Χρωστάμε ένα μεγάλο συγγνώμη στη Megan Fox
- 4 ΣΕΠ 2020
Η Megan Fox και η ταραχώδης σχέση της με τον Michael Bay ήρθαν ξανά πρόσφατα στο προσκήνιο, με αφορμή ένα απόσπασμα από παλαιότερη συνέντευξή της στον Jimmy Kimmel που έκανε τον γύρο του διαδικτύου εκ νέου.
Στο απόσπασμα που αρχικά επανήλθε μέσω του Twitter, η ηθοποιός περιέγραψε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εμφανίστηκε ως κομπάρσος στα 15 της στο ‘Bad Boys II’. «Είχα μόλις κλείσει τα 15 και ήμουν extra στο ‘Bad Boys II’», έλεγε στον Kimmel το 2009, «γύριζαν μία σκηνή σε κλαμπ και με έφεραν μέσα και φορούσα ένα μπικίνι με την αστερόεσσα, ένα κόκκινο καπέλο cowboy και 15ποντα τακούνια. Το ενέκρινε και του είπαν, ‘Michael, είναι 15 οπότε δεν μπορείς να την τοποθετήσεις στο μπαρ και δεν μπορεί να έχει ποτό στο χέρι της’. Οπότε η λύση του στο πρόβλημα ήταν να με βάλει να χορέψω κάτω από έναν καταρράκτη και να γίνω μούσκεμα». Το κοινό γέλασε και η Fox συνέχισε: «Στα 15 ήμουν στην Α΄Λυκείου. Αυτό ήταν ένας μικρόκοσμος για το πώς δουλεύει το μυαλό του Bay». «Ναι, στην πραγματικότητα αυτός είναι ένας μικρόκοσμος για το πώς δουλεύουν τα μυαλά όλων μας», απάντησε ο Kimmel, «κάποιοι από εμάς έχουν ευπρέπεια να καταπνίξουν αυτές τις σκέψεις και να υποκριθούμε ότι δεν υπάρχουν».
Η ελαφρότητα στα σχόλια που έκανε τότε ο Kimmel οδήγησαν στο trending του #CancelKimmel στο Twitter και λίγο αργότερα η ηθοποιός πόσταρε στο Instagram της για να διευκρινίσει ότι δεν κακοποιήθηκε και δεν έπεσε θύμα εκμετάλλευσης από τον Bay με τρόπο που να είχε εκλάβει ως σεξουαλικό. Διέψευσε, επίσης, την επίμονη φήμη ότι ο σκηνοθέτης την είχε βάλει να του πλύνει το αυτοκίνητο ντυμένη με αποκαλυπτικά ρούχα. Της είχε ζητηθεί να παραστήσει ότι φτιάχνει τη Ferrari του στο πάρκινγκ των Platinum Dunes Studios παρουσία του συνεργείου και άλλων υπαλλήλων, χωρίς να είναι σε κανένα σημείο μισοντυμένη ή κάτι παρόμοιο. Συμπλήρωσε επίσης:
«Τα συγκεκριμένα περιστατικά ήταν επουσιώδη σε ένα μεγάλο, κοπιαστικό ταξίδι κατά το οποίο έχω υποστεί κάποιες πραγματικά οδυνηρές εμπειρίες σε μία αδίστακτα μισογύνικη βιομηχανία. Υπάρχουν πολλά ονόματα που αξίζουν να γίνονται viral αυτόν τον καιρό στο cancel culture, αλλά είναι καλά φυλαγμένα στα κατακερματισμένα κομμάτια της καρδιάς μου […] Είμαι ευγνώμων σε όλους εσάς που είστε αρκετά θαρραλέοι για να μιλάτε ανοιχτά και είμαι ευγνώμων για όλους σας που έχετε αναλάβει να υποστηρίζετε, να ανυψώνετε, και να ανακουφίζετε αυτούς που έχουν τραυματιστεί από μία βίαιη και τοξική κοινωνική δομή».
Δεν υπάρχει κάποια ιδανική χρονική στιγμή για να δημοσιοποιήσει κανείς τις εμπειρίες παρενόχλησης ή κακοποίησής του, σε όποιο σημείο του φάσματος και αν ανήκουν αυτές, όμως αν υπήρξε ποτέ κάποια χρονική περίοδος ορόσημο για τέτοιες αποκαλύψεις, είναι σίγουρα η εποχή του #MeToo. Ο κύριος λόγος όμως που η Megan Fox δεν το έχει εκμεταλλευτεί ως τώρα για να κατονομάσει πρόσωπα και πράξεις, παρότι κιόλας τη δική της, πρωτίστως, βιομηχανία επηρέασε ως κίνημα, είναι ο πιο αποκαρδιωτικός.
