© Γιώργος Καβαλλιεράκης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Το Εθνικό Θέατρο ανοίγει ξανά: Όλες οι παραστάσεις που θα δούμε

Η κατάληψη του Κτιρίου Τσίλλερ από τους σπουδαστές των Δραματικών Σχολών έληξε επίσημα και η Κεντρική Σκηνή του Εθνικού επανεκκινεί, μετά από 70 ημέρες αναγκαστικής παύσης. 
Και η κατάληψη του Κτιρίου Τσίλλερ και της Κεντρικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου έληξε επίσημα. Το πρωί της Πέμπτης (23 Μαρτίου), οι Σύλλογοι Σπουδαστών των Δραματικών Σχολών προχώρησαν στη λήξη των καταλήψεων των σπουδαστικών ιδρυμάτων και η διοίκηση της πρώτης κρατικής σκηνής της χώρας παρέλαβε από το Συντονιστικό της Κατάληψης το κτίριο Τσίλλερ.

Μετά από σχεδόν 70 ημέρες αναγκαστικής παύσης, το Εθνικό ανοίγει ξανά με τους καλλιτέχνες να επιστρέφουν στη σκηνή και το κοινό στην πλατεία του θεάτρου, ενώ παράλληλα, αναμένεται εντός της επόμενης εβδομάδας και η επανέναρξη της Δραματικής Σχολής (γίνονται ήδη διεργασίες για να βρεθεί λύση και με το παραιτηθέν διδακτικό σώμα) με στόχο να μην χαθεί το φετινό ακαδημαϊκό έτος. 

Όλα αυτά βέβαια δεν μεταφράζονται και σε παύση του αγώνα των σπουδαστών ενάντια στο Προεδρικό Διάταγμα 85/22 που υποβιβάζει τα πτυχία τους σε απολυτήρια Λυκείου. Όπως κατέστησαν σαφές μέσα από σχετική ανάρτηση στο Facebook, «ο αγώνας σε καμία περίπτωση δεν σταματά, απλώς αλλάζει μορφή με τις σχολές μας ανοιχτές, ενώ παράλληλα θα υποστηρίζουμε τις διεκδικήσεις μας». Το πώς θα μετασχηματιστούν από εδώ και στο εξής οι κινητοποιήσεις τους θα διαμορφωθεί σε προσεχή διαβούλευση με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Γιάννη Μόσχο, καθώς οι σπουδαστές θέλουν να διατηρήσουν ενεργή την παρουσία τους στους χώρους του θεάτρου.

Οι παραστάσεις που έρχονται


Η επανεκκίνηση θα γίνει, όπως ανακοινώθηκε επίσημα από το Εθνικό Θέατρο, όχι με κάποια πρεμιέρα, αλλά με τη συνέχεια μίας παράστασης που σταμάτησε αιφνιδίως τον κύκλο της λόγω της κατάληψης.

Ο λόγος για τους Βρυκόλακες του Χένρικ Ίψεν δια χειρός Σταμάτη Φασουλή, που θα ξεκινήσουν να παίζονται στην Κεντρική Σκηνή του Τσίλλερ αύριο, Παρασκευή 24 Μαρτίου, με τους Γιώργο Ζιόβα, Κατερίνα Μαούτσου, Περικλή Μουστάκη, Αργύρη Πανταζάρα και Ναταλία Τσαλίκη να επανέρχονται στους ρόλους τους.

Ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα παραστάσεων: 24/3 στις 20:30, 25/3 στις 20:30, 26/3 στις 17:00 και 20:30, 29/3 στις 20:30, 30/3 στις 20:30, 31/3 στις 20:30, 1/4 στις 17:00 και 20:30, 2/4 στις 20:30, 5/4 στις 17:00, 6/4 στις 20:30, 7/4 στις 20:30, 8/4 στις 17:00 και 20:30, 9/4 στις 20:30.

Η έναρξη θα δοθεί με τους Βρυκόλακες και σύμφωνα με ρεπορτάζ του OneMan, οι παραστάσεις που θα ακολουθήσουν και οι ημερομηνίες τους διαμορφώνονται ως εξής:

Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα – 01.04, Κτίριο Τσίλλερ, Κεντρική Σκηνή


Ο Γιάννης Μόσχος παρουσιάζει σε πανελλήνια πρώτη το έργο του Τόνυ Κούσνερ, που μέσα από 25 σκηνές, παρακολουθεί την άνοδο και εγκαθίδρυση του ναζισμού από την Πρωτοχρονιά του 1932 έως τον Ιούλιο του 1933. Στο Βερολίνο μια παρέα αριστερών καλλιτεχνών συνευρίσκεται στο σπίτι της ηθοποιού Άγκνες και προσπαθεί να αντισταθεί στον επερχόμενο σκοταδισμό.

