Κρατάς Μυστικό, μια ευχάριστη κωμική έκπληξη στην ελληνική τηλεόραση
- 25 ΝΟΕ 2019
Δεν έχω καμία επιλογή επί του θέματος. Στο τι βλέπω δηλαδή στο σπίτι, όταν είμαστε μαζεμένοι όλοι μαζί (τα βράδια και τα ΣΚ). Εδώ το ‘κουμάντο’ το έχει η 9χρονη μοναχοκόρη μου που αρνείται πεισματικά να δει οτιδήποτε παιδικό σε τηλεόραση, Netflix ή κινηματογράφο, αλλά δεν χάνει επεισόδιο από -μεταξύ άλλων- Μην αρχίζεις την Μουρμούρα, Θα γίνει της Πολυκατοικίας, Σπίτι Είναι…, Πετά τη φριτέζα, Αν ήμουν Πλούσιος, Μην Ψαρώνεις και, φυσικά, Κρατάς Μυστικό.
Όλα αυτά ενώ ταυτόχρονα, όποτε βρει ευκαιρία, βλέπει μόνη της στο δωμάτιό της, ως επιβράβευση για τα δεκάρια που φέρνει στο σχολείο, Σόι μου, Σ’ αγαπώ, Μ’ αγαπάς και Απαράδεκτους.
Γιατί το αναφέρω όλο αυτό; Όχι, προφανώς, γιατί με τιμά το γεγονός ότι έχει π.χ. να ανοίξει λογοτεχνικό βιβλίο κανένα χρόνο (α, ρε, Τριβιζά, σε έβγαλε νοκ άουτ η Δήμητρα Παπαδοπούλου) ή ότι κοιμάται αγκαλιά με το τηλεκοντρόλ (λες και είναι αρκουδάκι), αλλά για να σου εξηγήσω /δικαιολογηθώ για το ποιος είναι ο λόγος που έχω βρεθεί -στα γεράματα- να είμαι εξπέρ επί των ελληνικών κωμικών σειρών.
Δεν έγινε δηλαδή από πρόθεση, αλλά έγινε. Και η αλήθεια είναι ότι δεν αισθάνομαι άνετα να βγαίνω δημόσια και να το δηλώνω. Από την άλλη οφείλω να επισημάνω ότι, ακόμη και στην πλατινένια εποχή του streaming και της τηλεόρασης που διανύουμε σε πλανητικό επίπεδο, υπάρχουν προσπάθειες και στην ελληνική τηλεόραση στις οποίες αξίζει να δώσεις μια ευκαιρία.
Όπως, το ‘Κάτι γίνεται στον Πύργο’ ζευγάρωμα του τσιγκούνη εφοριακού Βλαδίμηρου Κυριακίδη με την πληθωρική γουέντινγκ πλάνερ Κλέλια Ρένεση στο Μην αρχίζεις την Μουρμούρα που παίζει να είναι και το ευχάριστο κωμικό πάντρεμα (στα χαρτιά, στην σειρά ακόμη να την στεφανωθεί) των τελευταίων δυο χρόνων.
Ή την -ψυχαναγκαστική με την καθαριότητα- Βουλιώτισσα εργένισσα που υποδύεται η Εβελίνα Παπούλια στο Σπίτι Είναι…. Μια κωμική σειρά η οποία, πέρα από έξοχο τραγούδι τίτλων, είναι επίσης καλογραμμένη, μοντέρνα και ταμάμ για φάμιλι εντερτέινμεντ.
Εκείνη,όμως, που αισθάνομαι πιο άνετα να βγω (ανεξαρτήτως από τι τηλεθέαση κάνει, τέτοιες λεπτομέρειες ποτέ δεν με αφορούσαν) να σου προτείνω είναι το Κρατάς Μυστικό. Μια σχεσοκωμωδία καταστάσεων, γραμμένη ‘με αγάπη και προδέρμ’ από τους Παναγιώτη Χριστόπουλο και Έλενα Σολωμού, που αποδεικνύει ένα σωρό πράγματα.
