Οι φυλές του inbox του Facebook
- 23 ΟΚΤ 2014
Δεν χρειάζεται να χαλάσουμε πολλή ώρα και οθόνη για να συμφωνήσουμε ότι μια από τις πρώτες δουλειές της μέρας είναι να ανοίξουμε το Facebook για να χαζέψουμε ειδήσεις, φωτογραφίες ή τους φίλους μας. Χρειάζεται;
Κι όμως, χρειάζεται.
Μια από τις πρώτες δουλειές της μέρας είναι να τσεκάρουμε το inbox του Facebook και μετά να συνεχίσουμε τη ζωή μας. (Αν ετοιμάζεσαι να σχολιάσεις ότι δεν έχεις Facebook για να ταπώσεις τον υπογράφοντα, να μας εξηγήσεις πρώτα γιατί μπήκες σ’ ένα άρθρο που λέγεται ‘Οι φυλές του inbox του Facebook’).
Αυτό που μας κρατά σε εγρήγορση ακόμα σχετικά με τα μηνύματα του Facebook είναι το απρόβλεπτο του αποστολέα. Ποτέ δεν ξέρεις ποιος αποφάσισε να σου στείλει ένα πριβέ μήνυμα και κυρίως γιατί αποφάσισε να το κάνει.
Μοιραία, μετά από εκατοντάδες χιλιάδες μηνύματα στο inbox, μπορούμε να τους χωρίσουμε σε μερικές βασικές κατηγορίες, κυρίως γιατί αλλού λιγότερο κι αλλού περισσότερο, έχουμε λάμψει σε όλες κατά καιρούς.
Το λοιπόν:
*ανοίγει το inbox του και αρχίζει την καταγραφή*
*βλέπει παλιά μηνύματα και καθυστερεί κάνα 40λεπτο το γράψιμο*
*απαντάει και σε 2-3 που είχε ξεχάσει να απαντήσει*
Οι group chatters
Βασικά χαρακτηριστικά: Εσύ και οι τρεις, τέσσερις, πέντε κολλητοί σου. Πολύς ελεύθερος χρόνος. Συζητήσεις που δεν πάνε την ανθρωπότητα ούτε χιλιοστό μπροστά.
Ατάκα-trademark: “Τα νέα σας”
Τα συν: Σχολιάζετε ό,τι συμβαίνει την ώρα που συμβαίνει γιατί ‘να μωρέ, πού χρόνος τώρα να συγχρονιστούμε και οι πέντε και να βγούμε έξω να τα πούμε’. Δεν χρεώνετε τα κινητά σας. Αν ποτέ καταφέρετε να βρεθείτε όλοι, θα το έχετε κανονίσει απ’ αυτό το group chat γιατί βολεύει.
Το πλην: Οι φορές που δεν είσαι online και οι άλλοι έχουν ανταλλάξει 372 μηνύματα που δεν υπάρχει περίπτωση να διαβάσεις. Fail που νομιμοποιεί, τουλάχιστον στα μάτια μου, ένα ωραιότατο leave conversation.
Αυτοί που καλούν κόσμο για τα γενέθλια/τη γιορτή/την πρεμιέρα τους
Βασικά χαρακτηριστικά: Ένας αποστολέας, πάνω από 80 παραλήπτες και μια σειρά από Giorgos B. left the conversation. To μήνυμα της πρόσκλησης είναι 5-6 γραμμών και περιέχει σίγουρα τις λέξεις “συγγνώμη”, “μαζικό μήνυμα”, “αλλά”.
Ατάκα-trademark: “Είστε όλοι πολύ ξεχωριστοί για μένα και θα ήταν τιμή μου να σας δω εκεί”
Τα συν: Κάποιος έχει γενέθλια, γιορτάζει ή έστω έχει μια σημαντική ημερομηνία μπροστά του.
Τα πλην: Είναι πάρα πολύ άκομψο να φεύγεις από μια τέτοια συζήτηση, είναι σαν να κλείνεις την πόρτα στη μούρη του άλλου. Από την άλλη, είναι εξίσου δυσάρεστο να ανάβει κάθε τρία λεπτά το φακελάκι εξαιτίας κάποιου καλεσμένου που είπε να στείλει 72 καρδούλες στον αποστολέα.
