Κωνσταντίνος Μπαντούνας
FALL PREVIEW

Οι θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Ξεχωρίζουμε νέες παραγωγές, αλλά και επιτυχημένες επαναλήψεις που θα δούμε μέσα στους επόμενους μήνες στην αθηναϊκή σκηνή.

Με τον Σεπτέμβριο να δίνει σιγά-σιγά τη σκυτάλη στον Οκτώβριο, τον μήνα που παραδοσιακά φέρνει τις περισσότερες πρεμιέρες στην αθηναϊκή σκηνή, ξέρεις ότι η θεατρική σεζόν ανοίγει αυλαία. 

Και φέτος, οι παραστάσεις -νέες και επαναλήψεις- που έρχονται στα θέατρα της πόλης είναι κυριολεκτικά αμέτρητες. Εμείς κάναμε μία μακροσκελή επιλογή και το τρίτο κουδούνι μόλις χτύπησε. 

Το Σπίτι & Ο Γλάρος

Οι θεατρικές παραστάσεις που θέλουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς

Ο Δημήτρης Καραντζάς έγραψε Το Σπίτι, ένα ρέκβιεμ για την ανθρωπότητα και σκηνοθετεί τους Αλεξία Καλτσίκη και Φιντέλ Ταλαμπούκα σε μια περφόρμανς-παραβολή για τη βία, τον εθισμό στην εικόνα και την κατάργηση των ψευδαισθήσεων ή αλλιώς για την πραγματικότητα που ό,τι κι αν κάνεις για να την αποφύγεις, αργά ή γρήγορα θα έρθει να σε βρει.

(από 30/09, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση)

Λίγους μήνες αργότερα, ο Καραντζάς ανεβάζει τον τσεχωφικό Γλάρο με τους ήρωες να αναρωτιούνται για την τέχνη, το μέλλον, να αναπολούν τους ματαιωμένους έρωτες και να συνθέτουν μια κραυγή του ανθρώπου για ζωή, λίγο πριν βουλιάξει.

(από 12/12, Θέατρο Προσκήνιο)

Ο θάνατος του Εμποράκου

Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο του Άρθουρ Μίλερ, με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη στον εμβληματικό ρόλο του Γουίλι Λόμαν. Ενός πλανόδιου πωλητή, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, εγκλωβισμένος από το αμερικάνικο όνειρο. Το δυσβάσταχτο κυνήγι της επιβίωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία, τον οδηγεί παραληρηματικά στη διάλυση ολόκληρης της ζωής του.

Να σημειωθεί ότι μέσα στον χειμώνα, ο Νανούρης θα ανεβάσει και την παράσταση Σιρανό Ντε Μπερζεράκ του Ροστάντ Έντμοντ στο Θέατρο Αλκυονίς, με τους Μιχάλη Σαράντη (μαζί θα επαναλάβουν από 14/10 τον Αίαντα στο Θέατρο Αλκυονίς) και Λένα Παπαληγούρα.

(από 05/10, Θέατρο Ζίνα)

Δωδεκάτη νύχτα ή ό,τι επιθυμείτε & Η εκατομμυριούχος

Ο Γιάννης Κακλέας επιστρέφει πρώτη φορά στον χώρο όπου σπούδασε και ξεκίνησε την δυναμική πορεία του στο ελληνικό θέατρο, για να σκηνοθετήσει τη δική του εκδοχή πάνω στη σαιξπηρική ονειρική κωμωδία, Δωδεκάτη νύχτα ή ό,τι επιθυμείτε και να μιλήσει για ζητήματα της σεξουαλικής ταυτότητας και της ρευστότητας των φύλων που τόσο έντονα απασχολούν την εποχή μας.

(από 07/10, Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, Υπόγειο)

Παράλληλα, ανεβάζει το έργο του Τζορτζ Μπέρναρντ Σω, Η εκατομμυριούχος που κινείται μεταξύ αισθηματικής κομεντί και κοινωνικοπολιτικής σάτιρας, ως μία μουσικοθεατρική παράσταση με τους Ελεωνόρα Ζουγανέλη, τον Νίκο Κουρή και 20μελή θίασο.

(από 12/10, Θέατρο Παλλάς)

Μη σου τύχει…!

