ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ

Βίσση ή Βανδή;

Τα βιντεοκλίπ τους, τα τραγούδια τους, οι άντρες τους, η ζωή τους. Όλα μπήκαν στη ζυγαριά για να βγει η νο1 σύγχρονη Ελληνίδα τραγουδίστρια.

Βίσση ή Βανδή; Η ερώτηση που βρίσκεται χρόνια τώρα στα χείλη των Ελλήνων. Ποια αντίγράφει ποια, ποια έκανε τις περισσότερες τομές, ποια είναι (πιο) κυρία, και τελικά ποια είναι η σύχρονη Εθνική καλλιτέχνιδα. Εμείς τουλάχιστον τα βάλαμε κάτω για να αποφασίσουμε. Εσύ μπορείς και στο twitter.

Βίσση ο Πάνος Κοκκίνης

Δεν μου άρεσε ποτέ ως γκόμενα. Ακόμη και την εποχή που οι κοιλιακοί της συναγωνίζονταν αυτούς τους Ζαμπίδη. Αλλά ανέκαθεν την σεβόμουν ως τραγουδίστρια και αισθανόμουν δεος για το πόσο γεμάτη και αντισυμβατική ήταν η ζωή που επέλεξε να ζήσει. Γιατί ακόμη και αν το 1/5 από αυτά που έχουν γραφτεί για εκείνη να είναι αλήθεια, αυτό σημαίνει ότι διαθέτει τα πιο τεράστια κοχόνες της πιάτσας.

Η Βανδή, από την άλλη, πάντοτε με έπειθε περισσότερο ως σύζυγος, μάνα και -σύμφωνα με τους φίλους της- μαγείρισσα, παρά ως λόγος να τραβηχτώ ως την παραλιακή, την Πειραιώς ή την Ιερά Οδό για να την ακούσω. Επίσης δεν είχε ποτέ ένα Καρβέλα στην ζωή της. Αυτόν που θα της πρόσφερε το αντίστοιχο Δώδεκα ως εισιτήριο για την (μουσική) αθανασία. 

Βανδή ο Χρήστος Χατζηιωάννου

Θα έπρεπε για 1000 λόγους να ψηφίσω Βίσση. Γιατί όταν ήμουν πιτσιρικάς τρύπωνα στο Studio ηχογραφήσεων του θείου μου και την έβλεπα να τραγουδάει υπό την επίβλεψη του Καρβέλα. Γιατί πραγματικά πολλά από τα τραγούδια της έχουν χαράξει μουσική ιστορία τις δύο προηγούμενες δεκαετίες. Γιατί ακόμα και σήμερα οι στίχοι και η μουσική στα τραγούδια της είναι προϊόν εξαιρετικών και πολύ ταλαντούχων ανθρώπων. Γιατί σε ένα τέτοιο δίλημμα δεν γίνεται να κερδίζει το γκομενάκι και όχι η κυρία.

Αλλά την Δέσποινα Βανδή κοίταγα και ξεροστάλιαζα στους Δύο Ξένους. Την Δέσποινα Βανδή έβλεπα ξανά και ξανά στο G TV να τραγουδάει Θέλω να βγω απ’ τ’ αδιέξοδο αυτό θέλω να βγω. Αυτή την Δέσποινα Βανδή ψηφίζω σήμερα. Εκείνη που ερωτεύτηκα σαν γυμνασιόπαιδο. Το μετά δεν θέλω καν να το θυμάμαι. Το παρόν; Ποιο παρόν;

Βανδή ο Θοδωρής Δημητρόπουλος

Αυτή δεν είναι που έχει κάνει το βίντεο-κλιπ ο Λάνθιμος;

 

Βανδή ο Ηλίας Αναστασιάδης

Δύο πράγματα έμαθε ο πατέρας μας σε μένα και τον αδέρφο μου να αντιπαθούμε. Τους άντρες που βάφουν τα μαλλιά τους και την Άννα Βίσση. Έτσι αόριστα, χωρίς συγκεκριμένο λόγο. Μοιραία το μάθημα πέρασε τόσο στο υποσυνείδητο που κι αν βάλεις την Γωγώ Τσιάμπα δίπλα στην Αννούλα, θα διαλέξω τη Γωγώ. Από την άλλη, η Δέσποινα η Βανδή ήταν το κορίτσι και μετέπειτα η γυναίκα και μητέρα των παιδιών του Ντέμη Νικολαϊδη, γεγονός σημαντικό τότε για μένα στα 16-17 μου, λόγω γενικότερης λατρείας στο πρόσωπο του Ντέμη.