«Δεν θα ήθελα να το πω αυτό για τον εαυτό μου, αλλά ας πούμε ότι ήμουν μπροστά από την εποχή μου και τότε ο κόσμος δεν είχε μπορέσει να με καταλάβει», δήλωνε στους New York Times το 2018. Η συνέντευξη είχε γίνει στο πλαίσιο προώθησης της σειράς ‘Legends of the Lost’ που έφτιαξε η ίδια ως παραγωγός για το Discovery Channel, με θέμα την εξερεύνηση παγκοσμίων μυστηρίων, θρύλων και μύθων.
«Αντιθέτως, εγώ είχα απορριφθεί για στοιχεία της προσωπικότητάς μου που τώρα εγκωμιάζονται σε άλλες γυναίκες που μιλούν ανοιχτά. Εξαιτίας της εμπειρίας μου, νιώθω πως είναι πιθανό ότι απλά θα βρίσκομαι πάντα έξω από τη συλλογική κατανόηση. Δεν ξέρω αν θα υπάρξει ποτέ κάποια στιγμή που θα θεωρηθώ κανονική ή προσιτή ή αρεστή […] Ακόμα και με το κίνημα του #MeToo και όλες όσες βγαίνουν με τις ιστορίες τους – και θα υπέθετε κανείς ότι έχω κι εγώ αρκετές ιστορίες, και έχω – δεν μίλησα για τόσους λόγους. Απλά δεν πίστευα, βάσει της αποδοχής μου από τον κόσμο, και από τις φεμινίστριες, ότι θα ήμουν θύμα που θα προκαλούσε συμπόνοια. Και πίστεψα ότι, αν θα υπήρχε ποτέ κάποια περίπτωση όπου ο πλανήτης θα συμφωνούσε ότι είναι εντάξει να ντροπιάσει κάποιο θύμα, αυτή θα ήταν όταν θα μιλούσα εγώ ανοιχτά για την ιστορία μου».
Η Fox δηλαδή πίστεψε – και πιστεύει ακόμα αλλιώς δεν θα προσπερνούσε την πρόσφατη ευκαιρία της να μιλήσει – ότι οι δικές της εμπειρίες δεν θα αντιμετωπίζονταν από όλους εμάς όπως οι υπόλοιπες. Θα τις οπλοποιούσαμε εναντίον της. Στα μάτια μας θα ήταν εκείνη που θα είχε προκαλέσει ό,τι κι αν είναι αυτό που της έχει συμβεί. Και της έχουμε δώσει κάθε λόγο για να το πιστεύει. Είχε προσπαθήσει πολλές φορές να μας δώσει μια μικρή εικόνα του σεξισμού που έχει υποστεί στο Hollywood από την έναρξη της καριέρας της σε εφηβική ηλικία, και έχει πάρει ως απάντηση τον χλευασμό, την κακεντρέχεια, την ψυχολογική και λεκτική βία.
Η Fox και ο Bay στην press conference του ‘Transformers’ στο Sydney
Πάνε δεκατρία πια χρόνια από όταν η Fox πρωταγωνίστησε στο μεγαλύτερο franchise του Bay, 21 ετών τότε, και η αντικειμενοποίησή της από τον δημιουργό είχε ξεκινήσει ήδη πίσω από την κάμερα. Μπορεί να μην αισθάνθηκε ποτέ σεξουαλική απειλή από τον Bay και καλώς κάνει και το διευκρινίζει, ωστόσο η σεξουαλικοποίηση ενός 15χρονου κοριτσιού στο σετ του ‘Bad Boys II’ δεν αμφισβητείται. Στη διάρκεια, επίσης, μιας σειράς από press conferences για την προώθηση του ‘Revenge of the Fallen’, η ηθοποιός είχε αναφέρει ότι δεν είχε κανένα έλεγχο πάνω στην επιλογή της ενδυμασίας της στις ταινίες:
«Στη διαδικασία της διαλογής των ντυσιμάτων – δεν έχω δικαίωμα λόγου. Ο Mike [Bay] έκανε την οντισιόν του Ramon [Rodriguez] και κάποιων άλλων χαρακτήρων, και ήταν απλώς ένα δωμάτιο γεμάτο άντρες πάνω στο γραφείο του – ο Shia, ο Ramon, δύο άλλοι ηθοποιοί, [και ο Bay] – και έπρεπε να ανεβοκατεβαίνω τις σκάλες και να χτυπάω την πόρτα και να δοκιμάζω όλη τη γκαρνταρόμπα μου και είχα, ξέρω γω, 18 ντυσίματα. Ήταν ένα λευκό τζιν, ένα ροζ T-shirt πάνω από την κοιλιά, μπότες μοτοσυκλέτας, και κάναμε ολόκληρη διαδικασία. Ο Mike τα επέλεγε στη διαδικασία των οντισιόν». Σύμφωνα με την ίδια, αυτό το σκηνικό πασαρέλας ανάμεσα σε άντρες συναδέλφους της κράτησε περίπου πέντε ώρες.