Ο Αιμίλιος Χειλάκης συνσκηνοθετεί με τον Μανώλη Δούνια και πρωταγωνιστεί στη γαλλική μαύρη κωμωδία του Φράνσις Βέμπερ: δύο ξένοι. Δύο διπλανά δωμάτια ξενοδοχείου. Ένας απατημένος σύζυγος. Ένας επαγγελματίας δολοφόνος. Ο ένας θέλει να αυτοκτονήσει. Ο άλλος θέλει απλά να εκτελέσει τη δουλειά του. Μια οποιαδήποτε μέρα θα τα είχαν καταφέρει και οι δύο. Όχι όμως σήμερα. Γιατί σήμερα, όλα θα τους πάνε στραβά.

(από 12/10, Θέατρο Αθηνών)

The Humans

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης επιλέγει το βραβευμένο με Tony Award, θεατρικό έργο του Στίβεν Κάραμ, μία τραγικωμωδία που μιλά με διαύγεια, χιούμορ, τρυφερότητα και βαθιά αγάπη για «τη ζωή, όπως προσπαθούμε να τη ζήσουμε», μέσα από την ιστορία της της οικογένειας Μπλέικ.

(από 11/10, Θέατρο Μουσούρη)

Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι


Η Λίλλυ Μελεμέ σκηνοθετεί τη Φιλαρέτη Κομνηνού στο αριστούργημα του Τένεσι Ουίλιαμς και στον εμβληματικό ρόλο της πλούσιας και αυταρχικής κυρίας Βέναμπλ. Μέσα από έντονους διαλόγους και συγκλονιστικές σκηνές αναδεικνύει τις πολύπλοκες σχέσεις ανάμεσα στους χαρακτήρες και το πώς οι μνήμες και οι αλήθειες μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή τους.

(από 16/10, Νέος Ακάδημος)

Το τηλεφώνημα


Ο Κώστας Φιλίππογλου σκηνοθετεί τον Χάρη Τζωρτζάκη στον μονόλογο του Θανάση Τριαρίδη, ένα πολιτικό έργο «για αυτούς που βλέπουν τον φόνο και είναι έτοιμοι να πουν πως δεν είδαν ή και να τον χειροκροτήσουν με αντάλλαγμα ένα επίδομα – ή ένα χάδι από την εξουσία», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης. 

(από 16/10, Faust)

σάμερταϊμ


Η ομάδα bijoux de kant ανεβάζει Άκη Δήμου σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη για να μιλήσει για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, για όλα όσα οι αισθήσεις του σώματος έχουν αντιληφθεί από καιρό ενώ το μυαλό αργεί. Μία ιστορία για έναν νεαρό ξεναγό και μία ραδιοφωνική παραγωγό επαρχιακού σταθμού που συναντιούνται στο έλεος ενός μόνιμου, ανυποχώρητου καλοκαιριού στα ερείπια ενός αρχαιολογικού χώρου κάτω από έναν φαρμακερό ήλιο. Εκείνος περιμένει να χειμωνιάσει για να δροσιστεί. Εκείνη αδημονεί να έρθει ο Νοέμβριος για να ζήσει τον έρωτα της ζωής της κάτω από τη βροχή.

(από 16/10, Θέατρο Μπέλλος)

Η μαριχουάνα της μαμάς είναι η καλύτερη

Η Σμαράγδα Καρύδη σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στη φαρσοκωμωδία του Ντάριο Φο για τον Λουίτζι, χρήστη χασίς, μαριχουάνας και LSD, που μετά από μακρά απουσία από το σπίτι του λόγω ενός καυγά με τη μητέρα του, επιστρέφει μια μέρα και διαπιστώνει προς έκπληξή του, ότι εκείνη και ο παππούς καπνίζουν χασίς και μαριχουάνα. Σαν να μην έφτανε αυτό, μαθαίνει επίσης ότι, όχι μόνο καλλιεργούν παράνομα φυτά στην αυλή τους, αλλά γίνονται και λαθρέμποροι.

(από 18/10, Θέατρο ΗΒΗ)

Democracy & Τα Κύματα

Ο Ένκε Φεζολλάρι, μετά τις σκηνοθεσίες του στο Δημοτικό Θέατρο των Τιράνων και στο Teatri Migjeni στη Σκόδρα της Αλβανίας, επιστρέφει στην αθηναϊκή σκηνή και καταπιάνεται με ένα πολύγλωσσο εγχείρημα βασισμένο στον Επιτάφιο του Περικλή, όπως τον κατέγραψε ο Θουκυδίδης στην Ιστορία του Πελοποννησιακού Πόλεμου.

