OPINIONS

Η Μeghan Markle, η Νίκη Κάρτσωνα και η γυναίκα που φταίει

Η Μεγάλη Βρετανία ζει σε μια διαρκή υπαρξιακή κρίση αλλά τώρα τα πράγματα μοιάζουν πολύ πιο εύκολα. Για όλα φταίει η Markle.

Θυμάμαι ότι ήταν στις 5 Αυγούστου 2003 -εγώ τότε στην αρχή της εφηβείας μου- όταν είχα μπει στο γήπεδο της Λεωφόρου για πρώτη φορά στη ζωή μου προκειμένου να παρακολουθήσω το φιλικό παιχνίδι του Παναθηναϊκού με τη Βίλεμ. Για το παιχνίδι αυτό και τα απίστευτα που είχε κάνει ο Σανμαρτεάν έχω μιλήσει και αλλού.

Ας πάρουμε όμως την κάμερα από τον Σανμαρτεάν και ας πάμε στη Νίκη Κάρτσωνα. Να μια πρόταση που δεν περίμενα να γράψω ποτέ στη ζωή μου. Εκείνο τον Αύγουστο τα πράγματα ήταν πολύ τεταμένα στον Παναθηναϊκό. Ήταν, νομίζω, το πρώτο παιχνίδι μετά το χαμένο πρωτάθλημα της Ριζούπολης. Πράγματι ήταν και μετά το πρώτο θετικό σοκ που βίωσα βλέποντας τις τεράστιες διαστάσεις του γηπέδου και το φανταστικό χρώμα του χλοοτάπητα, έκατσα στη θέση μου.

Τα πρώτα πράγματα που άκουσα, όταν προσαρμόστηκα στην κατάσταση και η όραση άφησε λίγο χώρο και για τις υπόλοιπες αισθήσεις, ήταν βρισιές για τη Νίκη Κάρτσωνα. Ναι, τα πρώτα γηπεδικά μπινελίκια που άκουσα ήταν για ένα μοντέλο. Ένα ολόκληρο γήπεδο -όχι με τον ρυθμικό και συγκροτημένο τρόπο ενός συνθήματος- αλλά με σποραδικά ξεσπάσματα αρρενωπής επιτέλεσης την έλεγε ‘γυναικάκι’, ‘πουτάνα’, ‘καργιόλα’ ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο. Το αφήγημα ήταν γνωστό. Ο Μιχάλης Κωνσταντίνου (ο ‘Μιχαλάκης’, όπως ακουγόταν ειρωνικά μεν στοργικά δε η λέξη ανάμεσα στις βρισιές) είχε πέσει, δεν ήταν αυτός που ήταν. Για την απουσία του γκολ και για το ντεφορμάρισμά του έφταιγε η Κάρτσωνα. Ακόμα και αν είχαν χωρίσει μήνες πριν.

Κοντά στα 20 χρόνια μετά πάμε την κάμερα τελείως αλλού. Οι εξοργισμένοι οπαδοί του Παναθηναϊκού με τις φόρμες και τις εμφανίσεις του Παναθηναϊκού εξαφανίζονται ένας-ένας. Το χορτάρι γίνεται κάποιο ακατανόητα ακριβό χαλί και τη θέση των οπαδών παίρνουν κάτι καλουστεκούμενοι τύποι με περίεργα ρούχα, πολύ λευκό δέρμα και πάρα πολλά λεφτά. Επίσης ακατανόητα. Είναι η βασιλική οικογένεια της Μεγάλης Βρετανίας.

AP Photo/Alastair Grant

Ομολογώ ότι δεν παρακολουθώ καθόλου τις εξελίξεις στον Βασιλικό Οίκο και ,όπως κάθε Έλληνας, που κατά τη μάλλον λανθασμένη κοινή παραδοχή δεν του χωράει η μοναρχία στο DNA, δεν συμμερίζομαι καθόλου τη λατρεία. Την καταλαβαίνω όμως απόλυτα. Αν είναι να ασχολούμαστε με τις ιδιωτικές ζωές κάποιων ας είναι αυτοί απολιθώματα του παρελθόντος που δεν μας μοιάζουν σε τίποτα, παρά μέτριοι παρουσιαστές-παιδιά της διπλανής πόρτας.

Παρότι, λοιπόν, δεν πολυασχολούμαι με όλα αυτά ενημερώθηκα για όσα συμβαίνουν από τη στιγμή που το ζευγάρι του Πρίγκιπα Χάρι και της Μeghan Markle πόσταρε στο instagram ότι θα πάρει τις αποστάσεις του από τη Βασιλική Οικογένεια. Η Meghanμ εξάλλου, ήταν από την αρχή μια ενδιαφέρουσα περίπτωση. Δεν ήταν γαλαζοαίματη, είχε προηγούμενες σεξουαλικές εμπειρίες, δούλευε ως ηθοποιός και παραήταν μελαχρινή, για να είναι μέλος της Οικογένειας. Χαρακτηριστικά που αρκούν για να την κάνουν συμπαθή.