Δεν ήταν η μόνη ηθοποιός, βέβαια, που είχε αντικειμενοποιηθεί από τον Bay. «Δεν νομίζω ότι ήμουν ο τύπος ηθοποιού που είχε ξανασυναντήσει ο Michael Bay», είχε θυμηθεί η Kate Beckinsale σε συνέντευξή της στον Graham Norton. Η σταρ είχε πρωταγωνιστήσει το 2001 στην πολεμική ταινία εποχής του σκηνοθέτη, ‘Pearl Harbor’. «Νομίζω είχε παραξενευτεί από μένα γιατί το στήθος μου δεν ήταν μεγαλύτερο από το κεφάλι μου και δεν ήμουν ξανθιά. Είχα μόλις κάνει την κόρη μου και είχα χάσει τα κιλά, αλλά μου είπε ότι αν έπαιρνα τον ρόλο θα έπρεπε να γυμναστώ. Και απλώς δεν καταλάβαινα γιατί θα έκανε κάτι τέτοιο μια νοσοκόμα στα 1940s».
Η Beckinsale με τους συμπρωταγωνιστές της στο launch του ‘Pearl Harbor’
Ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της ταινίας, ο Bay δεν έχανε την ευκαιρία να μειώνει τη Beckinsale στο επίπεδο της ομορφιάς της. «Όταν προωθούσαμε την ταινία, ρωτούσαν τον Michael γιατί είχε διαλέξει τον Ben [Affleck] και τον Josh [Hartnett]», συμπλήρωσε η ηθοποιός, «και έλεγε, ‘έχω δουλέψει στο παρελθόν με τον Ben και τον αγαπάω, και ο Josh είναι τόσο αρρενωπός και καταπληκτικός ηθοποιός’. Όταν τον ρωτούσαν για μένα έλεγε, ‘η Kate δεν ήταν τόσο όμορφη ώστε να απομακρύνει το γυναικείο κοινό. Το έλεγε διαρκώς όπου πηγαίναμε και είχαμε πάει σε πολλά μέρη».
Στο Movieline συγκεκριμένα, ο Bay, υποτιμημένος διδάκτωρ προφανώς σε θέματα φύλου, είχε δηλώσει «δεν ήθελα κάποια που θα παραήταν όμορφη. Οι γυναίκες νιώθουν αναστάτωση όταν βλέπουν κάποια που παραείναι ωραία. Δεν λέω ότι η Kate δεν είναι ωραία… είναι πολύ αστεία, μπορούσε να αράξει με τους άντρες. Δεν ήταν τόσο νευρωτική για τα πάντα όπως άλλες ηθοποιοί».
Η ματιά του Bay θα έπληττε ακόμα και την πολύ αξιόλογη δουλειά που έκανε το σενάριο του πρώτου ‘Transformers’ για τον ρόλο που καθιέρωσε τη Fox, τη Mikaela Barnes. Η Mikaela ήταν στα χαρτιά ο πιο ολοκληρωμένος χαρακτήρας στην ταινία. Ήταν ένα κορίτσι της εργατικής τάξης που είχε περάσει από αναμορφωτήριο, που είχε μία πολύ δύσκολη σχέση με τον πατέρα της, που δεν φοβόταν να πει τη γνώμη της, που ήξερε πώς να φτιάχνει αυτοκίνητα – και αργότερα να πολεμάει με ρομπότ – καλύτερα από τα αγόρια γύρω της. Μέχρι το τέλος του ‘Transformers’ είχε συνειδητοποιήσει την αξία της και είχε γίνει και εκείνη ηρωική. Στοίχημα όμως πως ελάχιστοι έχουν συγκρατήσει όλα αυτά για την πάλαι ποτέ κεντρική γυναίκα ηρωίδα ενός franchise εκατοντάδων εκατομμυρίων. Η κάμερα του Bay τα υπονόμευε από την πρώτη στιγμή.
