NETFLIX

Γιατί το Netflix κόβει τις αγαπημένες σου σειρές

Άλλη μία μέρα, άλλη μία σειρά του Netflix κομμένη. Γιατί ακυρώνονται ακόμα και σειρές που έχουν ανέβει στο top-10 της πλατφόρμας;

Το Netflix μόλις έκοψε το ‘Away’. Η δραματική σειρά με πρωταγωνίστρια τη Hilary Swank στον ρόλο μίας γυναίκα αστροναύτη που αποφασίζει να εγκαταλείψει τη Γη για μία πολυετή αποστολή στον Άρη, ήταν χλιαρή και άνευρη και η κριτική την είχε υποδεχθεί ως ακριβώς τέτοια. Αυτό όμως δεν την είχε εμποδίσει από το να βρίσκεται στο top-10 του αμερικανικού Netflix για το μεγαλύτερο μέρος του Σεπτεμβρίου, και στην ίδια την κορυφή του τις πρώτες ημέρες μετά την κυκλοφορία του. Σύμφωνα, δε, με στοιχεία της Nielsen, εκείνες τις πρώτες δύο και άνω εβδομάδες το ‘Away’ ήταν η τρίτη μόλις σειρά του Netflix μετά το ‘Cobra Kai’ και το ‘Lucifer’.

Με το Netflix να ζυγίζει πάντοτε την παγκόσμια απήχηση μιας σειράς σε σχέση με το κόστος της, δεν θα ήταν τολμηρό να συμπεράνουμε έστω και χωρίς κάποια επίσημη αιτιολογία για την ακύρωσή του, πως το ‘Away’ είχε καλές έως πολύ καλές πιθανότητες ανανέωσης. Το ίδιο ένιωθε και ο δημιουργός της Andrew Hideraker. Όχι όμως στη νέα εποχή του Covid-19.

Αντίθετα με το ‘Away’ που τουλάχιστον δεν είχε προλάβει ακόμα να ανανεωθεί, άλλες σειρές του Netflix βρέθηκαν να ακυρώνονται παρότι είχαν ήδη την εγγύηση μίας επόμενης σεζόν. Πρώτα θύματα ήταν το ‘The Society’, το teen show μυστηρίου για μία ομάδα εφήβων που κλήθηκαν να φτιάξουν δική τους κοινότητα όταν η υπόλοιπη πόλη τους εξαφανίστηκε, και το ‘I Am Not Okay With This’, ένα επίσης εφηβικό ρεμίξ μεταξύ John Hughes και Stephen King από τον δημιουργό του ‘The End of the F***ing World’. Το ‘I Am Not Okay With This’ είχε πατήσει σε οικείες μελωδίες, αλλά έφτιαξε τελικά τον δικό του σκοπό και πέρασε επίσης πολύ καιρό στο αμερικανικό top-10. Το έξτρα κόστος όμως που θα βαρύνει από εδώ και πέρα τις παραγωγές του Netflix λόγω των μέτρων ασφαλείας του Covid-19 οδήγησε σε επανεξέταση της ανανέωσης των δύο σειρών και, εν τέλει, στην ακύρωσή τους.

i am not okay with this netflix

Το ίδιο συνέβη και με το ‘GLOW’. Μία κωμωδία που αγαπήθηκε από τους κριτικούς, κέρδισε βραβεία και υποψηφιότητες Emmy, απέκτησε φανατικό κοινό, και μόνο πιο μεστή και σφιχτοδεμένη έγινε με την πάροδο των σεζόν. Το ‘GLOW’ είχε γυρίσει μάλιστα 2,5 από τα επόμενα επεισόδιά του, ενώ τώρα ο Marc Maron ζητά από το Netflix να τους δώσει έστω μία δίωρη ταινία ώστε να κλείσουν τις ανοιχτές υποθέσεις της σειράς. «Νοικιάζουμε δύο γραφεία και δύο soundstages», έγραψε στο Instagram του. «Μου είπαν ότι δεν ήθελαν να φάνε το κόστος διατήρησης των σετ για 6 ή 7 μήνες μέχρι να ξεκινήσουμε την παραγωγή. Οπότε αυτό ακούσαμε. Ειλικρινά, ποιος ξέρει; Με τα πρωτόκολλα που έχουν τώρα ξέρω ότι γυρίζονται πολλά πράγματα, αλλά εμείς έχουμε πολύ μεγάλο καστ και συνεργείο».