Βλέπετε η παρουσία της είναι που έβαλε τον απαρχαιωμένο θεσμό της βασιλείας στα κοινωνικά και πολιτισμικά του συμφραζόμενα δείχνοντας ότι δεν είναι μόνο πανέμορφες τσαγιέρες. Πρώτα η αμφισβήτηση, η οργή και η κοροϊδία των media προς το πρόσωπό της. Μετά, αφού έγινε ο γάμος, η δήθεν ένδειξη του πόσο προοδευτική και μοντέρνα είναι η βασιλική οικογένεια (από τις περιπτώσεις που η έμφαση στην ανεκτικότητά σου είναι απλά το κερασάκι στη ρατσιστική τούρτα). Τώρα, στη βασιλική κρίση, πήρε τον ρόλο αυτής που προσφέρει το μήλο.

Σύμφωνα με την αφήγηση αυτή, ο Harry ήταν καλό παιδί. Ήταν όμως λίγο ‘ιδιαίτερο’. Ξέρετε όπως ο Μιχάλης Κωνσταντίνου. Κι όχι μόνο. Ο Ozzy, o John Lennon και φυσικά ο Kurt Cobain. Α και ο Αδάμ. Και αυτά τα ιδιαίτερα παιδιά είχαν πάντοτε ένα σημαντικό ταλέντο: έβαζαν πολλά γκολ με τον Ηρακλή, γέννησαν τη metal, άλλαξαν την παγκόσμια μουσική, ήταν χαρισματικοί πρίγκιπες ή απλά τριγυρνούσαν με χάρη στον Παράδεισο. Και εκεί που πήγαιναν, με μια δόση αυτοκαταστροφής πάντα μέσα τους, ήρθαν εκείνες οι διαβολογυναίκες και τους κατέστρεψαν. Τους έβαλαν στο βρακί τους ή στο φύλλο συκής τους.

AP Photo/Frank Augstein

Εξάλλου εδώ έχουμε μια από εκείνες τις περιπτώσεις που τα γεγονότα δεν έχουν σημασία. Το μοτίβο έχει πλαισιώσει την κατάσταση με τόσο γερό και συνεκτικό τρόπο που δείχνουν να μην απασχολούν κανέναν. Όπως το είδαμε στο παρελθόν χιλιάδες φορές, έτσι το βλέπουμε και τώρα. Για όλη την κρίση της Βασιλικής Οικογένειας φταίει η ναρκισσίστρια και ανώριμη Meghan. Αυτή είναι που μπήκε στην άλλη σειρά.

Γοητευτικές και πανέμορφες γυναίκες, των οποίων η ομορφιά και μαζί η πονηριά χειραγώγησε τα ‘ιδιαίτερα’ παιδιά. Μάλιστα υπάρχει μια περίπτωση, εκείνη της  Yoko Ono που έγινε ακόμα περισσότερο μισητή, επειδή όχι μόνο κατέστρεψε τον Lennon αλλά το έκανε χωρίς να είναι εκτυφλωτικά όμορφη. Αυτό έδωσε βλέπετε στον άντρα-δημιουργό ένα επιπλέον κρίμα στην καταστροφή του. Αν ήταν να καταστραφεί ας καταστρεφόταν από μια Νίκη Κάρτσωνα. Ήταν και πανέμορφη. Υπηρετούσε και το κλισέ.

To υπηρετεί και η Meghan, μια δηλωμένη φεμινίστρια που είχε καταγγείλει τους δημιουργούς του ‘Suits’, στο οποίο πρωταγωνιστούσε, ότι την έβλεπαν σαν σεξουαλικό αντικείμενο. Αυτό το male-gaze το πλήρωσε, παρότι το κατήγγειλε, από τότε που μπήκε στη Βασιλική Οικογένεια. Τo πληρώνει και τώρα που υπάρχει πιθανότητα να βγει από αυτή.

Τα σκανδαλοθηρικά έντυπα της Βρετανίας, που παραδόξως (not) στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι πολύ συντηρητικά, έβαλαν μπροστά την Meghan φτιάχνοντας τον όρο Megxit ή βάζοντάς τη ως το μόνο υποκείμενο της απόφασης. Γιατί συνήθως ο κόσμος είναι μια αντρική υπόθεση. Εκτός από όταν τα χρηστά ήθη διασαλεύονται από τη σαγήνη. Γιατί αλλάζοντας και πάλι το ηλίθιο κλισέ: πίσω από κάθε χειριστική γυναίκα υπάρχει πάντα ένας αυτοκαταστροφικός άντρας.

(Κεντρική Φωτογραφία: AP Photos)