Σαλό, 120 ημέρες στα Σόδομα και 7 ακόμα θεατρικές πρεμιέρες για τον Φεβρουάριο
Ξεχωρίζουμε κάποιες από τις νέες παραστάσεις που προσγειώνονται στην αθηναϊκή σκηνή μέσα στον Φεβρουάριο.
- 30 ΙΑΝ 2024
Μία φάρσα για το χρήμα και τον έρωτα και μία δεύτερη, για τη «διεστραμμένη» ενηλικίωση της γενιάς των millennials. Μία χειροποίητη περφόρμανς με την πρωτότυπη μουσική του Γιάννη Αγγελάκα. Ο Άντον Τσέχωφ συναντά τον Ρώσο σκηνοθέτη Άντολφ Σαπίρο στον Πειραιά. Ο Άρης Μπινιάρης μεταφέρει στο θέατρο το Σαλό, 120 ημέρες στα Σόδομα του Πιερ Πάολο Παζολίνι.
Κι αυτές είναι μόνο μερικές από τις θεατρικές παραστάσεις που έρχονται μέσα στον Φεβρουάριο στις σκηνές της Αθήνας.
ΑΛΓΟ-ΡΥΘΜΟΣ Ι από 05/02
Η Α. και η Ε. χαρτογραφούν προσωπικές ιστορίες και ιστορίες τρίτων σε ένα αυτοσχέδιο λαβύρινθο μνήμης. Μέσα από μια αλυσίδα ποιητικών επεισοδίων, οι δυο γυναίκες αφηγούνται και θυμούνται τον πόλεμο στα Βαλκάνια, τις αντάρτισσες γιαγιάδες τους, παράδοξες ερωτικές συναντήσεις του παρελθόντος σε ένα κοκτέιλ μνήμης που διαπερνά την Πρώην Γιουγκοσλαβία και φτάνει ως τον Λίβανο, ενώ το δωμάτιο ενός νοσοκομείου μεταμορφώνεται σε στάση λεωφορείου στην Κουβανική Τρινιδάδ.
Η Αλεξάνδρα Καζάζου και η Ελεάνα Γεωργούλη γράφουν, σκηνοθετούν και παίζουν σε μία χειροποίητη περφόρμανς, όπου η πραγματικότητα και η μυθοπλασία μπλέκονται συνοδεία των πρωτότυπων μουσικών του Γιάννη Αγγελάκα στη σκηνή του Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες.
Προπώληση εδώ.
Μαύρη Μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν Ι από 05/02
Ο Κωνσταντίνος Χελιδόνης, ένας ξεχασμένος τηλεοπτικός σταρ μιας οικογενειακής σειράς του 1990, δέχεται επίσκεψη από τρεις δημοσιογράφους με αφορμή τον πρόσφατο θάνατο της μητέρας του. Επιτέλους, μια ευκαιρία για να βρεθεί ξανά στο προσκήνιο. Αυτοί όμως έχουν ένα άλλο, σατανικό σχέδιο στο μυαλό τους.
Ο Γιάννης Αποσκίτης παρουσιάζει (έχει γράψει το έργο και το σκηνοθετεί) στο Θέατρο Μπέλλος μια εφιαλτική φαρσοκωμωδία, που διαπραγματεύεται τα προβλήματα της ελληνικής σκληροπυρηνικής οικογένειας και τη «διεστραμμένη» ενηλικίωση της γενιάς των millennials.
Παίζουν: Νίκος Γιαλελής, Γιώργος Κατσής, Ελένη Κουλογιάννη, Κωνσταντίνος Πλεμμένος.
Προπώληση εδώ.
Σαλό, 120 ημέρες στα Σόδομα Ι από 10/02
Στη Δημοκρατία του Σαλό, ένα κρατίδιο-μαριονέτα της ναζιστικής Γερμανίας στην Ιταλία όπου, μεταξύ άλλων, οι φασίστες αναλαμβάνουν τη διαπαιδαγώγηση εννέα κοριτσιών και εννέα αγοριών και αφού τα παραλαμβάνουν με τη συγκατάθεση των οικογενειών τους, τα μετατρέπουν σε δούλους και τα υποβάλλουν σε ακραία σωματικά και ψυχικά βασανιστήρια.
