Η σκοτεινή πλευρά 10 διάσημων εξωφύλλων
- 8 ΑΠΡ 2014
Κάποτε ήταν της μόδας να παίρνεις τους δίσκους και να τους ακούς ανάποδα ψάχνοντας για σατανιστικά μηνύματα ή αναφορές στον Κθούλου ή απλά τριξίματα που μπορούσες να μεταφράσεις ως παρεμβάσεις του εξαποδώ ή ως απλά τριξίματα.
Ο χρήστης του Flickr ονόματι Harvezt είπε να κάνει κάτι πιο χρήσιμο για την πολιτιστική κληρονομιά. Πήρε τα εξώφυλλα δεκάδων διάσημων δίσκων και φαντάστηκε τη ‘σκοτεινή τους πλευρά, αυτή που θεωρητικά διαδραματίζεται πίσω από το κλικ.
Αφού τη φαντάστηκε, την απεικόνισε και μας χάρισε μερικές τέλειες εικόνες και τροφή για μπόλικη σκέψη. Είχες σκεφτεί ποτέ τι συμβαίνει πίσω από το μωρό του ‘Nevermind’ ή ποια θα ήταν η πίσω όψη της μπανάνας του Andy Warhol στο ‘The Velvet Underground & Nico’;
‘Nevermind’, Nirvana, 1991
Το αστειάκι με το όπλο και το αποσμητικό ‘Teen Spirit’ πνίγηκε κάτω απ’ το νερό, αλλά κατά τ’ άλλα καλά. Και εντάξει απεικόνιση της πίσω πλευράς του δολαρίου.
‘Led Zeppelin IV’, Led Zeppelin, 1971
Και ‘Black Dog’ έχουμε και σκάλα που οδηγεί στον παράδεισο έχουμε. Είμαστε σε καλό δρόμο. Προς τον παράδεισο και γενικότερα.
‘Abbey Road’, The Beatles, 1969
Δεν θέλω να πω κάτι συγκεκριμένο για το έργο του Harvezt εδώ. Να θυμίσω απλά ότι δεν έχουμε συνέλθει ακόμα από το τσουνάμι της Beatles Day στο ΟΝΕΜΑΝ.
‘Personal Jesus’, Depeche Mode, 1989
Εξώφυλλο single και όχι δίσκου εδώ με τον δημιουργό να παίζει με τη μορφή του Elvis γιατί το τραγούδι είναι εμπνευσμένο από το βιβλίο της Priscilla Presley, ‘Elvis and Me’.
‘The Velvet Underground & Nico’, The Velvet Underground, 1967
“In the future, everyone will be world-famous for 15 minutes”. Ο Harvezt έχει εξαντλήσει ήδη τα 15 λεπτά του.
‘Unknown Pleasures’, Joy Division, 1979
Απλό και τέλειο.
‘British Steel’, Judas Priest, 1980
Θα μπορούσε και λίγο πιο αγριευτικά ο καλλιτέχνης. Το ‘Breaking the Law’ και οι χειροπέδες είναι λες και βγήκαν από αυτοκόλλητο στα Δρακουλίνια.
‘The Dark Side of the Moon’, Pink Floyd, 1973
Το ολόγιομο φεγγάρι πίσω και μπροστά από έναν εκ των κορυφαίων δίσκων της πλάσης. Δίκαιο.
‘Killers’, Iron Maiden, 1981
Βάρδα μη σε βάλει στο μάτι του ο Eddie, την έβαψες. Τσεκουράτα λόγια.
‘Is This It’, The Strokes, 2001
Το κορίτσι του φωτογράφου Colin Lane μόλις είχε βγει από το μπάνιο, ένα δερμάτινο γάντι ήταν εύκαιρο και οι δυο τους δοκίμασαν διάφορες πόζες. Μία από αυτές έμελλε να είναι το εξώφυλλο του ντεμπούτου άλμπουμ των Strokes. Ομολογώ ότι δεν καταλαβαίνω τι είδε ο Harvezt πίσω από την εικόνα. Ένα τατουάζ ίσως;
Δες όλα τα εξώφυλλα που δούλεψε ο Harvezt στη σελίδα του στο Flickr.