Pexels
ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ

Το γελαστό κτήνος: Μια ακραία ιστορία αποτυχημένων ραντεβού

Ο έρωτας στα χρόνια των dating apps.

“‘Παρουσιάζεται απάνω έτσι; Και μου λέει “Πάμε!” Εμένα η ζωή μου αρχίζει από την αρχή.”

Η παραπάνω ατάκα ανήκει στον Γιάννη Ζουγανέλη, ακούγεται στην ταινία ‘Ας Περιμένουν Οι Γυναίκες‘, λίγο πριν από εκείνο το επικό λογύδριο του Αργύρη Μπακιρτζή, που ολοκληρώνεται με την οδυνηρή διαπίστωση πως δεν υπάρχει δυνατότητα συγχώρεσης για όσους από έρωτα εκπέσανε. Και με αυτό το ‘δανεικό’ τρέιλερ, μπορούμε να ξεκινήσουμε την παρακάτω αφήγηση:

Σκηνή 1

Άντρας, ας τον ονομάσουμε Α., συναντά γυναίκα, ας την ονομάσουμε Ε., στα social media. Μέσα από τους κοινούς φίλους, διαπιστώνει πως θεωρητικά βρίσκονται αρκετά κοντά, ενδεχομένως θα μπορούσαν ήδη να γνωρίζονται. Με ένα γρήγορο σκρολάρισμα αναλύει τις φωτογραφίες και τα πρόσφατα ποστ της. Εξάγει δυο εύκολα συμπεράσματα: α) Είναι όμορφη και β) γράφει ενδιαφέροντα πράγματα για όσα συμβαίνουν γύρω της, δεν γράφει RIP και αρλούμπες σε θανάτους διασήμων, σχολιάζει κάτω από έξυπνων κοινών γνωστών. Είναι έξυπνη, άρα θα μπορούσε να την πλησιάσει και να ξεκινήσουν μια γνωριμία μέσω ίνμποξ.

Σκηνή 2

Η Ε. Βλέπει ένα ποστ του Α., έναν κυνικό αφορισμό για γνωστή σειρά του Netflix που τοποθετεί στην πυρά όσους πρωταγωνιστούν και όσους την παρακολουθούν, συν μια πρώην του που ήταν φανατική θεατής. Παίρνει το θάρρος να συμμετάσχει στον αφορισμό, με μια εξίσου ψαγμένη και κυνική απάντηση. Περίπου 9 δευτερόλεπτο μετά το ‘send’ εκείνος έχει ανταπαντήσει, αυτή τη φορά σε ίνμποξ. Για τις επόμενες δυο εβδομάδες, θα συνομιλούν σε καθημερινή βάση, είτε μέσω μηνυμάτων είτε μέσω κλήσεων mobile εφαρμογής.

Σκηνή 3

Ο Α. πλέει σε πελάγη ευτυχίας: Το χαρμάνι κυνικών και ρομαντικών ατακών και λογυδρίων που έχει μαγειρέψει μέσα σε ατάκες ίνμποξ, παίρνει πίσω καρδούλες και ‘χαχαχα’ reactions και μακροσκελείς απαντήσεις – σεντόνια που αποθεώνουν κάθε του σκέψη. Παράλληλα έχει το χρόνο να βάλει στην άκρη την κουβέντα με την Ε. για να κουβεντιάσει και με την Γ., ένα παλιό αμόρε από τις προπέρσινες διακοπές του στην Φολέγανδρο που ξαφνικά τον θυμήθηκε φέτος και του μοιράζει reactions και μηνύματα και ψάχνεται, κάτι μοιάζει να θέλει. Τι όμως;

Σκηνή 4

Η Ε. μπορεί να πιέζεται πάρα πολύ στη δουλειά, αλλά βρίσκει χρόνο να φλερτάρει με τον συνάδελφο Ζ. ανταλλάσσοντας ατάκες στο Viber, ενώ έχει αφήσει και μια συνομιλία σε εξέλιξη στο Tinder με έναν τύπο που μοιάζει ωραίος, αλλά από τις απαντήσεις δείχνει λίγο μουρόχαυλος. Ο Α. είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση, ένας τύπος που ξέρει να μιλάει όμορφα σε μια γυναίκα, ένας ρομαντικός άντρας με χιούμορ. Αλλά μήπως είναι μεγάλο ρίσκο η συνάντηση τους;

Σκηνή 5

Ο Α. δεν χάνει χρόνο και απαντά στην πρόταση της Γ. που είναι ξεκάθαρα υπονοούμενο για βραδιά σεξ. Έχει προηγηθεί ποστ του Α., μια ειδυλλιακή φωτογραφία τουριστικού προορισμού, reaction καρδούλα της Ε και απάντηση της Γ. με υπονοούμενα, που γίνεται αφορμή για διάλογο. Στην πραγματικότητα, η Γ τον περιμένει στο σπίτι της και τον παγιδεύει στο κρεβάτι με δυο χέρια θυμωμένα σαν τανάλιες, θυμίζει ελληνορωμαϊκή πάλη σε επιθετικότητα και κάποια στιγμή προς το τέλος του προκαλεί οριακή ασφυξία. Εκείνη δείχνει να το απολαμβάνει, εκείνος προσπαθεί να πείσει τον εαυτό του για το αντίθετο, προσπαθεί να θυμηθεί τι ακριβώς του άρεσε πρόπερσι στη Φολέγανδρο με το ίδιο κορίτσι. Παίρνει ανάσα. Το επόμενο πρωί ανοίγει το ίνμποξ. Ευτυχώς έχει απαντήσει η Ε. “Τι κάνεις; Πότε θα βρεθούμε;”

