Τα 40 πράγματα που ξέραμε (μόνο) στις Πανελλήνιες
- 18 ΜΑΙ 2013
Αυτό που συνοδεύει τις πανελλήνιες στον ελληνικό μικρόκοσμο είναι τρόμος, πανικός και μια αόριστη ανησυχία που κερνάνε οι περισσότεροι γονείς τα παιδιά. Πανικός, λες και θα πάνε να εξεταστούν σε θέματα εκτός ύλης ή σε ασκήσεις που έχει σκεφτεί ένα Κονκλάβιο Εξωγήινων με σκοπό να μην περάσει κανείς στα ΑΕΙ και να μείνουν άδεια τα ελληνικά Πανεπιστήμια.
Δεν το παίζω μάγκας. Κι εγώ αγχώθηκα στις Πανελλήνιες, αλλά θέλω να πιστεύω σε νορμάλ πλαίσια. Τα βράδια που ξενύχταγα έβλεπα παράλληλα και NBA Play-offs (γιατί μπορούσα). Μην στα πολυλογώ, το χουνέρι που είχα πάθει με τα προφορικά του Grundstufe που τραύλιζα μπροστά στη νατουραλιζέ Γερμανίδα για κάνα 5λεπτο, δεν το έπαθα πάντως.
Όπως και να ‘χει, εν είδη συμπαράστασης και μιας και ο μέσος όρος των συντακτών του ΟΝΕΜΑΝ 30αρίζει, βουτήξαμε σε παλιά βιβλία, λυμένα θέματα Πανελληνίων και επικά SOS της περασμένης δεκαετίας και φτιάξαμε μια λίστα με πράγματα που ξέραμε, εχμ, μόνο δέκα χρόνια πριν.
Τα περισσότερα από τα παρακάτω μάς φαίνονται σήμερα κινέζικα, τις σωστές απαντήσεις τις έχουμε ξεχάσει και υποσχόμαστε από τώρα στους εξεταζόμενους το κλασικό, πλην αληθινότατο “Θα τα θυμάστε(;) όλα αυτά μια μέρα και θα γελάτε”.
Αυτά είναι 40 πράγματα που λίγο-πολύ ξέραμε όλοι κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων:
(Δεν παραθέτουμε τις λύσεις -τουλάχιστον όχι σε όλα- για να αντιληφθείς πόση πληροφορία έχεις ξεχασμένη στο πίσω μέρος του εγκεφάλου).
– Ότι όταν το πλάτος ταλάντωσης ενός απλού αρμονικού ταλαντωτή διπλασιάζεται, τότε η περίοδος παραμένει σταθερή.
– Τι είναι το σουπίνο στα Λατινικά.
– Ότι ο Αριστοτέλης έδινε περισσότερη αξία στην αρετή παρά στην τέχνη και τη φύση. Είχε τους λόγους του προφανώς.
– Ότι το αρσενικό γένος της μετοχής του ενεργητικού παρακειμένου του ‘έλαβον’ είναι το ‘ειληφώς’.
– Ότι υπήρχε ένας Πέρσης σατράπης στον Ελλήσποντο που λεγότανε Φαρνάβαζος.
– Τα αίτια των βαλκανικών πολέμων.
– Τον by book ορισμό για το Ιδιώνυμο και για το Δημοκρατικό Μανιφέστο.
– Τη φάση των μιγαδικών αριθμών.
– Πότε μια συνάρτηση f έχει ακρότατα και πότε όχι.
– Ποιος έχει γράψει ‘Το Γάλα’.
– Πόσες και ποιες αφηγηματικές τεχνικές χρησιμοποιεί ο Γιώργος Ιωάννου που έχει γράψει ‘Το Γάλα’.
– Τα βασικά γνωρίσματα του αφηγηματικού προφορικού λόγου του Στρατή Δούκα.
– Ποια είναι τα συνεπικρατή και ποια τα φυλοσύνδετα γονίδια.
– Με ποιον τρόπο κατασκευάζεται μια cDNA βιβλιοθήκη.
– Πού εντοπίζονται τα φυλετικά χρωμοσώματα.
– Τι ήταν το Τανζιμάτ.
– Να λες σωστά και χωρίς μισό σαρδάμ το ένζυμο φωσφοφρουκτοκινάση.
– Ολόκληρο τον Περιοδικό Πίνακα της Χημείας. Απέξω.
– Να κλίνεις το γερούνδιο του emissa. Και φυσικά τι είναι το γερούνδιο.
– Γενικά να μεταφράσεις από τα λατινικά, αν ήσουν της θεωρητικής κατεύθυνσης.
– Τα μειονεκτήματα της εξειδίκευσης, σύμφωνα με τις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
– Τις κύριες αξίες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας.
– Τα αιτήματα του Κινήματος στο Γουδί το 1909.
– Πώς ορίζονται στη Χημεία η ινσουλίνη και η γλυκαγόνη.
– Πόσοι αγωγοί χρειάζονται για τη δημιουργία σύνδεσης σε αστέρα τριφασικού μη συμμετρικού φορτίου.
– Ποια και τι είναι τα αδρόνια.
– Γιατί ο δείκτης διάθλασης οποιουδήποτε οπτικού μέσου για μια μονοχρωματική ακτινοβολία δεν μπορεί να είναι μικρότερος από τη μονάδα.
– Να υπολογίζεις κβαντικούς αριθμούς.
– Να βρίσκεις πιθανότητες βάσει της αθροιστικής σχετικής συχνότητας. (Υπερβολή).
– Πότε λέμε ότι μια συνάρτηση είναι παραγωγίσιμη στο σημείο x0 του πεδίου ορισμού της. (Πονοκέφαλος).
– Τι προέβλεπε η Συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή, πότε υπογράφτηκε (όχι μόνο τη χρονιά, γατάκια) και από ποιους.
– Ότι το τρυπανόσωμα προκαλεί ασθένεια του ύπνου.
– Να ορίσεις ένα φαινόμενο οικολογικής διαδοχής και να περιγράψεις ένα τέτοιο παράδειγμα.
– Γιατί ο Βενιζέλος προκήρυξε τις εκλογές του Νοεμβρίου του ’20 και γιατί τις έχασε τελικά.
– Ότι αν σε μια εξώθερμη πυρηνική αντίδραση, η ενέργεια Q της αντίδρασης είναι θετική ή αρνητική.
– Να υπολογίζεις το ρυθμό του πληθωρισμού αν σου παρείχαν τα απαραίτητα δεδομένα.
– Να κλίνεις το ‘οίδα’ σε όλους τους χρόνους. Εντάξει, αν το είχες πολύ με τα Αρχαία.
– Να βρίσκεις τη δομή και τους τρόπους ανάπτυξης μιας παραγράφου (Έκθεση-Έκφραση Γενικής Παιδείας, μην ψαρώνετε).
– Ότι το φαινόμενο του θερμοκηπίου οφείλεται σε αυξημένη συγκέντρωση στην ατμόσφαιρα διοξειδίου του άνθρακα.
– Ποια ηλεκτρονιακή δομή αντιστοιχεί σε διεγερμένη κατάσταση του ατόμου του φθορίου. (Oh God, μόνο ένας Walter White θα σε έσωζε στη Χημεία Θετικής).
Αγόρια και κορίτσια που δίνετε, keep it cool και καλή επιτυχία.
Κατά τ’ άλλα, έχει τα SOS και τα περσινά θέματα o @illanastasiadis