(από 20/10, Θέατρο Σταθμός)

Δύο μήνες αργότερα, ανεβάζει Τα Κύματα της Βιρτζίνια Γουλφ με τους Αλέξανδρο Τσακίρη, Βάνα Πεφάνη, Υρώ Λούπη, Κυριάκο Κοσμίδη και Χρήστο Καρασσαβίδη, μεταξύ άλλων, την παράσταση που παρουσίασε το περασμένο Μάρτιο στο Δημοτικό Θέατρο των Τιράνων.

(από αρχές Δεκεμβρίου, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης)

Στέλιος Κασόνγκ & Ο Πατέρας


Η ομάδα Νάμα και η Ελένη Σκότη παρουσιάζουν το κοινωνικό δράμα με πικρό χιούμορ, που έγραψε ο Γιώργος Χατζηνικολάου με τα προβλήματα της μαύρης κοινότητας στην Αθήνα να θίγονται μέσα από την ιστορία του Στέλιου, μετανάστη τρίτης γενιάς από τη Βόρεια Κένυα – ρόλος εμπνευσμένος από τα βιογραφικά στοιχεία και τις εμπειρίες του ηθοποιού που τον υποδύεται, o Σαμουήλ Ακίνολα.

(από 20/10, Θέατρο Επί Κολωνώ)

Εκτός από την προαναφερθείσα παράσταση, η Ελένη Σκότη μεταφέρει στη σκηνή το ασφυκτικό δράμα του Φλοριάν Ζελέρ -το είδαμε το 2020 στο σινεμά με τον Antony Hopkins να τιμάται με Όσκαρ για την ερμηνεία του-, με τον Περικλή Μουστάκη στον ομώνυμο ρόλο και την Ιωάννα Παππά να παίζει την κόρη του. 

(από 18/11, Σύγχρονο Θέατρο)

Μια φάρσα καπριτσιόζα

Μια εν πολλοίς άγνωστη στην Ελλάδα, τρελή, κλασική κωμωδία του Υάκινθου Μπεναβέντε, σε μια ενδιαφέρουσα διασκευή του Γιάννη Καλαβριανού, όπου οι 16 ρόλοι του έργου ερμηνεύονται με φρενήρεις ρυθμούς και απαράμιλλο στυλ από έξι κωμικές ηθοποιούς.

(από 20/10, Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν-Φρυνίχου)

Μικρά συζυγικά εγκλήματα

Υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Σωτήρη Τσαφούλια, η Ναταλία Τσαλίκη και ο Άρης Λεμπεσόπουλος συμπρωταγωνιστούν και παίζουν ένα ζευγάρι, που η διαύγεια του χαρακτήρα του ενός του δίνει την δυνατότητα να αποδεχτεί τον άλλον και να δημιουργήσουν μια σχέση που είναι βέβαιη μέσα στην αβεβαιότητα του έρωτα.

(από 20/10, Μικρό Άνεσις)

Αράφ

Ο Γιώργος Παλούμπης παρουσιάζει το νέο θεατρικό έργο του Γιάννη Τσίρου. Μία σύγχρονη ιστορία, με ηθικά διλήμματα, συγκρούσεις και ερωτήματα που πρέπει κάποτε να απαντηθούν. Με ανθρώπους ή σκύλους που ψάχνουν φάρους σε ακτές και μία θάλασσα ελεύθερη να τους ταξιδέψει.

(από 20/10, Θέατρο Αποθήκη)

Ο Ιμπρεσάριος από τη Σμύρνη

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου ανεβάζει τη σπαρταριστή κωμωδία θεατρικών ηθών του Κάρλο Γκολντόνι για τον πλούσιο έμπορο Αλή, που σκοπεύει να συστήσει την τέχνη της όπερας στη Σμύρνη και απευθύνεται σε δύο ατζέντηδες, προκειμένου να τον βοηθήσουν να οργανώσει τον θίασό του. Ο ίδιος, εξάλλου, έλκεται από τρεις σοπράνο, αλλά οι διαρκείς αψιμαχίες τους για το ποια θα είναι η πριμαντόνα του θιάσου και οι αλλοπρόσαλλες απαιτήσεις όλων των εμπλεκομένων, τον κάνουν να ξανασκεφτεί την απόφασή του.

