Γιατί το Μετρό της Αθήνας κρίθηκε ως ένα από τα καλύτερα της Ευρώπης
- 18 ΣΕΠ 2024
Στο πλαίσιο της διαφημιστικής της στρατηγικής, μια ιδιωτική εταιρεία του τουριστικού κλάδου που εδρεύει στη μακρινή Καλιφόρνια και έχει δημιουργήσει μια πλατφόρμα παγκόσμιας κλίμακας με υπηρεσίες φύλαξης αποσκευών για τους ταξιδιώτες και τους τουρίστες, είχε την ιδέα να βάλει σε σειρά κατάταξης τα δίκτυα Μετρό της Ευρώπης, από το χειρότερο στο καλύτερο. Οι εργαζόμενοι της Bounce δηλώνουν «εξπέρ σε θέματα ταξιδιού και αποσκευών» και έτοιμοι να αποκαλύψουν αλήθειες που κανονικά θα απαιτούσαν συγκοινωνιακές μελέτες και αναλύσεις.
Στο συνοδευτικό κείμενο, περιγράφουν τη μεθοδολογία που τους οδήγησε στην τελική ετυμηγορία της έρευνας: «Έχουμε λάβει υπόψη ένα εύρος παραγόντων, από τον μέσο όρο των αξιολογήσεων στην Google για τους σταθμούς μέχρι παράγοντες όπως είναι η απόσταση που καλύπτει καλύπτεται το δίκτυο, τον αριθμό των σταθμών του δικτύου, η ετήσια επιβατική κίνηση [σ.σ. χωρίς να διευκρινίζεται εάν αυτό είναι καλό ή κακό], όπως και την ποσόστωση των θετικών και αρνητικών αντιδράσεων στη σχετική ειδησεογραφία ανά χώρα».
Δεν διευκρινίζεται εάν τα παραπάνω είχαν ισόποση βαρύτητα στο τελικό σκορ. Επίσης, δεν αναφέρεται αν η έρευνα ανατέθηκε σε κάποια εξειδικευμένη ομάδα ανάλυσης δεδομένων, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις.
Τα δεδομένα αυτά, λοιπόν, όπως εξηγείται στο κείμενο της εταιρείας πριν την απαρίθμηση, «έχουν συνταχθεί σε μια ενιαία λίστα βαθμολογίας με τα σκορ όλων των δικτύων» και έτσι –απλά!– προκύπτει το πόρισμα. Μάλλον, δεν χρειάζεται να αναζητήσουμε τον λόγο που το Μετρό της Αθήνας βρέθηκε ψηλά-ψηλά στη λίστα και συγκεκριμένα στην 3η καλύτερη θέση της Ευρώπης, μια θέση πάνω από το δίκτυο της κακόμοιρης Μαδρίτης – ένα δίκτυο το οποίο μετρά ιστορία απ’ το 1919 και σήμερα περιλαμβάνει 300 σταθμούς και 12 γραμμές (!), καλύπτοντας πάνω από 293 χλμ. διαδρομής.
Το Μετρό της Αθήνας στην κορυφή της Ευρώπης (;)
Η έρευνα της ιδιωτικής εταιρίας φύλαξης αποσκευών απέδωσε στο Μετρό της Αθήνας το σκορ του 7,29/10.
Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα τα οποία σπεύδει να αναδείξει το report (με βάση κυρίως τα σχόλια που υπάρχουν διαθέσιμα online, προφανώς πολύ περισσότερο από τουρίστες παρά από κατοίκους) είναι τα εξής:
Η σύνδεση που προσφέρει με το αεροδρόμιο και το λιμάνι «το οποίο εξυπηρετεί τις ακτοπλοϊκές γραμμές προς πολλούς ελληνικούς νησιωτικούς προορισμούς, όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Νάξος και η Μύκονος», ο «σύγχρονος, ευρύχωρος, καθαρός» σταθμός του Συντάγματος «που βρίσκεται στην πολιτική καρδιά της Αθήνας» και «τα εκθέματα στο επίπεδο της αίθουσας εισιτηρίων αποτελούν επίσης ένα από τα σημαντικότερα σημεία των εμπειριών ορισμένων ταξιδιωτών».
Και έτσι, μαζί με μερικές βασικές πληροφορίες για το δίκτυο (μέγεθος, αριθμός σταθμών κλπ) ολοκληρώνεται η επιχειρηματολογία για την αξιολόγηση, που ομολογουμένως υπήρξε αποκαλυπτική. Να κάνουμε την ερώτηση εάν έτυχε κάποιος από την εταιρία της Καλιφόρνιας να ταξιδέψει το πρόσφατο καλοκαίρι με καύσωνα σε συρμό παλιάς χρονολογίας, όπου δεν υπάρχει κλιματισμός και τα διαστήματα ανάμεσα στα δρομολόγια άγγιζαν την αιωνιότητα;
Μάλλον όχι.