Άνδρος: O ορισμός του «από τύχη ζούμε» σε αυτή τη χώρα
- 16 ΑΥΓ 2024
Το να κανονικοποιούμε τον παραλογισμό γύρω μας είναι το εθνικό μας άθλημα, μετά το μπάσκετ φυσικά. Γιατί όσο και να προβάλλει αντίσταση ο εγκέφαλός μας απέναντι στις ειδήσεις που έχουν να κάνουν με τις φωτιές ή τις καθημερινές προβληματικές στιγμές, στο τέλος πάντα κερδίζει το «Εντάξει, στην Ελλάδα ζούμε». Δεν θα έπρεπε να είναι έτσι, αλλά είναι και το περιστατικό στην Άνδρο το επιβεβαιώνει.
Μπορεί να μην είχαμε νεκρούς, όμως το βράδυ της Πέμπτης, στο λιμάνι του Γαυρίου, στην Άνδρο, οι επιβάτες και το πλήρωμα του πλοίου SAONISOS κινδύνευσαν να πέσουν στη θάλασσα. Μάλιστα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, διέταξε έρευνα.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, που αποτυπώνει την οργή του υπουργού για το νέο περιστατικό που αφορά ζήτημα ασφαλείας, η μεγαλύτερη προτεραιότητα για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι τα θέματα ασφάλειας και ειδικά στην ακτοπλοΐα, είναι μη διαπραγματεύσιμα και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο ανοχής. «Δεν είναι αποδεκτή καμία έκπτωση στα θέματα ασφαλείας από κανέναν και αποτελεί προαπαιτούμενο για όλους τους πολίτες».
Και κάπου εδώ εμφανίζονται τα social media και κάνουν τη δουλειά τους: μοιράζουν γνώση και υλικό. Όπως διακρίνεται στο βίντεο, επιβάτες και μέλη του πληρώματος προσπαθούν να βοηθήσουν έναν οδηγό ΙΧ αυτοκινήτου να εισέλθει εντός του πλοίου, χωρίς να τα καταφέρνουν. Κι αυτό γιατί ο πλοίαρχος αποφάσισε να σηκώσει τη μπουκαπόρτα και το πλοίο να αναχωρήσει, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να βρεθεί στο χείλος της προβλήτας.
Την ίδια ώρα, αρκετοί είναι αυτοί που διακρίνονται να πηδούν, στην κυριολεξία την τελευταία στιγμή, εντός του πλοίου, διακινδυνεύοντας τις ζωές τους. Ο Μίλτος Τεντόγλου μπορεί να αισθάνεται περήφανος, αν και πάλι, δεν θα έπρεπε.
Αυτό που προκαλεί εντύπωση, ωστόσο, όσο και να έχουμε συνηθίσει στον παραλογισμό, είναι ότι η SAONISOS έχει ένα, ας το πούμε, επιβαρυμένο ιστορικό. Τι εννοούμε με αυτό:
-Τις τελευταίες μέρες του Ιουνίου που αφήσαμε πίσω, το πλοίο προσέκρουσε σε βραχώδη σημείο στο βορειοανατολικό άκρο της εισόδου του λιμανιού της Φολεγάνδρου, με αποτέλεσμα πέντε επιβαίνοντες -τρία μέλη του πληρώματος και 2 επιβάτες- να τραυματιστούν και να διακομισθούν για εξετάσεις.
-Πριν από λίγες μέρες και στην Τήνο αυτή τη φορά, λόγω βλάβης στον μειωτήρα της αριστερής κύριας μηχανής, συνελήφθη ο Α’ Μηχανικός του πλοίου, για παράβαση του άρθρου 291 του Π.Κ. (Διατάραξη της ασφάλειας σιδηρόδρομων, πλοίων και αεροσκαφών) και του άρθρου 378 παρ.2 του Π.Κ. (Φθορά ξένης ιδιοκτησίας), ενώ μετά την προσκόμιση βεβαιωτικού αξιοπλοΐας από τον νηογνώμονα που το παρακολουθεί επετράπη ο απόπλους του και απέπλευσε με προορισμό το λιμάνι της Σύρου.
-Πάλι τον Αύγουστο, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Πάρου ότι στο επιβατικό – οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίο «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» Ν.Π. 12489 παρουσιάστηκε αύξηση της θερμοκρασίας στη δεξιά κύρια μηχανή, λόγω ύπαρξης άμμου στα φίλτρα αναρρόφησης, κατά τη διάρκεια του δρομολογίου του από το λιμάνι της Νάξου προς το λιμάνι της Πάρου.
Μπορεί το καλοκαίρι αυτό να μην είναι το ιδανικό για όσους μπαίνουν στο πλοίο, τουλάχιστον όμως θα γλιτώσουν τις φωτιές -αν φυσικά είναι σχετικά γυμνασμένοι και προλαβαίνουν να πατήσουν μέσα στο πλοίο. Αν δεν είναι γυμνασμένοι, τότε ας κάνουν τον σταυρό τους και ας πουν και εκείνοι, όπως και οι περισσότεροι από εμάς το γνωστό «από τύχη ζούμε». Γιατί ναι, από τύχη ζούμε σε αυτή τη χώρα.