Σεξ, έρωτας, αγάπη σε θέατρα, μουσεία και γκαλερί της Αθήνας
Διαλέγουμε 5 εκθέσεις και παραστάσεις, που η ερωτική επιθυμία δεν είναι μόνο κοινός παρονομαστής, αλλά όλη η ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης.
- 12 ΜΑΡ 2023
«Να κάνουμε έρωτα / Τόσο δυνατά που να καλυφθούν οι φωνές μας / Τόσο δυνατά που να σταματήσουν οι σκέψεις μας / Τόσο δυνατά που να σταματήσουν για λίγο να χτυπούν οι καρδιές μας». Είναι τέσσερις στίχοι που θα ακουστούν δυνατά στο έργο Perseids ή πώς να παρτάρετε αγρίως των Ζωής Σιγαλού και Μαρίνας Σιώτου, το οποίο θα ανέβει προσεχώς στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση στο πλαίσιο του φεστιβάλ Future N.O.W 2023.
Ο έρωτας, το σεξ και η αγάπη στη σύγχρονη εποχή είναι η θεματική των πέντε εκθέσεων και παραστάσεων που ακολουθούν και παρουσιάζονται σε θέατρα, μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
Γιατί εδώ που τα λέμε, στα χρόνια της κρίσης που ζούμε (οικονομικής, υγειονομικής, κοινωνικής και πολιτικής), τι μπορεί να μας κρατήσει πιο αισιόδοξους και χαμογελαστούς αν όχι το βίωμα του πιο μεγαλειώδους συναισθήματος. Αυτού που σε τροφοδοτεί με δύναμη, σε κάνει να χάνεσαι για λίγο από τον κόσμο και να ονειρεύεσαι, να αισθάνεσαι άτρωτος, να είσαι εσύ και @ αλλ@ οι μόνοι δύο άνθρωποι που έχουν σημασία πάνω στη Γη – κι ας μην σου βγαίνει πάντα σε καλό, έτσι, είναι ο έρωτας.
Modern Love – Η αγάπη στα χρόνια της ψυχρής οικειότητας I ΕΜΣΤ
Στη μεγάλη ομαδική έκθεση, που τρέχει στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, σε επιμέλεια της Κατερίνας Γρέγου, ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο, διερευνάται η επίδραση που ασκεί το διαδίκτυο, τα social media και η σύγχρονη οικονομία της τεχνολογίας στις σχέσεις και τη σύγχρονη ζωή, στα χρόνια του ύστερου καπιταλισμού, της παγκοσμιοποίησης και της ψηφιακής διασύνδεσης.
Σε αυτήν συμμετέχουν 5 Έλληνες και 19 διεθνείς καλλιτέχνες από 14 χώρες, ανάμεσά τους και μία παλιά γνώριμη από το Love Story που είχε παρουσιάσει στην έναρξη του Φεστιβάλ Αθηνών το 2019, μία βίντεο-εγκατάσταση όπου πρωταγωνιστούσαν χολιγουντιανοί αστέρες για τους μηχανισμούς της ταύτισης και της ενσυναίσθησης.
Τώρα, παρουσιάζει το TLDR, ένα διπλό έργο που παρουσιάζει μία διεισδυτική ματιά στην ορατότητα των σεξεργατριών στο Κέιπ Τάουν και τη Νότια Αφρική, σε μία χώρα που συνεχίζει να τις αντιμετωπίζει –κυριολεκτικά– ως εγκληματίες.
Πεταλούδες στο στομάχι I Θέατρο Νέου Κόσμου
Τη σωματική αντίδραση του ανθρώπινου οργανισμού, όταν παρατηρείται μείωση της ροής του αίματος στο στομάχι, απέναντι σε μια απειλή ή σε μια κρίσιμη κατάσταση τύπου «fight-or-flight” (μείνε να αντιμετωπίσεις τον κίνδυνο ή τρέξε για να σώσεις τη ζωή σου). Αυτό ακριβώς περιγράφει η φράση «Πεταλούδες στο στομάχι», που καθόλου τυχαία δεν έχει συνδεθεί με το συναίσθημα του έρωτα.