(από 26/10, Εθνικό Θέατρο, Κεντρική Σκηνή-Κτίριο Τσίλλερ)

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα

Η ομάδα The Young Quill παρουσιάζει σε σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου (με τους Αλέξανδρο Βάρθη, Τάσο Λέκκα, Μάνια Παπαδημητρίου, Δημήτρη Πετρόπουλο, Ελίζα Σκολίδη) το έργο του Ματέι Βίζνιεκ που μιλάει για την πολεμική φρικωδίας ολόκληρου του 20ου αιώνα μέσα από την αφήγηση της ιστορίας μίας οικογενειακής τραγωδίας που προκύπτει με αφορμή τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας.

(από 27/10, Θέατρο Μπέλλος)

Γέρμα

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανεβάζει το εμπνευσμένο από την κλασική τραγωδία έργο του Σάιμον Στόουν, με τη Μαρία Κίτσου στον ομώνυμο ρόλο. Μία σύγχρονη διασκευή, στην οποία συναντάμε τους ήρωες στο σήμερα, επαγγελματικά επιτυχημένους και πολλά υποσχόμενους. Η γυναίκα είναι δημοσιογράφος και μπλόγκερ με μεγάλο αριθμό ακολούθων, ο άντρας της πετυχημένος επιχειρηματίας. 

(από 27/10, Θέατρο Πόρτα)

Romáland: Μια φορά και έναν καιρό ήταν και δεν ήταν

Επτά χρόνια μετά την Καθαρή Πόλη, την πιο πολυταξιδεμένη πανευρωπαϊκά θεατρική παραγωγή της Στέγης, με πρωταγωνίστριες μετανάστριες καθαρίστριες στην Ελλάδα, οι σκηνοθέτες και δραματουργοί Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης επιστρέφουν για να προσεγγίσουν τη ζωή των Ελλήνων Ρομά, ανατρέχοντας σε γεγονότα, παίζοντας με τα στερεότυπα και αποφεύγοντας τη ρομαντικοποίηση.

(από 02/11, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση)

Closer

Ο Δημήτρης Αγιοπετριτής – Μπογδάνος παρουσιάζει το πολυβραβευμένο έργο του Πάτρικ Μάρμπερ σε μετάφραση Θωμά Μοσχόπουλου με τους Μιχάλη Λεβεντογιάννη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Ναταλία Σουίφτ και Σπύρο Σταμούλη. Ένα διαχρονικά επίκαιρο close-up στην ανθρώπινη αγωνία για σύνδεση, με ηλεκτρισμένους, καταιγιστικούς διαλόγους, έντονη χημεία και διαρκείς κορυφώσεις στην πλοκή.

(από 04/11, Θέατρο Χώρα)

Βασιλιάς Ληρ (εις διπλούν)


Ο Στάθης Λιβαθινός παρουσιάζει σε μια πρωτότυπη διασκευή που πυκνώνει το σαιξπηρικό έργο και συναιρεί πρόσωπα και καταστάσεις σε ένα παράδοξο δρώμενο, όπου η σύγχρονη θεατρική γλώσσα συναντά τους πηγαίους σαιξπηρικούς συνειρμούς, χωρίς να προδίδεται το πνεύμα αλλά ούτε και το γράμμα, στα βασικά σημεία, αυτού του περίφημου κλασικού έργου. Τον ομώνυμο ρόλο ερμηνεύει η Μπέττυ Αρβανίτη.

(από 08/11, Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας)

Ένα μήνα μετά, ο Γιάννης Χουβαρδάς καταπιάνεται κι αυτός με τη σαιξπηρική τραγωδία, που απεικονίζει αριστουργηματικά τον πατριάρχη που καταρρέει σωματικά, κοινωνικά και πνευματικά, τον επιπόλαιο βασιλιά που χάνει το στέμμα του, τον άντρα-παιδί που ψάχνει απεγνωσμένα να επανενωθεί με τη μητέρα. Ένα διαχρονικό έργο για την παρακμή και την πτώση του κόσμου, που συμβαίνει κάτω από τη σφραγίδα της παραφροσύνης.