Όσο μαθαίναμε περισσότερα για τη Mikaela, θα βλέπαμε – αντί για την εξέλιξή της – τη μέση της να λυγίζει σε στάσεις που θα την έστελναν κανονικά σε χειροπράκτη, τα χείλια της να υγραίνουν, την κάμερα να παραμένει εγκληματικά πολύ πάνω στο κορμί της όσο εξηγεί στον Shia LaBeouf το πρόβλημα που έχει το αμάξι του. Άνοιγε κι έκλεινε το στόμα της, αλλά τα λόγια της δεν είχαν καμία σημασία μπροστά στο σώμα της. Και έτσι, ενώ είναι ο μοναδικός χαρακτήρας που φέρει από μόνη της σε πέρας τις ηρωικές της πράξεις και όχι μετά από προτροπή άλλων, το κοινό δεν μπορεί καν να το συνειδητοποιήσει γιατί η κάμερα τής έχει φερθεί μονάχα ως αντικείμενο του πόθου.
Αυτή η αντιμετώπιση θα ακολουθούσε τη Fox και εκτός του ‘Transformers’. Οι σέξι φωτογραφήσεις έπεφταν βροχή και, κοιτώντας πίσω, η ηθοποιός φαινόταν πως ένιωθε ότι ο μοναδικός τρόπος να γίνει θετικό πρότυπο για τις γυναίκες ήταν να προβάλλει το πόσο άνετη αισθανόταν με τη σεξουαλικότητά της. Ο κόσμος όμως αντιμετώπιζε αυτόν της τον αέρα ως πρόσκληση, ακόμα κι όταν αυτές της οι φωτογραφήσεις συνοδεύονταν από φράσεις όπως «η μόνη μου δουλειά είναι να δείχνω όμορφη, ήμουν τόσο θυμωμένη γι’ αυτό» στο βρετανικό GQ. Στην ίδια συνέντευξη η ηθοποιός είχε αναφέρει, επίσης, ότι είχε γίνει εμμονική με την εμφάνισή της στη διάρκεια των γυρισμάτων του ‘Jennifer’s Body’ με αποτέλεσμα να χάσει πολλά κιλά, να αρρωστήσει και να της πέσουν τα μαλλιά. Η ιδέα ότι η επιτυχία της οφειλόταν μονάχα στην εμφάνισή της και σε τίποτε άλλο την είχε κάνει, κατά δική της ομολογία, παρανοϊκή.
Εκείνη την περίοδο, το 2009, θα ερχόταν και η διαβόητη συνέντευξή της στο περιοδικό Wonderland όπου αποκάλεσε τον Bay ‘Χίτλερ’ στο σετ. Ο παραλληλισμός της ήταν αναμφισβήτητα ατυχέστατος και δεν ήταν η πρώτη φορά που η Fox έλεγε κάτι απρόσεκτα (είχε κάνει κάποια προβληματικά σχόλια για την αμφιφυλοφιλία για παράδειγμα κάποτε), όμως οι αντιδράσεις στον χαρακτηρισμό της είχε πνίξει όσα είχε περιγράψει. «‘Να είσαι hot’. Έχω λάβει αυτή την οδηγία στο σετ στο παρελθόν», έλεγε στο Wonderland. «‘Mike, θα του πω, σε ποιον μιλάω; Πού πρέπει να κοιτάξω υποτίθεται; Και απλά θα απαντήσει, ‘απλά να είσαι σέξι’. Θυμώνω όταν μου μιλάνε έτσι οι άνθρωποι’».