Στη θεατρική εκδοχή της εμβληματικής ταινίας του Πιερ Πάολο Παζολίνι, ο Άρης Μπινιάρης μετατρέπει την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ σε έναν απομονωμένο και καλά προστατευμένο χώρο, όπου τρεις άντρες, ο Δούκας, ο Εξοχότατος και ο Υψηλότατος, έχουν συγκεντρώσει μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών και τα υποβάλλουν σε ακραία σωματικά και ψυχικά βασανιστήρια. Εδώ, η «τριλογία του θανάτου» εκτυλίσσεται σε τρεις κύκλους (ο κύκλος της μανίας, ο κύκλος των κοπράνων και ο κύκλος του αίματος), ενώ, παράλληλα, δυο Αφηγήτριες διηγούνται τολμηρές ερωτικές ιστορίες παρμένες από το ημιτελές έργο Οι 120 μέρες των Σοδόμων του Μαρκησίου ντε Σαντ.
Παίζουν: Κώστας Μπερικόπουλος, Ιωάννα Μαυρέα, Αγορίτσα Οικονόμου, Γιάννης Κότσιφας, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Εβίτα Αγαΐτση, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Γιώργος Ζιάκας, Απόστολος Καμιτσάκης, Νάντια Κατσούρα, Μάριος Κρητικόπουλος, Λένα Μποζάκη, Εύη Οικονόμου, Ειρήνη Τσέλλου, Γιάννης Χαρκοφτάκης, Κώστας Phoenix.
Προπώληση εδώ.
Η Προξενήτρα Ι από 10/02
Ένα ταξίδι στη Νέα Υόρκη του 19ου αρχίζει με οδηγό τη δαιμόνια προξενήτρα Ντόλυ Λεβί, που αναλαμβάνει με ενθουσιασμό να βρει την ιδανική σύζυγο στον πλούσιο αλλά δύστροπο χήρο Οράτιο. Ταυτόχρονα, η Ντόλυ βοηθάει την ανιψιά του Οράτιου Ερμενεγάρδη, να παντρευτεί τον εκλεκτό της καρδιάς της και θα μηχανορραφήσει προκειμένου όλοι και όλες βρουν το ιδανικό τους ταίρι ή τουλάχιστον κάποιον που μπορεί να διαλύσει τη μοναξιά τους.
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει στο Θέατρο Rex-Σκηνή Μαρίκα Κοτοπούλη του Εθνικού Θεάτρου την κωμωδία του βραβευμένου με Πούλιτζερ συγγραφέα, μία φάρσα για το χρήμα και τον έρωτα, που όλοι και όλες αναζητούν διακαώς την περιπέτεια και την εφικτή ευτυχία.
Παίζουν: Μελίνα Βαμπούλα, Θανάσης Δήμου, Σίμος Κακάλας, Άλκης Μπακογιάννης, Ιωάννης Μυστακίδης, Ράνια Οικονομίδου, Πάνος Παπαδόπουλος, Θανάσης Ραφτόπουλος, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Γιάννης Σαμψαλάκης, Φώτης Στρατηγός, Βιβή Φωτοπούλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη.
Προπώληση εδώ.
Α.Κ.Α. Ι από 12/02
Ο Κάρλος υιοθετημένος γιος αγνώστου προέλευσης, δεν είχε ποτέ πρόβλημα με την ταυτότητά του. Η ζωή του ήταν γεμάτη μουσική και φίλους και παιχνίδι έως ότου γνωρίζει στο διαδίκτυο και ερωτεύεται την Κλαούντια. Κι έτσι λόγω συνθηκών ανεξάρτητων από τη θέλησή του, τρίζουν τα θεμέλια και οι ρίζες του. Η ματιά των άλλων τον αναγκάζει να ξανασκεφτεί ποια είναι η αληθινή του ταυτότητα: μπορεί να μην είναι καθόλου αυτός που έχει αποφασίσει ο ίδιος να είναι. Ο Κάρλος προσγειώνεται απότομα στην κόλαση του κοινωνικού ρατσισμού.
Στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, η Μαριτίνα Πάσσαρη παρουσιάζει το έργο του Ντάνιελ Μέγιερ, που δεν είναι μόνο μία ιστορία για τη γενιά του WhatsApp και του χιπ χοπ, αλλά ένα μοντέρνο, κοινωνικό και υπαρξιακό δράμα, που μοιάζει με μία σύγχρονη εκδοχή του Ρωμαίος και Ιουλιέτα.
Παίζει ο Μιχάλης Πανάδης.
Προπώληση εδώ.
