Ο Ντέμης είναι ο Ρίο Φέρντιναντ της ελληνικής τηλεόρασης
Ο παλιός ποδοσφαιριστής της ΑΕΚ βρήκε τον τρόπο να βάλει ακόμη ένα εντυπωσιακό γκολ στην καριέρα του.
- 26 ΝΟΕ 2018
Ήταν πολύ αγγλικό για να είναι αληθινό. Ολο αυτό με τον Ντέμη Νικολαΐδηκαι τη νέα τηλεοπτική εκπομπή του OPEN, ‘ερχόταν’ απ’ έξω. Από τις αθλητικές εκπομπές που έχει πάρει, κατά καιρούς, το μάτι μας, με συμπαρουσιαστές παλαίμαχους ποδοσφαιριστές, με αναλύσεις, ωραίες, ποδοσφαιρικές συζητήσεις, με κάτι μακριά από το κλασικό το ελληνικό. Οπότε, εύλογα, το ενδιαφέρον της κυριακάτικης πρεμιέρας έπεφτε πάνω στον Ντέμη.
Η ‘είσοδός’ του στον ‘αγωνιστικό χώρο’ της τηλεοπτικής ‘αρένας’, εντυπωσιακή. Στην ολιγόλεπτη εισαγωγή, μόνος απέναντι από το ‘τέρας’ της κάμερας, σαν πέναλτι που κρίνει πρωτάθλημα, ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής και παλιός πρόεδρος της ΑΕΚ, δεν κάνει ούτε ένα σαρδάμ. Το αμήχανο χαμόγελο του “τι κάνω τώρα εδώ πέρα μόνος μου, φέρτε μου τον Σπυρόπουλο” πρόδιδε το άγχος του, αλλά ο πρόλογος κυλάει ‘νεράκι’. Ο Νικολαΐδης δεν είναι ο Ντέμης που γνωρίσαμε. Κι αν πολλοί πίστευαν ότι ο ρόλος του στην εκπομπή θα αρκεστεί σε αυτό το εισαγωγικό κομμάτι, έκαναν λάθος.
Πού είναι ο Νικολαΐδης που γνωρίσαμε; Που απέφευγε τις δηλώσεις, δεν γούσταρε τις συνεντεύξεις και δεν αισθανόταν άνετα στις τηλεοπτικές κάμερες; Πού είναι ο Ντέμης που χαρακτηριζόταν ως αντιδημοσιογραφικός και μιλούσε μόνο σε ανθρώπους που εμπιστευόταν (σου ήρθε και εσένα στο μυαλό η λέξη ‘Ντεμοτεχνείο’;).
Ο ποδοσφαιριστής Ντέμης είχε δώσει τη θέση του στον παρουσιαστή Νικολαΐδη και στην πρώτη μισή ώρα της εκπομπής, είχε γίνει το ακατόρθωτο: Είχε μιλήσει περισσότερη ώρα από οποιονδήποτε άλλον στο στούντιο! Με μόνιμο χαμόγελο στα χείλη, με τη δίψα να μιλήσει για ποδόσφαιρο να τον διακατέχει, με ξεκάθαρο το πλάνο της εκπομπής, χτισμένο πάνω του και από τον ίδιο, ο Ντέμης Νικολαΐδης συστήθηκε για πρώτη φορά ως τηλεπαρουσιαστής και έκανε πιο εντυπωσιακό ντεμπούτο από αυτό σαν ποδοσφαιριστής.
Ακόμα και στις μικρές παύσεις αμηχανίας, που κάποιος έπρεπε να μιλήσει, αλλά ουδείς έπαιρνε το θάρρος γιατί, είπαμε, η εκπομπή ήταν του Ντέμη και αυτός έπρεπε να κάνει τις ‘πάσες’, τα πήγε μια χαρά. Το κατάλαβε γρήγορα, όπως ο προπονητής που αλλάζει το σύστημα νωρίς και όσο περνούσε η ώρα τόσο απελευθερωνόταν. Φτάσαμε να πιστεύουμε ότι με τέτοια ορμή θα τον δούμε να διαφημίζει και Ιαλουρόν!
Τα πολλά ‘γκολ’ ήρθαν με την είσοδο του Γιώργου Δώνη στο στούντιο. Εκεί ο Νικολαΐδης πέταξε από πάνω του και το τελευταίο ‘ψήγμα άγχους και έπαιξε μπάλα στο δικό του γήπεδο. Μίλησε όσο δεν είχε μιλήσει στην καριέρα του ως ποδοσφαιριστής ή ακόμα και ως πρόεδρος της ΑΕΚ. Ποδοσφαιρικές αναλύσεις, εγκωμιαστικά σχόλια για τον προπονητή του Παναθηναϊκού, ‘μπαλιές’ στους σχολιαστές Κατσουράνη και Μπασινά, έξυπνα σχόλια στο σωστό σημείο, μόνο ‘πάσα’ για διαφημίσεις δεν έδινε. Και όταν αυτό γινόταν, ξενέρωνε που κοβόταν η ροή της συζήτησης.
Και όλα αυτά πάντα με το χαμόγελο ζωγραφισμένο στο πρόσωπό του, το απόλυτο δείγμα της ικανοποίησής του για όλο αυτό που ζούσε. Χωρίς ‘φωνές’ για τη διαιτησία, με κουβέντα για μπάλα, για συστήματα, με τον Αλέξη Σπυρόπουλο σε ρόλο… Ντέμη Νικολαΐδη να μιλάει τόσο όσο, ακόμα και με τον Κατσουράνη να ξεπερνάει τον μέσο όρο λέξεων όλη της ποδοσφαιρικής του καριέρας.
Ο μόνος, πραγματικά αμήχανος και ίσως παράταιρος βάσει της δομής της εκπομπής, ήταν ο Τάσος Κάκος. Αχρείαστος ως προς τη συζήτηση για τη διαιτησία, αλλά χρήσιμος για το επίπεδο της εκπομπής. Διάλεξαν τον καλύτερο ανάμεσα στους καλύτερους.
Ο Ντέμης βρήκε το ρόλο της μετά-ποδοσφαιρικής του εποχής. Είναι ο Ρίο Φέρντιναντ της ελληνικής τηλεόρασης, ο Πωλ Σκόουλς των αθλητικών εκπομπών. Δεν είναι ο ‘μαϊντανός’ για να πλασαριστεί καλύτερα το ‘προϊόν’, αλλά είναι το ίδιο το προϊόν. Είναι ο καναπές στο σαλόνι και η παρέα για ποδοσφαιροκουβέντα. Είναι η εκπομπή που ξεπερνά κατά πολύ αυτό για το οποίο ασχολείται: το ελληνικό ποδόσφαιρο. Και αυτό από μόνο του είναι το καλύτερο ‘γκολ’ του Νικολαΐδη στην καριέρα του.
Κεντρική φωτογραφία: Eurokinissi