Ξεκινώντας από τον -μουστακαλή και αμετανόητο γυναικά εδώ- Ηλία Μελέτη που μας δείχνει, μετά το Σόι μου, ότι μια χαρά μπορεί να σηκώσει μόνος μια σειρά στις πλάτες του. Το παλικάρι το έχει. Εκπέμπει κωμική αυθεντικότητα (τον τσέκαρα πρόσφατα και στο Σκούπα, την θεατρική παράσταση των Ρέππα-Παπαθανασίου στην οποία επίσης πρωταγωνιστεί, και πάλι ως γυναικάς, απλώς πιο ‘μουλωχτός’). Και αυτό μόνο αυτονόητο δεν είναι.
Ενώ σούπερ πειστική /διασκεδαστική είναι και η Τραϊάνα Ανανία ως η ‘με καμένο εγκέφαλο λόγω υπερβολικής έκθεσης σε ρομαντικές κομεντί’ αεροσυνοδός Λίζα που ερωτεύεται συχνά. Και πάντα με τους λάθους άντρες.
Κάτι που οφείλω να ομολογήσω παρότι στο Κρατάς Μυστικό παίζουν επίσης δυο παλιές μας γνώριμες (η Ντορέττα Παπαδημητρίου ως η παντρεμένη αεροσυνόδος που παίζει το μάτι της και η Δήμητρα Σιγάλα ως η δασκάλα της οποίας γυαλίζει το μάτι).
Και, πάνω από όλα, παρότι εδώ επίσης βρίσκουμε, ως ανύπαντρη σερβιτόρα μητέρα με ανύπαρκτη ερωτική ζωή, μια διαχρονική καψούρα μας, την υπέροχη δηλαδή και ταλαντούχα Βίκυ Παπαδοπούλου.
Δεν έχει νόημα να κάτσω να σου περιγράψω την υπόθεση που έχει να κάνει βασικά με τα μυστικά τα οποία αισθανόμαστε πιο άνετα να μοιραζόμαστε με αγνώστους. Από την μαμά στο διπλανό παγκάκι στην παιδική χαρά και τον τύπο που κάνει ‘διάδρομο’ δίπλα μας στο γυμναστήριο, ως έναν άγνωστο συνεπιβάτη στο αεροπλάνο.
Εσύ κράτα ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με έρωτες, απιστίες και ένα σωρό μπερδέματα. Μπερδέματα ‘ωρολογιακές βόμβες’ που, καθώς προχωράει η σειρά, εγγυώνται ότι στο τέλος σίγουρα θα έχουμε κακά ξεμπερδέματα.
Το cast συμπληρώνει, μεταξύ άλλων, η -μεγαλοαστή τζάνκι της ψυχοθεραπείας- Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, που για να είμαι ειλικρινής δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς κάνει και που το πάει και ο αξιαγάπητος άνεργος μπαμπάς Κωνσταντίνος Ασπιώτης.
Στο τέλος της ημέρας το ‘Κρατάς Μυστικό’ είναι μια σειρά, χωρίς υστερίες (το trademark χαρακτηριστικό της πλειοψηφίας των κωμικών σειρών, εκ καταβολής ιδιωτικής τηλεόρασης) που δεν σου προσβάλει την αισθητική και την νοημοσύνη. Κάτι που, επίσης, μόνο αυτονόητο δεν το λες. Οπότε όχι μωρέ, μην το κρατάς μυστικό το ‘Κρατάς Μυστικό’.
***
Class of ’99: Το αφιέρωμά μας στο θρυλικό σινεμά του 1999 ολοκληρώνεται στο νέο επεισόδιο του POP για τις Δύσκολες Ώρες, με τις 35 ταινίες που διαμόρφωσαν την καλύτερη χρονιά του κινηματογράφου!