Πέρα όμως από τον lifestyle βίο του συγκεκριμένου ζεύγους, η Δέσποινα Βανδή έχει προσφέρει δύο αληθινά αριστουργήματα στον αγώνα κάθε dj που θέλει να διασκεδάσει τα πλήθη με 90s και χορευτικά, καλτίζοντα ελληνικά.. Τον ύμνο της πενταήμερής μου, ‘Μη Μου Κλείνεις Το Φως’ και το βαρύ και γεμάτο υπονοούμενα ηλεκτρονικό ‘Τι Κάνω Μόνη Μου’. Τραγούδια που αλλάζουν τη ροή μιας βραδιάς. (Και μεταξύ μας) Τραγούδια που φωνάζουν ‘Πού χάθηκες βρε Δέσποινα;’. Τέλος πάντων, εκεί θα κολλήσουμε τώρα;

Άννα Βίσση η Έλενα Μπουζαλά

Μου αρέσει πολύ και η Δέσποινα Βανδή, “να την χαίρεσαι την καινούργια σου”, το’ χω πει πολλές φορές. Και τα ρούχα που έχει βγάλει μου αρέσουν. Και ο Ντέμης. Στο αιώνιο ντέρμπι, όμως, με Βίσση, νικήτρια από τα αποδυτήρια η Άννα. Ακόμα και τώρα που κάτι έχει βάλει στο πρόσωπό της και δεν είναι πια η ίδια, θεωρώ ότι είναι από τις λίγες Ελληνίδες σταρ. Τα τραγούδια της, ο τρόπος ζωής της, τα ρούχα της στην σκηνή, η πλάκα που πρέπει να σπάει μια ζωή με τον Νίκο Καρβέλα. Κάθε φορά που την βλέπω να τραγουδάει live σκέφτομαι ότι πρέπει να είναι ωραίος τύπος για παρέα. Ακόμα, γελάω με το σκετς των αδελφών Mαγγίρα στο “Luv” επί Σάκη Ρουβά, όπου Μπέτυ κάνει Βίσση και Ματθίλδη, Βανδή.

Βανδή η Ελιάνα Χρυσικοπούλου

Στον κοινωνικό μου περίγυρο τα τελευταία χρόνια δεν έχω πολλούς ανθρώπους που ακούν ελληνικά, αλλά αυτούς τους λίγους που έχω, αν τους ρωτήσεις θα σου πουν πως δεν τίθεται καν σύγκριση – η Βίσση ειναι τεράστια και όλες οι άλλες απλά πολύ μικρές.

Η Βανδή όμως -που σίγουρα έχει και εκείνη το δικό της φαν κλαμπ και σίγουρα δεν ανήκω εγώ σε αυτό- θα συμβολίζει παντοτινά για μένα μια αξέχαστη εφηβεία και έναν μεγάλο έρωτα. Θα ηθέλα να ήμουν πιο αλτέρνατιβ στα 16 μου, όταν κυκλοφόρησαν οι “Προφητείες”, αλλά δεν ήμουν. Ήμουν ένα όχι-και-τόσο-αθώο κοριτσάκι, που τα Σάββατα κοιμόταν στη φίλη της και μόλις καληνυχτίζαμε τους γονείς παίρναμε κρυφά  ταξί, πηγαίναμε στο Privilege και χορεύαμε “Το γιατρικό” και το “Στα ‘δωσα όλα”, ενώ τις Κυριακές λέγαμε πως πάμε για καφέ και τα σπάγαμε στο απογευματινό Mercedes με το “Άπαπα” και το “Άκρως τολμηρό”. Ήταν εκείνα τα χρόνια που ήμουν ερωτευμένη με τον Δημήτρη που το ‘ρίχνε και πάλι απόψε το φαρμάκι του/ και έκανε ξανά να κλαίει το κοριτσάκι του, ενώ εγώ ρωτούσα ποια/ ποια άλλη θα έκανε για σένα όλα αυτά/ που για σένα κάνω καθημερινά/ άλλη δεν θα έκανε ούτε τα μισά/ γιατί όπως εγώ καμιά δεν σ’ αγαπά (σόρι, αλλά το ξαναζώ λίγο). Ο δίσκος έγινε τριπλά πλατινένιος, ο Δημήτρης τα έφτιαξε με άλλη, άρχισα να διαβάζω για τις πανελλήνιες. Όταν πια κυκλοφόρησε το “Γεια” την είχα ξεπεράσει. Ενηλικιώθηκα.