Burn this Ι από 14/02
Η Άννα και ο Λάρρυ θρηνούν τον απροσδόκητο χαμό του φίλου και συγκατοίκου τους Ρόμπι, που σκοτώθηκε σε ναυτικό δυστύχημα με τον σύντροφό του. Η Άννα ανακαλύπτει στην κηδεία του πως η οικογένειά του δεν έχει ιδέα ότι ο Ρόμπι ήταν ομοφυλόφιλος, ούτε ότι εργαζόταν σαν χορευτής. Στις δύσκολες στιγμές που ακολουθούν, αποδεικνύεται πως ο επί σειρά ετών σύντροφός της, Μπάρτον, επιτυχημένος σεναριογράφος του Χόλιγουντ, αποτυγχάνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Μετά από λίγο, ο αδερφός του Ρόμπι, o Πέιλ, εισβάλει στο σπίτι, ανατρέποντας τα δεδομένα και δημιουργώντας νέες δυναμικές και συναισθήματα.
Στην πρώτη σκηνοθεσία της στο θέατρο, η Νάντια Κοντογεώργη επιλέγει το θεατρικό έργο του βραβευμένου με Πούλιτζερ Λάνφορντ Γουίλσον, από τις σημαντικότερες μορφές της off Broadway σκηνής. Πόσο μπορεί να μας μετακινήσει η δύναμη του έρωτα και πόσο ορμητικά μας διαμορφώνει η καλλιτεχνική δημιουργία; Και τελικά, πώς αξίζει να ζει κανείς; Η απάντηση στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
Παίζουν: Κίμωνας Κουρής, Μάριος Σαραντίδης, Ιβάν Σβιτάιλο, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου.
Προπώληση εδώ.
Περλιμπλίν και Μπελίσα Ι από 19/02
Ο μεσόκοπος Περλιμπλίν (όνομα που προσιδιάζει στους ερωτοχτυπημένους γέρους της λαϊκής φάρσας) πείθεται να παντρευτεί τη νεαρή γειτόνισσά του, για να μη μείνει μόνος και αβοήθητος στα γεράματα. Η Μπελίσα πείθεται να παντρευτεί τον πλούσιο γείτονά της για να γίνει πιο ποθητή από τους άλλους άντρες χάρη στην ομορφιά που θα της χαρίσουν τα πλούτη του. Όμως, λαχταρώντας έναν έρωτα της ηλικίας της, γοητεύεται από τον μυστηριώδη ξένο που κρύβεται τις νύχτες στον κήπο και της γράφει φλογερές επιστολές. Ο Περλιμπλίν δεν αντέχει να ζει χωρίς την αγάπη της Μπελίσα και σκοτώνει τον ανώνυμο εραστή, ενώ η Μπελίσα ανακαλύπτει την αλήθεια χάνοντας διαμιάς σύζυγο και ερωμένο.
Η νέα παραγωγή του Θεάτρου Πορεία είναι το κατά Δημήτρη Τάρλοου έργο του Φεδερίκου Γκαρθία Λόρκα.
Παίζουν: Χρήστος Σαπουντζής, Δανάη Σαριδάκη, Μαριάννα Πουρέγκα, Φαίδρα Αγγελάκη, Γιολάντα Μπαλαούρα, Έλενα Μελά, Περικλής Σιούντας.
PLATONOV Ι από 21/02
Η άφιξη του Πλατόνοφ αναστατώνει τη θερινή ραστώνη των καλεσμένων της χήρας Άννα Πετρόβνα, ξυπνώντας απαγορευμένα πάθη, αλλά και το υπαρξιακό ρίγος για το μάταιο και το φευγαλέο της ζωής.
Ο Ρώσος σκηνοθέτης Άντολφ Σαπίρο προσγειώνεται στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με Άντον Τσέχωφ και ανεβάζει ένα πρώιμο έργο του, όπου το υψηλό και το ποταπό, το κωμικό και το τραγικό, διαρκώς συνυπάρχουν, αλλά και συμπλέκονται άρρηκτα, το οποίο βρέθηκε λίγα χρόνια μετά τον θάνατό του χωρίς τίτλο.
Παίζουν: Γιώργος Χριστοδούλου, Παναγιώτα Βλαντή, Όμηρος Πουλάκης, Έρρικα Μπίγιου, Ειρήνη Καζάκου, Γιώργος Ηλιόπουλος, Κώστας Φλωκατούλας, Θανάσης Ζερίτης, Θανάσης Βλαβιανός, Δημήτρης Καραμπέτσης, Ιώβη Φραγκάτου, Σπύρος Ιωάννου.
Προπώληση εδώ.