εργοστάσιο φωταερίου μεταμορφώνεται σε ζωντανό think tank για τα πιο επίκαιρα ζητήματα του κλάδου – τη ραπ και την τραπ μουσική, τα NFTs στα χέρια των μουσικών, το μέλλον των φεστιβάλ και των μουσικών διοργανώσεων στην post-covid εποχή.

Μετά τις συζητήσεις και τα εργαστήρια-σεμινάρια, από τα φουγάρα της Τεχνόπολης θα ακούγονται γκάιντες, τύμπανα, κλαρίνα και αμανέδες. Ακολουθούν μερικές σημειώσεις για να μη χάσεις τα πιο σημαντικά ραντεβού πάνω και κάτω από τη σκηνή.

Καυτά θέματα στο τραπέζι

© Studio Kominis

Ο ρόλος των καλλιτεχνών σε περιόδους κρίσης (22/6, 2 μ.μ.)
Έφτασε η στιγμή για έναν σωστό απολογισμό: καλλιτέχνες και πανδημία. Από τη μία, απαξιώθηκαν από την Πολιτεία ως χομπίστες, ενώ από την άλλη είδαμε την ανάγκη που εκφράστηκε συλλογικά να πάρουν θέση ως «προφήτες των καιρών μας». Να ανεβάσουν περιεχόμενο, όταν ήμασταν έγκλειστοι μέσα στους τέσσερις τοίχους, να κινητοποιήσουν και να δράσουν. Ποιος είναι τελικά ο ρόλος τους σε τέτοιες συνθήκες πρωτοφανούς απορρύθμισης; Η Δήμητρα Γαλάνη, ο Οδυσσέας Ιωάννου, η Μαργαρίτα Μυτιληναίου και ο Στάθης Δρογώσης μοιράζονται τις σκέψεις τους.

Το Web3 και η τάση των NFTs στη μουσική βιομηχανία (23/6, 4.30 μ.μ.)
Η επανάσταση του blockchain έχει και τα καλά της: εκατοντάδες είναι οι μουσικοί καλλιτέχνες που έχουν αποκτήσει μια επιπλέον δίοδο στήριξης από το κοινό τους, παραχωρώντας υλικό κατ’ αποκλειστικότητα πριν την κυκλοφορία και άλλες παροχές. Ονόματα όπως ο The Weeknd και ο Snoop Dogg έχουν χτυπήσει αστρονομικά ποσά σε κρυπτονομίσματα, ενώ από την ελληνική τραπ σκηνή στο συγκεκριμένο πεδίο έχει δώσει υλικό ο iLLEOo. Ο προγραμματιστής Γιάννης Παναγιωτόπουλος συντονίζει το πάνελ (στα αγγλικά).

Ψηφιακά Media και Μουσικές Τάσεις (23/6. 5.45 μ.μ.)
Ποια είναι τα φίλτρα στη δημοσιογραφική ατζέντα των Μέσων που ασχολούνται με τη μουσική στη χώρα; Γιατί το lifestyle βγαίνει μπροστά από τη μουσική και την κριτική της; Είναι τα κλικ από τους αναγνώστες, τα διαφημιστικά πακέτα ή μήπως το διαφαινόμενο τέλος του γραπτού λόγου που έχουν αλλάξει το παιχνίδι στην εποχή των social media; Μερικά από τα κορυφαία δημοσιογραφικά Μέσα του σήμερα που ασχολούνται με τη μουσική, παίρνουν θέση. Ανάμεσά τους, ο Θοδωρής Κανελλόπουλος, διευθυντής του OneMan.

Το monetization δεν είναι κακό (24/6, 11 π.μ.)
Τα πνευματικά δικαιώματα είναι ένας γρίφος για τον κόσμο του ίντερνετ και τις πλατφόρμες, αλλά να που υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας για τους δημιουργούς που ανεβάζουν content, μεταξύ των οποίων και οι καλλιτέχνες της μουσικής. Το συμφωνητικό αυτό υλοποιείται με το λεγόμενο «monetization», παρά τους αρνητικούς συνειρμούς που μας δημιουργεί αυτός ο όρος. Ειδικοί από το εξωτερικό και CEO δισκογραφικών εξηγούν τα οφέλη αυτής της διαδικασίας.