Οι φίλοι απ’ τα παλιά
Βασικά χαρακτηριστικά: Την τελευταία φορά που μιλήσατε ο Παναθηναϊκός είχε δύο αστέρια στη φανέλα του. Μπορεί και ένα. Είναι αυτοί που θα απέφευγες να μιλήσετε, εάν πετύχαινες στο μετρό.
Ατάκα-trademark: “Ρε συ, πώς πέρασαν έτσι τα χρόνια;”
Τα συν: Με μια κλειστή ντρίμπλα τύπου “ρε συ πόσα χρόνια πέρασαν, τρέχω τώρα σε μια δουλειά και μιλάμε πιο μετά αν είναι”, το πιο πιθανό είναι να μην σου ξαναστείλουν ποτέ.
Τα πλην: Να σου ξαναστείλουν την άλλη μέρα.
Οι ‘χρονιαπολλάδες’
Βασικά χαρακτηριστικά: Σου στέλνουν μόνο στα γενέθλιά σου.
Ατάκα-trademark: “Χρόνια πολλά φίλε, ό,τι επιθυμείς”
Τα συν: Κάποιος σου εύχεται στα γενέθλιά σου. Ευχή είναι, δεν είναι σκατά.
Τα πλην: Αμφιβάλλεις αν θα σε γνωρίσει στο δρόμο. Βασικά, δεν θα σε γνωρίσει.
Οι φίλοι που ζουν στη Μ. Βρετανία
Βασικά χαρακτηριστικά: Θέλουν να γυρίσουν στην Ελλάδα, τους λείπει, αλλά είτε δεν μπορούν να αφήσουν το μεταπτυχιακό στη μέση είτε δεν τολμούν να παρατήσουν έναν μισθό 2.500 λιρών.
Ατάκα-trademark: “Έκλεισα εισιτήρια για Δεκέμβρη”
Τα συν: Σου λείπουν, κρατάτε μια επαφή, δεν χάνεστε και ξέρετε ο ένας τα βασικά νέα του άλλου. Αυτό είναι τέλειο όταν επιστρέφουν στην Ελλάδα και δε χρειάζεται να περάσετε δύο μερόνυχτα για να κάνετε catch-up.
Τα πλην: Μιλάτε όλη την ώρα για την Ελλάδα. Αναλύετε με μεγαλύτερη ζέση την παραίτηση Μπαρτζώκα παρά οτιδήποτε σχετικό με το Νησί.
Οι καρχαρίες
Βασικά χαρακτηριστικά: Κάποιος τους είπε ότι μπορούν να στείλουν inbox σε όποια τους γυαλίζει, γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται. Αυτοί αφιέρωσαν τη ζωή τους στον Σκοπό.
Ατάκα-trademark: “Γεια, τι κάνεις; Ωραία profile pic”
Τα συν: –
Τα πλην: Δεν είναι κακό να μιλήσεις στείλεις inbox σε κάποια που σου αρέσει. Μην είμαστε και τελείως ταγάρια, ας παραδεχτούμε δυο βασικά πράγματα. Όλοι το ‘χουμε κάνει. Το πρόβλημα είναι ότι οι καρχαρίες έχουν αφιερωθεί στο Σκοπό. Όπως οι wanna be επαγγελματίες του πόκερ παίζουν σε οκτώ τραπέζια ταυτόχρονα online, έτσι και εκείνοι τσατάρουν σε οκτώ διαφορετικά παράθυρα. Τώρα δυο πάνω, δυο κάτω, εκεί θα τα χαλάσουμε;
Οι ‘ρεπόρτερ’
Βασικά χαρακτηριστικά: Εντοπίζουν τον άνθρωπο που μπορεί να τους βοηθήσει σε κάτι (σ.σ. συνήθως δεν τον γνωρίζουν προσωπικά) και χτυπάνε στο inbox του. Αυτό το κάτι μπορεί να είναι Ο-ΤΙ-ΔΗ-ΠΟ-ΤΕ που μπορεί να αγγαρέψει τον παραλήπτη.
