Bruce Dickinson: «H Live Nation δίνει μόνο σε εμάς πολλά λεφτά, δεν ρισκάρει»
- 14 ΔΕΚ 2023
Σε μια νέα συνέντευξή του στο σουηδικό ραδιόφωνο στο πλαίσιο προώθησης της νέας σόλο δουλειάς του “The Madrake Project, η οποία θα τον φέρει και στα μέρη μας για το Release Athens, ο τραγουδιστής των Iron Maiden, Bruce Dickinson, μίλησε για τη μεγάλη έλλειψη ροκ και μέταλ συγκροτημάτων που μπορούν να πάρουν στο μέλλον τη θέση τεράστιων ονομάτων όπως οι Metallica, οι Iron Maiden και οι Judas Priest.
«Μιλούσα με έναν promoter στη Βραζιλία, ο οποίος μου έλεγε για το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει για να κλείσει μεγάλα ονόματα για το φεστιβάλ όπου εργάζεται. Τα ονόματα που θα τα δει κάποιος και θα κλείσει αμέσως εισιτήριο μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού».
Και πράγματι, αν κάποιος παρατηρήσει τα μεγαλύτερα μουσικά φεστιβάλ του πλανήτη, μια πολύ κλειστή ομάδα πασίγνωστων συγκροτημάτων βρίσκεται στην κορυφή κάθε lineup. «Νομίζω πως ο κύριος λόγος είναι ότι οι μεγάλες εταιρείες έχουν κυριαρχήσει σε κάθε επίπεδο», τονίζει ο Dickinson. «Αυτές οι εταιρείες ενδιαφέρονται να βγάλουν χρήματα, οπότε προωθούν σπουδαίους καλλιτέχνες, αλλά δε φέρνουν συγκροτήματα που μπορούν να δημιουργήσουν ένα νέο fanbase, να δημιουργήσουν εναλλακτικές προτάσεις και να τις προωθήσουν».
«Κανείς δεν γίνεται headliner από τη μια μέρα στην άλλη. Γίνεσαι headliner δίνοντας αμέτρητες συναυλίες σε πάρα πολλά μέρη ανά τον κόσμο, μέχρι να καταλήξεις να παίζεις σε στάδια και να γίνεις πρώτο όνομα στα μεγαλύτερα φεστιβάλ. Έτσι ξεκινήσαμε και εμείς. Όταν αρχίσαμε να δίνουμε συναυλίες στην Αμερική, παίζαμε σαν special guests, σαν τρίτο όνομα σε μια βραδιά κτλ. Κι αυτό το κάναμε σε πολλές πόλεις με διαφορετικούς promoters, στο Σικάγο, στη Νέα Υόρκη, παντού. Και κάθε φορά επιστρέφαμε σε ένα καλύτερο slot, σε ένα μεγαλύτερο venue, μέχρι να πάρουν τα πράγματα το δρόμο τους. Τώρα ποιος το κάνει αυτό;».
«Δηλαδή, μπορεί η Live Nation να μας δίνει ένα σωρό χρήματα, αλλά αυτό που δεν πρόκειται να κάνει ποτέ μια τέτοια εταιρεία είναι να ακολουθήσει αυτό το χρονοβόρο τρόπο και για νέα συγκροτήματα. Έχω την αίσθηση πως η σκηνή ήταν πολύ πιο ζωντανή όταν έσκαγαν από το πουθενά νέες μπάντες που μπορούσαν να εκπλήξουν το κοινό με το πόσο καλές είναι».
Ο Dickinson αναφέρθηκε εκτενώς και στο γεγονός ότι η μουσική βιομηχανία πρέπει να υποστηρίξει μικρούς χώρους για τα εγχώρια ονόματα και τα πιο «μικρά» γκρουπ. «Έχουν μειωθεί αισθητά τα πιο μικρά venues, όπου δινόταν ευκαιρία σε ανερχόμενα ονόματα. Αυτό μειώνει το κοινό που θα μπορούσε απλά να πάει σε ένα μπαρ να δει ένα live, το οποίο μπορεί να είναι φοβερό και αυτό να μαθευτεί σιγά σιγά. Όλα αυτά θα ήταν καλύτερα από το να κάθεσαι μπροστά σε μια οθόνη… αλλά πρέπει να έχεις τις κατάλληλες επιλογές για να κάνεις κάτι τέτοιο. Για να καταλάβεις, υπάρχει τώρα μια κουβέντα στο Λονδίνο ότι θα προσπαθήσουν να φτιάξουν ένα χώρο σαν το περιβόητο Sphere του Λας Βέγκας. Τι χάσιμο χρόνου! Τι σπατάλη χρημάτων! Θα ήταν πολύ καλύτερα να μετατρέψουν 5-6 παλιές pub σε συναυλιακούς χώρους και να πουν στους πιτσιρικάδες: Κοίτα, αυτός ο χώρος είναι τζάμπα. Πήγαινε παίξε». Τέλος, είπε πως, «Μιλούσα με έναν promoter στη Βραζιλία, ο οποίος μου έλεγε για το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει να κλείσει μεγάλα ονόματα για το φεστιβάλ όπου εργάζεται. Τα ονόματα που θα τα δει κάποιος και θα αγοράσει αμέσως εισιτήριο μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού».
Ο Bruce Dickinson αναμένεται να κυκλοφορήσει το νέο, προσωπικό του άλμπουμ με τίτλο “The Mandrake Project”, τον ερχόμενο Μάρτιο, ενώ στις 21 Ιουλίου θα εμφανιστεί στην Πλατεία Νερού, μαζί με τους Judas Priest στο πλαίσιο του Release Athens 2024.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