release athens
LIVE

Στους Behemoth δεν αρέσουν οι ταμπέλες και μας το έδειξαν στο Release Athens

Η μπάντα από την Πολωνία έριξε την αυλαία του Release Athens 2024 με ένα live που τα είχε όλα: ένταση, δυναμισμό και extreme metal στιγμές.

Behemoth for three, στο τέλος, στην εκπνοή, με ένα μεγαλειώδες buzzer beater. Έτσι έμοιαζε η εμφάνιση των Πολωνών την τελευταία επίσημη μέρα του Release Athens Festival 2004 που για ακόμη μια χρονιά, μάς χάρισε ιδιαίτερες συναυλιακές στιγμές.

Ο ήχος τους -ό,τι ακριβώς περιμέναμε- επιβλητικός και δυνατός, έδωσε ενέργεια σε όσους βρέθηκαν στην Πλατεία Νερού, μια ενέργεια που, χωρίς καμία αμφιβολία, είναι ικανή να τους κρατήσει μουσικά μέχρι το επόμενο καλοκαίρι.

Για το απαραίτητο introduction, οι Behemoth ξεκίνησαν την πορεία τους το 1991 από τον frontman και κιθαρίστα, Adam “Nergal” Darski και μέσα στην επόμενα δέκα χρόνια έβαλαν στη σφραγίδα τους στη διεθνή extreme metal σκηνή. Από τη δημιουργία τους έχουν περάσει πλέον 33 χρόνια και αν κάτι έχει γίνει κατανοητό, είναι πως ο όρος death metal δεν μπορεί να τους καλύψει. Δεν τους αρέσουν οι ταμπέλες και το έδειξαν και στην Αθήνα.

Οι Behemoth έχουν το δικό τους μαυροφορεμένο πυρήνα κόσμου στη χώρα μας ο οποίος δεν έχασε την ευκαιρία να τους ακούσει από κοντά. Η μέταλ σκηνή, άλλωστε, φημίζεται για τους πιστούς της οπαδούς και με τους Πολωνούς δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Ναι, φυσικά και είχαμε mosh pit.


Ας τα πάρουμε, όμως από την αρχή, χρησιμοποιώντας τη γνωστή πυραμίδα του χρόνου. Οπότε θα ξεκινήσουμε από το απόγευμα και σταδιακά θα φτάσουμε στο τελικό act. Πρώτοι ανέβηκαν στη σκηνή του Release Athens οι Pestilence, οι οποίοι αξίζουν ένα μεγάλο respect λόγω της μεγάλης τους ιστορίας -το 1986 και στην Ολλανδία δημιουργήθηκαν, δεν το λες και λίγο.

Στη συνέχεια ανέλαβαν δράση οι Testament που επίσης έχουν βαριά ιστορία καθώς είναι ενεργοί από το 1983, ως Legacy τότε. Η thrash metal μπάντα δεν έχασε χρόνο και με κομμάτια όπως τα “Over the Wall”, “Into the Pit”, “The Preacher”, έστρωσαν ιδανικά το μουσικό μονοπάτι για τους Behemoth. Στο τέλος, μάλιστα, υποκλίθηκαν στο κοινό, που με τη σειρά του φώναζε ρυθμικά το όνομα τους στις παύσεις ανάμεσα στα κομμάτια.


Και η στιγμή έφτασε των Behemoth έφτασε, χωρίς ωστόσο τους πυρσούς, τις αλυσίδες και τις φωτιές που μας έχουν συνηθίσει. Βέβαια, δεν έλειψε το καθιερωμένο λευκό και μαύρο βάψιμο στο πρόσωπό τους, οι μαύρες ενδυμασίες και τα ατμοσφαιρικά video wall που έπαιζαν ακριβώς πίσω τους με διάφορα σύμβολα όπως το in nomine igni (στο όνομα της φωτιάς).

Το ξεκίνημα έγινε με το “Once Upon a Pale Horse” (από το άλμπουμ Opvs Contra Natvram) και στο κλείσιμο, κατά το encore τους (έγινε μια παύση, έσβησαν τα φώτα και εμφανίστηκαν ξανά) ακούστηκε (ναι, προκλήθηκε ένας πανικός) με ένα από τα πιο διάσημα τραγούδια τους, το “O Father O Satan O Sun! (The Satanist)”.


Στο ενδιάμεσο, μεταξύ άλλων, ακούσαμε το “The Deathless Sun (Opvs Contra Natvram)”, “Bartzabelz (I Loved you at your Darkest)”, “Cursed Angel of Doom (Sventevith)”, για το οποίο ο Nergal ανέφερε ότι είναι από τα πρώτα τους τραγούδια (1991). Το διάσημο “Blow Your Trumpets Gabriel (The Satanist)” φυσικά δεν έλειψε από το setlist.

Τι άλλο κρατάμε από την τελευταία μέρα του Release Athens και τους Behemoth; Τις παύσεις ανάμεσα στα κομμάτια. Άλλωστε, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των συναυλιών τους με τους διάφορους, τελετουργικούς ήχους που ακούγονταν όσο άλλαζαν ενδυμασίες.

Και επειδή δεν είσαι μια μεγάλη μπάντα όταν δεν αναγνωρίζεις το κοινό σου αλλά και τις υπόλοιπες μπάντες, ο Nergal δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι είναι η καλύτερη συναυλία τους μέχρι στιγμής στη χώρα μας, αποθεώνοντας παράλληλα την Ελλάδα, την ελληνική black metal σκηνή και τους Rotting Christ.

Και κάπως έτσι, έκλεισε ένα ακόμα συναυλιακό καλοκαίρι στην Πλατεία Νερού: Με ένταση, σκληρό ήχο, ένα διψασμένο κοινό και πολλές, πολλές ιαχές.

Exit mobile version