Παίζουν: Ανατολή Αθανασιάδου, Αγορίτσα Οικονόμου, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Θέμης Πάνου, Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Θανάσης Ραφτόπουλος, Σοφία Σεϊρλή, Υψιπύλη Σοφιά, Μαρία Τσιμά.

Ρωμαίος και Ιουλιέτα – 20.04, Κτίριο Τσίλλερ, Κεντρική Σκηνή


Η νέα σκηνοθετική δουλειά του Δημήτρη Καραντζά μακριά από τη στέγη του, το Θέατρο Προσκήνιο, είναι ο πιο μεγάλος και τραγικός έρωτας όλων των εποχών. Ο σκηνοθέτης βλέπει τον Ρωμαίο ως έναν μικρότερο αδερφό του Άμλετ, που πρέπει να αναμετρηθεί με έναν κόσμο, τον οποίο θέλει επιτακτικά να αλλάξει –έστω και διά του θανάτου του.

Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννης Κλίνης, Αντώνης Κολοβός, Ιωάννης-Ραφαήλ Κόραβος, Έκτορας Λιάτσος, Άρης Μπαλής, Ηρώ Μπέζου, Άρης Νινίκας, Γιάννης Νταλιάνης, Μάνος Πετράκης, Ρένη Πιττακή, Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης, Ιωάννης Χαρκοφτάκης κ.ά.

Και από τις παραστάσεις του Κτιρίου Τσίλλερ, περνάμε στην παράσταση που κανονικά ήταν προγραμματισμένη να παρουσιαστεί στην Πειραματική Σκηνή του Ρεξ, αλλά δεδομένου ότι η κατάληψη εκεί έχει λάβει άλλη μορφή (δε συμμετέχουν σπουδαστές) δεν έχει λήξει και παραμένει άγνωστο το εάν και πότε θα τερματιστεί, αναζητήθηκε καινούργιος χώρος.

Goodbye Lindita – 29.03, Πειραιώς 260, Χώρος Β


Σε σύλληψη και σκηνοθεσία του Μάριο Μπανούσι, διηγείται την ιστορία μιας οικογένειας. Μια σειρά από παράδοξα γεγονότα που συμβαίνουν στο σπίτι φέρνουν στην επιφάνεια έναν κόσμο κρυμμένο, φτιαγμένο από όνειρα και εφιάλτες, μια ανάποδη πραγματικότητα με τους δικούς της κανόνες, γνώριμη ίσως μέσα από τα παραμύθια. Οι κάτοικοι του σπιτιού έρχονται αντιμέτωποι με το σκοτάδι του θανάτου και μια μυστηριώδη πόρτα που μέχρι τώρα είχε μείνει ερμητικά κλειστή. Τι χρειάζεται να γίνει για να ολοκληρωθεί ο ύστατος αποχαιρετισμός; Πώς μπορεί να συνεχιστεί η ζωή; Τι σημαίνει (αυτός) ο θάνατος;

Παίζουν: Χρυσή Βιδαλάκη, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Μαγδαληνή Καραβάτου, Αφροδίτη Κατσαρού, Μάριο Μπανούσι, Ευτυχία Στεφάνου, Άννα Συμεωνίδου, Αλεξάνδρα Χασάνι.

Να σημειωθεί ότι για την έτερη παράσταση που θα έκανε πρεμιέρα στη Σκηνή Μαρίκα Κοτοπούλη στο Ρεξ, το Μια νύχτα στην Επίδαυρο του Νίκου Καραθάνου δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί το πότε και το πού θα γίνει.

Προσεχώς, στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου


Παράλληλα με την επανεκκίνηση της Κεντρικής Σκηνής του Τσίλλερ για την περιπετειώδη ολοκλήρωση του ρεπερτορίου της φετινής σεζόν, που έμεινε πίσω, το Εθνικό Θέατρο προετοιμάζεται και για το φεστιβαλικό καλοκαίρι.

Όπως έγινε γνωστό μέσα από την ανακοίνωση του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το Εθνικό θα κατηφορίσει τον Ιούλιο στο αργολικό θέατρο με δύο σκηνοθεσίες με γυναικεία ματιά.

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου, η καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ, θα ανεβάσει τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη, ενώ η Λένα Κιτσοπούλου τις αριστοφανικές Σφήκες, στην πρώτη της κάθοδο στην Επίδαυρο ως σκηνοθέτις.

Exit mobile version