Η Megan Fox καταφθάνει στην πρεμιέρα του ‘Eagle Eye’ με τον Shia LaBeouf
Η Fox θα απολυόταν από τα ‘Transformers’ μετά τα σχόλιά της και η δυσφορία της στα γυρίσματα θα επιβεβαιωνόταν αργότερα και από τον ίδιο τον LaBeouf στους Los Angeles Times, κατά την προώθηση του ‘Dark Side of the Moon’: «Η Megan ανέπτυξε αυτή τη Spice Girls δύναμη, αυτή τη γυναικεία ενδυνάμωση που την έκανε να αισθάνεται αμήχανα σε σχέση με την ανάμιξή της με τον Michael, που πολλοί θεωρούν ότι απεικονίζει με λάγνο τρόπο τις γυναίκες. Ο Mike τις φιλμάρει με τρόπο που απηχεί στη σεξουαλικότητα του 16χρονου. Είναι καλοκαιρινό. Είναι το στιλ του Michael. Και νομίζω [η Megan] δεν ένιωσε ποτέ άνετα με αυτό. Μιλάμε για ένα κορίτσι που βγήκε από την απόλυτη αφάνεια και τοποθετήθηκε σε έναν ερωτικό ρόλο μπροστά σε όλο τον πλανήτη που της έλεγε ότι είναι η πιο σέξι γυναίκα στην Αμερική. Και είχε πολύ μεγάλο πρόβλημα να το αποδεχτεί. Όταν ο Mike της ζητούσε να κάνει συγκεκριμένα πράγματα, δεν υπήρχε χρόνος για γλυκόλογα. Βιαζόμασταν. Και αν ένα πράγμα δεν έχει ο Mike είναι το τακτ. Δεν υπάρχει χρόνος να της πει, ‘θα ήθελα να λυγίσεις την πλάτη σου εβδομήντα μοίρες».
Η απόλυση της Fox δεν ήταν το μοναδικό χτύπημα. Μετά από τα σχόλιά της περί Χίτλερ, ένα ανώνυμο γράμμα που υποτίθεται είχαν ποστάρει τρία μέλη του συνεργείου των ‘Transformers’ στην επίσημη ιστοσελίδα του Bay, καταδίκαζε την ηθοποιό γλαφυρότατα. Αποκαλώντας την τούβλο, ένα μικρό του δείγμα έγραφε: «Όταν μιλά στον Τύπο, η Megan είναι η βασίλισσα της trash ατάκας και της πορνό πόζας. Και ναι είχαμε την ανυπόφορη εμπειρία του να τη βλέπουμε να προσπαθεί να παίξει στο σετ και, ναι, είναι πολύ ντροπιαστικό. Οπότε ίσως, το να γίνει πορνοστάρ στο μέλλον μπορεί να είναι μια καλή επιλογή καριέρας».
Το γράμμα κατέβηκε μετά από 24 σχεδόν ώρες και ο Bay, όχι μόνο αρνήθηκε τη συμμετοχή του σε αυτό, αλλά το καταδίκασε κιόλας. Πώς έμεινε όμως για τόσες ώρες online και πώς ανέβηκε κάτι τέτοιο χωρίς την έγκρισή του;
Όλος αυτός ο αρνητισμός την κυνήγησε και κατά την κυκλοφορία του ‘Jennifer’s Body’, το φεμινιστικό cult classic της Diablo Cody που άργησε να βρει το κοινό του γιατί το είχαν προμοτάρει σαν υγρό αγορίστικο όνειρο, ενώ κάτι τέτοιο δεν είχε καμία σχέση με την ενέργειά του. Και ακόμα και έτσι να ήταν, τα 15χρονα αγόρια δεν θα μπορούσαν να είχαν αγοράσει εισιτήριο ασυνόδευτα για μία R-rated ταινία. Παρά τις πολύ καλές κριτικές που έλαβε η Fox για την ερμηνεία της ακόμα και από κριτικούς που δεν είχαν πειστεί από τη γενική εικόνα της ταινίας, η αποτυχία στα ταμεία τής έβαλε μια άδικη ταμπέλα – ήταν δηλητήριο για το box office.
