Πού τοποθετήθηκαν οι 12 κάμερες σε λεωφορειολωρίδες της Αθήνας
- 7 ΝΟΕ 2023
Το κυκλοφοριακό ζήτημα της Αθήνας γίνεται όλο και μεγαλύτερο χρόνο με το χρόνο και φυσικά οι ρυθμίσεις για τον Κηφισό που ακούστηκαν τον τελευταίο μήνα δεν αρκούν για να λύσουν το πρόβλημα. Το ζήτημα θεωρείται πια ένα από τα μεγαλύτερα που θα απασχολήσουν τον νέο δήμαρχο, Χάρη Δούκα και την κεντρική διοίκηση. Ο ΟΑΣΑ όπως είναι αντιληπτό είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στον τομέα αυτό και ασχέτως των προβλημάτων του, η εύρυθμη λειτουργία του επηρεάζεται συνεχώς και από τις παραβάσεις στους μεγάλους λεωφορειοδρόμους.
Τι συμβαίνει και ποιο είναι το μέτρο του ΟΑΣΑ;
Οι οδηγοί αντιμετωπίζουν καθημερινά ένα ατελείωτο μποτιλιάρισμα τους δρόμους τις περισσότερες ώρες της ημέρας και αυτό ουσιαστικά «αναγκάζει» αρκετούς να παρανομούν. Αυτό σημαίνει ότι, όπως θα έχεις παρατηρήσει, χιλιάδες είναι εκείνοι που καθημερινά χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες για να κερδίσουν άλλη μια λωρίδα και να κινηθούν λίγο πιο γρήγορα για να φτάσουν στον προορισμό τους. Αυτό ωστόσο προκαλεί μια σειρά από άλλα προβλήματα και φυσικά αποσυντονίζει το πρόγραμμα των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Για να αντιμετωπιστεί αυτή η συνθήκη, ο ΟΑΣΑ κινήθηκε στα τεχνικά μέσα και στις ψηφιακές κάμερες, αυξάνοντας τον αριθμό αυτών που λειτουργούν στην πρωτεύουσα. Μετά την εγκατάστασή τους που ίσως παρατήρησες αυτόν τον μήνα, ο ΟΑΣΑ διαθέτει πλέον 12 κάμερες που θα λειτουργούν καθημερινά (τις ώρες που οι συγκοινωνίες εξυπηρετούν το κοινό αλλά και το Σάββατο από τις 06:00 έως τις 16:00) στην πόλη προκειμένου να γίνεται πιο άμεσα ο έλεγχος για τη μη χρήση των λεωοφορειολωρίδων από Ι.Χ.
Πού βρίσκονται οι νέες κάμερες
- Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας: 5 κάμερες
- Λεωφόρος Κηφισίας: 1 κάμερα
- Λεωφόρος Μεσογείων: 3 κάμερες
- Λεωφόρος Αλεξάνδρας: 3 κάμερες
Τι καταγράφουν οι 12 κάμερες
Σύμφωνα με την ενημέρωση της Τροχαίας, ο ΟΑΣΑ θα παραδίδει στις Διευθύνσεις της Τροχαίας ανά τακτά χρονικά διαστήματα, κρυπτογραφημένο υλικό που θα λαμβάνεται από τις νέες ψηφιακές κάμερες, έτσι ώστε τα αρμόδια όργανα να βεβαιώνουν και να αποστέλλουν τις παραβάσεις. Το σύστημα ελέγχου ταχύτητας (ραντάρ – φωτογραφικής κάμερας) τοποθετημένο σε θάλαμο θα ελέγχει την ταχύτητα όλων των διερχομένων οχημάτων. Το όχημα που εισέρχεται σε λεωφορειολωρίδα θα καταγράφεται και θα αποτυπώνεται στη φωτογραφία.
Επίσης, στη φωτογραφία θα εμφανίζεται: ταχύτητα κίνησης, το σημείο/λωρίδα της παράβασης, η κατεύθυνση, η ημερομηνία, η ώρα καθώς επίσης και κάθε στοιχείο που κρίνεται απαραίτητο για την τεκμηρίωση της παράβασης. Η παράβαση θα καταγράφεται σε φωτογραφία μέσω ειδικής έγχρωμης ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διαχωρισμού επιβατικών (Ι.Χ.) και φορτηγών.
Και ποιο είναι το πρόστιμο;
Στη συνέχεια, μετά τη διασταύρωση των στοιχείων, η κλήση για την πληρωμή του προστίμου των 200 ευρώ, αποστέλλεται στη διεύθυνση του ιδιοκτήτη του οχήματος. Στην περίπτωση δε που κάποιο όχημα είναι παρκαρισμένο σε λεωφορειολωρίδα (Αποκλειστική Λωρίδα Λεωφορείων), από τον ΚΟΚ εκτός του προστίμου των 200 ευρώ, προβλέπεται η αφαίρεση των πινακίδων αλλά και η απομάκρυνσή του από το σημείο με γερανό.