(από 09/12, Εθνικό Θέατρο, Κεντρική Σκηνή-Κτίριο Τσίλλερ)

Ο Άσχημος

Τέσσερις ηθοποιοί σε οχτώ ρόλους εναλλάσσοντας σκηνές και χαρακτήρες με καταιγιστικό ρυθμό, στην καυστική σάτιρα του Μάριους φον Μάγιενμπουργκ, που ανεβάζει ο Γιώργος Κουτλής για να μιλήσει για τη βιαιότητα της σύγχρονης ναρκισσιστικής κοινωνίας, όπου η εικόνα και το κοινωνικό status καθορίζουν πλέον, περισσότερο από ποτέ, τον πυρήνα της ύπαρξής μας. 

(από 10/11, Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου)

Ο εραστής

Ο Πάνος Παπαδόπουλος και η Κλέλια Ανδριολάτου συνσκηνοθετούν και συμπρωταγωνιστούν στο πιντερικό, αινιγματικό έργο, που στρέφει το μικροσκόπιο στις ανθρώπινες σχέσεις, επιχειρώντας να αναδείξει πώς η μεγαλύτερη μοναξιά μπορεί και τρυπώνει καμιά φορά μέσα στα ζευγάρια.

(από 15/11, Θέατρο Νέου Κόσμου)

Underground

Βασισμένος στην ομώνυμη εμβληματική ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα, στο θεατρικό έργο Άνοιξη τον Ιανουάριο και στο μυθιστόρημα Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια χώρα του Ντουσάν Κοβάσεβιτς, ο Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς αφηγείται την επική ιστορία δύο φίλων, του Μπλάκι και του Μάρκο (Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και Γιάννης Τσορτέκης), με φόντο την πολιτική αναταραχή και τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία.

(από 18/11, Θέατρο Ακροπόλ)

Έγκλημα και Τιμωρία

Ο Δημήτρης Τάρλοου αφηγείται την πασίγνωστη ντοστογιεφσκική ιστορία του Ρασκόλνικοφ (Προμηθέας Αλειφερόπουλος στον ρόλο), φοιτητή που πιστεύει πως η διανοητική και ψυχική ανωτερότητα νομιμοποιεί το άτομο να διαπράττει εγκλήματα για το καλό της ανθρωπότητας. Έτσι, προβαίνει στον φόνο μιας γριάς τοκογλύφου, σε μια πράξη «αλτρουισμού», που θα απαλλάξει την κοινωνία από ένα άπληστο και κακόβουλο άτομο. Παρά την πεποίθησή του ότι τέτοια κίνητρα βρίσκονται υπεράνω του νόμου, ο ήρωας χάνεται σε έναν λαβύρινθο τύψεων, εσωτερικών συγκρούσεων και ψυχικών οδυνών, που συνιστούν την πραγματική τιμωρία του. 

(από 23/11, Θέατρο Πορεία)

Τρεις Ψηλές Γυναίκες

Ο διεθνούς φήμης Αμερικανός Ρόμπερτ Γουίλσον σκηνοθετεί τις Ρένη Πιττακή, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Λουκία Μιχαλοπούλου στο σαρκαστικό έργο του Έντουαρντ Άλμπι, που εμπνέεται από τον χαρακτήρα της δικής του μητέρας. Αντιμέτωπη πια με το τέλος του βίου της, περιβάλλεται από δύο νοσηλεύτριες, οι οποίες παίρνουν τη μορφή του νεότερου εαυτού της. 

(από 24/11, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά)

Προμηθέας

Ο Άρης Μπινιάρης επιχειρεί μία σύγχρονη ανάγνωση της αισχύλειας τραγωδίας (θυμίζουμε ότι παρουσίασε το 2021 στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου την παράσταση Προμηθέας Δεσμώτης) για να εξερευνήσει τους δυσοίωνους παραλληλισμούς μεταξύ του αρχαίου αυτού μύθου και των σκοτεινών κεφαλαίων της σύγχρονης ιστορίας.

(από 27/11, Θέατρο Γκλόρια)

Κακούργα Πεθερά

Η ομάδα 4frontal παρουσιάζει το έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη, εμπνευσμένο από το Έγκλημα στη Χαροκόπου ή αλλιώς, το έγκλημα του Aιώνα, σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη.