Δέκα χρόνια μετά, το ‘Jennifer’s Body’ απολαμβάνει το cult clαssic στάτους του
Με αφορμή τα δέκα χρόνια από το ‘Jennifer’s Body’, η Fox και η Cody μίλησαν πέρσι στο Entertainment Tonight και αναφέρθηκαν στη σεξουαλικοποίηση ολόκληρης της καμπάνιας του marketing για το φιλμ, με τη Fox να οδηγείται τότε στο αποκορύφωμα της κατάθλιψής της. «Δεν ήταν μόνο εκείνη η ταινία», θυμήθηκε, «ήταν κάθε μέρα της ζωής μου, όλη την ώρα, με κάθε πρότζεκτ που έκανα και κάθε παραγωγό με τον οποίο συνεργαζόμουν. Δεν ήθελα να με κοιτάνε, δεν ήταν να με παίρνουν φωτογραφίες, να κάνω εξώφυλλα, να περπατήσω στο κόκκινο χαλί, να με δουν δημοσίως, λόγω του φόβου, της ιδέας, της απόλυτης βεβαιότητας ότι θα με κορόιδευαν, ή θα με έφτυναν, ή κάποιος θα μου φώναζε, ή ότι ο κόσμος θα μου πετούσε πέτρες ή θα με κατασπάραζε απλώς επειδή θα κυκλοφορούσα έξω. Οπότε πέρασα μια πολύ σκοτεινή περίοδο μετά απ’ αυτό».
Μπορεί το 2009 να μην απέχει τρομερά, όμως έκτοτε έχουμε αποκτήσει, ή έστω προσπαθούμε να αποκτήσουμε διαφορετική συνείδηση, εργαλεία και λεξιλόγιο για να μιλάμε για τον σεξισμό και τον μισογυνισμό σε όλες τους τις εκφάνσεις στη ζωή μας. «Στην Αμερική είμαστε ακόμα πολύ σφιγμένοι σε σχέση με τη σεξουαλικότητα», έλεγε η Fox στην Telegraph το ‘09, «είναι σκανδαλώδες για μία γυναίκα να είναι σεξουαλική ή να μιλά για το σεξ με χιουμοριστικό τρόπο. Για κάποιο λόγο κάνει τον κόσμο να νιώθει άβολα, πιθανώς επειδή η κοινωνία μας είναι ακόμα πολύ δεμένη με απαρχαιωμένες βιβλικές αξίες που προσπαθούμε να επιβάλλουμε ο ένας στον άλλον και να επιβάλλουμε στα παιδιά μας. Είναι κρίμα γιατί στους άνδρες επικροτείται η σεξουαλική υπεροχή ενώ οι γυναίκες αποτρέπονται απ’ αυτή».
Η Fox στη βρετανική πρεμιέρα του ‘Revenge of the Fallen’
Δεν αμφιβάλλω ότι αν η Fox έκανε σήμερα αυτή τη δήλωση θα δεχόταν σεξιστικά σχόλια, ο κόσμος μας άλλωστε προχωρά με βασανιστικά αργά βήματα, θα άκουγε όμως και χειροκροτήματα. Τότε όμως δεν μπορούσε να είναι sex positive πρότυπο γιατί δεν ήταν τέλεια. Δεν ήταν καν λίγο συμπαθής. Και θέλουμε πάντα τα θύματά μας συμπαθή και αμόλυντα. Αντίθετα, δεν ήταν σπάνιο να αποκαλείται τρελή – στον τίτλο κιόλας κάποιες φορές! – να ακούει ερωτήσεις όπως “But Can It Act?” από το φεμινιστικό Jezebel όταν είχε αναφέρει ότι έχει έναν «δυνατό, με αυτοπεποίθηση κόλπο»,ή να αποκαλείται ειρωνικά Εθνικό SexyFace. Γι’ αυτό και σήμερα δηλώνει πως όταν έλεγε δημόσια όσα της συνέβαιναν και δεν έπρεπε να της συμβαίνουν, «η απάντηση ήταν ‘άντε γαμήσου, δεν μας νοιάζει, σου αξίζουν».
Δεν της άξιζαν όμως όλα αυτά και δεν αξίζουν σε καμία. Η Megan Fox δεν υπάρχει για να εκπληρώνει φαντασιώσεις, κι ας βρίσκεται σε αυτές. Προσπαθεί να πάρει πίσω αυτό που της χρωστάμε. Τον σεβασμό, την αυτονομία, την καθυστερημένη συγνώμη που δεν πήρε όταν προσπαθούσε να εισακουστεί και να μιλήσει αναπολογητικά για τη σεξουαλικότητά της. Και αν αποφασίσει ποτέ να μοιραστεί μαζί μας όσα γεγονότα έχει ‘καλά φυλαγμένα’ στη διαλυμένη καρδιά της, αυτή τη φορά ας έχουμε τη δική μας καρδιά ανοιχτή.