O Πιο Αδύναμος Κρίκος και ο Πιο Δυνατός Τάσος
Για την ακρίβεια, παρουσιάζοντας τον 'Πιο Αδύναμο Κρίκο' στην Ελλάδα, ο Τάσος Τρύφωνος είχε ένα σωρό δύσκολες δουλειές, που κάθε Σαββατοκύριακο δείχνει να φέρνει εις πέρας.
- 9 ΔΕΚ 2019
Λίγες -ελάχιστες- τηλεοπτικές παραγωγές στην ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης έχουν ταυτιστεί τόσο τελεσίδικα με τον παρουσιαστή τους, όσο ο ‘Πιο Αδύναμος Κρίκος’ με την Έλενα Ακρίτα. Αν δεν ήταν ο viral ερχομός της κυπριακής έκδοσης του ‘Κρίκου’ στα μέρη μας μέσα από μονταρισμένα, πάρα πολύ αστεία βίντεο με ανθρώπους να παριστάνουν τα πουλιά και άλλα ευτράπελα, θεωρώ απίθανο να ξαναβλέπαμε μια απόπειρα (με όχι την Ακρίτα σε ρόλο ‘εκτελεστή’) του ‘Πιο Αδύναμου Κρίκου’ στην Ελλάδα.
Ο Τάσος Τρύφωνος και η προσέγγισή του στην κυπριακή έκδοση (η οποία βγήκε στον αέρα τον Σεπτέμβριο του ’17) έπεισαν τον ΣΚΑΪ να πάρει το ρίσκο. Ο Τρύφωνος που έπαιζε εντός έδρας στην Κύπρο (αν και το ποια είναι η έδρα ενός δημοσιογράφου που γεννήθηκε στην Κύπρο, αλλά απέκτησε το επαγγελματικό του ανάστημα στην Ελλάδα είναι μακρά κουβέντα), είχε μια πολύ δύσκολη δουλειά να κάνει.
Για την ακρίβεια, δεν είχε όχι μόνο μία, είχε πολλές παραπάνω. Η προφανής ήταν να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων όσον αφορά στις συγκρίσεις με την Έλενα Ακρίτα. Σαφώς, η προϋπηρεσία του στον κυπριακό ‘Κρίκο’ και τα θαυμαστά του αποσπάσματα είχαν ζεστάνει το εδώ κοινό, σε σημείο μάλιστα που μεγάλο κομμάτι του απαιτούσε την επιστροφή του σόου στην Ελλάδα 18 χρόνια μετά. (Φυσικά με τον Τάσος Τρύφωνος στο ρόλο του παρουσιαστή).
Το καλό μομέντουμ βέβαια δεν αναιρεί τη δυσκολία του εγχειρήματος. Το ίδιο μομέντουμ άλλωστε, ως ευχή και κατάρα, θα επέτασσε εξαρχής από τον Τρύφωνος άπλετο, ποιοτικό viral περιεχόμενο, όμοιο με αυτό που είδαμε από την Κύπρο. Τι θα γινόταν αν οι παίκτες της ελληνικής έκδοσης δεν έβγαζαν το ίδιο γέλιο με τους παίκτες της κυπριακής; Και κατά πόσο κάτι τέτοιο θα ήταν στο χέρι του παρουσιαστή; Σημειώστε άλλη μια δυσκολία παρακαλώ.
Βέβαια, η τρίτη και βασικότερη για τον ‘Πιο Αδύναμο Κρίκο’ του Τρύφωνος είναι η πιο κυνική -και άρα, η πιο επικίνδυνη. Ο ανταγωνισμός με τον ‘Τροχό της Τύχης’ τις Κυριακές. Τα Σάββατα, ο ‘Κρίκος’ παίζει μόνος του στην απογευματινή ζώνη. Αυτός δεν είναι ένας ευφημισμός, είναι η πραγματικότητα. Το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου, ο ‘Κρίκος’ έκανε 16,5% τηλεθέαση στο σύνολο και 11,7% στο δυναμικό κοινό. Το STAR, σε μια στρατηγική κίνηση ενίσχυσης του Σαββατοκύριακου που, εκτός των ‘Friends’ και του κεντρικού δελτίου ειδήσεων, πάσχει από τη ‘νόσο της μονοψήφιας τηλεθέασης’, πρόσθεσε μία μέρα στον ‘Τροχό της Τύχης’ που επί ημερών Πολυχρονίδη περνάει μια παρατεταμένη δεύτερη νιότη.
Ο Τάσος Τρύφωνος εξελίσσεται στον πιο go-to-guy της ελληνικής τηλεόρασης
Το αποτέλεσμα; Την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου, αλλά και τις προηγούμενες Κυριακές, ο ‘Κρίκος’ χάνει από τον ‘Τροχό’. Συγκεκριμένα, χθες (σ.σ. 8/12), ο ‘Κρίκος’ υποχώρησε στο 12,2% στο σύνολο, ενώ ο ‘Τροχός’ άγγιξε το 16%.
Δεν γνωρίζω αν ο στόχος του ΣΚΑΪ είναι να ξεπεράσει τον κυριακάτικο ‘Τροχό’. Δεν νομίζω πάντως, πως η δεύτερη θέση τις Κυριακές μειώνει κατά τι την επιτυχία του Τρύφωνος να δημιουργήσει -και εν Ελλάδι- το δικό του cult. Ο Τρύφωνος, ακριβώς για να μην πέσει στον σκόπελο ‘Ακρίτα’, την οποία άλλωστε έχει δηλώσει πως συμβουλεύτηκε πολύ για τον ρόλο του, εξέλιξε το βιτριολικό, στιγμιαίο χιούμορ της στο λίγο μακρότερης διάρκειας τρολάρισμα των παικτών. Αυτό ακριβώς το τρολάρισμα, που δεν είναι ασεβές ούτε χοντροκομμένο, δείχνει να είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο δηλώνουν συμμετοχή οι παίκτες. Το παραδέχονται οι ίδιοι στον αέρα.
Ο Τάσος Τρύφωνος εξελίσσεται στον πιο go-to-guy της ελληνικής τηλεόρασης. Σχεδόν οι μισοί παίκτες κάθε επεισοδίου αποκαλύπτουν ότι βρίσκονται στο στούντιο για να τον γνωρίσουν από κοντά. Κάποιες κυρίες, για να δουν και πόσο όμορφος είναι. Κάποιοι κύριοι, για να κάνουν και το κομμάτι τους, άπαξ και τους προκαλέσει. Και ο Τρύφωνος τους προκαλεί. Δεν είναι υπερβολή να σημειώσει κανείς ότι ο καθαρός χρόνος στον οποίο οι παίκτες συστήνονται, χορεύουν, κάνουν beat box, παίζουν κάποιο μονόπρακτο κ.ο.κ. ξεπερνά τον καθαρό χρόνο παιχνιδιού. Και αυτός είναι ο τρόπος του Τρύφωνος.
Μερικές φορές στη ζωή, και ειδικά στην τηλεόραση που δεν έχει πολύ χρόνο ή διάθεση να συγχωρεί, οι συγκρίσεις αποφεύγονται με αντιπρόταση. Ο νυν παρουσιαστής του ‘Κρίκου’ κρατάει μικρότερο μπουκαλάκι με βιτριόλι από την προκάτοχό του. Η αντιπρότασή του είναι να μοιράζει το παιχνίδι (και το βιτριόλι) στα χέρια των παικτών. Και αυτοί, τις περισσότερες φορές, παράγουν υπερθέαμα.