Βίσση ο Θανάσης Κρεκούκιας

Οκ, η επιτροπή των διλημμάτων είναι προφανές ότι το έχει χάσει τελείως. Βίσση ή Βανδή λέει. Ότι τί δηλαδή; Τι να συγκρίνουμε; Τις μπουρδολογίες που έχει τραγουδήσει η μία με τις ασυναρτησίες που έχει τραγουδήσει η άλλη; Και από πού και ως πού αυτό μπορεί να σταθεί ως «αιώνιο» δίλημμα; Δηλαδή ο κόσμος ήταν πάντα χωρισμένος σε Βισσικούς και Βανδικούς; Και οι άλλοι κάθονται και απαριθμούν επιχειρήματα, αντί να χαρίσουν ένα γενναιόδωρο φατούρο στην επιτροπή των διλημμάτων. Ότι η μία, λέει, έτσι και η άλλη αλλιώς. Συγνώμη, αλλά σε μια σοβαρή αιωνιοδιλημματική κοινωνία, θα είχε χεστεί η Φατμέ στο Γεντί Τζαμί τόσο για τη Βίσση όσο και για τη Βανδή, πόσο μάλλον και για τις δυο μαζί. Επειδή ήδη κουράστηκα, θα ψηφίσω Βίσση, μόνο και μόνο για τον σουρεαλιστικό αυνανισμό που μας έχει χαρίσει ο Νίκος Καρβέλας. Ο Μότσαρτ της Ελλάδας έχει προσφέρει άπειρες σαχλαμάρες στη στιχουργική και τη σύνθεση, όμως στην κορυφή του παγόβουνου θα βρίσκονται πάντοτε οι «Δαίμονες», ένα «έργο» που από μόνο του αποτελεί μια κατηγορία στον σύγχρονο μουσικό μεταμοντέρνο ανυπαρξισμό. Και ποιος έχει τραγουδήσει τη συγκεκριμένη υπερμπούρδα; Μήπως η Βανδή; Όχι βέβαια. Η Αννούλα η Βίσση. Οπότε κι εγώ Βίσση. Με υπόκλιση. Βοήθειά μας. Ή μάλλον, σκέτο βοήθεια.

Αννούλα ψηφίζει δαιμονισμένα η Νίκη Χάγια

Τα πράγματα είναι απλά. Έχεις μία γκόμενα χρόνια. Περνάς ωραία μαζί της. Μιλάτε την ίδια γλώσσα. Σας αρέσουν τα ίδια πράγματα. Έχετε ζήσει τις εμπειρίες της ζωής σας μαζί. Μένετε μαζί. Βγαίνετε μαζί. Θυμώνετε μαζί. Και ξαφνικά εμφανίζεται ένα μικρότερης ηλικίας αντίγραφό της. Δεν λέω είναι πιο τσαχπίνα. Είναι ένα νέο πρόσωπο. Αλλά να σου πω κάτι. Ό,τι και να κάνεις μαζί της πάντα την παλιά θα σου θυμίζει. Αυτό ακριβώς το πράγμα μου συμβαίνει κάθε φορά που σκέφτομαι τη Βανδή. Θυμάμαι αμέσως τη Βίσση. Ακόμα και αν δεν έχω ούτε ένα άλμπουμ της Αννούλας, ακόμα και αν γουστάρω τον Ντέμη, ακόμα και αν έκλαψα από τα γέλια όταν έβλεπα τον documentary για τη ζωή της Απόλυτης, παρόλα αυτά όταν ακούω Βανδή μου έρχεται στο μυαλό η Βίσση.