Μεταφέροντάς μας σε ένα αθηναϊκό παρελθόν, η Κακούργα πεθερά αφηγείται μια σκληρή ιστορία ενδοοικογενειακής βίας. Με θαρραλέες περιγραφές και φωτίζοντας την οριακή ψυχολογία των ανθρώπων που καταφεύγουν στη βία έχοντας υπάρξει προηγουμένως οι ίδιοι θύματά της, αναδεικνύει τις πικρές ομοιότητες με την εποχή μας.

(από 04/12, Θέατρο Πόρτα)

Ο Τίποτας 

Ο Θάνος Τοκάκης συνεχίζει την καλλιτεχνική έρευνα πάνω στην αναζήτηση της ταυτότητας και την έννοια της ευτυχίας και μετά τη μικρού μήκους ταινία Tokakis ή What’s my name, όπου αξιοποιώντας προσωπικά του βιώματα επίσης ασχολήθηκε με αυτοσαρκασμό με το θέμα, μας συστήνει τον Τίποτα. Είναι (σχεδόν) ένας άνθρωπος. Όπως όλοι. Με ένα παρελθόν. Κι ένα μέλλον (;). Και μια ήσυχη ατάραχη ζωή. Ή τουλάχιστον αυτό θέλει να πιστεύει και να πιστέψουν κι οι άλλοι. 

(από 08/12, Θέατρο Νέου Κόσμου)

The Doctor


Η Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθετεί τους Στεφανία Γουλιώτη και Νίκο Χατζόπουλο στο πανέξυπνο, σύγχρονο θεατρικό θρίλερ του Ρόμπεριτ Ίκε, που εστιάζει στον διάλογο σε κρίσιμα θέματα της σύγχρονης εποχής, με τρόπο που προκαλεί τα όρια της αντίληψης ακόμη και των ίδιων των θεατών: την ηθική της έμφυλης και φυλετικής ταυτότητας, των κοινωνικών προνομίων, της θρησκείας, της ψυχικής υγείας και της σεξουαλικότητας.

(από 08/12, Αμφι-Θέατρο)

Bella Figura

Ο Μάνος Καρατζογιάννης παρουσιάζει σε πανελλήνια πρώτη το έργο της Γιασμίν Ρεζά που μέσα από τα παιχνίδια εξουσίας των ηρώων μιλά για τις ανθρώπινες σχέσεις, τα υπαρξιακά αδιέξοδα, το πέρασμα του χρόνου, την κοινωνική υποκρισία, τη ματαιοδοξία και τη ματαιότητα.

(Δεκέμβριος, Θέατρο Σταθμός)

Η Καρδιά του Σκύλου


Η Έφη Μπίρμπα επιχειρεί μία νέα στοχαστική ανάγνωση πάνω στο εμβληματικό έργο του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ και σκηνοθετεί με τον δικό της διηθητικό και ονειρικό τρόπο την άγρια, ταραχώδη και κωμικά υπερρεαλιστική αυτή σάτιρα για την ανθρώπινη φύση με πρωταγωνιστές τον Άρη Σερβετάλη και τον Αντώνη Μυριαγκό. 

(Δεκέμβριος, Θεάτρο Κιβωτός)

Επαναλαμβάνονται και αξίζουν προσοχής

Εκτός από τις μεγάλες θεατρικές πρεμιέρες, δεν είναι λίγες και οι επαναλήψεις επιτυχημένων έργων που θα βρουν ξανά τον δρόμο τους στη σκηνή μέσα στους φθινοπωρινούς μήνες. 

Ίσως, η πιο talk of the town παράσταση της περσινής σεζόν, η μπρεχτική Άνοδος του Αρτούρο Ούι σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη επιστρέφει στο ARK (18/10). 

Όπως επίσης και δύο ακόμα sold out παραστάσεις: Ο Γάμος του Μάριου Πόντικα από την Ομάδα Νάμα σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη στο Επί Κολωνώ (11/10) -στην ίδια σκηνή θα δούμε ξανά και το Τάο του Γιώργου Καφετζόπουλου σε σκηνοθεσία Δανάης Σπηλιώτη (16/10)- και Ο Τυχαίος Θάνατος ενός Αναρχικού του Ντάριο Φο με τον Πάνο Βλάχο να πρωταγωνιστεί για τρίτη χρονιά στην πολιτική σάτιρα σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα στο Γκλόρια (01/11). Ο σκηνοθέτης θα παρουσιάσει επίσης τον Μισάνθρωπο με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και Ευγενία Σαμαρά για δεύτερη χρονιά στο Εμπορικόν (21/10). Ο Παπασπηλιόπουλος με τη σειρά του, θα επανέλθει στη Φιλουμένα Μαρτουράνο με τη Μαρία Ναυπλιώτου στο Δημήτρη Χορν (18/10).