Το αίτημα για την ταινία του ‘GLOW’ είναι στον αέρα, βάσει όμως του πρόσφατου παρελθόντος οι ελπίδες δεν είναι πολλές. Η μοναδική ακυρωμένη σειρά για την οποία εισάκουσε το κοινό το Netflix και την ολοκλήρωσε με ταινία, ήταν το ‘Sense8’ το 2018. Η ακύρωση της σειράς είχε σημάνει τότε σημειολογικά τη λήξη της χρυσής περιόδου όπου το Netflix έδινε το πράσινο φως σε τεράστια πρότζεκτ, με τεράστια μπάτζετ, και τεράστια άγνοια κινδύνου, βρισκόμασταν όμως ταυτόχρονα σε μία χρονική αιχμή όπου προφανώς ήταν ακόμα ανοιχτό σε ανταποδοτικούς για το core fandom επιλόγους. Η ακύρωση του ‘The OA’ ας πούμε, μίας ακόμη niche σειράς που οι φαν παρακάλεσαν να ολοκληρωθεί με ταινία, δεν βρήκε παρόμοια τύχη.

Ο κορονοϊός βέβαια δεν έχει κάνει μόνο το Netflix επανεξετάσεις τις αποφάσεις του. Το ‘On Becoming a God in Central Florida’ του Showtime, μία μαύρη κωμωδία της Kirsten Dunst που επιμελήθηκε προσωπικά και με πάθος, όπως και το ‘Stumptown’ του ABC με την Cobie Smulders, είχαν ανανεωθεί για δεύτερους κύκλους αλλά τελικά ακυρώθηκαν. Η διαφορά έγκειται πιο πολύ στον υπαινιγμό πίσω από τις αξιολογήσεις που κάνει η πλατφόρμα για τις σειρές της.

netflix glow H Ruth είναι το Netflix και η Debbie εμείς
H Ruth είναι το Netflix και η Debbie εμείς

Η τάση που έχει επιδείξει το Netflix από καιρό πριν την πανδημία, να κόβει σειρές μετά τις 3 ή τις 4 πρώτες σεζόν τους, μαρτυρά πως πιστεύει ότι ο καλύτερος τρόπος για να κερδίσει νέους συνδρομητές και να τους κρατήσει δεν είναι τα ‘παλιά και αγαπημένα’, αλλά η διαρκής παραγωγή νέου, δελεαστικού υλικού. Μπορεί να μην αποσύρει το ‘Stranger Things’ ή το ‘The Crown’ πριν την ώρα τους, τις δύο του ναυαρχίδες με το μεγαλύτερο κοινό, αλλά δεν περιμένει από το ‘GLOW’ να φέρει νέο αίμα όσο πιστοί κι αν είναι οι φαν του, όση αναγνώριση και αν έχει λάβει εντός και εκτός Hollywood.

Ακόμα και η εκτόξευση του Netflix εν μέσω lockdown, μία έκρηξη από συνδρομητές που και η ίδια αναγνώρισε ως πιθανώς συγκυριακή, δεν βοήθησε στη διάσωση σειρών που κρίνει ως μη αναγκαίες. Οι πιο πρόσφατες απώλειες μπορεί να μοιάζουν με θυσίες των ημερών, στην πραγματικότητα όμως είναι περισσότερο business as usual.

Ταινίες που έστειλαν έντρομους θεατές στο νοσοκομείο, κανίβαλοι, φουτουριστικές αιρέσεις, δαιμονισμοί που σπάνε τα στερεότυπα. Ποιες ταινίες τρόμου σού έχουν ξεφύγει; Μάθε για τις 13 πιο υποτιμημένες ταινίες τρόμου της δεκαετίας στο νέο επεισόδιο του POP για τις Δύσκολες Ώρες!