Σκηνή 6

O Α. και η Ε. επιτέλους συναντιούνται. Η Ε. έχει ρομαντική διάθεση, ο Α. έχει τρεμάμενα χέρια με μώλωπες και αιματοβαμμένη πλάτη με γρατζουνιές από την Γ. Προσπαθεί να ξεχάσει ότι το περασμένο βράδυ έχει πει στην Γ. “δεν γίνεται, δεν ταιριάζουμε” και εκείνη αντέδρασε κλαίγοντας. Η Γ. χαμογελά, τσεκάρει το άγχος στο βλέμμα του, παίρνει το ρίσκο και τον ρωτά “Πήγες με την Γ;” Ο Α., η Ε. και Γ. δεν έχουν μόνο κοινούς φίλους στο Facebook, είναι μια τριάδα πόνου και άβολων, αγχωτικών στιγμών. Ο Α. προσπαθεί να κρύψει τι έχει συμβεί, δεν τα καταφέρνει: “Ναι, πήγα” της απαντάει. Η Ε. του απαντάει ότι στο παρελθόν η Γ είχε εμμονή μαζί της, την κατέκλυζε με μηνύματα στο ίνμποξ, όπου με υβριστικούς χαρακτηρισμους την κατηγόρησε πώς είχε ‘κλέψει΄έναν πρώην εραστή της. Η Ε. θέλει να μάθε τα πάντα για την ερωτική βραδιά του Α. με την Γ.,  ξαφνικα εκείνος κατρακυλάει στα μάτια της, γίνεται φθηνός και μέτριος. Εκείνος αγχώνεται, τα χάνει, καπνίζει 15 τσιγάρα, το ένα μετά το άλλο, λέει αρλούμπες σε ένα γαϊτανάκι ‘πιπεράτων’ ερωτήσεων.”Αποκλείεται, μόνο τα κτήνη κάνουν έτσι πάνω σε ένα κρεβάτι” του λέει η Ε. γελώντας. Προηγουμένως έχει φροντίσει να του πει πόσο όμορφο χαμόγελο έχει, κι ας συνοδεύεται αυτό από ένα κατακόκκινο, ιδρωμένο πρόσωπο, μια μάζα άγχους.

Σκηνή 7

Το τέλος της παραπάνω ιστορίας, που βασίζεται σε αληθινά περιστατικά, θα παραμείνει ανοικτό: Όποια εκδοχή και να της δώσεις, σίγουρα άβολη, μίζερη και εντελώς λάθος για κάποιον από τους τρεις πρωταγωνιστές ή και και για τους τρεις. Η παραπάνω ιστορία γράφτηκε αντί κάποιου κειμένου που θα προσπαθούσε να ‘διδάξει’ πως κάνουμε φλερτ στο διαδίκτυο, ή κάποιου αντίστοιχου κειμένου που θα στόχευε στο να καταδικάσει τα social media ως εργαλεία του διαβόλου. To άγχος εκείνων που αναζητούν μια σχέση, σε μια εποχή όπου το τηλέφωνο και η γνωριμία δια ζώσης εξελίσσονται σε κάλτ αναφορές μιας άλλης εποχής, τους οδηγεί αναγκαστικά στην mobile επικοινωνία, στα social media, στα dating apps. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή.

 

Παρ’ όλα αυτά, η επιλογή του να φλερτάρεις από το κινητό σου, είναι και η μεγαλύτερη παγίδα. Η θάλασσα μοιαζει γεμάτη με ‘ψάρια’, άρα ο καθένας μπορεί να φλερτάρει, αλλά χωρίς να καίγεται ιδιαίτερα, αφού πάντα -φαινομενικά- υπάρχει κάτι καλύτερο εκεί έξω. Η γνωριμία σε ένα ίνμποξ στην πραγματικότητα είναι ένας ένας σημείο για να αναδείξει ο καθένας τα καλύτερα σημεία της ιντερνετικής του περσόνας: Η profile φωτογραφία χωρίς μαλλιά εύκολα μεταμορφώνεται σε γκριζαρισμένη φωτό ά λα ‘True Detective’. Ένα ταξίδι στο Τόκιο, εύκολα μπορεί να μετατραπεί σε μια αφήγηση για το ‘το καλοκαίρι που έζησα προσωρινά στην Ιαπωνία, όπως η Σκάρλετ στο Lost in Translation’. Ψέμματα, καλογυαλισμένα ψέματα.

Καθώς γράφεται αυτό το κείμενο, χιλιάδες εκεί έξω νιώθουν πως η ζωή τους μπορεί και να ξαναρχίσει από την αρχή, ύστερα από ένα reaction καρδιάς σε μήνυμα ίνμποξ. Είναι όμως αρκετά πιθανό, ετούτη η αρχή να είναι απλά το προοίμιο ενός φαύλου κύκλου, ενός ανυπόφορου μπερδέματος, όπου η αυταρέσκεια ακουμπά τη μυθομανία και σφιχταγκαλιάζονται με ένα απωθημένο.

Πιστεύω ότι το Ιντερνετ έχει κάνει κακό στους ανθρώπους, χτυπώντας τον ρομαντισμό τους. Νομίζω ότι είναι πολύ σκληρό να βρεις την αγάπη αυτές τις μέρες. Νομίζω ότι αν θέλει κάποιος να ερωτευτεί σήμερα, πρέπει πρώτα να κλείσει το κινητό του” (Stevie Nicks, Fleetwood Mac)