Τρίτη ευκαιρία και για το Θέλω να σου κρατάω το χέρι με τους Τάσο Ιορδανίδη και Θάλεια Ματίκα να ανεβαίνουν ξανά στη σκηνή του Άλφα Ληναίος-Φωτίου. 

Για ένατη συνεχή χρονιά, Οι 12 ένορκοι μετατρέπουν το Αλκμήνη σε δικαστικό μέγαρο (30/09), ενώ πέμπτη συνεχή χρονιά, ο Γιώργος Παλούμπης παρουσιάζει τα 170 τετραγωνικά του Γιώργου Τσουρή στο Ιλίσια (14/10) και για δεύτερη χρονιά, το Μακριά από παιδιά του ίδιου συγγραφέα στο Ιλίσια-Βολανάκης (12/10) και τον Κωλόκαιρο του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου στο Χώρα (04/10).

Η Ελένη Ράντου θα στήσει ξανά Το Πάρτι της Ζωής μου σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά στο Διάνα (20/10), ο Γιώργος Κουτλής θα μας ταξιδέψει ξανά στη Μόσχα με τον Άνθρωπο απ’ το Παντόλσκ στο Κιβωτός (20/09), ο Τάσος Σωτηράκης θα ζωντανέψει και πάλι τον Άρη Βελουχιώτη στην παράσταση Άρης της Σοφίας Αδαμίδου στο Olvio (01/10), ο Σωτήρης Τσαφούλιας θα επαναλάβει τον Επισκέπτη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (11/10), η Λένα Παπαληγούρα θα μπει ξανά στο κατά Δημήτρη Τάρλοου Κουκλόσπιτο στο Πορεία (25/10), οι Μαρίνα Ασλάνογλου και Νίκος Ψαρράς θα γυρίσουν και πάλι τις Σκηνές από ένα Γάμο στο Σύγχρονο Θέατρο (04/10) και οι Σοφία Χιλλ και Αγλαΐα Παππά θα συμπρωταγωνιστήσουν και πάλι στο Ρέκβιεμ του Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Άττις (Νοέμβριος).

Η Βίκυ Βολιώτη με τη σειρά της θα ξανασκηνοθετήσει τον εαυτό της στο πρωτότυπο έργο της Ευσταθίας Ιζαμπέλ Ρεμπώ, ο δικός μου Αρθούρος, στο Μικρό Άνεσις (02/10), ο Θανάσης Παπαγεωργίου θα συναντήσει ξανά τον Μάρκο Βαμβακάρη στο Θέατρο Στοά (01/10), ο Κωνσταντίνος Μάρκελλλος θα επανέλθει στα Ορφανά (Θέατρο 104), ο Γιώργος Νινιός θα επαναλάβει τον μονόλογο του Βασίλη Κατσικονούρη Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα στο Σταθμός (07/10), ο Γιώργος Βαλτινός και ο Μιχάλης Οικονόμου θα συναντηθούν ξανά στο Da του Πέτρου Ζούλια στο Ιλίσια (06/10), ενώ ο Μάριο Μπανούσι θα διηγηθεί ξανά την ιστορία μίας οικογένειας με το Goodbye Lindita στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Εθνικού Θεάτρου (20/09).

Στο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής, θα επαναληφθούν το Berlin Alexanderplatz από τον Στάθη Λιβαθινό (15/10), το Κωσταλέξι από την 812:Coal Theatre Company σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μωραΐτη (23/10) και το Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων της Ζωής Χατζηαντωνίου με την εκπληκτική ερμηνεία της Έμιλυς Κολιανδρή (06/12).

Στο Τέχνης-Κάρολος Κουν θα δούμε ξανά τις Υπερβολές των Γιάννη Καλαβριανού, Μαριάννας Κάλμπαρη και Βασίλη Μαυρογεωργίου στη Σκηνή της Φρυνίχου (04/10), στο Νέου Κόσμου το Μια Άλλη Θήβα από τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο (02/10), ενώ στο Άττις-Νέος Χώρος, τον τσεχωφικό Γλάρο σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου.