Τα 10 μεγαλύτερα σε διάρκεια δρομολόγια αστικών λεωφορείων στην Αττική
Διαδρομές που αγγίζουν τις 110 στάσεις, δρομολόγια που τεστάρουν τις αντοχές οδηγών και επιβατών. Κάναμε πλήρη αποδελτίωση στις γραμμές του ΟΑΣΑ και απαριθμούμε εκείνες που κρατάνε σχεδόν μια αιωνιότητα.
- 22 ΙΟΥΝ 2023
Κόσμος και κοσμάκης έχει αφήσει τα νιάτα του στα φθαρμένα καθίσματα του 608 και του 550, αλλά το πιο «παινεμένο» αστικό λεωφορείο είναι φυσικά το δρομολόγιο 140, εξαιτίας του διάσημου bit που είχε γράψει για την πρώτη του παράσταση ο Βύρωνας Θεοδωρόπουλος. Μια διαδρομή «από το μυθικό Πολύγωνο, που κανείς δεν ξέρει πού βρίσκεται, μέχρι τη Γλυφάδα, όπου όλοι έχουν αμάξια», μια διαδρομή με την οποία βλέπεις τη ζωή να περνάει μπροστά απ’ τα μάτια σου σαν ταινία – μαιευτήριο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο, πολυτεχνείο, εκκλησίες, πλατείες, νοσοκομείο, νεκροταφείο.
Ωστόσο, οι 88 στάσεις και τα 76 λεπτά διαδρομής του 140 ωχριούν μπροστά στο μαραθώνιο, σχεδόν υπερατλαντικό ταξίδι το οποίο διάγουν καθημερινά και ακούραστα συνάδελφοί του, αστικά που είναι κανονικοί ήρωες της ασφάλτου.
Δρομολόγια στα οποία το ένα εισιτήριο δε φτάνει για να τα ακολουθήσεις από την αφετηρία μέχρι τον τερματισμό – δεδομένου ότι το χρονικό όριο που ισχύει το κόμιστρο είναι 90 λεπτά, καταλαβαίνεις ότι στη λίστα που συγκεντρώσαμε με τα μεγαλύτερα δρομολόγια της Αττικής, οι αποστάσεις είναι σοβαρές και οι χρόνοι αγγίζουν την αιωνιότητα.
Ανάμεσα στα εκατοντάδες δρομολόγια που αριθμεί ο ΟΑΣΑ σε όλο το Λεκανοπέδιο Αττικής, κατά μέσο όρο οι διαδρομές καλύπτονται στα 30-40 λεπτά, ενώ παραδόξως δεν είναι εκείνα τα αστικά που διακρίνονται από το γράμμα Χ όσα εκτελούν (χρονικά) τις μεγαλύτερες διαδρομές. Από την πλήρη αποδελτίωση των δρομολογίων που κάναμε για να καταλήξουμε στην παρακάτω αρίθμηση, φαίνεται ότι πιο εξαντλητικά για τους καθημερινούς επιβάτες και οδηγούς είναι εκείνα που έχουν για όνομα τριψήφιο αριθμό που αρχίζει από 3 (προορισμό: ανατολική Αττική), όπως και εκείνο με το κωδικό όνομα 535.
Γραμμή 504
Κατεύθυνση: Θρακομακεδόνες – Κηφισιά
Στάσεις: 68
Διάρκεια Ταξιδιού: 84 λεπτά
Μια κυκλική διαδρομή που εξυπηρετεί τα βόρεια προάστια, μέχρι τα βουνά στους Θρακομακεδόνες και τη Βαρυμπόμπη. Υπάρχει πολίτης εκεί χωρίς αμάξι;
Γραμμή 319
Κατεύθυνση: Στ. Δουκ. Πλακεντίας – Παλλήνη – Εκπτωτικό Χωριό
Στάσεις: 85
Διάρκεια Ταξιδιού: 88 λεπτά
Ξεκινά από το τέρμα της μπλε γραμμής, τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, για να φτάσει στα άγνωστα εδάφη της Παλλήνης που έμαθε το πανελλήνιο από τον Δημητροκάλη και έπειτα από κοντά 90 λεπτά διαδρομής, με τον φόβο μην μπει ελεγκτής στην τελευταία στάση, φτάνεις στο εκπτωτικό χωριό, αλλά καμία έκπτωση δε χωράει στα όνειρα του 319. Θα έπρεπε να φτάνει θάλασσα.
Γραμμή 721
Κατεύθυνση: Αχαρνές – Κηφισιά
Στάσεις: 79
Διάρκεια Ταξιδιού: 87 λεπτά
Η υποσημείωση γράφει, «προσωρινή λόγω εκτέλεσης έργων». Φήμες λένε ότι έχει ξεχαστεί ο ΟΑΣΑ, τα έργα ολοκληρώθηκαν και οι οδηγοί αναρωτιούνται γιατί φτάνουν από τα bad-ass βουνά των Αχαρνών μέχρι την περικαλλή Κηφισιά σε μια διαδρομή. Οριακά με μονό εισιτήριο.
Γραμμή 326
Κατεύθυνση: Στ. Κάντζα – Σπάτα – Άρτεμις
Στάσεις: 83
Διάρκεια Ταξιδιού: 91 λεπτά
Μια διαδρομή που κινείται σε ευθεία, αλλά είναι κυκλική – ένα τεστ αντοχής για τους οδηγούς που ανεβαίνουν πάνω-κάτω από τα Γλυκά Νερά μέχρι την παραλία της Αρτέμιδας χωρίς να έχουν δικαίωμα στάσης για μια γρήγορη βουτιά.
Γραμμή 500
Κατεύθυνση: Κηφισιά – Πειραιάς
Στάσεις: 88
Διάρκεια Ταξιδιού: 92 λεπτά
Νυχτερινό δρομολόγιο μόνο για τα Σαββατοκύριακα, το οποίο ξεκινάει από τα έρημα βόρεια προάστια και περνάει από το κέντρο και την πλατεία Ομονοίας, ώστε να καταλήξει στον Πειραιά. Στο ενδιάμεσο, έχει καλύψει εργατικές πολυκατοικίες, πλατείες, εκκλησίες, γήπεδα, «το σπίτι του Ηθοποιού» αλλά και τη στάση «Παράδεισος». Ένα ξεκάθαρα διαταξικό δρομολόγιο, ένα αστικό για όλους, που ακολουθεί παρόμοια διαδρομή με τη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ. Γιατί, αν σου πει κάποιος «δεν μπορείς», πες του «κοίτα να μαθαίνεις».
Γραμμή 122Θ
Κατεύθυνση: Βαρκιζα – Στ. Αργυρουπολη
Στάσεις: 91
Διάρκεια Ταξιδιού: 95 λεπτά
Λειτουργεί αποκλειστικά τα Σαββατοκύριακα της καλοκαιρινής περιόδου (από τις 9:00 μέχρι τις 16:55), προς εξυπηρέτηση των λουόμενων με κατεύθυνση τη Γλυφάδα, τη Βούλα, τη Βουλιαγμένη και τη Βάρκιζα. Κινείται παραλιακά, ρίχνοντας σκόνη στο Τραμ.
Γραμμή 310
Κατεύθυνση: Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα – Μάτι
Στάσεις: 77
Διάρκεια Ταξιδιού: 101 λεπτά
Περάσαμε το φράγμα των 100 λεπτών από αφετηρία μέχρι τέρμα και το ταξίδι ακουμπάει πια τις παρυφές του λεκανοπεδίου, όπου άμα δεν έχεις εξοχικό, δεν έχεις και πολλούς λόγους να επισκεφθείς. Μια κυκλική διαδρομή από Μαραθώνα μέχρι Ραφήνα και το πονεμένο Μάτι.
Γραμμή 323
Κατεύθυνση: Άγ. Νικόλαος – Αγ. Κυριακή – Βραυρώνα
Στάσεις: 103
Διάρκεια Ταξιδιού: 102 λεπτά
Μια αρκετά μπερδεμένη κυκλική διαδρομή που κλωθογυρίζει στα παράλια της Αρτέμιδας –κοινώς, Λούτσας– για πάνω από 100 λεπτά. Κανείς δεν ξέρει πότε θα ενδώσει επιτέλους στα ζεστά αβαθή νερά της παραλίας, ζώντας το όνειρο μέχρι τέλους.
Γραμμή 330
Κατεύθυνση: Κορωπί – Αγ. Μαρίνα
Στάσεις: 110
Διάρκεια Ταξιδιού: 114 λεπτά
Το δρομολόγιο αυτό διαθέτει τρεις στάσεις «Παλιό τέρμα», μία που λέγεται «Τέρμα», αλλά στην ουσία δεν τερματίζει καν αυτό το ασύλληπτο δρομολόγιο, το οποίο ενώνει Κορωπί με την αντιδιαμετρικά αντίθετη Αγία Μαρίνα στα νότια. Αντί για προβατάκια, μπορείς το βράδυ να μετρήσεις τις στάσεις του.
Γραμμή 535Α
Κατεύθυνση: Ζηρίνειο – Εύξεινος Πόντος – Φράγμα
Στάσεις: 91
Διάρκεια Ταξιδιού: 119 λεπτά
Εδώ, πια, ο ΟΑΣΑ κατέκτησε τη Νάρνια. Μια κυκλοφοριακή γραμμή που εγκαινιάστηκε τέλη του 2018 για να «διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων προς την Κηφισιά και το κέντρο της Αθήνας», τη στιγμή που οι περιοχές που καλύπτει είναι σίγουρα προϊόν φαντασίας: Ζηρίνειο, Εύξεινος Πόντος, Καλέτζι και Φράγμα Μαραθώνα. Κανονική εκδρομή με κυκλική διαδρομή, διάρκειας δύο ωρών. Να σημειώσουμε ότι αποτελεί εξελιγμένη (σε μήκος) έκδοση του 535 με εκείνου τη διάρκεια στα 96 λεπτά.