Το Θέατρο Δίπυλον λειτουργεί ξανά μετά από σχεδόν 10 χρόνια
Ανοίγει τις πόρτες του στα τέλη Νοεμβρίου με ένα ψυχολογικό θρίλερ συγκρούσεων και ανατροπών που έχει δομή αρχαίου δράματος.
- 8 ΝΟΕ 2024
Σε απόσταση αναπνοής από την Αρχαία Αγορά Αθηνών και την Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, στη γειτονιά του Θησείου βρίσκεται ένα από τα θέατρα της Αθήνας που φέτος παίρνουν ξανά ζωή μετά από χρόνια σιωπής και παύσης.
Το Δίπυλον σηκώνει αυλαία, ύστερα από εννέα χρόνια που παρέμενε κλειστό και λειτουργεί και πάλι την Άσπρη του Αίθουσα. Εκεί, όπου από τις 28 Νοεμβρίου θα ανεβάσει την πρώτη του παράσταση, Η Μέρα της Φούστας.
Βασισμένη στο ομότιτλο έργο του Ζ.Π. Λίλιενφελντ, η σκηνοθέτις Ζωή Χατζηαντωνίου (Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων) παρουσιάζει ένα ψυχολογικό θρίλερ με δομή αρχαίου δράματος και στοιχεία επικού θεάτρου, που εκτυλίσσεται μέσα από μια σειρά κωμικοτραγικών επεισοδίων όπου οι ρόλοι θυτών και θυμάτων εναλλάσσονται διαρκώς γεννώντας ερωτήματα τα οποία αφορούν τη δύναμη της βίας και τη διαχείριση της ανθρώπινης ελευθερίας.
Η υπόθεση έχει ως εξής: Η Σόνια, καθηγήτρια λογοτεχνίας σε ένα δημόσιο λύκειο με παραβατικούς μαθητές, στοχοποιείται γιατί δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις του Διευθυντή προς τις καθηγήτριες και τις μαθήτριες να μην προσέρχονται στο σχολείο φορώντας φούστα. Ένα πρωί κατά τη διάρκεια του μαθήματος ένα τυχαίο συμβάν θέτει σε κίνηση μια χιονοστιβάδα απρόβλεπτων εξελίξεων. Η Σόνια, σε κατάσταση ακραίας σύγχυσης – ή ακραίας διαύγειας του μυαλού, κρατά ομήρους τους μαθητές της τάξης και τους κάνει μάθημα θεάτρου διά της βίας. Η κατάσταση ξεφεύγει από τον έλεγχό της καταλήγοντας σε ένα μεταδραματικό φινάλε.
Μπορεί χωρίς βία να εξευγενιστεί η βαναυσότητα του ανθρώπου; Είναι απαραίτητη η βία προκειμένου να επιτευχθεί ό,τι θεωρείται «μορφωτικό»; Πρέπει η κοινότητα να αναζητήσει τον θύτη εντός της ή είμαστε όλοι θύματα ενός έξωθεν βίαιου μηχανισμού που μας διαμορφώνει και μας εξαναγκάζει σε έναν διαρκή καθημερινό πόλεμο μέχρι τελικής αλληλλοεξόντωσης;
Με μότο τη σκέψη του διανοούμενου και αυτόχειρα Βάλτερ Μπένγιαμιν Κάθε μνημείο πολιτισμού είναι και ένα τεκμήριο βαρβαρότητας η Ζωή Χατζηαντωνίου σκηνοθετεί και μας προτείνει ένα βίαιο και παράφορο έργο καταιγιστικών ρυθμών, συγκρούσεων και ανατροπών που εκκινεί από την απόγνωση μιας γυναίκας λίγο πριν χάσει ολοκληρωτικά την πίστη της στον Άνθρωπο και στην Ελευθερία, στη δύναμη του Λόγου και της Τέχνης, τους κληροδοτημένους από την ελληνική αρχαιότητα ακρογωνιαίους λίθους της Ευρώπης της Δημοκρατίας και της Χαράς.
Η κρίση του καπιταλισμού έχει μετατραπεί σε κρίση του ανθρώπινου πολιτισμού. Η ζωή των ανθρώπων είναι γεμάτη αντιφάσεις που γεννούν βία στο όνομα μιας διαστρεβλωμένης ευημερίας. Ο κόσμος είναι ένα ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί ανά πάσα στιγμή.
Η Mέρα της Φούστας στις Κάτω Χώρες είναι η πρώτη ηλιόλουστη μέρα του χρόνου, η μέρα που όλες και όλοι μπορούν να βγουν έξω φορώντας φούστα.
Η παράσταση αφιερώνεται στην Αχού Νταριέι.
***
Η Μέρα της Φούστας
Σκηνοθεσία: Ζωή Χατζηαντωνίου
Παίζουν Θεοδώρα Τζήμου στον ρόλο της Καθηγήτριας, Μαρία Αρζόγλου, Νατάσα Βλυσίδου, Βαγγέλης Παπαγιαννόπουλος, Θάνος Κόνιαρης, Στέργιος Μικρούτσικος, Τίτος Πινακάς, Γιάννης Σανιδάς, Πάνος Χατσατριάν
Σκηνογραφία: Ελίνα Λούκου
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Γιώργος Μιζήθρας
Φώτα Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτιδας: Ντίνα Ντεμπέμπε, Ελμίνα Νέου
Φωνητική διδασκαλία: Απόστολος Κίτσος
Βοηθός ενδυματολόγου: Παναγιώτης Ρενιέρης
Βοηθός σκηνογράφου: Ελένη Ζωγράφου
Φωτογραφίες: Άλεξ Κατ
Γραφίστας: Πασχάλης Ζέρβας
Επικοινωνία & Γραφείο Τύπου: Μαρία Τσολάκη
Διαφήμιση-Social Media: RENEGADE MEDIA, Βασίλης Ζαρκαδούλας
Διεύθυνση και εκτέλεση παραγωγής: Kart Productions
Τα αποσπάσματα των έργων που χρησιμοποιούνται στην παράσταση βασίζονται στις μεταφράσεις του Γιώργου Δεπάστα.
Η παράσταση είναι συμπαραγωγή της ΤΕΧΝΗΧΩΡΟΣ & της QUADRAT ΑΜΚΕ.
Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ.
Info
Θέατρο Δίπυλον: Σαμουήλ Καλογήρου 2, Αθήνα, τηλ. 210-3230803.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00, Κυριακή στις 20.00.
Διάρκεια: 100 λεπτά
Προπώληση εδώ.