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος εκκινεί από αυτό για να φτιάξει μία παράσταση, σε συνεργασία με την Έρι Κύργια, «που ενσωματώνει το θέατρο, τη μουσική, τον χορό και την τεχνολογία και αφορά τον έρωτα στην εποχή των social media, αλλά και την ψυχοτρόπο, την εξαρτητική και την παραισθησιογόνο επίδραση του σε κάθε εποχή», όπως είχε αναφέρει χαρακτηριστικά στην πρόσφατη συνέντευξη που είχε δώσει στο OneMan.
Κεντρικός ήρωας, ο Ρ. Α. που προσπαθεί να βρει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ίδια του τη ζωή, δηλώνει πανσέξουαλ και insta-ποιητής, επικοινωνεί με όλα τα μοντέρνα μέσα, διασκεδάζει ξέφρενα στα πάρτι, ποστάρει με μανία, αναζητεί την προσοχή και την αποδοχή, καταθλίβεται όταν δεν τις βρίσκει, ερωτοτροπεί ακατάπαυστα, έχει απόλυτη ανάγκη από αγάπη, τρελαίνεται από την έλλειψή της, ερωτεύεται, πληγώνεται, και πάλι από την αρχή, ξανά και ξανά μέχρι να γνωρίσει τη Μόλι, που τον εθίζει σαν θανατηφόρο ναρκωτικό. Γύρω του, ένας κύκλος από άτομα που ερωτεύτηκε, που τον πρόδωσαν, που πλήγωσε, που τον ξεπέρασαν, που τον οδηγούν στο τέλος ή τον συνοδεύουν σε μια νέα αρχή.
Παίζουν: Κλέλια Ανδριολάτου, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Ίντρα Κέιν, Δωροθέα Μερκούρη, Κωνσταντίνος Μπιμπής.
Προπώληση εδώ.
Το εγκεφαλικό σεξ δεν είναι σεξ I Gallery Piree
«Ας μιλήσουμε ερωτικά, να φλερτάρουμε με τα μάτια, να καυλώσουμε διαβάζοντας τη σκέψη – απλά εγκεφαλικά, να γνωρίζουμε τα όσα θέλω και θες και να γίνονται με μία κίνηση πράξη, να ολοκληρώνουμε κάθε μας συνάντηση δημιουργώντας προσμονή κι όλα να είναι όλο και πιο έντονα. Στο μυαλό να στοχεύεις, εκεί που το σεξ δεν είναι σαρκικό αλλά πνευματώδες, να μιλάς για όσα δεν έχω ξανακούσει, για το μαζί και το ταξίδι που με πας σε κάθε συνάντηση. Γιατί το εγκεφαλικό σεξ μαζί σου είναι έρωτας και δεν συγκρίνεται με καμιά σεξουαλική πράξη»., αναφέρει στο σημείο της ατομικής του έκθεσης ο Yiakou.
Ο καταξιωμένος καλλιτέχνης μας μεταφέρει από την κλασική street art σκηνή σε μια ρεαλιστική απεικόνιση της πραγματικότητας, εκεί που ο θεατής εισάγεται στον προσωπικό χώρο του παθιασμένου έρωτα και των συναισθημάτων, στο ερωτικό-εγκεφαλικό παιχνίδι που μπορεί από μόνο του να είναι η σεξουαλική συνάντηση δύο ανθρώπων.
Τα 6 εικαστικά με τις ρεαλιστικές φιγούρες που παρουσιάζονται στην έκθεση είναι αποτέλεσμα σύνθεσης διαφόρων υλικών αλλά και τεχνικών. Πάνω από τα πλεξιγκλάς θα βρει ο θεατής κάποια αστέρια (που για αυτονόητους λόγους χρησιμοποιούνται ως κάλυμμα), τα οποία αν τα ανασηκώσει θα δει όλες τις λεπτομέρειες του ρεαλιστικού.