Βανδή ο Στέφανος Τριαντάφυλλος

Να κάνουμε ένα γρήγορο τεστ. Σκέψου 3 πραγματικά καλά τραγούδια και των δύο… Χμ, Καλά το φαντάστηκα. Το δίλημμα είναι δύσκολο και κλειστό, όσο δύσκολο δηλαδή είναι να προβλέψει κάποιος το αποτέλεσμα σε ένα ντέρμπι ουραγών της Football League 2. Προοδευτική – Καλαμάτα ένα πράμα. Γιατί να το κάνει κάποιος αυτό στον εαυτό του, θα μου πείτε… Και θα συμφωνήσω. Άκρη, δεν βγαίνει πάντως. Ως άσχετος επί του θέματος, δεν μπορώ να πάρω θέση για ποια έχει το μεγαλύτερο fan club, ποια έχει περισσότερους πλατινένιους, ή έχει περισσότερα τραγούδια. Οπότε το αποτέλεσμα θα κριθεί με διαφορετικό τρόπο.

Α) Τίτλος “απόλυτη Ελληνίδα” σταρ => -1 για την Άννα Βίσση

Β) Εμφάνιση σε πίστα με τη φανέλα του Στογιάκοβιτς με τους Σακραμέντο Κινγκς = +2 για την Δέσποινα Βανδη

Βανδή ο Άλκης Βασιλείου

Ανήκω στην ευτυχισμένη εκείνη κατηγορία των Ελλήνων, που ουδέποτε ασχολήθηκε είτε με τη Βίσση είτε με τη Βανδή! Αν εξαιρέσεις τα κλασικά 4-5  τραγούδια που ακούγονται στα πάρτι και τον… χριστουγεννιάτικο ύμνο της Βανδή, δεν έχω ακούσει/τραγουδήσει/αγοράσει τον παλιό καιρό/κάνει download τη νέα εποχή/ασχοληθεί ούτε με την πρώην κυρία Καρβέλα, ούτε με την νυν κυρία Ντέμη.

Και έρχομαι στο βασικό λόγο που με έκανε να προτιμήσω την κάποτε σέξι πρωταγωνίστρια σε λίγα επεισόδια των “Δύο Ξένων”: Καρβέλας! Είναι αδύνατον να επιλέξεις σε ένα δίλημμα, ένα οποιοδήποτε δίλημμα, κάποια της οποία ολόκληρη η ζωή, η καριέρα, οι ιστορίες, οι δηλώσεις περιστρέφονται γύρω από τον Καρβέλα. Πρωτοφανής έλλειψη αισθητικής!

Βανδή ο Μάνος Μίχαλος

Το προσωπικό μου ανθολόγιο από πράγματα που έχω κάνει και έχουν διαταράξει τη φιλία μου με τον Τριαντάφυλλο, έχει στα πρώτα κεφάλαια δύο τίτλους: “Χριστόφορος Παπακαλιάτης” και “Δέσποινα Βανδή”. Ναι, έχω υπάρξει fan και των δύο, δεν θα ντραπώ να το πω, δεν θα ντραπώ να το γράψω, αφού είμαι της άποψης πάρε στις φλέβες σου, όση περισσότερη pop κουλτούρα μπορείς, γιατί δεν ξέρεις που μπορεί να σου φανεί χρήσιμη. Να, τώρα, που καλούμαι να επιλέξω ανάμεσα στην “Απόλυτη” (που θα μπορούσε να μείνει στην ιστορία της ελληνικής μουσικής για πολλά περισσότερα από αυτό το χαρακτηρισμό, αν έκανε οικονομία δυνάμεων και δεν έμπλεκε με όλα όσα την έκαναν να φαίνεται νεότερη από όσο ήταν κάθε φορά) και τη “Δέσποινα”, είμαι έτοιμος και καταρτισμένος να διαλέξω το σωστό.

Η Δέσποινα Βανδή κατάφερε να χτίσει ένα προιόν, τον εαυτό της, μέσα από πραγματικά έξυπνες κινήσεις, είτε αυτό αφορά τις συνεργασίες της σε δίσκους ή μαγαζιά, είτε τα συνεχόμενα upgrades της εξωτερικής εμφάνισή της, είτε ακόμη και τώρα όπου το τραγούδι (της) δεν πάει το ίδιο καλά, προσπαθεί να κάνει τηλέοραση (αφού και σαν guest ηθοποιός τα είχε πάει περίφημα – και ήταν εκνευριστικά σέξι το κέρατό μου στους Δύο Ξένους). Και, τώρα που τα χρόνια πέρασαν, είναι καλό να υπογραμμιστεί ότι το “η Βανδή αντιγράφει τη Βίσση” ήταν μια εξαιρετική ντρίμπλα, που πρέπει να ζήλεψε ακόμη και ο Ντέμης. Η Δέσποινα Βανδή, έχει σκοράρει για τα καλά, άπαντες έχουν παραγράψει τη συγκεκριμένη κατηγορία, οπότε πανηγυρίζει βγάζοντας τη φανέλα της.