TikTok: Η μουσική ως κοινοτικό νόμισμα (24/6, 3.30 μ.μ.)
Πλέον, αποτελεί το εργαλείο για πολλούς μουσικούς της νέας γενιάς, ώστε να τεστάρουν γρήγορα την επόμενη κυκλοφορία τους. Το TikTok, το πιο αναπτυσσόμενο μέσο κοινωνικής, επηρεάζει αναπόφευκτα την κατανάλωση της μουσικής, ίσως και την παραγωγή της. Δημιουργεί αστέρες, οπότε μήπως να ασχοληθούμε σοβαρά με αυτήν την πλατφόρμα; Ο Χρήστος Λάμπρου από την Digital Minds συντονίζει ένα πολύ ενδιαφέρον πάνελ.

Μουσικές επάνω στο stage

Πρώτες γνωριμίες με νέα πειράματα
Από τα Σκόπια στο Athens Music Week έρχονται οι Zulu 3.4, μια μπάντα που ιδρύθηκε το 2018 κι έκτοτε εξελίσσει συνεχώς το στυλ της με στόχο να «φέρει μια νέα μουσική εμπειρία στη σκηνή της Βόρειας Μακεδονίας», από Βουλγαρία καταφθάνουν οι The Lefties που είναι γνωστοί στη γειτονική χώρα για τις εναλλαγές τους, ενώ σε γενικές γραμμές τα ονόματα που συμμετέχουν είναι πειραματικά, φρέσκα και πολλά υποσχόμενα.

Από την ελληνική σκηνή, θα εμφανιστούν οι Supersonic Elephant Club, οι ατμοσφαιρικοί Between Sky & Sea, οι Pink Vanity και οι The Bonnie Nettles, ανάμεσα σε όσους ξεχωρίζουμε εμείς. Η αιθέρια φωνή της Μαρίας Παπαγεωργίου που έκανε το μπαμ μέσα στην καραντίνα θα ταξιδέψει τους ακροατές στην κεντρική συναυλία της διοργάνωσης, την Παρασκευή 24 Ιουνίου.

Η ραπ που ανατέλλει
Δεν έχουν τόσο μεγάλο κομμάτι οι μουσικοί της ραπ από την πίτα του φετινού φεστιβάλ, αλλά και πάλι οι επιλογές στα showcases είναι μία προς μία, από την άποψη ότι είναι καλλιτέχνες-διαμάντια προς ανακάλυψη. Από τη μία, θα ακούσετε τον –μόλις 25χρονο– Ραμμένο Άσσο (που παρά το νεαρό της ηλικίας του, έχει έξι LP στην πλάτη), κι από την άλλη τον Inner D. που ξεπήδησε πρόσφατα από τη δισκογραφική ομάδα του Ταφ Λάθος με δικό του άλμπουμ.

Athens Music Week

Ρίζες στα Βαλκάνια
Την παράσταση κλέβει πάντοτε το μεγάλο όνομα, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι Θραξ Πανκς –αρματωμένοι με γκάιντες, νταούλια και εξάχορδα όργανα για την κεντρική συναυλία του Athens Music Week στις 24/5–, αλλά το πρόγραμμα του φεστιβάλ επιφυλάσσει τετ-α-τετ για να σαστίσουν και οι πιο μυημένοι στον new wave ήχο από τις έθνικ επιρροές.

Ας πούμε, ο φρέσκος-φρέσκος Z.E.N. διασχίζει με τη μουσική του ολόκληρες ηπείρους, από την Κεντρική Ασία μέχρι τα Βαλκάνια. Μετά, υπάρχει ο Χρήστος Ροζάκης με τον γύφτικο καρσιλαμά, το ντουέτο των Kolida Babo, τον μαέστρο στα παντρέματα Χρήστο Καλκάνη αλλά και οι Zimbru που έρχονται από Ρουμανία για να προσφέρουν ένα άγριο μιξ από διαφορετικές αναφορές και παραδόσεις, μέσα από συνθεσάιζερ και όργανα.

INFO

Athens Music Week 2022
22-24/6

Αναλυτικό πρόγραμμα εδώ.

Εισιτήριο για όλο το τριήμερο: € 15
Εισιτήριο ημέρας: € 7
Προπώληση εδώ.