Ατάκα-trademark: “Ρε συ, με όλο το θάρρος…”
Τα συν: Είναι ντόμπροι, ξεκάθαροι και γρήγοροι. Ξέρουν ότι ξέρεις ότι θέλουν να σε αγγαρέψουν, δεν υπάρχει λόγος για κουραστικές εισαγωγές.
Τα πλην: Θέλουν να σε αγγαρέψουν.
Οι συγγενείς
Βασικά χαρακτηριστικά: Δεν έχουν ιδέα από Facebook, από ίντερνετ, από inbox. Κάπου είδαν τη φωτογραφία σου και σου έγραψαν μήνυμα.
Ατάκα-trademark: “Χαχαχαχαχα, έλα Ηλία, η μαμά είμαι”
Τα συν: Ξέρωγω, είναι ωραίο να διασκεδάζουν οι γονείς σου.
Τα πλην: Δεν έχεις να πεις τίποτα με τη μαμά σου ή με τα αδέρφια της ή τον θείο σου που μένει στην Αυστραλία από το ίντερνετ.
Οι spammers
Βασικά χαρακτηριστικά: “Κάντε like εδώ και βοηθήστε με σ’ αυτόν τον φοβερό διαγωνισμό κηπουρικής που συμμετέχω”.
Ατάκα-trademark: “Κάντε like εδώ και βοηθήστε με σ’ αυτόν τον φοβερό διαγωνισμό κηπουρικής που συμμετέχω”
Τα συν: Μαθαίνεις ότι γίνονται ακόμα διαγωνισμοί κηπουρικής.
Τα πλην: Αν ήθελες να βοηθήσεις, θα τον είχες πιάσει τον υποψήφιο κηπουρό και θα του έλεγες “Υποψήφιε κηπουρέ, πώς μπορώ να σε βοηθήσω;”.
(Νόμος της ζωής #126)
Αυτοί που βαριούνται περισσότερο απ’ τους κανονικούς ανθρώπους
Βασικά χαρακτηριστικά: Στέλνουν πολλές φορές μες στη μέρα, περιμένοντας πότε θα σε πετύχουν online. Σχεδόν πάντα, τους ρωτάς ‘τι γίνεται;’ και σου απαντούν ‘βαριέμαι’. Καμιά φορά απαντούν και ‘τίποτα’.
Ατάκα-trademark: “Θα ερχόμουν από κει να αράξουμε, αλλά δεν ξέρω τι έχω πάθει σήμερα, βαριέμαι να κουνηθώ”
Τα συν: Είναι. Πάντα. Εκεί.
Τα πλην: Οι κουβέντες σας είναι copy paste μ’ αυτές της προηγούμενης βδομάδας. Λέτε τα ίδια και τα ίδια. Αρχίζεις να βαριέσαι κι εσύ.
Οι ‘ευχαριστώ για το add, γνωριζόμαστε από κάπου;’
Βασικά χαρακτηριστικά: Μιλάτε μία και μοναδική φορά κατά τη διάρκεια της φιλίας σας στο Facebook. Σου λένε ευχαριστώ, τους λες παρακαλώ.
Ατάκα-trademark: “Ευχαριστώ για το add, γνωριζόμαστε από κάπου;”
Τα συν: Έχεις έναν παραπάνω φίλο στο Facebook (για οποιαδήποτε νόμιμη χρήση).
Τα πλην: Έχεις έναν παραπάνω φίλο στο Facebook, με τον οποίον δεν πρόκειται να μιλήσετε ποτέ.
Όσοι δεν ανήκουν σε καμιά από τις παραπάνω φυλές
Βασικά χαρακτηριστικά: Χρησιμοποιούν το inbox για να μιλήσουν με αγόρια, κορίτσια, φίλους και συγγενείς.
Ατάκα-trademark: –
Τα συν: Ζήτω οι ανένταχτοι που απλά εκμεταλλεύονται τα οφέλη της τεχνολογίας, ενώ παράλληλα κρατάνε ζεστές τις σχέσεις τους με τον υπόλοιπο κόσμο.
Τα πλην: Έχουν κράξει όλες τις υπόλοιπες φυλές, ξεχνώντας ότι έχουν κάνει (τουλάχιστον) ένα πέρασμα από κάποιες, κάπου, κάποτε.