Κι εμείς στην κερκίδα τραγουδάμε “σε ένα φτηνό ξενοδοχείο να τρυπώσουμε και ως το πρωί να ξεφαντώσουμε”.

 

Βανδή η Ιωάννα Μαμάη

Ακόμα και αν η Βίσση στις αρχές της καριέρας της τραγούδησε πιο ποιοτικά τραγούδια, ψηφίζω δαγκωτό Δέσποινα Βανδή. Όσο και αν manager-δισκογραφικές προωθούσαν ότι υπήρχε κόντρα ανάμεσά τους του τύπου Aguilera – Spears και πέρα από το γεγονός ότι στα τέλη των 90s και 00s ήταν στην κορυφή της λαϊκοποπ σκηνής, είχαν αρκετές διαφορές. Η Βίσση είναι πιο hardcore κατάσταση και απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε γυναίκες και όχι νεαρές κοπέλες όπως Δέσποινα.

Άλλωστε οι δόξες της Δέσποινας συνέπεσαν με τα εφηβικά μου χρόνια, όπου και είχα “λιώσει” τις ‘Προφητείες’, το “Γεια”, το “Άντε γεια” και φυσικά το “Υποφέρω”. Στη Δέσποινα όταν πας να την ακούσεις στα μπουζούκια θα χορέψεις και το τσιφτετέλι σου, θα κάνεις την πλάκα σου, θα περάσεις καλά ενώ στη Βίσση θα κόψεις τη φλέβα σου (κάθετα). Όχι, επειδή είναι βαρετή αλλά έχει μια -ομολογουμένως- καλή γκάμα από ζεϊμπέκικα που απευθύνονται αποκλειστικά και μόνο σε καψούρηδες.

Και αυτή τη φάση την περάσαμε -δόξα τω θεώ- ανεπιστρεπτί πριν κάποια χρόνια και δεν είμαστε πλέον για να πέφτουμε στα πατώματα.

 

Άννα Βίσση ο Στέλιος Αρτεμάκης

Ειδικός του λαϊκο-πόπ ρεπερτορίου δεν είμαι αλλά θα προσπαθήσω να εφαρμόζω τις όποιες γνώσεις έχω στην περίπτωση. Οπότε, έχω την εντύπωση, ότι Άννα Βίσση δαγκωτό καμία σύγκριση, περίπατος, κι έτσι. Καμία σύγκριση.

Γιατί τώρα ότι και να της πεις της Άννούλας για τα καρβελοτράγουδα και τις ψυχοπονιάρικες μπαλάντες τύπου “12 και ούτε ένα τηλεφώνημα”, προσπάθησε. Προσπάθησε να κάνει κάτι διαφορετικό, να συνδυάσει ένα δύο στιλ, να το πάει λίγο παρακάτω.

Ότι και να ήταν αυτό, έπιασε το ρεύμα του μινιμαλισμού πρώτη στην Ελλάδα (για όποιον θυμάται εκείνη την εμφάνιση στη γιουροβίζιο), έκανε ροκ-όπερα (και ας ήταν LOL τότε), το πάλεψε ρε παιδάκι μου. Ήταν ανήσυχο πνεύμα, φαίνεται και από την προσωπική της ζωή. Ακόμα και το ριάλιτι με την κόρη της ήταν και αυτό ένα πείραμα. Δε φοβήθηκε να τσαλακωθεί.

Οπότε respect για μία από τις λίγες καλλιτέχνιδες που έχει όλο το πακέτο που λένε. Το Δεσποινάκι τώρα, το αγαπάμε, πολύ καλή σοουγούμαν αλλά μέχρι εκεί.

ΔΙΛΗΜΜΑ ΤΕΛΟΣ… ΒΑΝΔΗ ΜΕ 61,5%

Δεν έχασε ποτέ το προβάδισμα, μεγάλη διαφορά, το λες και άνετη επικράτηση (κόντρα σε όλα τα προγνωστικά).

ΨΗΦΙΣΕ ΚΙ ΕΣΥ ΣΤΟ TWITTER

ή

 

Exit mobile version