Με αυτό τον τρόπο, ο Yiakou προσπαθεί μέσα από την ποιότητα και τη διαφάνεια του πλεξιγκλάς να παντρέψει τον καλλιτεχνικό χώρο από πού προέρχεται, το street art, με την τέχνη των καμβάδων, όπου πλέον ο τοίχος στον οποίο στέκεται και παρουσιάζεται το εικαστικό, γίνεται το background του ίδιου του έργου.
Πληροφορίες: 210 4082700-02, www.piree.gr.
Ρωμαίος και Ιουλιέτα: Straight outta Verona I Χώρος Θέατρο
Η Έλενα Μαυρίδου παρουσιάζει αλλιώς -με γκράφιτι, sportswear ντύσιμο, και φωτόσπαθα- την πιο εμβληματική ιστορία αγάπης, τον σαιξπηρικό Ρωμαίος και Ιουλιέτα, μεταφέροντας τη δράση από τη Βερόνα στον Βοτανικό και επανασυστήνοντάς μας τους δύο ερωτευμένους νέους, αλλά και τους ήρωες που τους περιβάλλουν, μέσα από τη ματιά του υπηρετικού προσωπικού των Καπουλέτων, του Πέτρου και της Παραμάνας.
Η Ιουλιέτα μας έχει για γονείς μία μητέρα-βάρκα γιαλό και έναν πατέρα υπόδειγμα ωμής πατριαρχίας. Θέλουν, λοιπόν, να την παντρέψουν με τον Πάρη, ο οποίος είναι ένα χαϊβάνι και μισό, ενώ αυτή θέλει τον Ρωμαίο. Ωραίο παιδί σαν τα κρύα τα νερά. Στο πλάι του Ρωμαίου, ο πάτερ Λαυρέντιος ασχολείται με κάτι χορτάρια, ο Τυβάλδος πουλάει μαγκιά, ο Μερκούτης σίγουρα κάτι έχει πάρει, ο Μπεμβόλιο είναι ψυχούλα.
Spoiler alert: Δεν ήταν της μοίρας τους γραφτό να σμίξουν.
Παίζουν: Δήμητρα Κούζα, Γιάννης Καράμπαμπας, Δημήτρης Μανδρινός, Χριστίνα Μαριάνου, Στέργιος Κοντακιώτης, Πέτρος Αλαφούζος.
Μουσικοί επί σκηνής: Γιώργος Μαυρίδης, Αθηνά Συσκάκη.
Προπώληση εδώ.
Future N.O.W 2023 I Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Στο πλαίσιο του φετινού φεστιβάλ της Στέγης, πέντε νέοι δημιουργοί ανεβάζουν από τις 23 Μαρτίου τρία πρωτότυπα έργα -θεάτρου, χορού, περφόρμανς- από το μέλλον που μιλούν για το κοινό μας παρόν.
Το Call me sugar της Χριστίνας Κυπραίου και του Μιχάλη Πητίδη είναι μια σπονδυλωτή θεατρική performance που πραγματεύεται με χιούμορ θέματα όπως η εμπορευματοποίηση του φετιχισμού, τα ταμπού, τα στερεότυπα, η μοναξιά και η σεξουαλικότητα μέσα από τον χώρο της online σεξεργασίας.
Ο Σεισμός του Βασίλη Βηλαρά έρχεται να αναταράξει τις τεκτονικές πλάκες του υπαρκτού ρατσισμού και των φοβικών συμπεριφορών κάθε είδους, καθώς καλεί στη Μικρή Σκηνή non binary άτομα, τρανς θηλυκότητες, χοντρά σώματα, μετανάστριες και σεξεργάτες, για να τραγουδήσουν τη ρητορική μίσους που υφίστανται καθημερινά, ακριβώς επειδή είναι αυτ@ που είναι.
Τέλος, με το έργο Perseids ή πώς να παρτάρετε αγρίως, η Ζωή Σιγαλού και η Μαρίνα Σιώτου μάς συστήνουν μια ολόδική τους εκδοχή ενός Χορού του «εδώ και τώρα» όπου μιλούν για τον έρωτα, την αγάπη, τη φιλία και πως είναι να μεγαλώνεις ως θηλυκότητα στη γενιά των Millenialls και της Gen Z.
Πληροφορίες: 2111981784, tickets.onassis.org.